TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Muzikale achtergrond
Pages (2): [1] 2 »
Muzikale achtergrond
Ik was van plan deze thread na examens te posten, maar eindelijk eens een deftig gaatje gevonden.
Ik vroeg mij af hoeveel muzikaal talent dit forum in feite bezit.
Wie heeft muziekschool gevolgd, speelt welke instrumenten, houdt zich er nu nog mee bezig of niet, kan noten lezen, heeft goede kennis van klassieke muzie, won Elizabeth wedstrijd
, etc... Kortom welk muzikaal virus heeft jou te pakken gekregen?
Kleine schets van mezelf:
Heb sinds m'n 7 jaar muziekacademie gevolgd. Maar gestopt in 3de middelbaar (wegens te weinig tijd
). Na het eerste jaar notenleer koos ik voor men instrument: piano. Ik was al sinds kleinsaf erg ge�nteresseerd in het instrument met die zwarte en witte toetsjes
. Ik herinner me nog dat ik ooit nog zo'n klein houten speelgoed pianootje gekregen heb van m'n ouders, paar jaar later een mini keyboardje, nog jaar later een groot keyboard en dan een echte klassieke piano. Die is ondertussen (met spijt in m'n hart) verkocht.
In m'n laatste jaar trouwens meegedaan aan piano wedstrijd en ge�indigd met onderscheiding (proud of me-self haha
)...
Ik heb tevens een tijdje in een orkest meegespeeld (speelde er sopraan en alt blokfluit).
Ondertussen speel ik nog zoveel ik kan op m'n keyboard (die ondertussen al steenoud is, en DRINGEND aan vernieuwing toe is) en probeer er wat muziek mee te maken via m'n pc (gelukkig is er een MIDI uitgang op dat oud spel haha...).
Ooit hoop ik de draad van de muziekschool terug op te pikken ergens, want ik moet zeggen dat ik het echt mis. Ik heb het gevoel dat er nog zoveel meer te leren valt 
Nouja, tot zover mijn 'klein' schetsje
Mvg,
Seba
Giuseppe Ottaviani feat. Stephen Pickup – No More Alone (Paul Van Dyk Remix)
Heb zelf ook ooit muziekschool gedaan, in een al dan niet ver verleden.
Ben op m'n 7e begonnen en gestopt op m'n 17e, enkel m'n derde jaar hogere graad niet afgemaakt.
Dit kwam omdat ik totaal geen zin meer had, f***ing prestigeschool hier in Hasselt.
Achteraf toch wel wat spijt van gehad dat ik dat diploma niet had, maar tot nu toe nog altijd geen spijt om die school te verlaten, had ik veel eerder moeten doen.
Thuis staat nog altijd m'n piano, maar spelen komt er totaal niet meer van, ik vrees dat ik het dan ook totaal heb verleerd
Voor de rest ben ik van zin om vanaf volgend jaar mss toch iets terug van les ofzo te gaan volgen, maar geen piano meer.
Andere ervaringen: cursus percussie: raad ik iedereen aan, zalige leraar gehad die echt de helft van 't jaar in Afrika zit om daar muziek te maken.
Had toen het geld niet om me zelf zo'n instrument aan te schaffen, jammer.
Misschien doe ik het ooit nog wel eens opnieuw, echt zalige herinneringen.
Tot zover mijn historie 
ik heb een paar jaar muziekschool gedaan in ons dorpke. Ik wou per s� gitaar leren, maar ze gaven geen gitaarcursussen in die school. Dan ben ik maar Piano gaan doen, mn tweede keus.
Ik heb het 3 jaar volgehouden, int begin van het middelbaar ben ik ermee gestopt
pumaz will own this thread
.
kheb zelf blokfluit gespeeld int middelbaar =>
kzou heeeel graag een instrument spelen eigenlijk, liefst piano.
| quote: |
| Originally posted by Gladius kheb zelf blokfluit gespeeld int middelbaar => |
Ook blokfluit in de muzieklessen vant middelbaar met de bijhorende notenleer. (how I hated..)
Ik heb ook nog electrische gitaar gespeeld. had mezelf dat wat aangeleerd. Die gitaar is ondertussen alweer verkocht
Wat ik nu graag zou leren gebruiken, zijn de draaitafels 
| Originally posted by Gladius pumaz will own this thread . |
| Originally posted by Jasperovitsj +1, alleen op school wel te verstaan |

| Originally posted by Gladius pumaz will own this thread ![]() |
| Originally posted by Lady_LizzY Zwaar zelfs denk k |

| Originally posted by Pumaz Daarbij speel ik nog eens djembe, bongo en conga. Ik krijg nog steeds priv�les daarin. In september neem ik er tabla bij. |
Ik kan wel maar eentje tegelijk he 
1 jaar muziekschool. 85% gescoord op zingen (LOLLL kan het zelf nimeer geloven). En dan moeste een instrument kiezen uit de fanfare. Dan ben ik er maar mee gestopt 
Ahja en daarna blokfluit in de middelbare school. God I hated it...
| Originally posted by Pumaz lol ![]() Waar beginnen ? Op mijn 4de verjaardag een orgel gekregen, daar is het begonnen. 2 jaar later begonnen met muziekschool toen mijn ouders doorhadden dat ik een absoluut gehoor heb (dat wil zeggen dat ik weet welke noten speelt en dus alles wat ik hoor kan naspelen). Vanaf 4de middelbaar begonnen met voltijdse muziekschool. Hogeschool is voltijdse conservatorium geworden. Daar volgde ik harmonie en nam daarbij nog eens piano en gitaar. Ik ben er een tijdje geleden gestopt door verschillende redenen. Ah ja, elk jaar onderscheiding ![]() Daarbij speel ik nog eens djembe, bongo en conga. Ik krijg nog steeds priv�les daarin. In september neem ik er tabla bij. Verder ga ik ooit beginnen met sitar te leren |

| Originally posted by Hydra 1 jaar muziekschool. 85% gescoord op zingen (LOLLL kan het zelf nimeer geloven). |
(hmja, net voor de baard in de keel
)| quote: |
| Originally posted by Hydra Ahja en daarna blokfluit in de middelbare school. God I hated it... |
| Originally posted by Pheatus Wanneer beginnen we aan onze eigenste Beta-sonatine wa denkte? ![]() en dan in trance versie laten gieten door Kevin, en vervolgens een vleugje remix van Wim (Icone)... maw: volgend jaar nieuwe Sensation Anthem (Belgium 2006 edition) |
Ik speelde vanaf mijn 12de bij een drumband in Heule (Kortrijk) die nu niet meer bestaat. Nu ben ik lid van de showband Musica del Corazon te Kuurne. Ik kan niet echt noten lezen, behalve lange noten en korte noten. Ik doe dan ook enkel percussie, altijd al zo geweest (pauken, bongo's, snaredrum, basedrum,...)
Ik heb ook eens een jaar Braziliaanse percussie gevolgd maar dat vond ik te saai omdat we telkens dezelfde ritmes moesten spelen.
Om muziek te maken vind ik het trouwens niet echt nodig dat je muzieknoten kent. Met inspiratie en improvisie kun je al heel veel bereiken!
7 jaar piano, 6 jaar muziekschool ofzoiets.
1 jaar blokfluit int 2e middelbaar ofzo ? Ik haatte da vak maar ik kan nog steeds Kortjakje en een stuk van Ochtendstemming spele 
| Originally posted by lievez 1 jaar blokfluit int 2e middelbaar ofzo ? Ik haatte da vak maar ik kan nog steeds Kortjakje en een stuk van Ochtendstemming spele |
Dat de rest van de klas mij uitlachte, was wel wa minder
bon ...
euh ...
*10 jaar muziek-conservatorium (alejah school) waarvan 9 jaar piano (diploma'ken dus)
*blokfluit op school
*familiale aandoening 
| Originally posted by Bunz Ook blokfluit in de muzieklessen vant middelbaar met de bijhorende notenleer. (how I hated..) |
| Originally posted by lievez 1 jaar blokfluit int 2e middelbaar ofzo ? Ik haatte da vak maar ik kan nog steeds Kortjakje en een stuk van Ochtendstemming spele |

the usual 2 years blokfluit

man da was erg, dan zei de leraar:
"doe eens opnieuw vanaf de re"
en ik zo van hmm welkeen is da weer
m'n medestudenten hebben goed dienst gedaan tijdens die lessen 
| Originally posted by Pumaz dat ik een absoluut gehoor heb (dat wil zeggen dat ik weet welke noten speelt en dus alles wat ik hoor kan naspelen) |