TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Varför alltid fel mixar?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by reveal on Dec-01-2001 00:04:

Thumbs down Varför alltid fel mixar?

Varför blir det alltid den sämsta versionen som hamnar på videon/i radio? Inte konstigt att folk förknippar vissa artister/låtar med trance. Senaste exemplet är Iio - Rapture. Tex Riva Remix är ju skitbra, men videoversionen är ju kass som fan...

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 00:22:

Re: Varför alltid fel mixar?

Videomixen är bättre lämpad komersiellt och den är kortare. En video får ju inte va längre än 3:30 typ.

Posted by reveal on Dec-01-2001 01:06:

men själva låten suger, även om den är bättre anpassad ju

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 01:10:

Var har du sett videon egentligen??

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 11:06:

dom kör den på ztv-klubb på nätterna.. videoversionen av kosheen suger också och videon suger..

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 12:31:

Jag har inte sett ZTVklubb på ett tag nu, kanske ska ta och kolla up vad de spelar för skit.

Posted by reveal on Dec-01-2001 15:15:

quote:
Originally posted by Ravesquad
dom kör den på ztv-klubb på nätterna.. videoversionen av kosheen suger också och videon suger..

japp... så ligger det till
men är Kosheen bra i någon "vanlig" version? är det inte bara för att den är ihopmixad med flight 643 som den har blivit känd i trancekretsar? och isf är det ju inte kosheen som är bra utan tiesto

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 15:27:

Jag tycker inte om skiten över huvudtaget.

Posted by x-dream on Dec-01-2001 16:20:

Re: Re: Varför alltid fel mixar?

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Videomixen är bättre lämpad komersiellt och den är kortare. En video får ju inte va längre än 3:30 typ.

Det är jävligt synd att dom inte får vara längre....Någon som brukar kolla på partyzone på mtv eller....Har inte gjort det på ett tag...Finns det kvar eller....

Posted by reveal on Dec-01-2001 17:08:

det finns kvar, såg att det var igår, men jag kollad einte så noggrannt

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 17:15:

quote:
Originally posted by reveal
det finns kvar, såg att det var igår, men jag kollad einte så noggrannt

jag såg lite och det e sämre än z-tvs som också e dåligt.. på gamla goda simones tid var det ju lite underground iaf.. igår va nog sash equador mest underground..

Posted by x-dream on Dec-01-2001 17:31:

quote:

jag såg lite och det e sämre än z-tvs som också e dåligt.. på gamla goda simones tid var det ju lite underground iaf.. igår va nog sash equador mest underground..

Okej har det blivit så dåligt....Var bättre förr när Simone var med...Hon är ju så snygg....

Har ett gammalt video band från love parade 96 som är från mtv...Simone höll i det...Då var musiken mycket bättre...

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 17:37:

quote:
Originally posted by x-dream

Okej har det blivit så dåligt....Var bättre förr när Simone var med...Hon är ju så snygg....

Har ett gammalt video band från love parade 96 som är från mtv...Simone höll i det...Då var musiken mycket bättre...

Coolt va hon me där... aldrig att mtv skulle bry sig om loveparade idag som bara är europas största musikevenemang..

Va blev det av Simone? Hennes låt va skön let this feeling....finns det nå sköna mixar på den?

Posted by x-dream on Dec-01-2001 18:03:

quote:

Coolt va hon me där... aldrig att mtv skulle bry sig om loveparade idag som bara är europas största musikevenemang..

Va blev det av Simone? Hennes låt va skön let this feeling....finns det nå sköna mixar på den?

Det var love parade weekend....Så då filma dom lite från det i tre timmar....Fast det var ju inte så mycket...Dom slängde in lite låtar i mellanåt.....Så vissa dom lite....

Vet inte om det finns det....

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:05:

quote:

var det VJn som var på mtv för några år sedan, för isf vet jag vem det är... men hade hon en låt eller?

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 18:06:

quote:
Originally posted by x-dream

Det var love parade weekend....Så då filma dom lite från det i tre timmar....Fast det var ju inte så mycket...Dom slängde in lite låtar i mellanåt.....Så vissa dom lite....

Vet inte om det finns det....

lol, loveparade weekend med tre timmar loveparade och 30 timmar reklam...varför liksom? Varför inte bara ställa in en kamera på amnesia i 48 timmar och köra en ibiza weekend? Det e ju sånt folk vill se..

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:08:

quote:

lol, loveparade weekend med tre timmar loveparade och 30 timmar reklam...varför liksom? Varför inte bara ställa in en kamera på amnesia i 48 timmar och köra en ibiza weekend? Det e ju sånt folk vill se..

är det verkligen det som "folk" vill se? är inte "vi" egentligen i minoritet?

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 18:15:

quote:

är det verkligen det som "folk" vill se? är inte "vi" egentligen i minoritet?

E vi det? Har svårt o förstå varför man vill se nån värdelös vj typ den där blonda svenska bitchen stå o intervjua nån svensk artist på svengelska.. (Mtv nordic måste va det sämsta nånsin) Det kan ju bara va för att det inte finns nått bättre.. Jag menar vem tittar på grind och tycker det e bra? Ändå har det funnits typ jämt...på en klubb kan ju folk dansa iaf.. så varför e det så här...det kan inte bara vara vi som gillar trance som lider..

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:18:

jo, faktum är ju att "alla" säger att mtv är dåligt, så jag undrar hur det kan vara så framgångsrikt...

dessutom är dom ju skitbra på engelska, så det där med svengelska håller jag inte med om

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 18:36:

quote:
dessutom är dom ju skitbra på engelska, så det där med svengelska håller jag inte med om

Det va första gången du va ironisk lr? Vi kanske skulle ta o sluta med ironi...för o undvika missförstånd och så menar jag

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:41:

ironi är farligt på internet

men allvar, de två svenska tjejerna på mtv pratar jättebra engelska (obs INTE ironi)

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 18:44:

quote:

Exakt.
Från och med nu brukar vi SARKASM istället!

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 18:50:

quote:

men allvar, de två svenska tjejerna på mtv pratar jättebra engelska (obs INTE ironi)

tycker du... det tycker inte jag...låter ju som dom pratar svenska, värsta dåliga accenten..

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:53:

quote:

tycker du... det tycker inte jag...låter ju som dom pratar svenska, värsta dåliga accenten..

verkligen inte... får kanske starta en poll om detta

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 18:54:

quote:

verkligen inte... får kanske starta en poll om detta

eller så kan ni slåss om det.
ni kanske syftar på olika bimbos?

Pages (2): [1] 2 »