TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Firefox problem..HILFE??!!!!

Posted by Amnezia on Jun-07-2005 19:38:

Angry Firefox problem..HILFE??!!!!

va me om n�got helt nytt alldeles nyss...st�ngde ner Firefox f�r att internet dampa som vanligt och sen n�r jag skulle �ppna firefox igen s� fick jag upp en liten ruta d�r det stod att profilen anv�ndsredan, och f�r att f� det fungera igen var ja tvungen att skapa en ny profil...grejen e den att alla bookmarks � alla inst�llningar m.m ligger under den gamla profilen som ja nu inte har en aning om hur ja ska n� igen....hittar inget om hur man v�ljer en annan profil n�gonstans i menyerna eller under help...
det stod typ att "h�r kan du skapa din profil med dina egna inst�llningar" som typ n�r man v�ljer anv innan man g�r in i xp, bara att hur b�velen kommer man tebax till den rutan??? riktigt kasst och ha en s�n funktion men inte ett pip om hur man n�r dit eller hur man g�r om ett problem som detta uppst�r *gruff*

HILFE n�gon som �r duktig p� s�nt h�r??????

hatar verkligen datorer

Posted by ScuL on Jun-07-2005 19:56:

hehe det h�nder n�r firefox har krashat men k�r fortfarande i bakgrunden, s� �r din gammla profil 'upptagen' och ber den att skapa en ny.

om du hade startat om datoren s� hade du uppt�ckt att den var inte upptagen l�ngre

Posted by Gate 42 on Jun-07-2005 20:01:

N�r det h�nder kan man ocks� trycka CTRL + ALT + DEL, s� man kommer in i Taskmanagern, v�lja Processes och sen st�nga ner "firefox.exe".

Sen �r det bara att k�ra ig�ng Firefox igen utan problem

Posted by Amnezia on Jun-07-2005 20:02:

quote:
Originally posted by ScuL
hehe det h�nder n�r firefox har krashat men k�r fortfarande i bakgrunden, s� �r din gammla profil 'upptagen' och ber den att skapa en ny.

om du hade startat om datoren s� hade du uppt�ckt att den var inte upptagen l�ngre

mja, men va smart som vanligt � skapa f�rst en ny profil � sen best�mde mig f�r � starta om den

vet n�gon m�jligtvis n�gon l�sning p� detta om man nu INTE gick in i processer � st�ngde ner det innan??....ska man verkligen beh�va v�nta tills firefox kraschar p� nytt??

Posted by ScuL on Jun-07-2005 20:06:

quote:
Originally posted by Gate 42
N�r det h�nder kan man ocks� trycka CTRL + ALT + DEL, s� man kommer in i Taskmanagern, v�lja Processes och sen st�nga ner "firefox.exe".

Sen �r det bara att k�ra ig�ng Firefox igen utan problem

st�mmer.. men det brukar ta ett tag innan den �r verkligen st�ngd och profilen �r fri igen.

Posted by Amnezia on Jun-07-2005 20:12:

**v�ntar fortf p� en l�sning me sp�nning**

Posted by NooN on Jun-08-2005 03:45:

Om man nu skapar en ny profil s� kan man l�gga �ver favoriter och ikoner som ska finnas p� skrivbordet manuellt. Det kr�ver dock att du har din gamla profil kvar. C:\Documents and Settings\[Din gamla profil]\Favoriter > C:\Documents and Settings\[Din nya profil]/Favoriter liksom

...och jag h�ller med dig. Datorer �r ett helvete.
K�pte en dator f�r 18000 sp�nn f�r tv� m�nader sen. Hade den i en vecka typ och sedan dess har inget fungerat

Posted by cviper on Jun-08-2005 10:03:

Firefox har en lock-fil liggandes n�nstans. Om du tar bort den, s� kan du anv�nda ditt gamla profil igen.

Nu �r det lite sv�rt f�r mig att s�ga vart lock-filen ligger n�r man k�r windows, men jag skulle gissa p� (varierar antagligen lite beroende p� firefox-version):
C:\Documents and Settings\\Application Data\Phoenix\Profiles\default\*.slt\lock

I stoppar du allts� in ditt anv�ndarnamn. *.slt �r en katalog som har ett slumpad namn som slutar p� ".slt". Det kan h�nda att nya firefox-versioner anv�nder Mozilla/Firefox ist�llet f�r Phoenix (i katalog-strukturen ovan); jag har inte bootat windows p� ett tag nu och har d�rf�r en lite �ndre version av firefox d�r

Filen som du ska ta bort heter allts� "lock". I v�rsta fall kan du anv�nda s�k-funktionen i windows f�r att hitta den.

Edit: f�r �vrigt rekomenderar jag att du _inte_ tar bort andra filter i den katalogen. Dina favoriter etc sparas n�mligen ocks� d�rn�nstans.

Posted by nils on Jun-08-2005 14:57:

ah! tokbra. jag har precis samma problem som Amnezia
tack cviper weiii mina gamla bokm�rken!

Posted by Amnezia on Jun-09-2005 16:47:

tack f�r hj�lpen alla...nu funkar de igen