TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Prydz & Mull mfl @ Mondo 10 Juni

Posted by Braxen on Jun-08-2005 22:01:

Party Hat Prydz & Mull mfl @ Mondo 10 Juni

Summer Party 2005 @ Mondo

Mondo och Alternativa Spektakel presenterar tidernas sommarfest.

Stora golvet: Eric Prydz (live-set) och Joel Mull (Drumcode, Inside Records).
I loungen spelar Tony Zoulias (ZTV, Chiba), Gringo Starr (Disco Sportif) och Dimman (Passagen).

Biljetter: We-butikerna, SVAJ, Boutique Sportif (Renstiernas g. 26).
120 kr i f�rk�p - mer i d�rren, 18 �r, 22-03, Stora Mondo.
Plats: Stora Mondo.

N�ra som ska dit ?
jag funtar starkt p� d, gillar verkligen den musik prydz spelar, h�rdare hustoner, mull har jag aldrig sett live, s� d kasnke vore p� tiden !

Posted by gurra on Jun-08-2005 22:31:

nice, ska fundera p� det

Posted by NbR on Jun-08-2005 22:32:

Dancing Dude

Har aldrig h�rt Prydz jocka men Mull �r klart v�rt att g� o stuffa till.
dunk dunk dunk .. mmmmm....

F�r min del st�r det mellan att vara lokalpatriotisk o st�dja den enda vettiga klubb vi har i uppsala o g� p� gate ones fredagsfest eller detta. Sv�rt val ... vi f�r se men jag e sugen som tusan att f� se Mull igen

Posted by benni on Jun-08-2005 22:36:

fan.. om man bara hade varit i sthlm d�

Posted by Laszlo on Jun-09-2005 15:21:

fan ta sverige f�r att det �r s� j�vla avl�ngt....

Posted by SteveTranz4ever on Jun-09-2005 15:51:

F�r se hur jag g�r... m�r jag tillr�ckligt bra s�... har vart f�rkyld och haft feber i veckan

�r sugen !

Posted by Gate 42 on Jun-10-2005 14:50:

Kalastime!

Var �r och dar sen jag var ute s� detta ska bli sp�nnande, har n�stan gl�mt bort hur man g�r..

Posted by Braxen on Jun-10-2005 15:01:

^^^just follow my lead

tror det kan bli bra drag ikv�ll, n�n som sett vilka tider som g�ller f�r dom olika jockarna ? .. prydz borde v�l spela f�re mull .. iaf

Posted by Gate 42 on Jun-10-2005 16:12:

quote:
Originally posted by Braxen
.. prydz borde v�l spela f�re mull .. iaf

Tror nog det blir tv�rt om. Kan t�nka mig mest folk �r d�r f�r Prydz, d� s�tter man honom sist s� folk �r kvar l�nge och tjackar booze

Posted by Braxen on Jun-10-2005 16:16:

quote:
Originally posted by Gate 42
Tror nog det blir tv�rt om. Kan t�nka mig mest folk �r d�r f�r Prydz, d� s�tter man honom sist s� folk �r kvar l�nge och tjackar booze

verkar dock rimligt, men d kan bli en skum �verg�ng mo mull dunkar p� techno, � sen kliver prydz p� me lite softare electrofierad house.. haha .. whatever, bli nog fint

Posted by Laszlo on Jun-10-2005 16:16:

N�gon som vet om Prydz har fler spelningar i landet inom det n�rmaste, f�rutom Hultsfred? Jag vet ju att killen �r flygr�dd som ingen annan och p� grund av detta inte g�rna kommer hem till Sverige om han inte m�ste. D�rf�r tycks det v�l vara l�gligt f�r honom att k�ra en "Sverigeturne" i sommar innan han drar tillbaka till England...

Posted by Braxen on Jun-10-2005 16:17:

quote:
Originally posted by Laszlo
N�gon som vet om Prydz har fler spelningar i landet inom det n�rmaste, f�rutom Hultsfred? Jag vet ju att killen �r flygr�dd som ingen annan och p� grund av detta inte g�rna kommer hem till Sverige om han inte m�ste. D�rf�r tycks det v�l vara l�gligt f�r honom att k�ra en "Sverigeturne" i sommar innan han drar tillbaka till England...

Han snacka om att han har en spelning p� Grodan inplanerad, kommer dock inte ih�g n�r, men det borde va i sommar n�ng�ng

Posted by NbR on Jun-10-2005 17:22:

Mull skall spela p� grodan nu p� l�rdag tror jag best�mmt. Han kanske tar Prydz med sig under armen d� ocks� :P

Posted by Braxen on Jun-11-2005 14:01:

sk�n kv�ll ig�r, bra musik & lagom me folk

�r imponerad av joel mull, f�rsta g�ngen ja s�g honom, defenitivt inte sista!
prydz lirade ocks� bra, mkt nytt tror ja minsann, hans mix p� jamiroquai - 'feels just like it should' e snuskigt bra.

..en rolig grej, n�r ja � min polare kom dit ganska tidigt satte vi oss ute i loungen � softa ett tag, d� kommer d fram 2 brudar � b�rjar snacka .. sen efter ett tag s� kommer fr�gan '..�r ni h�r f�r call on me eller ? ..'

Posted by SteveTranz4ever on Jun-11-2005 14:16:

quote:
..en rolig grej, n�r ja � min polare kom dit ganska tidigt satte vi oss ute i loungen � softa ett tag, d� kommer d fram 2 brudar � b�rjar snacka .. sen efter ett tag s� kommer fr�gan '..�r ni h�r f�r call on me eller ? ..'

Min f�rsta tanke om denna festen var faktiskt om det skulle vara m�nga som kom dit som trodde dom skulle f� h�ra Jamba hits hela kv�llen

H�rde musiken var bra men ljudet var r�tt d�ligt... synd isf.

Posted by Braxen on Jun-11-2005 14:18:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
H�rde musiken var bra men ljudet var r�tt d�ligt... synd isf.

mja, d g�r v�l inte � j�mf�ra me ljudet sm mondaybar brukar ha, va helt ok �nd� tycker ja, lite f�r '�verv�ldigande bas' dock ..

Posted by Gate 42 on Jun-11-2005 15:09:

Yea ljudet var kefft. Inte f�r mycket bas, men den var f�r okontrollerad. Mullrande och fladdrade runt bara, inge PUNCH!

Hade faktiskt ganska s� roligt ig�r. Bra musik, ett par goda drinkar. Dock s� pajjar det t�ntiga r�kf�rbudet hela upplevelsen, men men. Kanske �r n�got jag m�ste v�nja mig vid...

Posted by Braxen on Jun-11-2005 15:32:

quote:
Originally posted by Gate 42
Dock s� pajjar det t�ntiga r�kf�rbudet hela upplevelsen, men men. Kanske �r n�got jag m�ste v�nja mig vid...

Jag tycker d e skitbra, v�rsta ja vet e n�r d st�r folk � r�ker bredvid en p� golvet

btw, n�n som har n�n koll p� vad mull spelade ? gillade mkt av d, men �r inte s� insatt i d, s� ja har noll koll p� l�ttitlar, f�rutom M83 - Dont save us from the flames (Superpitcher rmx) som han spela ei b�rjan ..

Posted by Gate 42 on Jun-11-2005 16:32:

quote:
Jag tycker d e skitbra, v�rsta ja vet e n�r d st�r folk � r�ker bredvid en p� golvet

Jo det kan jag h�lla med om. Inte riktigt s� jag menade. Dansar man s� dansar man...
Men jag gillar att kunna st� brevid golvet, och softa p� en cigg och en b�rs. Guld!
Men nu m�ste jag f�rst dricka upp �len. Sen g� ut och r�ka. (oj oj oj, I-landsproblem ) F�r ju inte ta med mig �len ut heller, f�r det hade annars funkat fin fint f�r mig ocks�...

Men, jag tror de flesta h�ller med dig och tycker det �r sk�nt att slippa fimpar i h�ret och s�nderbr�nda tr�jjor, s� jag ska inte opponera mig allt f�r mycket. Det �r ju inte direkt s� att jag kan f� igenom n�gon f�r�ndring

( m�ste ju dock h�lla med om att det var r�tt soft att kl�derna inte luktade s� satans mycket r�k n�r man kom hem )

Posted by Braxen on Jun-11-2005 16:58:

^^ mjo, hade jag vart r�kare hade jag nog t�nkt i samma banor, men nu �r jag ju inte det