TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- is et ombouwen van je playstation illegaal????
is et ombouwen van je playstation illegaal????
wtffff?????? zat ik gistere lekker te zeppen, zie ik op et nieuws dat et ombouwen van je psx/ps2 ineens illegaal is
dat ding is toch gewoon van jezelf en je mag er toch van alles meedoen wat je wilt??
bij buma/stemra zijn ze et spoor een beetje bijster volgens mij 
dat et spelletjes kopieren niet mag snap ik :P, maar dat playstationtje is toch gewoon van jezelf? of willen ze strax 25% van de nederlands opsluiten?
*nederlanders bedoel ik
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws...playstation.xml
het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen
maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn 
Is toch heel logisch da da illegaal is.
Ik snap je punt wel, je mag zelf weten wat je met je PS2 doet.
Maar waarom zou je hem om laten bouwen, omdat ie er mooier van wordt, ik denk het nie.
Dat doe je met de intentie om ellegale spellen te spelen en dus is het ombouwen illegaal.
Heel simpel.
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch...
) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..
| quote: |
| Originally posted by TimeportE ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan.. |
| Originally posted by arno dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid |

) gelezen dat dat niet zo was...
| Originally posted by Blik het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn |
Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket
) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer. Tenzij je er wettelijk verboden voorwerpen aan toevoegd, maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt. Ook heb je in de meeste gevallen geen garantie meer op je playstation als je hem ombouwt.
Oja, en is het met de ps2 nog hetzelfde als bij de ps1 dat ie bij gekopieerde spellen DE HELE TIJD vastloopt?
| Originally posted by Little Theseus maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt. |

| Originally posted by Optimus Trance Nooouuuu, af en toe wil ik wel eens... ![]() ![]() |
| Originally posted by TimeportE ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan.. |

| Originally posted by dj_highforce Hehe.. wij hadden een amerikaanse NES.. ![]() Hoefte niet eens omgebouwt te worden.. |
| Originally posted by Henkie_henk whaha jij zat zeker met zon decoder op je s pelletjes?? whaha.. of was dat nou met de snes? mmmmm.. haha en dan kon je ook niet saven.. of was dat nou met de n64... mmmm |
Het is ineens illegaal omdat er laatst een halve familie in dordt is doodgeschoten. En dat schijnt gedaan te zijn vanwege concurrentie in het ombouwen van playstations.
En nu is men weer zo hypocriet als de pest en gaat de regering 't ineens illegaal maken. De Buma etc springt er natuurlijk ook lekker handig op in.
Jarenlang is er niks aan gedaan.. en dan nu ineens wel pffffffffff
Dus heb je een omgebouwde psx/ps2 thuis staan, kijk uit want ze kunnen je vanaf nu oppakken.
Hahahahahahaha... 
| Originally posted by Little Theseus Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket ) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer. |
| Originally posted by Divine9 Het is ineens illegaal omdat er laatst een halve familie in dordt is doodgeschoten. En dat schijnt gedaan te zijn vanwege concurrentie in het ombouwen van playstations.... |

| Originally posted by dj_highforce ik had voor NES wel zo'n code master.. Was een tussenstuk tussen nes en spel die allerlei codes in het spel blies.. waarmee het veel makkelijker werd.. |

| de NES is trouwens een van de tofste spelcomputers ooit (ik zag die ie ergens werd genoemd hier hehe). mario en world cup soccer vooral...oh oh oh wat een jeugdsentiment |
Ik had vroeger op me snes zo'n ding zitten en dan kon ik zelf spellen kopieren op floppie 

kostte wel 850 gulden, maar had wel 1000 spelletjes ofzo 
Heren, n NES-emulator misschien iets voor jullie? 
| Originally posted by Pjotr G Heren, n NES-emulator misschien iets voor jullie? |
Ik dacht dat best veel emulators zo'n game genie onzin ingebouwd hadden....maar ja ik heb geen NES-emulator
www.pe2000.net
honderden nes roms + emulators en ook nog van een zooi andere consoles =)
maar niets haalt et bij de echte NES. duckhunt met die gun...net als TimeportE krijg ik ook een beetje tranen in mn ogen :')
Die goeie ouwe tijd, de NES!!
Vooral Duckhunt, dat kon ik echt uren lang spelen.
En natuurlijk Mario, met dat geweldige liedje