TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- is et ombouwen van je playstation illegaal????

Posted by John on Dec-02-2001 13:54:

is et ombouwen van je playstation illegaal????

wtffff?????? zat ik gistere lekker te zeppen, zie ik op et nieuws dat et ombouwen van je psx/ps2 ineens illegaal is
dat ding is toch gewoon van jezelf en je mag er toch van alles meedoen wat je wilt??
bij buma/stemra zijn ze et spoor een beetje bijster volgens mij
dat et spelletjes kopieren niet mag snap ik :P, maar dat playstationtje is toch gewoon van jezelf? of willen ze strax 25% van de nederlands opsluiten?

*nederlanders bedoel ik

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws...playstation.xml

Posted by Blik on Dec-02-2001 13:57:

het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen

maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn

Posted by raoel on Dec-02-2001 14:09:

Is toch heel logisch da da illegaal is.

Ik snap je punt wel, je mag zelf weten wat je met je PS2 doet.
Maar waarom zou je hem om laten bouwen, omdat ie er mooier van wordt, ik denk het nie.

Dat doe je met de intentie om ellegale spellen te spelen en dus is het ombouwen illegaal.
Heel simpel.

Posted by TimeportE on Dec-02-2001 14:15:

ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..

Posted by arno on Dec-02-2001 14:59:

quote:
Originally posted by TimeportE
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..

dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid

Posted by John on Dec-02-2001 15:29:

quote:
Originally posted by arno

dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid

dat zei zn ombouw kerel ook
ik wil nog steeds ff et bewijs zien dat het ombouwen illegaal is, want ik heb ooit is in de PU (jaja dit blad blijft tof IMO ) gelezen dat dat niet zo was...

Posted by mido on Dec-02-2001 23:48:

quote:
Originally posted by Blik
het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen

maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn

Dit is wel heel simpel gezegd!

Maar toch ook niet helemaal waar. Ik kijk nu even terug naar de PSX en niet naar de PSX2.

Want toen moest je hem ook laten ombouwen om spelletjes "buiten" de regio te kunnen spelen.

En dat is gewoon legaal.

Posted by Little Theseus on Dec-03-2001 00:13:

Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket ) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer. Tenzij je er wettelijk verboden voorwerpen aan toevoegd, maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt. Ook heb je in de meeste gevallen geen garantie meer op je playstation als je hem ombouwt.
Oja, en is het met de ps2 nog hetzelfde als bij de ps1 dat ie bij gekopieerde spellen DE HELE TIJD vastloopt?

Posted by Opti on Dec-03-2001 00:46:

quote:
Originally posted by Little Theseus
maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt.

Nooouuuu, af en toe wil ik wel eens...

Posted by Little Theseus on Dec-03-2001 15:28:

quote:
Originally posted by Optimus Trance

Nooouuuu, af en toe wil ik wel eens...

Toevallig! Ik bewaar mn heroine altijd in mn radio en in mn zaklamp

Posted by dj_highforce on Dec-03-2001 17:37:

quote:
Originally posted by TimeportE

Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..

Posted by Henkie_henk on Dec-03-2001 18:17:

quote:
Originally posted by dj_highforce

Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..

whaha jij zat zeker met zon decoder op je s pelletjes?? whaha.. of was dat nou met de snes? mmmmm.. haha en dan kon je ook niet saven.. of was dat nou met de n64...

mmmm

Posted by dj_highforce on Dec-03-2001 18:23:

quote:
Originally posted by Henkie_henk

whaha jij zat zeker met zon decoder op je s pelletjes?? whaha.. of was dat nou met de snes? mmmmm.. haha en dan kon je ook niet saven.. of was dat nou met de n64...

mmmm

Nou ik had geen decoder nodig..
En opslaan kon bij NES nog niet geloof ik.. SNES heb ik nooit gehad N64 al helemaal niet..

ik had voor NES wel zo'n code master..
Was een tussenstuk tussen nes en spel die allerlei codes in het spel blies.. waarmee het veel makkelijker werd..

Posted by Divine9 on Dec-04-2001 02:47:

Het is ineens illegaal omdat er laatst een halve familie in dordt is doodgeschoten. En dat schijnt gedaan te zijn vanwege concurrentie in het ombouwen van playstations.
En nu is men weer zo hypocriet als de pest en gaat de regering 't ineens illegaal maken. De Buma etc springt er natuurlijk ook lekker handig op in.
Jarenlang is er niks aan gedaan.. en dan nu ineens wel pffffffffff

Dus heb je een omgebouwde psx/ps2 thuis staan, kijk uit want ze kunnen je vanaf nu oppakken.
Hahahahahahaha...

Posted by Pjotr G on Dec-04-2001 09:25:

quote:
Originally posted by Little Theseus
Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket ) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer.

Gewoon kijken welke aanklacht destijds werd opgelegd aan Napster. Dat was toch eigenlijk hetzelfde? Programma an sich was niks illegaals (net als ombouw PSX). Wat je ermee kon doen wel (gecopyrighte liedjes/gecopyrighte spellen spelen)

Het is dat ik geen zin heb om t wetboek open te slaan (jaaaa ook ik heb recht in me pakket!) , maar ik denk dat ik wel in n paar minuutjes iets had kunnen vinden

Posted by John on Dec-04-2001 14:52:

quote:
Originally posted by Divine9
Het is ineens illegaal omdat er laatst een halve familie in dordt is doodgeschoten. En dat schijnt gedaan te zijn vanwege concurrentie in het ombouwen van playstations....

heh, dat is nog geen 800 meter verderop gebeurd denk ik (hemelsbreed dan, je moet wel met de brug et water over :P). dat meisje van nulde schijnt ook al uit dordt te komen...wat een kutstad woon ik toch.

de NES is trouwens een van de tofste spelcomputers ooit (ik zag die ie ergens werd genoemd hier hehe). mario en world cup soccer vooral...oh oh oh wat een jeugdsentiment

Posted by TimeportE on Dec-04-2001 15:01:

quote:
Originally posted by dj_highforce
ik had voor NES wel zo'n code master..
Was een tussenstuk tussen nes en spel die allerlei codes in het spel blies.. waarmee het veel makkelijker werd..

ik ha dat ook en omdat we een winkel in de stad hadden die amerikaanse games verkocht heb ik ook een verlengstuk voor dat soort games gkocht (had geen zin om mijn nes om te laten bouwen) en als ik dus een amerikaans spel wilde spelen met codes kwam er nog een heel stuk uit mijn nes puilen.. dat ding was op eens 2x zo lang als normaal
quote:
de NES is trouwens een van de tofste spelcomputers ooit (ik zag die ie ergens werd genoemd hier hehe). mario en world cup soccer vooral...oh oh oh wat een jeugdsentiment

jaa de nes is gewoon nog steeds de beste console ever!!.. en dan vooral games zoals, zelda 1&2 (nog steeds mijn favs all time kwa games!!) en mario 1,2,3 etc etc.. echt top console was dat!! krijg er bijna tranen in mijn ogen van als ik over die goede oude tijd terug denk!!

Posted by Dj Lex on Dec-04-2001 20:21:

Ik had vroeger op me snes zo'n ding zitten en dan kon ik zelf spellen kopieren op floppie kostte wel 850 gulden, maar had wel 1000 spelletjes ofzo

Posted by Pjotr G on Dec-05-2001 14:59:

Heren, n NES-emulator misschien iets voor jullie?

Posted by Little Theseus on Dec-05-2001 16:09:

quote:
Originally posted by Pjotr G
Heren, n NES-emulator misschien iets voor jullie?

Hehe, ik vind 600 meer dan genoeg, maar ik ben wel op zoek naar die crack-pack voor die emulators. Je kunt dat oude ding namelijk nergens in je pc proppen maar mischien bestaat er wel gewoon ook een cheatfile ofzo, zodat ik weer lekker kan cheaten met nessen!

Posted by Pjotr G on Dec-05-2001 17:52:

Ik dacht dat best veel emulators zo'n game genie onzin ingebouwd hadden....maar ja ik heb geen NES-emulator

Posted by John on Dec-05-2001 22:37:

www.pe2000.net
honderden nes roms + emulators en ook nog van een zooi andere consoles =)
maar niets haalt et bij de echte NES. duckhunt met die gun...net als TimeportE krijg ik ook een beetje tranen in mn ogen :')

Posted by Flippe on Dec-06-2001 09:13:

Die goeie ouwe tijd, de NES!!
Vooral Duckhunt, dat kon ik echt uren lang spelen.
En natuurlijk Mario, met dat geweldige liedje