TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- alleen wonen
Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Posted by djcresto on Jun-16-2005 19:18:

alleen wonen

Ik denk er sterk over na om alleen te gaan wonen. Mensen met ervaringen, tips mogen ze hier altijd neertypen...

Posted by Dark Apostle on Jun-16-2005 19:33:

Ik denk er ook al sterk aan, ben helaas nog financieel genootzaakt thuis te wonen bij mijn toffe oprechte, sympathieke en vooral begripvolle moeder...

Versta me niet verkeerd, ben haar dankbaar voor mijn opvoeding, alleen haar menselijke kant is de laatste jaren beneden alle pijl en praten valt op dovevrouwsoren

Posted by Jasperovitsj on Jun-16-2005 19:56:

Alleen of met Misses Cresto?

Posted by emma on Jun-16-2005 20:22:

alleen wonen is best fijn.

Ik woon eigenlijk in de week alleen en in't weekend ga'k naar holland.

Ma je moet het wel kunnen, alleen is soms ook echt alleen .
Ik ben het best gewoon aangezien ik vroeger enkel met mijn mama woonde & zij ging nogal vaak op stap.

't geeft gewoon een leuk gevoel om op jezelf te wonen, een zelfstandig gevoel.
Maar je moet wel weten da ge dan zelf moet koken, opruimen, afwassen, ... ( & soms hebt ge daar echt helemaal geen zin in)

tis gewoon een beetje wennen.
Ma als ge 't kunt (op financieel vlak dan) zou ik het echt wel doen.
Er gaat een nieuwe wereld voor je open

Posted by Bertn on Jun-16-2005 20:39:

ik woon tijdens de week alleen (op kot) en vind dat zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig... ge doet echt wa ge wil. ma ik werk natuurlijk nog niet, en in het weekend neemt ge braaf uwe was mee naar huis en krijg je genoeg geld om de volgende week door te komen.

maar ik ben wel van plan om, vanaf dak afgestudeerd ben en werk heb, alleen te gaan wonen. eens je ervan geproefd hebt wil je niks anders meer vind ik

Posted by djcresto on Jun-16-2005 20:45:

Alleen J Voorlopig achten we ons nog nie in staat om samen te wonen

Dacht eerst samen met ne kameraad, maar dat zie ik nu even minder zitten. Hoewel dat financieel wel beter haalbaar is. Alles zit ook nog maar in de denkfase dus voor tzelfde geld blijft ik thuis. Ik hoef/wil ook niet perse weg. Maar kheb er wel zin in. Heb ook nooit op kot gezeten ofzo dus het is vooral de 'vrijheid' die mij aanspreekt. Die vrijheid is ook relatief want hier thuis doe ik meestal wel wat ik wil. Eigenlijk leef ik hier meer naast als samen met mijn familie. Kheb wel geen klagen, moet weinig helpen, eten staat meestal klaar, was en strijk wordt gedaan.
Financieel lukt alleen wonen mij zeker, heb wel al wat kunnen sparen, werk ondertussen 3 jaar. Uiteraard moet je wel een pak dingen gaan aankopen. Het enige dat ik hiervoor moet afwegen is welke invloed dat gaat hebben op mijn later financiele status, stel dat ik een huis wil kopen ofzo bijvoorbeeld.

Posted by Zehra on Jun-16-2005 20:45:

quote:
Originally posted by Bertn
ik woon tijdens de week alleen (op kot) en vind dat zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig...

+1

Posted by djcresto on Jun-16-2005 20:47:

quote:
Originally posted by Bertn
ik woon tijdens de week alleen (op kot) en vind dat zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig... ge doet echt wa ge wil. ma ik werk natuurlijk nog niet, en in het weekend neemt ge braaf uwe was mee naar huis en krijg je genoeg geld om de volgende week door te komen.

Kot en alleen wonen is wel nie echt te vergelijken. Tis zoals ge zelf zegt. De irritante dingen was strijk neemt ge int weekend mee naar huis. Nu wassen zie ik wel nog zitten, maar strijken

Posted by Jasperovitsj on Jun-16-2005 20:49:

Strijken is fun
Strijkplank voor den TV zetten en het is zo voorbij

Posted by Zehra on Jun-16-2005 20:51:

quote:
Originally posted by djcresto
Kot en alleen wonen is wel nie echt te vergelijken. Tis zoals ge zelf zegt. De irritante dingen was strijk neemt ge int weekend mee naar huis. Nu wassen zie ik wel nog zitten, maar strijken

das raar, ik strijk mn kleren nooit gooi ze in de droogkast thuis en vouw ze direct op derna en voila

Posted by emma on Jun-16-2005 21:00:

quote:

Dacht eerst samen met ne kameraad, maar dat zie ik nu even minder zitten. .

da zou'k niet echt doen moest ik van u zijn ...
komt vaak ruzie van.
(heb ik al van enkele vrienden gehoord; twee beste vriendinnen gaan op kot, ze gaan zich ergeren aan elkaar en ja, dan zware ruzie)

Posted by djcresto on Jun-16-2005 21:07:

quote:
Originally posted by emma
da zou'k niet echt doen moest ik van u zijn ...
komt vaak ruzie van.
(heb ik al van enkele vrienden gehoord; twee beste vriendinnen gaan op kot, ze gaan zich ergeren aan elkaar en ja, dan zware ruzie)

lol denk dat ge dat rapper met vrouwen voorhebt dan met mannen. Die zijn over het algemeen vergevingsgezinder (sorry als ik hier veralgemeen )
Maar idd zorgt zeker voor problemen, wie koopt wat ed, wat met eventuele vriend of vriendin. Toch vooral een kwestie van goeie afspraken te maken enzo.

Posted by DeSpErAtOs-X on Jun-17-2005 07:51:

quote:
Originally posted by Zehra
+1

+1

kotleven is idd zalig ... freedom

enkel afwassen, bweik ... poetsen op zich valt nog wel mee

Posted by Bertn on Jun-17-2005 09:03:

poetsen? als da 1 keer per jaar gebeurt zie ik geen probleem

Posted by E-motion_error on Jun-17-2005 09:05:

met vriend(en) gaan samenwonen raad ik ook af, 2 goeie vrienden van mij hebben zo ruzie gekregen en praten nu al 2 jaar niet meer met elkaar.

Posted by Xilver on Jun-17-2005 09:36:

Ik woon sinds enkele maanden alleen, en geloof mij dat het veel geld kost. Als ge kunt, ga samenwonen, tzal veel voordeliger zijn doordat ge alle rekeningen kunt splitsen, en de huur/lening. Ik heb een tijd samengewoond, en het verschil in liquide middelen nu dat ik alleen woon is ferm voelbaar hoor. Momenteel doe ik mijn was nog naar mijn ouders, en eet ik daar nog af en toe. Vanaf augustus, als Anja begint te werken en bij me komt wonen, zullen we wel ons eigen wasmachine kopen, zodat we onze ouders daar ni mee moeten lastigvallen En dan ben ik ook meer geneigd om lekker te koken, want voor mezelf neem ik die moeite zelden om uitgebreid te koken, maar voor haar doe ik dat graag

Posted by djcresto on Jun-17-2005 11:00:

quote:
Originally posted by Xilver
Ik woon sinds enkele maanden alleen, en geloof mij dat het veel geld kost. Als ge kunt, ga samenwonen, tzal veel voordeliger zijn doordat ge alle rekeningen kunt splitsen, en de huur/lening. Ik heb een tijd samengewoond, en het verschil in liquide middelen nu dat ik alleen woon is ferm voelbaar hoor. Momenteel doe ik mijn was nog naar mijn ouders, en eet ik daar nog af en toe. Vanaf augustus, als Anja begint te werken en bij me komt wonen, zullen we wel ons eigen wasmachine kopen, zodat we onze ouders daar ni mee moeten lastigvallen En dan ben ik ook meer geneigd om lekker te koken, want voor mezelf neem ik die moeite zelden om uitgebreid te koken, maar voor haar doe ik dat graag

Wasmachien en droogkast zouden ��n van de eerste dingen zijn die ik moet hebben. Ze hebben mij er al op gewezen dat ik thuis nie met mijne was moet afkomen
Tis veel wikken en wegen. Als ge alles inricht zoals ge het echt wilt zal het veel geld kosten. Ge kunt natuurlijk ook alles in den ikea gaan halen. Nekeer een budget opmaken zie

Posted by diddi on Jun-17-2005 11:07:

Da financi�le houdt me wel wat tegen.. Wa kost een huis of appartement tegenwoordig veel!! (en neen, ik ben niet veeleisend)

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken...

greetz

Posted by X-Tune on Jun-17-2005 11:33:

Direct serviceflats voor mij, aub.

Posted by Lady_LizzY on Jun-17-2005 13:25:

Alleen wonen is idd erg duur.
Een vriendin van mij woont alleen, heeft geen slechte job (lees: normaal betaald)
en ik hoor haar toch vaak zeggen dat ze moet uitkijken wat ze doet met haar geld,
soms echt tellen dat je toekomt met je maandloon.
En die had al alles van meubilair e.d. ...

Allez, ik wil u niet ontmoedigen he

Posted by Wildfir3 on Jun-17-2005 14:24:

Ik ga vanaf augustus ook samenwonen op een appartementje met mijn vriendin

Hetgeen ge vooral voor moet oppassen is de financi�le kant van de zaak... ge moet zien dat ge het kunt betalen.
Voor de rest, al die praktische dingen zijn allemaal heel erg gemakkelijk, en die kunt ge binnen de twee weken (was insteken is zo moelijk ni (gewoon weten welke stand van 't wasmasjien), strijken is wa oefenen, koken is ook ni moeilijk,...)...
Nuja, financieel gezien wordt het voor mij vrij zwaar (ik studeer nog), maar met vakantiejob en weekendwerk komt ge der wel... Sparen is natuurlijk uit den boze, maar ge moet er iets voor over hebben.

Anyway, qua meubels enzo kunt ge meestal ook wel in uw omgeving terecht h�, als ge nog ni direct zotte kosten wilt doen... Iedereen heeft wel een familielid die van een nog-vrij-mooi meubelstuk vanaf wilt. Ik geloof da wij ons nog enkel keukenstoelen moeten gaan kopen voor ons appartement, al de rest is via via gekregen (das wel 't handige aan een grote familie ).

Posted by Nyah on Jun-17-2005 15:13:

quote:
Wasmachien en droogkast zouden ��n van de eerste dingen zijn die ik moet hebben. Ze hebben mij er al op gewezen dat ik thuis nie met mijne was moet afkomen
Tis veel wikken en wegen. Als ge alles inricht zoals ge het echt wilt zal het veel geld kosten. Ge kunt natuurlijk ook alles in den ikea gaan halen. Nekeer een budget opmaken zie

Ik kijk er naar uit om alleen te wonen (allez, met tom, maar ik bedoel: ni meer thuis ), alhoewel ik thuis niets te klagen heb, integendeel. Moet thuis af en toe eens afwassen , maar dat is het dan ook. Mijn ma doet mijn was en strijk, kookt altijd, poetst men kamer, enz. Maar toch ben ik er klaar voor om alleen te wonen. Ik heb altijd op kot gewild, maar mocht dat nooit. Ik heb nu wel beetje chance gehad dat ik werk gevonden heb in Wilrijk, dus ik heb er alle voordeel bij om bij Tom te gaan wonen: iedere dag bij mijn schattie zijn en ook nog eens 5km van men werk. Kan zowaar met de fiets naart werk (sure.. )

Wordt wel aanpassen natuurlijk, want
1. weet begot niet hoe ge een wasmachine gebruikt enz, maar ja, daar dient een handleiding voor he
2. strijken enz, ook nog nooit gedaan, buiten wat zakdoeken, maar als dat meetelt als ervaring, weet ik ni zo
3. koken... mmh, ben dus echt geen keukenprinsesje... kan moeilijk op 3 dingen tegelijk letten (alhoewel ze over vrouwen toch altijd beweren dat zij dat kunnen, maar dan zal ik wel een uitzondering zijn )=> als ik dus pasta met spekjes maak heb ik 3 ketels nodig en dan krijg ik t al warm, omdat er meestal wel iets fout loopt: ofwel kookt de saus over, ofwel bakken de spekjes aan... nou goed, ik heb ook wreed weinig ervaring met koken, dus t zal wel beteren naarmate ik het meer doe. Ik ben sowieso van plan om kooklessen te volgen, want anders zal t altijd dezelfde eenvoudige kost worden.

Ik heb veel dromen voor later: wil later een eigen huis met een redelijk grote tuin enz, ik hoop dat t zal lukken, maar ben ook wel realistisch genoeg om te beseffen dat dat handenvol geld kost en t misschien ni zal lukken. Maar ik zal als ik ga werken toch mijn best doen om wat te sparen. De eerste maanden van mijn werk zal ik prob niets sparen (zo realistisch ben ik dan ook wel weer ), want er moeten nog genoeg dingen gekocht worden: wasmachine, droogkast, diepvries, strijkijzer, strijkplank, en misschien nog wat keukendingetjes.

Posted by Jasperovitsj on Jun-17-2005 15:46:

Damn, de mannen hier zijn huiselijker dan de meeste vrouwen

Posted by Nyah on Jun-17-2005 15:59:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Damn, de mannen hier zijn huiselijker dan de meeste vrouwen

excellent ...

Posted by Xilver on Jun-17-2005 16:11:

quote:
Originally posted by Nyah

excellent ...

Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »