TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Invandrare
Pages (2): [1] 2 »

Posted by mindshooter on Dec-03-2001 11:49:

Satan (eek!) Invandrare

Ok jag hat klantat mig fett

Jag skulle "splitta" upp diskusionen om Extravadance d� den bytt �mne totalt.... Skulle g�ra den sista delen till en ny diskusion om invandare men r�kade ist�llet ta bort hela grejen

Ber s� hemskt mycket om urs�kt f�r detta

Men vi snackade iallafall om Gaby som vart dissad p� krogen p.g.a sitt ursprung....

Jag sa n�nting i stil med att jag ger alla en chans och d�mer inte efter utseende.......Oftast visar det sig dock att ungdomar av icke svenskt ursprung �r dumma i huvudet. Men jag �r inte den som �r den. En av mina n�ra polare �r turk s� det har inte alls med det att g�ra......Finns juh asm�nga ghetto-svennar som �r dumma i huvet dom me.....Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Jaja.....kritik?

Posted by Virus on Dec-03-2001 13:13:

Re: Invandrare

quote:
Originally posted by mindshooter
Finns juh asm�nga ghetto-svennar som �r dumma i huvet dom me.....Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Jaja.....kritik?

Jag h�ngde inte med i diskussionen fr�n b�rjan, men s� h�r kan man ju inte s�ga. Det �r m�jligt att du upplevt mer problem med invandrare, jag har ocks� f�tt min beskurna del. Bl.a. en k�nga i nyllet liggandes, eller v�nta det var nog en ghetto svenne, f�rresten..

..vilka �r s� f�rbannat pinsamma att springa omkring och bryta och spela allan. Men det �r v�l en fas i livet, som Gaby sa f�rut. Jag var nog ox� ganska ghettosvenne f�r ett par �r sen (br�t gjorde jag inte dock), bara det att jag inte kommer fr�n f�rorten, s� det blir nog StadsR�ttaL�tsasVaraGhetto-svenne..

Som jag ser det �r det sj�lvklart att m�nga invandrare �r kriminella. Om jag t.ex. kom fr�n ett krigsh�rjat land till ett nytt d�r man inte sl�pptes in i samh�llet skulle jag ocks� v�lja/tvingas in i den banan..

Posted by Gaby on Dec-03-2001 13:17:

N�r jag har haft fest s� har det bara vart idiot svenskar som har f�rst�rt... av 60 personer s� brukar typ 10-15 vara svenskar och det �r av den gruppen som en 2-3 personer g�r bort sig!
P� krogen s� har jag varit med om att 2 svenskar killar har tagit mig mellan benen under min kjol n�r jag stod och dansa ... (jag skulle nog tro att dom aldrig mer g�r om det )jag har blivit hotad av en svensk kille att hela Bagamossen skulle komma efter mig (snacka om t�nt) det finns en hel lista p� hur mycket idioter man har tr�ffat p�!!! hur m�nga drinkar f�r man inte �ver sig varje helg av fulla svenska killar?

Sen s� har jag varit med att turkar har kallat en f�r hora... och tafsat p� en ox�...

Men va �r skillnaden? �r en svensk idiot b�ttre en en invandrare som �r idiot? jag g�r inte omkring och t�nker att inga svenskar f�r dom bara f�rst�r, inga trurkar f�r dom kallar mig hora...det finns idioter �verallt!!! Viktigaste �r att folk m�ste inse, �ppna �gonen och inse att alla invandrana �r inte fr�n mellan�stern, muslimer eller f�rtryckta kvinnor, alla latinos �r inte hysteriska salsadansare, att alla invandrarna �r inte uppv�xta med en skev kvinnosyn... om ni b�rjar fr�ga runt s� kommer ni att inse att de �r en viss typ av invandrare som �r dom jobbiga!

Posted by Virus on Dec-03-2001 13:26:

Det tycker jag var bra sagt Gaby! Man kan inte se "invandrare" som en enda grupp.
Jag tycker att "invandrarproblem" verkar vara mycket sj�lvf�rv�llat d� man inte lyckas med integrationspolitiken..
Kolla p� danmark nu, det �r helt tokigt. regeringspartiet vann valet p� att vara invandrarfientligt. Hoppas inte sverige f�ljer den utvecklingen..

Posted by Gaby on Dec-03-2001 13:43:

Min lillebror �r f�dd h�r, har en mamma fr�n Argentina och en pappa fr�n Chile...italienskt namn och efternamn... vad �r han? Han ska m�nstra om 2 veckor, han f�r endast r�sta i Sverige, pratar b�ttre svenska �n spanska... men stackarn f�r inte komma in p� krogen f�r att han har m�rkt h�r...

Posted by [A|ienFactory] on Dec-03-2001 14:38:

Re: Invandrare

quote:
Oftast visar det sig dock att ungdomar av icke svenskt ursprung �r dumma i huvudet.

Just d�rf�r umg�s jag bara med svenskar, trots att jag sj�lv �r invandrare, dock svensk medborgare sen l�nge.
quote:

Finns juh asm�nga ghetto-svennar som �r dumma i huvet dom me.....
De syns! De �r l�tta att undvika. Jag hatar dem ox�.
quote:

Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Inte jag heller.

Att m�nga invandrare �r brottslingar st�mmer mycket v�l. Delvis �r det en social fr�ga, delvis f�rv�ntar de sig f�r mycket av samh�llet. Man kan inte jobba en halvtimme busschaff�r i veckan och leva p� socialbidrag resten av livet, och f�rv�nta sig att bli behandlad som en �ngel. Sverige �r f�r sn�llt, vad det g�ller flyktingpolitik. folk som inte �r beredda att f�rs�ka ska utvisas.

RASISM, d�remot �r en helt annan sak, likas� DISKRIMINERING, och b�da ska leda till h�rda straff. MYCKET h�rda straff.

Posted by Gaby on Dec-03-2001 14:56:

Love

Jag umg�s med sn�lla personer som respekterar resten av v�rlden ...sen om dom r�kar vara svenskar eller n�got annat spelar ingen roll.

Posted by Gaby on Dec-03-2001 14:58:

Kom p� n�n av mina hemmafester s� f�r ni se att det finns bra folk som vill n�got h�r i livet!!! Allt handlar om att vara �ppen inf�r nytt...

Posted by reveal on Dec-03-2001 15:49:

Folk som flyttar ifr�n Malm� f�r fylla i ett papper med lite fr�gor, bland annat fr�gan om varf�r de valde att l�mna Malm�. 25% av alla som flyttade ut uppgav att de flyttade pga att det var f�r mycket invandrare i Malm� (i Malm� �r ca 50% av befolkningen invandrare). Detta alternativet var inte med p� pappret, utan det fyllde folk sj�lva i under "�vrigt".

�r det fel att erk�nna att invandringen faktiskt har blivit ett problem?

Posted by mindshooter on Dec-03-2001 15:56:

Sj�lvklart ska en svensk som e dum i huvudet hatas lika mycket som en invandrare.....

Jag menar ocksp� p� att det finns grund till det hat som finns mot invandrare....att bli nertryckt p� marken och att f� h�ra "sug min kuk" av en turk g�r inte att man direkt inskaffar sig n�n k�rlek gentemot dom.....N�r det h�nder g�ng, p� g�ng, p� g�ng s� skaffar m�nniskor enligt natur en liten sp�rr som s�ger "ajaj nu h�ller jag mig undan" varje g�ng man ser en invadnrare och det �r HELT FEL!

Det �r juh itne heller bara invandrare som drabbas av detta...jag menar att invandrare f�r juh ta skit f�r vad andra invandrare g�r.
Men svenskar ocks�.......Vad skulle jag bli kallad f�r om jag p� mig en svensk tr�ja och gick till skolan? Nazze!
I min skola cencurerade dom bort en svensk flagga fr�n en killes tr�ja (p� skolkortet). Men att ha en Afrikansk flagga gick bra..... Och dett h�nder i SVERIGE! Man klipper bort delar av nationals�ngen f�r att den klassas som nasistisk!!!!! SJUKT!

S� h�r tycker jag att det ska vara bland ungdomar:

Om du utf�r t.ex misshandel gentemot n�gon annan s� �ker du p� ungdomsanstalt! Om du inte �r svensk medborgare f�r du en chans till sen �r det k�rt. Ut ur landet. �r du svensk medborgare ska du ha exakt samma r�ttigheter som en svensk. Men straffen b�r vara h�rdare.
Om man utvisade br�kstakar s� skulle dom f�rst� att dom inte kan h�lla p�....Och familjen skulle h�lla b�ttre koll p� sina barn s� att dom inte r�nner runt med kniv.
Fan i 5:an s� vart jag misshandlad och fick en tand utslagen av en zigenare. Polisanm�lde saken men dom kunde inget g�ra. Han fick en prick i registret (la till en till dom 3 han redan hadde). Sen fick jag g�mma mig f�r hans familj och v�nner i 1 �r. Jag f�r fortfarande undvika honom n�r jag ser honom. Vem vet vad han g�r. polisen sa att dom kunde ta in honom n�r han fyllt 15 men jag ser honom fortfarande ute p� gatan trots att han �r det nu. Ska man vara h�r f�r man h�lla sig till lagarna..... Fan i turkiet sl�r dom eleverna p� skolorna om dom inte g�r som dom ska. Bara f�r att vi inte har s�dana lagar s� beh�ver man v�l inte g� ut�ver gr�nserna f�r vad som �r sunt f�rnuft eller?

Posted by mindshooter on Dec-03-2001 15:59:

quote:
Originally posted by Gaby
Kom p� n�n av mina hemmafester s� f�r ni se att det finns bra folk som vill n�got h�r i livet!!! Allt handlar om att vara �ppen inf�r nytt...

Hemskt g�rna

Posted by Virus on Dec-03-2001 16:06:

quote:

Det �r juh itne heller bara invandrare som drabbas av detta...jag menar att invandrare f�r juh ta skit f�r vad andra invandrare g�r.
Men svenskar ocks�.......Vad skulle jag bli kallad f�r om jag p� mig en svensk tr�ja och gick till skolan? Nazze!
I min skola cencurerade dom bort en svensk flagga fr�n en killes tr�ja (p� skolkortet). Men att ha en Afrikansk flagga gick bra..... Och dett h�nder i SVERIGE! Man klipper bort delar av nationals�ngen f�r att den klassas som nasistisk!!!!! SJUKT!

Det h�ller jag med om fullst�ndigt. Det �r helt sjukt att svenska flaggan klassas som ett hakkors. Kolla p� t.ex. Norrm�nnen och USA, dom �r stolta �ver sina flaggor och viftar med dom �verallt. Det dom d�r j�vla bulorna som lyckats l�gga beslag p� flaggan samtidigt som alla �r r�dda f�r att bli kallade Nazi.

quote:

Jag �r �ppen f�r nya saker, jag kommer ox�

Posted by Gaby on Dec-03-2001 16:11:

Mindshooter: H�ng p� brorsan n�r jag har hemmafest s� kommer du att �ndra uppfattning.

Det d�r med flaggan �r skitsnack! Jag har g�tt i en skola d�r det fanns 6 invandrare...knappt h�lften i skolan kunde nationals�ngen (fast m�nga av dom kallade sig f�r "inte rasist bara nationalist") I Tenstagymnasium s� kan ALLA som har bott h�r ett tag nationals�ngen + att man visar mycket stor respekt f�r svenska flaggan. D�r har man aldrig f�rbjudit det!!!

Ni svenskar m�ste ta tillbaka er flagga och s�ng fr�n idioter som missbrukar det!

Posted by Gaby on Dec-03-2001 16:16:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag �r �ppen f�r nya saker, jag kommer ox�

Skulle ni verkligen komma p� fest i Tensta?

Posted by Virus on Dec-03-2001 16:24:

quote:

Ni svenskar m�ste ta tillbaka er flagga och s�ng fr�n idioter som missbrukar det!

Jag vet inte ens om jag vill ha den d�r s�ngen eller flaggan tillbaka.. ..s� fort jag h�r den t�nker jag p� Ultima Thule och skalade folk�lsdrickande "Quote": idioter.

Vi kanske kan hitta p� en ny nationals�ng. F�r G�rna vara trance producerad av ferry corsten, vi g�r den utan text, s� att om de nu skulle vilja sno den bara kan nynna, vilket inte skulle l�ta s� ball.

haja va m�ktig den skulle vara d�nandes p� fotbollsarenorna i VM!

Posted by [A|ienFactory] on Dec-03-2001 16:59:

quote:

Jag vet inte ens om jag vill ha den d�r s�ngen eller flaggan tillbaka.. ..s� fort jag h�r den t�nker jag p� Ultima Thule och skalade folk�lsdrickande "Quote": idioter.

Ultima Thule.
LOL.

Posted by reveal on Dec-03-2001 17:33:

quote:

det �r ju DET som �r s� fel, att folk l�ter idioter ta �ver den! du t�nker fel, den st�r f�r enbart goda saker, inte n�t j�vla Ultima Thule (du syftar p� gruppen antar jag)

Posted by SteveTranz4ever on Dec-03-2001 17:44:

Tyv�r s� visar sig ju dikriminering och fr�mlingsfientlighet �verallt , s�g just p� TV att till och med inom polisen har dom problem med det hela.

F�r att g� tillbaka till det d�r med t-shirten med svenska flaggan p� s� var vi med om en linkande h�ndelse n�r jag gick i gymnasiet. Vid en avslutning/svenska flaggans dag fick vi inte sjunga national s�ngen f�r rektorn, vilket j�dra liv det blev. Om man lyssnar p� svenska national s�ngen s� �r den faktiskt vacker, jag skulle till och med vilja byta ut "Norden" till "Sverige".
Lyssna p� andra l�nders s�nger som uttrycker �nnu mer sin k�rlek till sitt land s� verkar svenska s�ngen r�tt f�nig.
Man ska vara lite av patriot och �lska sitt land. Kom ih�g patriot �r inte den samma som rasist eller fr�mlings fientlig som m�nga verkar tro i detta land.

Kanske �r det s� att rent procentuellt s� g�rs fler brott av personer med invandrar bakrund. Dock �r det v�l s� att s� fort en s�n person g�r det s� sticker han/hon ut lite mer eftersom den har en annan bakrund.

Jag har blivit r�nad av invandrare, jag har blivit mordhotad av svenska killar. Inget utav dom var s�rskillt rolig att uppleva men man f�r d�mma folk individuellt.

Sj�lv s� e jag hel ylle svensk, min lille syster �r blond och har bl� �gon, min bror lika s�, sj�lv s� har jag m�rkt h�r och bruna �gon och har ett par g�nger blivit hotad f�r att jag hade sydl�nskt utseende.

D�r var lite av mina tankar, nu kan du vakna upp igen

Fest hos Gaby snart d�

ps. n�sta �r ska natinal dagen bli en helg dag ds.

Posted by mindshooter on Dec-03-2001 18:53:

�r inte n�got fel om man inte vill ha tillbaka Svenska flaggan och nationals�ngen?

Vill g�rna ha lite respons p� min nya syn p� hur ungdomsbrott ska behandlas ocks�

Posted by reveal on Dec-03-2001 19:00:

quote:

Vill g�rna ha lite respons p� min nya syn p� hur ungdomsbrott ska behandlas ocks�

jag h�ller med, kan man inte sk�ta sig i landet s� har man inte heller h�r att g�ra, "man ska ta seden dit man kommer"

Posted by Gaby on Dec-03-2001 22:32:

quote:
Originally posted by reveal

jag h�ller med, kan man inte sk�ta sig i landet s� har man inte heller h�r att g�ra, "man ska ta seden dit man kommer"

Alla har inte kommit hit utan m�nga �r f�dda h�r... hur g�r man d�?

Posted by Ravesquad on Dec-03-2001 22:47:

quote:

det l�ter lite ot�ckt..

Posted by Gaby on Dec-03-2001 22:58:

quote:

D� borde m�nga svenskar portas utomlands... oftas �r det pinsamt att s�ga att man �r svensk.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-03-2001 23:02:

ja, invandrarpolitik �r komplicerat. jag tycker att man bara ska inf�ra h�rdare straff f�r all kriminalitet.

Posted by reveal on Dec-03-2001 23:17:

quote:

D� borde m�nga svenskar portas utomlands... oftas �r det pinsamt att s�ga att man �r svensk.

d�r hade du m�nga svar

allts�, om man �r svensk medborgare, d� ska man naturligtvis behandlas som svensk, dvs f� stanna �ven om man inte sk�ter sig...

men det �r kanske f�r l�tt att bli svensk medborgare?

Pages (2): [1] 2 »