TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Prog.trance
Prog.trance
heyy! ... vet att det inte �r m�nga som tycker om prog trance men.. jag undrar �nd� om det �r n�gon som har n�gon riktigt fet l�t att rekommendera ( helst prog trance eller psy ).
Pallar inte leta
hehe skulle upskatta om jag fick n�gra tips.
ha de g�tt, ses!
AndReAz.
M�ste s�ga att jag inte �r helt p� det klara var gr�nserna g�r h�r och var. t.ex. gr�nsen mellan progressive trance och house tycker jag �r luddig. Sander Kleinenberg t.ex house/trance? beats me, han e fett grym iaf. Max Graham �r ocks� riktigt bra.
Dessutom kallas flight 643 progressive, men om n�n kan f�rklara varf�r s� blir jag glad.
Psy Trance - checka Astral Projection. Ruggigt bra. spelade p� docklands i helgen..
Prova n�gon skiva eller liveset med John Digweed eller John OO Fleming om du vill ha prog.....
Om du vill ha psy prova grupper som Astral Projection, X-dream, Bypass Unit, Delta, Chi Ad, Talamasca, Mystica, Shiva Shidapu och v�ran egna svenska Miranda.....
| quote: |
| Originally posted by x-dream och v�ran egna svenska Miranda..... |
| Originally posted by x-dream Prova n�gon skiva eller liveset med John Digweed eller John OO Fleming om du vill ha prog..... |
| Originally posted by King of Clubs Det som ligger uppe p� TranceAddict nu med John 00 Flemming �r riktigt bra.. Det �r m�nga som verkar hata progressive, men jag hajar inte hur man kan g�ra det.. |
| Originally posted by Gaby Jag skulle nog tro att dom inte har vart ute och klubbat |
| Originally posted by King of Clubs Det som ligger uppe p� TranceAddict nu med John 00 Flemming �r riktigt bra.. Det �r m�nga som verkar hata progressive, men jag hajar inte hur man kan g�ra det.. |
| Originally posted by Gaby Jag skulle nog tro att dom inte har vart ute och klubbat |
gahhh
inget annat.
hehe okeej tack f�r tipsen o s�nt
hehe j�j��� en fr�ga te... n�n sida som e bra updaterad med nya l�tar och s�nt.
????
Jag gillar ox� uplifting, men ox� progressive.. hmm.. kan inte v�lja vilken jag gillar mer..
| Originally posted by AndReAz hehe okeej tack f�r tipsen o s�nt hehe j�j��� en fr�ga te... n�n sida som e bra updaterad med nya l�tar och s�nt. ???? |
| Originally posted by x-dream Jag �r inte s� mycket f�r prog....Gillar mer lite uplifting ist�llet....Men som sagt det g�r ju att lyssna p�.... |
| Originally posted by Dj Memento Vad jag h�rt s� �r progressive just uplifting s� det �r nog samma sak |
| Originally posted by King of Clubs Jag skulle v�l inte s�ga att det �r samma sak, �ven om det f�r mej ofta �r om�jligt att skilja p� olika sub-genrer.. |
Fast det ligger n�t i det Dj Memento s�ger...
| Originally posted by Gaby Jobbigt med alla uttryck! Fast det ligger n�t i det Dj Memento s�ger... |
h�r �r lite tips p� psy trance l�tar j�vligt bra l�tar om du gillar psy/goa
Blue Planet Corporation - Atoll
Chi Ad - Eye Am The I
Midi Miliz - Starkstorm
Power Source - Memory Bubble
XV Kilist - Gummi
prova dem och du kommer inte bli besviken 
Min favvoprogtrancel�t just nu:
Crystal Method - You Know It's Hard (John Creamer & Stephane K remix)