TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- körkortet taget
körkortet taget
nu är jag äntligen klar med detta helvete (började köra sep 2003), och hamnade på ohumana 32 körlektioner. jag vet, det är hemskt, men jag har varit upptagen med studier på annan ort, och har därför har det blivit länge mellan gångerna (plus att jag är äckligt oengagerad när det gäller motordrivna fordon).
hur länge tog det för er? 5 lektioner? 10? 39? 88? 106?
45 eller nånting för mig.
men du får anta från mig att det är INTE lätt att få körkortet i Holländska rusningstraffiken.
ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme.
17 lektioner, 22 dagar.
Första lektionen 1999-04-05, fick lappen i handen 1999-04-27.
Hyffsat nöjd med det 
jag fick mitt körkort på island när jag fyllde 17... fick 2 fel av 10 som man fick göra (jag körde 12 eller 15 (minns inte riktigt) körlektioner innan dess)
ingen farlig trafik där heller
plus att det är mkt billigare än i sverige
har tagit 22 men nu vare typ ett år sen ja körde.. har ingen möjlighet till privat övningskörning o då går de fan inte skulle krävas typ 100 lektioner lr nåt.
Grattis....!!!!
Själv har man haft lappen i 12 år nu 
20 15min körlektioner
Klarade teorin & uppkörningen på första försöken...
gratts! 
själv har jag uppkörning 12/7 
jag har tagit 8 lektioner änsålänge, ska ta 2 till alltså 10 totalt... men jag har kört mycket med farsan, det är mest för o "komplettera"..
| quote: |
| Originally posted by lacksesepsotygh ah, kan tänka mig det. vad går en lektion på i holland? här kostade de i början ~350, men höjdes till 570. dock samma minutpris. körtiden ökades från 40min till en timme. |
Gratulerar! Bättre sent än aldrig 
| quote: |
| Originally posted by ScuL får säga att mitt körkort kostade mig drygt €4000 |
Mitt kostade drygt 10 000 kr
| quote: |
| Originally posted by reveal Rätt mycket Mitt kostade drygt 10 000 kr |
Grattis!
För mig tog det 3 uppkörningar (!) och typ 15 körlektioner innan jag fick mitt satans körkort. Men, vid första försöket satte jag alla rätt på teoriprovet 
Congrats!
Härlig känsla när man får körkort =)
Själv tog jag mitt i augusti förra året efter 5 körlektioner - lärde mig det mesta genom att övningsköra hemma.
jag tog 14 körlektioner varav 4 min körskolelärare bjöd mig på (Round Table polare med styvfarsan) .. Så körkortet blev mitt den 8:e november 2000.. kostade 7000 exakt.
Det ni 
Hade ett fel på uppskrivningen och en dundertabbe på uppkörningen (körde fel.. men det löste sig ändå)
Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ...
Och män är överrepresenterade i olycks-statistiken?
| quote: |
| Originally posted by jofawe Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ... |

| quote: |
| Originally posted by jofawe jag tog 14 körlektioner varav 4 min körskolelärare bjöd mig på (Round Table polare med styvfarsan) .. Så körkortet blev mitt den 8:e november 2000.. kostade 7000 exakt. Det ni ![]() Hade ett fel på uppskrivningen och en dundertabbe på uppkörningen (körde fel.. men det löste sig ändå) Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ... Och män är överrepresenterade i olycks-statistiken? |
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Men tjena.... låter som nån som kunde vart med på det där TV programmet som nyligen gick... Sveriges sämsta bilförare eller vad det nu hette. |
Grattis!!!!
Det är så sjukt olika vart man kör upp och för vem.
Tog Mc kort som 16 åring, inga lektioner men kuggade 2 ggr, den ena av dom kom jag inte av testbanan, uppkörningsgubben hävdade jag skulle köra ihäl mig närsomhelst 
När jag fyllde 18 skulle jag ta kort för tung mc och för bil. Har man kört mc i två år borde det ju va lätt att ta körkort för bara en lite tyngre hoj, men kuggade två ggr igen innan jag fick det 
För bil var det betydligt enklare!, inga lektioner och kortet på första försöket.
Just det där med antalet lektioner har ju mkt att göra med dels hur intresserad man är av att lära sig plus hur intresserad ex. mor och far är av att övningsköra.
Farsan och jag var ute när jag var 15 och körde mc i skogen, när jag fyllde tillräckligt gammal för att övningsköra bil så var vi ute grymt mkt.
ps. Har varit av med körkortet 5 ggr
, men inte behvt ta om det
ds.
Grattis!
Kuggade teorin för en månad sen på första försöket (så surt när man bara är en ynka poäng ifrån)
Gjorde halkkörningen igår, skitkul och börna på banan 
| quote: |
| Originally posted by chjo ps. Har varit av med körkortet 5 ggr , men inte behvt ta om det ds. |
| quote: |
| Originally posted by reveal Inga samband där eller? Fått körkort utan att öva, sen bli av med det 5 gånger? |
| quote: |
| Originally posted by chjo Öva?? Hade kört flera 1000 mil innan jag tog körkort, tog dock inga lektioner. Tror heller inte att några lektioner i världen hade gjort mig mindre gasglad. Nästan samtliga indragningar var på MC. Men har växt till mig nu, haft körkortet konstant i 3 år, nytt rekord |
Tänkte att man kanske lätt "missar" vissa saker om man inte tar lektioner men jag vet inte, jag övade knappt alls bortsett från själva lektionerna
| quote: |
| Originally posted by reveal Sorry, menade lektioner Tänkte att man kanske lätt "missar" vissa saker om man inte tar lektioner men jag vet inte, jag övade knappt alls bortsett från själva lektionerna |
Men det var som sagt när man var ung och tanklös.
| quote: |
| Originally posted by chjo Förstår hur du menar Men mina förehavanden med ordningsmakten har bara att göra med lackande respekt för gällande hastighetsbestämmelser Men det var som sagt när man var ung och tanklös. |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.