TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Sinterklaas of de Kerstman??
Sinterklaas of de Kerstman??
Voor mij wordt dat dus Sinterklaas vanavond!
de kerstman voor mij dit jaar
nou wij vieren dit jaar meer kerstmis dan sinterklaas (ik vind kerstmis ook belangrijker dan de sint..), dit jaar met sinterklaas alleen gedichten en kado's (en als je wil een surprise), komt omdat mijn zussen en broer allemaal al het huis uit zijn en dus heeft blijkbaar niemand tijd om een suprise te maken.. maar met kerstmis doen we met kado's (een beetje van de kerstman en een beetje van je zelf (ouders
).. trouwens de sfeer met kerst vind ik altijd erg vet.. lekker gezelli!! 

Kerstmis vind ik toch een diepere betekenis hebben.. sinterklaas is zo een gecreeerd feest door de detaillisten enzow..
Ah whatever ik krijg godverdomme alleen maar een chocolade letter voor sinterklaas! en soms nieteens MIJN 1e letter!
Vin je t gek dat kerst leuker is
Nou ja.. heb wel vaak ruzie met kerst.. 
mmmm moeilijk
Hm...spannend...
Vanavond maar ns kijken of ik nog wat cadeaus waard ben...
doe mij de kerstman maar,
vin kerst toch wat leuker dan het commerciele Sinterklaas. (niet dat kerst niet commercieel is......)
Kerst ook veel gezelliger trouwens,
maar vanavond eerst maar s Sinterklaas overleven.....
Greetz RubDub
Ik vind het onzin dat mensen vinden dat Kerst een diepere betekenis heeft, want...tja.....het christendom en de kerstm,an zijn toch allebei gebaseerd op geloof? En als je dat niet geloofd vind je het allebi dus onzin
weeeeeeee
Heb voor sinterklaas gestemd omdat ik anti-amerikaanse tradities ben
of iig pro-nederlandse tradities
lol
Sinterklaas voor mij. Net als wat Proxi zegt vindt ik het veels te amerikaans, net als valetijn en nu weer halloween, let maar op over paar jaartjes komen ze langs alle deuren dit jaar flikten ze het al bij ons. Sinterklaas is tenminste nederlands (of spaans) en niet zo commercieel
Heeey wist je dat de kerstman sinterklaas is?
Santa Claus in zijn huidige vorm is gemaakt door coca cola (triest he?)
Wij zijn dus eigenlijk het enige land dat sinterklaas nog enigszins in zijn echte kloffie viert (zo'n religieus gewaad)
Sinterklaas = Sint Nicolaas = Saint Niclaus = Santa Claus
Bleh wat zijn amerikanen toch dom. Ik hoop niet dat we alle achterlijke gewoonten van die gasten overnemen. T lijkt er wel op.
Heeey wist je dat de kerstman sinterklaas is?
Santa Claus in zijn huidige vorm is gemaakt door coca cola (triest he?)
Wij zijn dus eigenlijk het enige land dat sinterklaas nog enigszins in zijn echte kloffie viert (zo'n religieus gewaad)
Sinterklaas = Sint Nicolaas = Saint Niclaus = Santa Claus
Bleh wat zijn amerikanen toch dom. Ik hoop niet dat we alle achterlijke gewoonten van die gasten overnemen. T lijkt er wel op.
----------------------------------
JONGUH, wat zeur jer nou, je weet toch dat Sinterklaas al meer dan 200 jaar onze schoen vult..owohwoh.........ga effe beweren dat sinterklaas niet bestaat!!!........nerd

Kerstman 0wnz joe! Hoef je nie zo te kloten met surprises en gedichten...gewoon lekker makkelijk een groot cadeau onder de kerstboom! 
Sinterklaas is veel toffer!! Die heeft echt een heel legio aan zwarte pieten die voor hem werken, die Kerstman heeft alleen een paar rendieren waarvan er 1 ook nog alcoholist is..
En aangezien ik kerst dit jaar in de woestijn ga vieren
is Sinterklaas toch wat belangrijker..
t Liefst allbei :P
nah doe mij maar de sint en het eten met kerstmis
Kers tis pas echt kerst met sneeuw
aangezien dat hier in Nl niet vaak voorkomt toch maar de Sint 
Geen van beide, ik kan die feesjes niet uitstaan vanaf dat ik een jaar of 10 werd toen mij werd verteld dat ie eigenlijk nie bestaat
Nu (11 jaar later) moet ik elk jaar 4!!!!!
sinterklaasfeestjes vieren. 2 keer bij de familie van m'n vriendin (beide kanten) en 2 keer bij m'n eigen familie (beide kanten) dus 4 suprises maken voor ongeveer 25 gulden, en 4 van die driet gedichten verzinnen....... en het ergste is dat er in beide families geen kinderen meer zijn die er in geloven.........
Beide, ik heb namelijk nog al een aardige opa en oma waar elk jaar sinterklaas en de kerstman langskomt
Maarja daaro zijn er veel kleintjes in de familie aan me pa's kant duz das wel begrijpelijk.. Tis alleen zo saai, ik ben gewoon zwaar de oudste, op 1 neef na maar die zie ik nooit omdat die gasten met de familie hebben gebroken (die pa zit in 1 of andere sekte OMG
)
Tot mijn grote schrik krijg ik toch weer kadootjes vanavond, had er niet egt opgerekend maarja.. toch weer mooi meegenomen..
Kerst doen wij zowieso minder aan, behalve dan dat vreetdiner 
Ik heb nou alweer trek in konijn, maar eerst maar al die chocoladeletters, pepernoten en speculaasjes opeten 
ALS JE DE HELE AVOND EEN 30 MINUTEN DURENDE CD MET SINTERKLAAS LIEDJES MOET HOREN ALS JE WERKT DAN HEB JE ZIN OM DIE KEREL AF TE SCHOPPEN!!!!!!!! ik verheug me nu dus al op de kerst cd (leve de albert heijn)...maar nog liever wham en mariah carey dan zon kutkoor dat sinterklaaskapoentje 8 keer in et uur zingt
tot zover mn frustraties. verder vieren we thuis geen sinterklaas meer en ook geen suprises..en met kerst alleen wat kleine dingetjes...
ik vind de kerstsfeer wel wat gezelliger, maar we moeten zeker niet ONZE sint laten verdringen door die vette kerel. kerst had volgens mij ook geen hol te maken met de kerstman maar met iets Bijbels. niet dat dat nou voor een belangrijke gedachte is, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel zo is.
ach ik vind beide hoezuigikzoveelmogelijkmensenuitdoorzoveelmogelijkdureharrypotterkadostemaken-circussen wel leuk...
tis toch best wel een gezellige tijd nu
ps waarom stond de paashaas er niet bij?
Volgens mij is de kerstman verzonnen door Coca-Cola en de kadootjes ook. En heeft de kerstman nix met geloof te maken. Kerst zelf wel natuurlijk


| quote: |
| Originally posted by John ALS JE DE HELE AVOND EEN 30 MINUTEN DURENDE CD MET SINTERKLAAS LIEDJES MOET HOREN ALS JE WERKT DAN HEB JE ZIN OM DIE KEREL AF TE SCHOPPEN!!!!!!!! |
Damn, ik had me dus idd voorgenomen sinterklaas zoveel mogelijk langs me heen te laten gaan, maar toch vond ik mijzelf gisteravond op de bank bij mijn broer, toekijkend hoe dat neefje van mij kado numero 10 uit zat te pakken. Het nobele streven om dit dus langs mij heen te laten gaan is jammerlijk mislukt.
greetz kolkiewolkie
| quote: |
| Originally posted by kolkiewolkie Damn, ik had me dus idd voorgenomen sinterklaas zoveel mogelijk langs me heen te laten gaan, maar toch vond ik mijzelf gisteravond op de bank bij mijn broer, toekijkend hoe dat neefje van mij kado numero 10 uit zat te pakken. Het nobele streven om dit dus langs mij heen te laten gaan is jammerlijk mislukt. greetz kolkiewolkie |
| quote: |
| Originally posted by Dj Alpha En na het 20e kado gaat ie huilen omdat ie t zo weinig vond zeker? |
keb alleen 5 chocoalde letters gehad.........hopen dat k met kerst nog wat cadeautjes krijg
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.