TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance stromen
Pages (2): [1] 2 »

Posted by diddi on Jul-01-2005 09:10:

Trance stromen

Welke stromen bestaan er volgens u in de Trance-scene?

Zijn er stromen die algemeen bekend zijn?

Persoonlijk ken ik maar 3 echte stromen en dan nog:
Uplifting trance, hardtrance en Progressive. Wat met techtrance of Emotion trance. En dan komt daar nog eens Vocal trance tussen...

Na deze opsomming kom ik tot het besluit dat ik veel Trance platen niet kan plaatsen. Wat is bv Junky XL - Dirty Sticky Floor?

Maar bij progressive zet ik toch een vragteken. Het wordt meestal in 1 adem met trance vermeld, maar is dit geen aparte muziekstroom? (Hopelijk gaat hier niet weer iemand een stamboom van de elektronische muziek opsommen )

Discuss plz...

Posted by Real on Jul-01-2005 09:14:

Urgh hokjes

Posted by diddi on Jul-01-2005 09:24:

quote:
Originally posted by Real
Urgh hokjes

Grosse modo h�, moet niet perse in enge hokjes...

Wees creatief... laat horen welk genre (gevoel) je op bepaalde trance nummers zet.

Posted by Real on Jul-01-2005 09:32:

Al� dan.

Voor mij:
Progressive Trance: kokosnootdrankje in de hand en relaxen
Markus Schulz pres Elevation - Clear Blue , Alucard presents The 49th Line - Blue On Blue (Hydroid's Dream Mix)

Melodic Trance: gewoonweg genieten, punt
Dreas pres Havannah - Havannah , Fred Baker vs Nyram - Confirmation

Uplifting Trance: handjes in de lucht, zweven, springen, vanalles
Kindred Spirits - Plus Ultra , Tiesto - Suburban Train

Techtrance: alles geveuh
Mojado - El Toro , Sandler - Chemistry

Hardtrance: Buh, volg ik totaal niet meer. Da klinkt nogal platjes de laatste tijd imo.

Vocal Trance vind ik geen apart genre, gewoon een trance-track met een vocaltje erover

Ik maak meestal enkel een onderscheid tussen progressive trance/andere trance. Maar zelfs dat zou ik beter niet doen, 't is allemaal EDM.

Posted by diddi on Jul-01-2005 09:40:

voor mij een emotion trance tunetje is Airwave vs Rising Star - SunSpot.

gReetz

Posted by TOR on Jul-01-2005 09:46:

progressive moet je opsplitsen in progressive trance en progressive house. Hern�n Catt�neo draait anders dan John Digweed bijvoorbeeld. bij progressive trance wordt voornamelijk een warme soundscape gecre�erd, bij progressive house wordt er meer gefocust op de baslijn (vaak redelijk funky) en de percussie.

daarnaast maak ik bij trance het volgende onderscheid:

- melodic trance
-> ik noem dit geen uplifting, omdat met dat woord grote supersaw-melodie�n worden geassocieerd, en dat maakt het moeilijk sommige nummers te categoriseren, zoals Dirty Sticky Floors. deze categorie omvat voor mij nummers waarbij alles rond een melodie draait. Dirty Sticky Floors hoort hier dus ook bij, net zoals As The Rush Comes of The Timelord. allemaal 1 pot nat.

- hard trance

- tech-trance
-> het verschil tussen hard- en tech-trance zit hem in de percussie. tech-trance haalt de mosterd bij techno, hardtrance bij hard house. in tech-trance kom je ook geen grote melodie�n tegen, zoals dat bij hard trance soms wel het geval is.

- psy trance

- goa trance
-> het verschil tussen psy en goa is niet altijd evident. maar ik merk dat goa een agressievere sound hanteert, en dat er in psy trance heel wat meer effecten aan te pas te komen.

Posted by Belgian Bonzai on Jul-01-2005 13:15:

quote:
Originally posted by TOR
progressive moet je opsplitsen in progressive trance en progressive house. Hern�n Catt�neo draait anders dan John Digweed bijvoorbeeld. bij progressive trance wordt voornamelijk een warme soundscape gecre�erd, bij progressive house wordt er meer gefocust op de baslijn (vaak redelijk funky) en de percussie.

daarnaast maak ik bij trance het volgende onderscheid:

- melodic trance
-> ik noem dit geen uplifting, omdat met dat woord grote supersaw-melodie�n worden geassocieerd, en dat maakt het moeilijk sommige nummers te categoriseren, zoals Dirty Sticky Floors. deze categorie omvat voor mij nummers waarbij alles rond een melodie draait. Dirty Sticky Floors hoort hier dus ook bij, net zoals As The Rush Comes of The Timelord. allemaal 1 pot nat.

- hard trance

- tech-trance
-> het verschil tussen hard- en tech-trance zit hem in de percussie. tech-trance haalt de mosterd bij techno, hardtrance bij hard house. in tech-trance kom je ook geen grote melodie�n tegen, zoals dat bij hard trance soms wel het geval is.

- psy trance

- goa trance
-> het verschil tussen psy en goa is niet altijd evident. maar ik merk dat goa een agressievere sound hanteert, en dat er in psy trance heel wat meer effecten aan te pas te komen.

Perfect. Epic Trance, Euphoric Trance, Melodic Trance en dan nog wat ik Dreamtrance zou noemen: daar en tussen die 4 bestaat alles wat uplifting heet bij mij.

Posted by Dark Apostle on Jul-01-2005 15:02:

Je hebt

Snob Trance/ Snob : het genre is vooral kenmerkend door degeen die het niet kunnen laten om elke 5 minuten het woord Prog of McProg te laten vallen. Blijkbaar verwijzen ze vol trots naar een of andere electronische toestand en vinden ze zich hierdoor zo veel beter dan de rest

Spastische Trance/ Epylepsie Trance: weer gekenmerkt door de fans van dit genre, ze kunnen namelijk niet laten om als waanzinnige met hun armen te gaan zwaaien en andere bizare lichaamsbewegingen uit te voeren elke keer ze strings horen passeren en die genre trance staat bol van de springs

Tering Trance/ Sweinn Trance: trance gemaakt op zen industrieel, veel releases, weinig kwaliteit. Vooral Nederland en Duitsland boeren hier goed in.

Kastjaag Trance: melodie verdwijnt naar achtergrond, kick en basslijn zijn belangrijker. Ideale vorm om Snob Trance-fans op de kast te jagen, vandaar de naam.

Pinguin Synth Trance: bizarre rythmes, schelle tonen en melodietjes die alle kanten uitgaan, duidelijk gemaakt door pinguins die op keyboards spelen, vandaar de naam

Snob Trance UK/ Snob UK: zelfde als Snob (Trance), maar komt uitsluitend uit de UK, de absolute fans voelen zich gewoonlijk nog beter dan de normale Snob-fans

Zing Mee Trance: trance met zang, waarvan tekst gewoonlijk kant nog wal raakt.

Top 40 Getokkel: slap afkooksel, domme zang edits of luchtige derivaten van alles van hierboven, aldan niet qua lengte/max aandachtsboog verhouding ideaal voor de die-hard VTM/Vitaya/Jim-TV/MTV/TMF-kijker

Posted by pooley on Jul-01-2005 15:13:

^^
blijven proberen

Posted by Jasperovitsj on Jul-01-2005 15:21:

Go Rafic!

Posted by Dark Apostle on Jul-01-2005 15:43:

quote:
Originally posted by pooley
^^
blijven proberen

zeg ik ook elke keer tegen Ferry Corsten als hij vol fierheid zijn nieuwste productie door mij wil laten goedkeuren

Posted by X-Tune on Jul-01-2005 16:06:

Is dance familie van trance?

Posted by Dark Apostle on Jul-01-2005 16:13:

quote:
Originally posted by X-Tune
Is dance familie van trance?

Het is ge�nspireerd door ja, hoewel ze trance, techno,etc vaak onder dance plaatsen en dance op zich ook een genre is, allemaal heel verwarrend voor een simpele bouwvakker als ik

Posted by pooley on Jul-01-2005 16:26:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
zeg ik ook elke keer tegen Ferry Corsten als hij vol fierheid zijn nieuwste productie door mij wil laten goedkeuren

dees slaagt echt op niks
zonneslag gekregen jongen?

Posted by kutvolkots on Jul-01-2005 16:31:

Dance vind ik minder prettige muziek, de naam zegt het al.

Posted by Dark Apostle on Jul-01-2005 16:31:

quote:
Originally posted by pooley
dees slaagt echt op niks
zonneslag gekregen jongen?

Eerrrrmmmm pooley zou je dat al niet gewoon moeten zijn dat ik 50-60% van de tijd onzin uitkraam? Dus ik heb echt geen zonneslag nodig voor zo'n onzin te posten.

Pooley'ke je stelt me teleur, ik zou dat allemaal nimeer moeten uitleggen

Posted by Kaidreas on Jul-01-2005 16:57:

rafic je vergeet nog

DieHard-PRIG: de underground van de underground PROG, het komt maar heel zelden voor dat een sterfelijke mens dit te horen krijgt.

Posted by Dark Apostle on Jul-01-2005 23:04:

quote:
Originally posted by Kaidreas
rafic je vergeet nog

DieHard-PRIG: de underground van de underground PROG, het komt maar heel zelden voor dat een sterfelijke mens dit te horen krijgt.

Sorry meester Kai'Dreas, u ben dan ook veel meer bedreven in de Occulte Kennis des Trance, ik moet nog veel leren

Posted by Bertn on Jul-01-2005 23:13:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Sorry meester Kai'Dreas, u ben dan ook veel meer bedreven in de Occulte Kennis des Trance, ik moet nog veel leren

star wars goes trance?

Posted by kutvolkots on Jul-02-2005 07:37:

Star wars is de Ti�sto van de Science Fiction.

Posted by Kaidreas on Jul-02-2005 15:50:

en tiesto is de star wars van EDM

Posted by kutvolkots on Jul-02-2005 15:54:

Ja. Zo had ik het nog niet bekeken maar laten we het eens over apenkroketten hebben?

Posted by Kaidreas on Jul-04-2005 18:15:

apenkroketten? sinds wanneer bestaat zoiets? gefrituurde apenkl*ten?

Posted by kutvolkots on Jul-04-2005 20:16:

Mensen zijn ook apen en er is zo'n overvloedige vooraad.

Zoals Berard altijd al zegt. 'Alleen om de wildstand op peil te houden.'

Posted by Kaidreas on Jul-04-2005 20:20:

wie is berard om te zeggen, wie weg mag en wie niet?

Pages (2): [1] 2 »