TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- MP3 spelare?
Pages (3): [1] 2 3 »
MP3 spelare?
G�r i tankar om att k�pa en MP3 spelare.
Vilken ska man k�pa? Var s�ljs det billigast Mp3 spelare? Har du n�gon Mp3, vilken? �r du n�jd? 
k�pte min f�r 299kr p� elgiganten precis innan sensation..
128mb minne och 15timmars batteritid p� ett AAA-batteri
ser mp3spelare mer som f�rbrukningsvara �n statuspryl s� jag �r grymt n�jd, synd bara att man inte kan spola.
Har haft en budgetspelare ett tag och tr�ttnat totalt. Finns nog bra men den jag hade var kass, MpMan tror jag den hette. Helt ok antagligen om man vill lyssna p� senaste radio hitsen och inte bryr sig om ljudkvalite f�r fem �re. Men f�r mig gick det inte alls.
Best�llde mig en IPod Mini 6gigare f�rra veckan och den �r p� v�g hem hit as we speak, tror jag kommer bli m�ckta n�jd. k�pte den fr�n IPod Store d�r man ocks� fick en fin lasergravering "utan extra kostnad" 
www.ipodstore.se
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 Har haft en budgetspelare ett tag och tr�ttnat totalt. Finns nog bra men den jag hade var kass, MpMan tror jag den hette. Helt ok antagligen om man vill lyssna p� senaste radio hitsen och inte bryr sig om ljudkvalite f�r fem �re. Men f�r mig gick det inte alls. Best�llde mig en IPod Mini 6gigare f�rra veckan och den �r p� v�g hem hit as we speak, tror jag kommer bli m�ckta n�jd. k�pte den fr�n IPod Store d�r man ocks� fick en fin lasergravering "utan extra kostnad" ![]() www.ipodstore.se |
Vad blir det f�r lasegravering d�?
jag har en BenQ JoyBee 120 .. prisv�rd, liten och kanonljud!
| Originally posted by Christian �. Hehe okej Vad blir det f�r lasegravering d�? |
| Originally posted by Gate 42 Kan posta en bild sen n�r jag f�r den |
Jag har en Creative Micro Zen 5GB som �r fantastisk. Fina funktioner och ljudet �r h�rligt ocks�, Jag ser inga stora fel p� den, Men det enda som du ska akta dig f�r om du nu skulle falla f�r den och k�pa den s� �r det H�rlursjacket. Jacket gick s�nder efter ungef�r 25 dagar. Knappt en m�nad allts�, Jag har inte lyckats fixa det eller l�mnat in den, F�r n�r jag skulle ha l�mnat in den s� hade jag fullt upp med annat.
H�rlursjacket har g�tt s�nder p� m�nga av den h�r typen av MP3-spelare.
Lycka till!
Zoran.
| Originally posted by Christian �. Aight, hur mycket kosta det totalt, inklusive frakt osh sånt? |
iPod �r det enda r�tta. Tror du kommer bli grymt n�jd. Har sj�lv en Mini, dock den �ldre 4 GB modellen och �r hur n�jd som helst.
iPod �r l�ngt ifr�n "det enda r�tta".
Det du f�rst och fr�mst ska best�mma dig f�r �r vad du prioriterar. Vilka egenskaper hos en Mp3 spelare �r viktigast f�r dig? Ljud? Batteritid? Anv�ndarv�nlighet? Design? Vad f�r det kosta?
Sedan g�ller det att v�lja iaf du ska ha HD baserat eller flash. Mini HD (iPod mini, H10 mfl) �r ett bra mellanting.
Jag drar n�gra snabba rekommendationer;
Flash:
JoS mp120: Det b�sta budget-valet du kan g�ra bland flash spelare. Riktigt budget �r dock SanDisk 256mb �ven ok.
Mer kvalite skulle jag f�resl� iAudio U2 eller iAudio 5 alt iRiver IFP799. Meizu har f�tt mycket goda omd�mmen och jag har h�rt bra om dem, men aldrig testat sj�lv. Av recensioner att d�mma b�r det dock helt klart vara en kandidat!
Mini HD:
iPod mini eller iRiver H10. Jag personligen skulle tvekl�st tagit en H10, men vad som �r r�tt f�r dig �r sv�rt att s�ga utan mer info. Creative Zen har jag inte testat tillr�ckligt f�r att s�ga s�rskilt mycket om men baserat p� lite testning avr�der jag fr�n den (Ta med en nypa salt).
HD:
Tre att v�lja mellan; iPod. iAudio X5. Sony NW HD5. M�ste veta mer om vad du prioritetar i en spelare f�r att ens diskutera d�r... v�ldigt sv�ra val.
Jag har �gt alla spelare jag n�mner h�r, HD5 har jag inte testat s�rskilt mycket �n, men den �r bra... jag anser det b�sta k�pet av mp3 spelare man kan g�ra idag �r en iriver h10.
iPod �r v�ldigt bra, men i mitt tycke, grovt �verskattad. Shuffle t�nker jag inte ens diskutera.
Ljudet i iPod �r inte s�rskilt bra. Mediokert skulle jag s�ga. V�ldigt d�lig equalizer! Navigationen �r bra, men du tvingas att anv�nda ett s�rskilt filsystem och iTunes (Det finns substitut, men inget v�rdigt.). Jag gillar inte ID3 tag systemet och hatar att beh�va anv�nda iTunes. Jag st�r mig p� ljudet och equalizern. F�rgsk�rmen �r d�lig (G�ller iPod color). Saknar radio, n�got jag skiter i, men kanske inte du. Det �r kr�ngel med att plugga den hos polare och dra �ver musik, inge USB OTG med mera...
Men... den �r s� otroligt vacker
Designen �r oslagbar! Sen �r det faktiskt en "iPod"... ett varum�rke v�rt att betala f�r. Hur mycket �r m�rket v�rt f�r dig? Klickhjulet �r den b�sta kontroll som n�gonsin gjorts. Otroligt bra.
Allt som sagts om ljud btw �r baserat p� att du t�nkt investera i ett par bra earphones / headphones. T�nkte du anv�nda dom som medf�ljer kan vi v�l n�ja oss med att s�ga att ljudet �r v�rdel�st i alla spelarna 
| Originally posted by Hauken iPod �r l�ngt ifr�n "det enda r�tta". Det du f�rst och fr�mst ska best�mma dig f�r �r vad du prioriterar. Vilka egenskaper hos en Mp3 spelare �r viktigast f�r dig? Ljud? Batteritid? Anv�ndarv�nlighet? Design? Vad f�r det kosta? Sedan g�ller det att v�lja iaf du ska ha HD baserat eller flash. Mini HD (iPod mini, H10 mfl) �r ett bra mellanting. Jag drar n�gra snabba rekommendationer; Flash: JoS mp120: Det b�sta budget-valet du kan g�ra bland flash spelare. Riktigt budget �r dock SanDisk 256mb �ven ok. Mer kvalite skulle jag f�resl� iAudio U2 eller iAudio 5 alt iRiver IFP799. Meizu har f�tt mycket goda omd�mmen och jag har h�rt bra om dem, men aldrig testat sj�lv. Av recensioner att d�mma b�r det dock helt klart vara en kandidat! Mini HD: iPod mini eller iRiver H10. Jag personligen skulle tvekl�st tagit en H10, men vad som �r r�tt f�r dig �r sv�rt att s�ga utan mer info. Creative Zen har jag inte testat tillr�ckligt f�r att s�ga s�rskilt mycket om men baserat p� lite testning avr�der jag fr�n den (Ta med en nypa salt). HD: Tre att v�lja mellan; iPod. iAudio X5. Sony NW HD5. M�ste veta mer om vad du prioritetar i en spelare f�r att ens diskutera d�r... v�ldigt sv�ra val. Jag har �gt alla spelare jag n�mner h�r, HD5 har jag inte testat s�rskilt mycket �n, men den �r bra... jag anser det b�sta k�pet av mp3 spelare man kan g�ra idag �r en iriver h10. iPod �r v�ldigt bra, men i mitt tycke, grovt �verskattad. Shuffle t�nker jag inte ens diskutera. Ljudet i iPod �r inte s�rskilt bra. Mediokert skulle jag s�ga. V�ldigt d�lig equalizer! Navigationen �r bra, men du tvingas att anv�nda ett s�rskilt filsystem och iTunes (Det finns substitut, men inget v�rdigt.). Jag gillar inte ID3 tag systemet och hatar att beh�va anv�nda iTunes. Jag st�r mig p� ljudet och equalizern. F�rgsk�rmen �r d�lig (G�ller iPod color). Saknar radio, n�got jag skiter i, men kanske inte du. Det �r kr�ngel med att plugga den hos polare och dra �ver musik, inge USB OTG med mera... Men... den �r s� otroligt vacker Designen �r oslagbar! Sen �r det faktiskt en "iPod"... ett varum�rke v�rt att betala f�r. Hur mycket �r m�rket v�rt f�r dig? Klickhjulet �r den b�sta kontroll som n�gonsin gjorts. Otroligt bra.Allt som sagts om ljud btw �r baserat p� att du t�nkt investera i ett par bra earphones / headphones. T�nkte du anv�nda dom som medf�ljer kan vi v�l n�ja oss med att s�ga att ljudet �r v�rdel�st i alla spelarna |
Har en liten 128M spelare fr�n netonnet, funkat hur bra som helst. Men nu anv�nder jag bara min telefon SonyEricsson k750i, supersmidigt, bra ljud.. plus jag kan fota och filma med den ox�.. och just de, det g�r att ringa p� den ox� 
ipod �r det enda r�tta om man gillar designen och vill betala extra f�r den och g�ra avkall p� lite annat.
jag har en lite �ldre zen nx xtra som jag tycker �r helt perfekt, snygg, h�rligt ljud, bra menyer, l�ng batteritid och massor med utrymme.
tyv�rr verkar creative ha sv�rt att v�lja ett par modeller och satsa p� att vidareutveckla dom, ist�llet kommer nya modeller hela tiden och man vet kanske inte alltid vad man f�r om man inte l�ser massa tester och j�mf�relser. Men det kanske man ska g�ra �nd� 
N�r det g�ller Flashspelare s� kan jag ocks� rekommendera iRiver 799/899 (samma spelare f�rutom skalet). Har haft min i drygt ett �r och �r supern�jd. Ljudet �r kanonbra f�r att vara portabel. Den klarar t.o.m. att driva mina stora 250 ohms lurar med acceptabelt ljud. Jag k�r dock med moddade Koss The Plug. 
Enda nackdelen som jag kan se �r att de med dagens m�tt m�tt �r lite stora. Beror nog mest p� att de drivs med ett vanligt AA-batteri. Ett Ni-MH batteri 2500 mAh r�cker dock grymt l�nge.
extremist vet jag inte... men prylb�g, visst 
Det �r mycket som Mjz s�ger med iPod. �ven om jag tycker det �r ganska mycket man f�r g�ra avkall p� 
Jag tycker Sony NW HD5 �r snyggare �n en iPod.
Skulle beh�va lite mer st�lar s� jag kunde k�pa en s�n. =)
| Originally posted by chjo Men nu anv�nder jag bara min telefon SonyEricsson k750i, supersmidigt, bra ljud.. plus jag kan fota och filma med den ox�.. och just de, det g�r att ringa p� den ox� |
anv�nder ocks� bara mobilen... SE s700i.. funkar hel bra.. men m�ste k�pa ett st�rre minneskort.. 32mb r�cker inte l�ngt ass�.. haha
| Originally posted by reveal K�r sj�lv p� W800i, j�kligt sk�nt att slippa en extragrej i form av mp3-spelare |
| Originally posted by reveal K�r sj�lv p� W800i, j�kligt sk�nt att slippa en extragrej i form av mp3-spelare |
| Originally posted by Try den har v�ll inte kommit ut �n? |
| Originally posted by Cloudburst Han har v�l feta kontakter p� ericsson... |
Jo, jag jobbar ju p� Sony Ericsson, och arbetar med mediaspelaren
till W800i har jag skrivit lite av mp3-spelaren