TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...
Pages (2): [1] 2 »
Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...
Hey!
Kheb net m'n nieuwe grafische kaart gekocht, een GeForce 6200 (512MB), dit als update van m'n eerdere GeForce FX5200 (128MB).
Kheb meteen ook de nieuwste drivers ge�nstalleerd voor deze kaart vanop de nVidia website, en DirectX9.0c opnieuw ge�nstalleerd. Ik dacht dat alles dan wel goed zou verlopen.
Probleem is, dat ik geen enkele film meer kan afspelen nu met Windows Media Player 9 (of BS Player e.d.), want dan zit de CPU meteen aan de 100% en kan ik niets anders doen dan ctrl+alt+del en het afzetten. Ook ��n spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt.
EDIT
Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet?
Kan iemand me hierbij wat wegwijs helpen? Kheb al eens gekeken op de nVidia en ASUS support, maar niks te vinden...
Bedankt!
Wim
ik had onlangs ook wat problemen met m'n gforce (fx5600) drivers bij het installeren van half-life 2. Je moet eens proberen om te downgraden en dus een oudere driver te installeren, misschien dat dat helpt... Bij mij iig wel
Re: Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...
| quote: |
| Originally posted by Icone Ook ��n spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt. |
Gladius:
Ik heb al proberen te downgraden, want dat heb ik al enkele keren moeten doen - ik vind die nVidia drivers een echte pest om eerlijk te zijn. Ik heb lang driver versie 66.93 gehouden, omdat ie voor alles perfect werkte. Maar helaas ondersteunt deze geen GeForce 6 series...
Cygnus:
Ik had onlangs nochtans een nieuwe ffdshow ge�nstalleerd, omdat ik problemen had met de *.ogg extensie voor audio.
Het spel waaar het niet bij werkt is 'Boiling Point' (first person adventure game). Het spel laadt het titelscherm volledig, maar loopt vast net voor hij de nVidia video moet afspelen alsook de video's van de makers. Misschien heeft dat dan ook rechstreeks met het vorige probleem te maken?
Kga zeker eens proberen met die ffdshow, alvast erg bedankt voor de hulp tot dusver!
heb je eerst uw oude drivers volledig verwijderd, voor dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd?
kan zijn dat er conflicten zijn met oude driver.
www.guru3d.com
toolz en drivers en vanalles
| Originally posted by Yimanya heb je eerst uw oude drivers volledig verwijderd, voor dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd? kan zijn dat er conflicten zijn met oude driver. |
Dju toch, downgraden haalt ook niks uit... Iemand nog een ideetje?
probeer FASTWRITE eens op OFF te zetten (moet je in bios doen denk ik)
| Originally posted by Icone Gladius: Ik heb al proberen te downgraden, want dat heb ik al enkele keren moeten doen - ik vind die nVidia drivers een echte pest om eerlijk te zijn. Ik heb lang driver versie 66.93 gehouden, omdat ie voor alles perfect werkte. Maar helaas ondersteunt deze geen GeForce 6 series... |
| Originally posted by Yimanya probeer FASTWRITE eens op OFF te zetten (moet je in bios doen denk ik) |
| Originally posted by X-Tune Nogal logisch: er bestaat geen Geforce 6 serie. |
Originally posted by Icone hoe verwijzen ze dan naar de GeForce 6200, 6600, 6800 (en aanverwanten) reeks? |
| Originally posted by X-Tune Geforce FX Je hebt Gforce 1, 2, 3, 4 en daarna FX, dacht ik. |

smijt die ffdshow deraf en probeer gardianknot pack, combo van alle mogelijke codecs
btw wa voor kaart is da een PCIexpress kaart of nog de ouwe AGP ?
| Originally posted by Eagle` btw wa voor kaart is da een PCIexpress kaart of nog de ouwe AGP ? |
mjah tbh kunde hier ni veel over zeggen zenne hij geeft onvoldoende systemspecs
hoogst waarschijnlijk toch driverprob
Het is een 8xAGP grafische kaart van de GeForce 6 serie.
Mijn systeemspecs als ge die nodig hebt:
AMD Athlon 2600+
2GB DDR400 RAM
Asus A7V600 Moederbord
Creative Labs Audigy Soundcard
Als ge nog iets nodig hebt, laat maar weten. Probleempje is nog steeds niet opgelost...
| en de bug in wmp en ander movie progs kunde oplossen door in uw nvidia settings verhelpen met color correction (all, all channels, advanced mode te klikken en dan op restore defaults |
:| quote: |
| Dat met mediaplayer is idd erg irritant. Ga naar je NVIDIA tabblad in beeldscherm eigenschappen. Zet "kleurcorrectie" op ALLE en het kleurenprofiel op geavanceerd. Nu is het probleem hier helemaal weg. |
| Originally posted by BZRK Gij komt ook een eindje achterop ze ![]() Na de FX was er de 6 reeks, en nu komt de 7 reeks eraan. |
| Originally posted by Icone Het is een 8xAGP grafische kaart van de GeForce 6 serie. Mijn systeemspecs als ge die nodig hebt: AMD Athlon 2600+ 2GB DDR400 RAM Asus A7V600 Moederbord Creative Labs Audigy Soundcard Als ge nog iets nodig hebt, laat maar weten. Probleempje is nog steeds niet opgelost... |
| Originally posted by Real Iets beter uitgelegd :(rechtermuis op bureaublad -> eigenschappen -> nvidia tab (ofzo) ) Schiet me niet neer als het niet werkt. Kheb gewoon een beetje zitten rondneuzen. |
Nu nog straffer 
Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet?
Misschien is het te warm?
| Originally posted by Icone Nu nog straffer ![]() Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet? |
Heb ook al probs gehad met nVidia drivers,
ergens een bestandje dat niet doet wat het zou moeten doen.
Normaal kan je wel op 't net het juiste bestand vinden,
maar hoe ik er achter gekomen ben welk het foute bestandje was, dunno...