TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Icone on Jul-13-2005 21:12:

Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...

Hey!

Kheb net m'n nieuwe grafische kaart gekocht, een GeForce 6200 (512MB), dit als update van m'n eerdere GeForce FX5200 (128MB).

Kheb meteen ook de nieuwste drivers ge�nstalleerd voor deze kaart vanop de nVidia website, en DirectX9.0c opnieuw ge�nstalleerd. Ik dacht dat alles dan wel goed zou verlopen.

Probleem is, dat ik geen enkele film meer kan afspelen nu met Windows Media Player 9 (of BS Player e.d.), want dan zit de CPU meteen aan de 100% en kan ik niets anders doen dan ctrl+alt+del en het afzetten. Ook ��n spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt.

EDIT

Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet?

Kan iemand me hierbij wat wegwijs helpen? Kheb al eens gekeken op de nVidia en ASUS support, maar niks te vinden...

Bedankt!
Wim

Posted by Gladius on Jul-13-2005 21:18:

ik had onlangs ook wat problemen met m'n gforce (fx5600) drivers bij het installeren van half-life 2. Je moet eens proberen om te downgraden en dus een oudere driver te installeren, misschien dat dat helpt... Bij mij iig wel

Posted by CygnusX on Jul-13-2005 21:26:

Re: Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...

quote:
Originally posted by Icone
Ook ��n spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt.

Welk spel en op welke manier werkt het niet optimaal?

Als het probleem enkel bij het afspelen van films ligt, dan moet je de nieuwste ffdshow eens installeren nadat je je codec hebt verwijderd. Ik heb afgelopen week ook van videokaart gewisseld en ik had hetzelfde probleem (met films).

Posted by Icone on Jul-13-2005 21:38:

Gladius:

Ik heb al proberen te downgraden, want dat heb ik al enkele keren moeten doen - ik vind die nVidia drivers een echte pest om eerlijk te zijn. Ik heb lang driver versie 66.93 gehouden, omdat ie voor alles perfect werkte. Maar helaas ondersteunt deze geen GeForce 6 series...

Cygnus:

Ik had onlangs nochtans een nieuwe ffdshow ge�nstalleerd, omdat ik problemen had met de *.ogg extensie voor audio.

Het spel waaar het niet bij werkt is 'Boiling Point' (first person adventure game). Het spel laadt het titelscherm volledig, maar loopt vast net voor hij de nVidia video moet afspelen alsook de video's van de makers. Misschien heeft dat dan ook rechstreeks met het vorige probleem te maken?

Kga zeker eens proberen met die ffdshow, alvast erg bedankt voor de hulp tot dusver!

Posted by Yimanya on Jul-13-2005 22:07:

heb je eerst uw oude drivers volledig verwijderd, voor dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd?

kan zijn dat er conflicten zijn met oude driver.

Posted by lievez on Jul-13-2005 22:20:

www.guru3d.com

toolz en drivers en vanalles

Posted by Icone on Jul-13-2005 22:27:

quote:
Originally posted by Yimanya
heb je eerst uw oude drivers volledig verwijderd, voor dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd?

kan zijn dat er conflicten zijn met oude driver.

Jep, doe ik altijd. Dat was het probleem niet

Grr, die nieuwe ffdshow haalt ook niks uit...

lievez: bedankt, ik zal eens een kijkje nemen op die website. staan wat goeie links op, ik eens proberen te downgraden naar een van de eerdere driver versies, miss helpt da wel.

Posted by Icone on Jul-13-2005 23:01:

Dju toch, downgraden haalt ook niks uit... Iemand nog een ideetje?

Posted by Yimanya on Jul-13-2005 23:58:

probeer FASTWRITE eens op OFF te zetten (moet je in bios doen denk ik)

Posted by X-Tune on Jul-14-2005 08:52:

quote:
Gladius:

Ik heb al proberen te downgraden, want dat heb ik al enkele keren moeten doen - ik vind die nVidia drivers een echte pest om eerlijk te zijn. Ik heb lang driver versie 66.93 gehouden, omdat ie voor alles perfect werkte. Maar helaas ondersteunt deze geen GeForce 6 series...

Nogal logisch: er bestaat geen Geforce 6 serie.

quote:
Originally posted by Yimanya
probeer FASTWRITE eens op OFF te zetten (moet je in bios doen denk ik)

Normaal staat dat af. Ik heb het speciaal op gezet omdat het wat sneller is, heb ik gelezen.

Posted by Icone on Jul-14-2005 13:09:

quote:
Originally posted by X-Tune
Nogal logisch: er bestaat geen Geforce 6 serie.

Bestaat zeker wel, zelfs al een 7 reeks.

http://www.palit.com.tw/en/products/nv_vga.html

Posted by X-Tune on Jul-14-2005 13:25:

quote:

hoe verwijzen ze dan naar de GeForce 6200, 6600, 6800 (en aanverwanten) reeks?

Geforce FX

Je hebt Gforce 1, 2, 3, 4 en daarna FX, dacht ik.

Posted by BZRK on Jul-14-2005 15:11:

quote:
Originally posted by X-Tune
Geforce FX

Je hebt Gforce 1, 2, 3, 4 en daarna FX, dacht ik.

Gij komt ook een eindje achterop ze

Na de FX was er de 6 reeks, en nu komt de 7 reeks eraan.

Posted by Eagle` on Jul-14-2005 15:14:

smijt die ffdshow deraf en probeer gardianknot pack, combo van alle mogelijke codecs

btw wa voor kaart is da een PCIexpress kaart of nog de ouwe AGP ?

Posted by BZRK on Jul-14-2005 15:20:

quote:
Originally posted by Eagle`
btw wa voor kaart is da een PCIexpress kaart of nog de ouwe AGP ?

Zal wellicht AGP zijn, gezien het een update is voor zijne FX5200.

Posted by Eagle` on Jul-14-2005 15:26:

mjah tbh kunde hier ni veel over zeggen zenne hij geeft onvoldoende systemspecs

hoogst waarschijnlijk toch driverprob

Posted by Icone on Jul-14-2005 15:31:

Het is een 8xAGP grafische kaart van de GeForce 6 serie.

Mijn systeemspecs als ge die nodig hebt:
AMD Athlon 2600+
2GB DDR400 RAM
Asus A7V600 Moederbord
Creative Labs Audigy Soundcard

Als ge nog iets nodig hebt, laat maar weten. Probleempje is nog steeds niet opgelost...

Posted by Real on Jul-14-2005 15:48:

quote:
en de bug in wmp en ander movie progs kunde oplossen door
in uw nvidia settings verhelpen met color correction (all, all channels, advanced mode te klikken en dan op restore defaults

Iets beter uitgelegd :
quote:
Dat met mediaplayer is idd erg irritant. Ga naar je NVIDIA tabblad in beeldscherm eigenschappen. Zet "kleurcorrectie" op ALLE en het kleurenprofiel op geavanceerd. Nu is het probleem hier helemaal weg.

(rechtermuis op bureaublad -> eigenschappen -> nvidia tab (ofzo) )

Schiet me niet neer als het niet werkt. Kheb gewoon een beetje zitten rondneuzen.

Posted by X-Tune on Jul-14-2005 18:42:

quote:
Originally posted by BZRK
Gij komt ook een eindje achterop ze

Na de FX was er de 6 reeks, en nu komt de 7 reeks eraan.

Dat komt omdat ik geen spelletjes meer speel. Voor films te kijken heb je geen Geforce6 nodig.

Posted by Eagle` on Jul-14-2005 19:35:

quote:
Het is een 8xAGP grafische kaart van de GeForce 6 serie.

Mijn systeemspecs als ge die nodig hebt:
AMD Athlon 2600+
2GB DDR400 RAM
Asus A7V600 Moederbord
Creative Labs Audigy Soundcard

Als ge nog iets nodig hebt, laat maar weten. Probleempje is nog steeds niet opgelost...

lijkt op eerste zicht precies toch niks verkeerds te zen, die twee gig ram uit wa is da samengestelt ? vb 4*512, 2 * 1024, ... ?

Keb momenteel nog steeds ne Geforce Extrame 6600 GT, swel pcx geen agp gelijk bij mor soit, werk ook met nvidea drivers niks van problemen, ik gebruik wel nog de 71.89 van drivers.

btw krijgt ge iets van foutmeldingen ?

Posted by Icone on Jul-15-2005 02:10:

quote:
Originally posted by Real
Iets beter uitgelegd :

(rechtermuis op bureaublad -> eigenschappen -> nvidia tab (ofzo) )

Schiet me niet neer als het niet werkt. Kheb gewoon een beetje zitten rondneuzen.

Helpt niet (dju!), toch bedankt voor de tip!

Posted by Icone on Jul-15-2005 12:05:

Nu nog straffer

Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet?

Posted by X-Tune on Jul-15-2005 12:08:

Misschien is het te warm?

Posted by Real on Jul-15-2005 14:50:

quote:
Nu nog straffer

Kdenk dat het eerder aan de drivers ligt.

Ik hoop voor u dat de volgende driver-update het probleem oplost.

Posted by Lady_LizzY on Jul-15-2005 16:19:

Heb ook al probs gehad met nVidia drivers,
ergens een bestandje dat niet doet wat het zou moeten doen.

Normaal kan je wel op 't net het juiste bestand vinden,
maar hoe ik er achter gekomen ben welk het foute bestandje was, dunno...

Pages (2): [1] 2 »