TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance Reviews - Juli/Augustus 2005
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Synthesia on Jul-15-2005 19:15:

Trance Reviews - Juli/Augustus 2005

Denk nog niet dat de review thread van trance platen voor deze zomer er is dus heb deze gemaakt. Ook nog geen commentaar gezien over de nieuwe Airwave producties/remixes dus zal hiermee al beginnen:

Lolo - Who Are You? (Original Mix)
9/10
en
Lolo - Elemantal (Original Mix)
9,5/10
Beide prachtige platen en vind ze wel redelijk melancholisch, vooral Elemantal maar de schoonheid ervan is prachtig weergegeven. Eerste keer toen ik ernaar luisterde hoopte ik voor een big climax na wat building up van de platen maar ik vond dat echt niet nodig na het volledig horen ervan.

Above & Beyond Vs. Andy Moor - Air For Life (Airwave Remix)
9,5/10
Misschien dat deze remix al een paar weken/maanden oud is maar vind het weer een zalig zweefnummer...zo een nummer waarop je echt prachtig en passioneel de liefde zou mee kunnen bedrijven met je lief..zeker na die stem vanaf de 4de minuut..Echt een schoon lovey dovey nummer..een van de beste dat ik de laatste tijd heb gehoord.

Mike Foyle vs Signalrunners - Love Theme Dusk (Intro Edit)
Dit nummer is ook al een paar weken oud denk ik hoort ook al bij de top trance platen van 2005 imo. Echt een super plaat om een set te beginnen op een rave zoals Armin de laatste tijd vaak heeft gedaan, o.a. op Sensation in Amsterdam en Coloursfest in Glasgow...kreeg er kippenvel van dus deze geef ik ook een
9,5/10

Alle mensen post u reviews Laatste review thread was maar beetje pauver.

Posted by Phortastic on Jul-16-2005 18:30:

Solid Slide � Belo Horizonte

dikke vette bonzai ownage. weinig trance dat ik nog goed vindt tegenwoordig maar dit is gewoon een dikke vette ch00n!

Posted by The_G0dfather on Jul-16-2005 21:35:

hmm heb vooral gewerkt in juli, dus ni echt mee met de nieuwe dingen atm maar 'k geef je volledig gelijk met love theme dusk, zalige plaat is da. Wel idd al wat ouder , hmm ja 'k zie intro edit, 'k weet ni of 'k die al gehoord heb nuja...

tijd voor weer wat meer trance voor mij, i need it

weet iemand eigenlijk waar de asot tegenwoordig te vinden zijn, heb een newsletter gehad van uktrancealliance dat ze ze niet meer zullen hosten

Posted by Zehra on Jul-16-2005 21:57:

lolo for president!

Posted by Jasperovitsj on Jul-16-2005 22:41:

^ Indeed!
Die nieuwe Lolo tracks zijn echt lekker! Alleen jammer van die Airwave remix van Air For Life, die vond ik redelijk zwak

Posted by Zehra on Jul-16-2005 22:41:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Indeed!
Die nieuwe Lolo tracks zijn echt lekker! Alleen jammer van die Airwave remix van Air For Life, die vond ik redelijk zwak

tss!!! dies nice!!!!

Posted by Phortastic on Jul-16-2005 23:11:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Alleen jammer van die Airwave remix van Air For Life, die vond ik redelijk zwak

gij ni alleen... Mirco De Govia maakt dat wel weer goed

Posted by CygnusX on Jul-26-2005 20:41:

Mark Thornton - Now You See (Ross Assenheim Remix)
Heerlijk zomers nummer, doet me denken aan Mushroom Therapy en Super8.
8.5/10

Dogzilla - Without You
Weeral een bom van Dogzilla. Iets minder stevig dan hun vorige nummers en veel mannelijke vocals. Een nummer dat het commercieel wel eens goed zou kunnen doen.
8/10

Posted by eieregooie on Jul-26-2005 21:46:

Re: Trance Reviews - Juli/Augustus 2005

quote:
Originally posted by Synthesia
Ook nog geen commentaar gezien over de nieuwe Airwave producties/remixes dus zal hiermee al beginnen:

Beter zoeken Bovendien vergeet je nog wat

Posted by Icone on Jul-26-2005 22:35:

Ik kan me niet echt vinden in de nieuwe Lolo platen, alsook A&B vs Andy Moor en Dogzilla... Wat ikdan wel weer zag zitten is:

Serenade - Aura 8/10
Lekkere uplifting trance met een zweverig gevoel en leuk arrangement. Klinkt lekker in mijn oren, de trancy pluckjes vliegen in't rond
Serenade - Illusion 7,5/10
De b-kant van deze plaat, met wat andere stukjes in een ietwat vergelijkbar jasje.

Atmosphere - Storm (Alphazone Remix) 8,5/10
De laatste tijd is Alphazone een beetje afgezwakt kwa kwaliteit, maar met deze remix vestigen ze weer hun sterk herkenbare sound in de scene. Ook wederom een steengoeie mastering door Online-Mastering.com!

Fred Baker & Vincent Gorczak - La Part Des Anges 8/10
Een franse titel klinkt altijd 'cool', want zo zijn er niet echt veel Doet niet af aan de muziek vind ik, dit is voor mij Fred's beste tune van 2005 tot dusver!

Posted by Phortastic on Jul-27-2005 00:05:

quote:
Originally posted by Icone

Fred Baker & Vincent Gorczak - La Part Des Anges 8/10
Een franse titel klinkt altijd 'cool', want zo zijn er niet echt veel Doet niet af aan de muziek vind ik, dit is voor mij Fred's beste tune van 2005 tot dusver!

fred baker zen slechtste track tot op heden IMO. Z� plat en z� standaard tranceplaatje had ik niet verwacht van Fred. We zullen het maar op meneer Gorczak steken

Posted by CygnusX on Jul-27-2005 10:26:

quote:
Originally posted by Phortastic
fred baker zen slechtste track tot op heden IMO. Z� plat en z� standaard tranceplaatje had ik niet verwacht van Fred. We zullen het maar op meneer Gorczak steken

Akkoord, ik vind het ook de eerste zwakke Fred Baker-productie sinds lang.

Posted by Icone on Jul-27-2005 11:09:

't is niet alternatief of prog genoeg zeker?

Posted by Phortastic on Jul-27-2005 13:43:

nee heeft daar nix mee te maken, tis gewoon een ongelooflijke zeikplaat.

Posted by The_G0dfather on Jul-27-2005 14:18:

quote:
Originally posted by Icone

[b]Fred Baker & Vincent Gorczak - La Part Des Anges
8/10

Niet als je het uitspreekt zoals Armin tijdens ASOT
french armin, its french

Posted by IgnazZio on Jul-27-2005 17:27:

quote:
Originally posted by Phortastic

10/10 for u man!

gebt gelijk, die plaat is zwak, little star ook, fred baker had dit beter ni gedaan.

Posted by Shadowkid on Jul-27-2005 17:36:

Ik vind La part des anges en little Star best meevallen. Zeker niet zijn beste plaat, maar 2 nummers diek toch 6.5 zou geven.

Posted by Eagle` on Jul-27-2005 20:41:

[preview] "White Label Republic" mixed by John 00 Fleming

Type: mixalbum
Artist: John 00 Fleming
Title: White Lable Republic
Label: JOOF
Releasedate: 29/08/2005

Inleiding:

Republic wordt alweer het 3de broertje in de rij van White Lable compilaties, en pikt opnieuw de draad op waar de 2 vorige euphoria's stopten. John�s �White Label� series hebben altijd garant gestaan voor kwaliteit en dat is nu ook weer het geval, deze mixcomp geeft als het ware Fleming's persoonlijk gevoel weer van de evolutie in EDM

CD1 omvat meer de diepere kant van het verhaal, deze gaat over van progressive house tot prog trance naar prog psy.

CD2 vertegenwoordigt meer de full-on club-sound,quality trance van de hand van Ricky Smith aka The Digital Blonde gecombineerd met de goa sound van artiesten als Boris Blenn, Wizzy Noise, zen eigenste collab met Astrix and many many more ...

Tracklist:

CD1

1. Cell 'X-Press Morning'
2. Incolumis 'One with Sanctuary'
3. SBK 'Nightfly'
4. RPO & Thomas Penton 'Perfect Storm'
5. Alex Stealthy 'The way it shouldn't be'
6. Super8 vs DJ Tab 'First Aid' (Perry O�Neill remix)
7. Bjon Small 'In a state of�'
8. Oliver Prime 'Radiance'
9. Chakra 'Opacity'
10. Lish 'On the edge'
11. Violet Vision 'Cellophane' (Sub6 & Domestic remix)
12. Delirious 'Innerface'
13. Sub6 feat. Michele Adamson '7th Son' (Ticon remix)

CD2

1. 12Moons 'Analogue Haste'
2. OOOD 'Free Range'
3. Tikal 'Welcome'
4. Whirloop 'Blue Objects'
5. The Digital Blonde 'Requia'
6. Wizzy Noise '10 o� clock'
7. MFG 'Shining Faces'
8. Astix feat. Michele Adamson 'Closer to heaven'
9. Protoculture 'Magnetik'
10. Electric Universe 'Supreme Space'
11. Indica 'Visions of tomorrow'
12. Astrix and John �00� Fleming '3rd time lucky'

Samples here

Dit wordt for sure een van de betere mixcomps dit jaar

Posted by Gladius on Jul-28-2005 08:48:

wss nog niet uit, ik heb er enkel rips van:
- Havannah - by the beach
uiteraard zelfde stijl als havannah. even goed I guess, hoewel ik vrees dat deze me minder lang zal boeien.
7/10

- Fatkid - voca me
ik herinner me fatkid enkel van die verschrikkelijke remix van southern sun. deze vind ik ook maar matig... Ik begin het stillaan op m'n heupen te krijgen van die aah-ohh-vocals (over het algemeen).
6/10
(is op intuiton gespeeld; live klonk die nog wel degelijk vond ik)

Posted by Phortastic on Aug-06-2005 16:42:

* M.I.K.E. - Fuego Caliente (Original Mix)

beetje teleurstellend toch. Die typische kick van Intruder is weer terug in deze track. Leuke track wel maar we hebben het wel allemaal al gehoord eigenlijk. Niets buitengewoon.

6/10

* M.I.K.E. - Fuego Caliente (Futuro Remix)

vette buildup in deze track, blijft builden en builden en niet op een saaie manier. Dan een kleine break en weer los gaan. Techy net zoals de original mix maar veel meer energie in deze remix imo. Zeer degelijke remix.

7.5/10

Posted by CygnusX on Aug-09-2005 16:55:

Fred Baker pres. Iguana - Beautiful Sunshine/Sweet Moonlight
Een paar maanden terug draaide Armin een nummer van Fred Baker dat 'La Part Des Anges' heette. Een tijdje later bleek de echte 'La Part Des Anges' een heel ander (en imo veel minder goed) nummer te zijn. Dat oude nummer blijkt nu Iguana - Beautiful Sunshine te zijn, ook van Fred Baker. Hij heeft weer maar eens een degelijke trancer gemaakt. De Binary Finary-samples maken het nummer compleet vind ik. De b-kant 'Sweet Moonlight' klinkt niet slecht, maar ook niet super.
Beautiful Sunshine : 8/10
Sweet Moonlight : 7/10

Coldplay - Speed Of Sound (Karl G Remix)
Leuke uplifting remix, met veel energie. Naar het einde toe klinkt het alsof het beter had gekund. Aan het origineel kan het niet tippen.
7/10

Posted by Shadowkid on Aug-10-2005 18:15:

Kheb tijdens de Intuition show van Menno De Jong al een paar keer Estuera - Flow gehoord, en jongens wat een zalig nummer Klinkt enorm zomers en heeft een zalige melodie.. Lijkt mij de beste Estuera track tot nu toe te worden.

Posted by Belgian Bonzai on Aug-10-2005 19:19:

quote:
Originally posted by Shadowkid
Kheb tijdens de Intuition show van Menno De Jong al een paar keer Estuera - Flow gehoord, en jongens wat een zalig nummer Klinkt enorm zomers en heeft een zalige melodie.. Lijkt mij de beste Estuera track tot nu toe te worden.

Allemaal goed bezig; Silent Waves onlangs goed beluisterd, prachtige trance! Ben benieuwd naar deze.

Posted by Push2005 on Aug-10-2005 20:59:

Ferry Corsten - I Love You ( Ferry Corsten Remix )

Deze kreeg ik te horen van een Nederlandse vriend na dance-valley. Ferry draaide deze schijf daar. Moet nog released worden maar is dikke vette ownage. Zalige trancer van formaat!

9/10

Posted by Buoyant on Aug-11-2005 10:23:

quote:
Originally posted by Shadowkid

Ik vind hem minder, maar misschien moet hij nog groeien

Pages (2): [1] 2 »