TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- McDonalds Policy
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by mindshooter on Dec-09-2001 18:32:

Shame / Disagreement McDonalds Policy

Ok nu b�rjar jag bli irriterad p� mc donalds h�r.....S� nu t�nker jag fr�ga lite vanligt folk........

S� h�r �r situationen...... Dom har inf�rt eng�ngshandskar som man ska anv�nda n�r man l�gger ut k�tt p� grillen.....anledningen �r att det kan finnas bakterier p� k�tten som kan f�ras �ver till handen och vidare till salladen...... S� man tar allts� en hanske p� en handen.....plockar 4 k�tt...l�gger p� grillen....plockar 4 k�tt till och l�gger p� grillen...sl�nger handsken och st�nger locket.....f�rut tog vi bara 8 k�tt och la p� grillen vilket g�r att om man ska hinna med att h�lla tempot s� m�ste man ta handskar p� b�da h�nderna och l�gga 8 k�tt p� en g�ng......Dubbel f�rbrukning av eng�nghandskar med andra ord......jag fr�gade skiftledaren vad som h�nder med handskarna sen...joo...dom sl�ngs.......s� jag och n�gra andra r�knade snabt ut att vi i sverige kommer f�rbrukla ca 90 miljoner plasthandskar per �r som allts� sl�ngs och br�nns up.....av vilken anledning....jo....f�r att den d�r personen som har f�tt cancer p� sitt k�tt ska kunna �verleva...... n�r vi ist�llet bidrar till att hela jorden kommer g� under �nnu snabbare s� att ALLA d�r snart.....vad tycket ni? Det tar dessutom l�ngre tid att anv�nda handskarna s� hamburgarna blir heller inte klara lika fort.....
Handskarna �r i plast....s� r�kar du vidr�ra grillen i farten (h�nder ofta) s� br�nner du fast plasten i huden.... aj......

Posted by [A|ienFactory] on Dec-09-2001 18:47:

Re: McDonalds Policy

Va FAAAAN!!

Det d�r �r f�r kr�nglig matematik f�r mig, du f�r nog f�rklara det lite kortare..

Posted by mindshooter on Dec-09-2001 19:17:

Sverige kommera br�nna 90 miljoner handskar per �r f�r att det kan finnas viurs p� n�t k�tt.....�r det v�rt det?

Posted by [A|ienFactory] on Dec-09-2001 19:24:

quote:
Originally posted by mindshooter
Sverige kommera br�nna 90 miljoner handskar per �r f�r att det kan finnas viurs p� n�t k�tt.....�r det v�rt det?

Det �r ju f�rj�vligt...

Posted by reveal on Dec-09-2001 20:38:

fr�gan �r om inte er s� kallade k�llsortering st�r f�r att betydligt mycket mer skit sl�ng/br�nns i st�llet f�r att �tervinnas... ni l�ter kunderna sl�nga de olika delarna i olika fack, sen �r det �nd� samma p�se skiten hamnar i

jag tappade all respekt f�r McDonalds "milj�medvetenhet" n�r jag s�g att en hel trave tidningar (Metro som delades ut d�r) sl�ngdes i beh�llaren f�r muggar (en anst�lld gjorde detta allts�)... jag tvivlar p� att dom hamnade p� pappers�tervinningen

Posted by [A|ienFactory] on Dec-09-2001 20:47:

quote:
Originally posted by reveal

jag tappade all respekt f�r McDonalds "milj�medvetenhet" n�r jag s�g att en hel trave tidningar (Metro som delades ut d�r) sl�ngdes i beh�llaren f�r muggar (en anst�lld gjorde detta allts�)... jag tvivlar p� att dom hamnade p� pappers�tervinningen

Det �r ju f�rj�vligt...

Posted by WhiteRussian on Dec-09-2001 21:16:

Exclamation

Klart ni ska ha p� er handskar, jag vill inte bli matf�rgiftad f�r att ni inte tv�ttar h�nderna eller har handskar p� er n�r ni skiftar mellan k�tt och "gr�nsaker".

Men jag jobbar juh inte p� McDonalds,

Det d�r med milj�f�rst�ring av handskar. Norden �r fan de �nda i hela v�rlden som k�llsorterar. INGEN g�r det i USA d�r bor det mycket mycet mer folk s� det blir en droppe i havet med 90 miljoner plasthandskar...

Posted by fruktsoppa on Dec-09-2001 21:24:

quote:
Originally posted by Vitryss
Klart ni ska ha p� er handskar, jag vill inte bli matf�rgiftad f�r att ni inte tv�ttar h�nderna eller har handskar p� er n�r ni skiftar mellan k�tt och "gr�nsaker".

har dock inte m�rkt av det n�n g�ng innan i mitt liv. har g�tt en del p� donken.. och det inf�rdes nyss i Sverige.. i USA har dom tydligen haft det n�gra �r tidigare..
det har juh inte varit "t�tt" med s�na matf�rgiftningar.

Posted by mindshooter on Dec-10-2001 08:13:

Ja hur m�nga av er har h�rt om matf�rgiftningar p� mcdonalds? Dom blir juh s� satans frysta dom d�r k�tten s� det �r inte sat....man tar ut dom som vita cementblock......

Ang�ende sorteringen.....Sj�lva den sorteringen �r inte f�r milj�n vad jag vet.... nere i k�llaren finns ett pressrum d�r man trycker ihop alla p�sar med en stor press ner i rull-k�rl.........Eftersom muggarna ska pressas ner separat s� m�ste man ha dom i separata s�ckar... Sen tror jag att p�sarna skickas vidare och �pnas och sorteras...fast det vet jag inget om...... Jag har h�rt att 90% �tervinns.....men jag tror inte att handskarna �r en del av det....

Posted by SteveTranz4ever on Dec-10-2001 17:34:

�hh va fan, skit i handskarna. Jag har alltid sagt "lite skit rensar magen".

Men man kanske skulle maila till McD � gn�lla om handskarna s� man f�r en massa gratis burgare f�r sveda � v�rk.

Men det �r klart, kanske kan det har vart att personalen inte haft n�gra handskar n�r jag k�kat d�r efter krogen..... har haft s� himla ont i huvet och baksm�lla dagne efter. Ungef�r som det brukar bero p� kr�ftorna att man e d�lig dagen efter en kr�ft skiva...

Eller vad tror ni

Posted by Kraith on Dec-10-2001 17:59:

De enda g�ngerna jag m�tt d�ligt av mat jag k�kat ute har varit p� 7-eleven (de d�r korvarna som snurrar i X antal timmar rekommenderas ej) och p� vissa korvst�nd/korvgubbar/gummor d�r de har varit "sn�lla" nog att grilla maten i f�rv�g...

Men till �mnet, h�ller med om att det verkar vara ett v�ldigt sl�seri med handskar. Jag tycker att man borde fundera p� om det inte g�r att l�sa p� andra s�tt. Att ha personer som *bara* skyfflar hamburgare 100% av tiden �r v�l visserligen inte realistiskt. F�rdiga formar f�r 8 burgare som "laddas" 100 �t g�ngen, och g�r s� att man kan l�gga burgarna p� grillen utan att ta i dem? N�nting s�dant.

Posted by reveal on Dec-10-2001 18:20:

quote:
Originally posted by mindshooter
Sen tror jag att p�sarna skickas vidare och �pnas och sorteras...

DET tror jag verkligen inte det minsta p�

Posted by mindshooter on Dec-10-2001 19:51:

Det d�r med formar l�ter som en v�ldigt bra id� faktiskt.... en metalplatta med 8 k�tt p�....som man greppar i ett hantag och sen trycker till s� faller k�tten p� plats........

Reveal: Jag har inget som bekr�ftar det d�r jag sa men det verkar inte helt otroligt i och med att 90% k�llsorteras......

Posted by Ravesquad on Dec-10-2001 20:23:

Jag tycker det e r�tt trevligt med mcdonaldsdiskusioner Sj�lv �ter jag p� macdonalds n�stan varje dag. Mest brukar det bli en Mchicken & Co med en cheeseburgare. Det e himla gott och billigt faktiskt o sen ska det ju va r�tt nyttig mat egentligen. Oftast �ter jag p� slussen men d�r �r det verkligen oj�mnt. Idag v�nta ja en kvart i k� o sen hade dom bara bigmac. Medborgarplatsen m�ste va s�mst i stan. D�r �r burgarna alltid kalla. Hamngatan e en favorit och h�torget brukar ocks� va bra. Vilken e sthlms b�sta?

Posted by SteveTranz4ever on Dec-10-2001 20:32:

Jag tycker den bid Kungstr�dg�rden e helt OK. Eftersom vissa inte tror att vi kommer lyckas med en TA tr�ff s� kan vi ju alla ta en Big Mac tillsammans d�r mindshooter jobbar
Skojjar f�rst�s nu.....
Men vart jobbar minshooter igentligen?

Posted by WhiteRussian on Dec-10-2001 21:09:

Exclamation

Har blivit marf�rgiftad av att �ta p� Donkan, s� f�rs�ker att inte g�ra det. K�nns som ett misslyckande varje g�ng jag �ter d�r, tycker verkligen INTE om hamburgare. �ter hellre vegan mat... brrrr, hemska tanke,

Posted by reveal on Dec-10-2001 23:01:

mind: varf�r �r mcds pommes mycket �ckligare �n bks?

Posted by mindshooter on Dec-10-2001 23:32:

Wink

Mindshooter jobbar p� K50 (Kunsgatan 50) vid h�torget..... det �r d�r uppe p� den stora som ligger p� adnra sidan v�gen d�r dom s�ljer n�tter och bananer.-......bredvid kickis bar och b�ckah�sten
Tisdagar 17-21
S�ndagar 12-19
Inte i kassan dock...l�r mig den nu...

Jag vet inte varf�r burger kings �r b�ttre...Sj�lv tycker jag att dom �r lite gr�tiga....lite v�l mycket potatis �ver dom...ett par nyfriterade pommes p� mcdonalds �r j�lvigt gott det med

Posted by SteveTranz4ever on Dec-10-2001 23:54:

Ok det skulle vara or�ttvist att j�mf�ra alla med Frasses som �r ett Norrlands fenomen men dom �r b�st p� allt bara.
Annars �r McD godast p� Pommes, BK och MAX har s�n gr�t smak och har ett �ckligt skal, klart det g�r i men bara en g�ng i m�naden...

Posted by RebeL9 on Dec-11-2001 12:38:

roligt att du n�mnde Mcdonalds. Jag fick nyligen jobb d�r. Jobbar p� en helt nybyggd liten Mcdonalds ute vid OBS! B�ckebol i G�teborg. Alla kom dit p� l�rdagar och s�ndagar om ni vill tj�ta trance
Hittills har jag bara st�tt i k�ket och gjort Mcfeast och QP men inom kort skall �ven jag l�ra mig kassan.
Det �r ett trevligt jobb. Mcdonalds tar bra hand om sina anst�llda. Och man m�rker att hygienen �r en av grundpelarna i Mcdonalds (Kvalitet, Service, Renlighet = V�rde)
Sedan kan det ju diskuteras i all o�ndlighet varf�r de inte t�nker s� milj�medvetet. Men det finns nog m�nga m�nga f�retag som g�r p� samma s�tt som Mcdonalds tyv�rr
Och jo jag h�ller med pommes fritsen e b�ttre p� BK

Posted by mindshooter on Dec-11-2001 14:38:

quote:
Originally posted by RebeL9
(Kvalitet, Service, Renlighet = V�rde)

Ja gud vilket b�ckel...det d�r vart man inmatad ett tag....
S� du f�r st� vid stora �n s� l�nge
Sj�lv har jag funnit mitt hem vid big-mac,hb,chb grillen
�lskar det....kan st� hur l�nge som hellst utan att t�nka....

vitryss: Vad h�nde? Matf�rgiftning?

Posted by RebeL9 on Dec-12-2001 04:41:

ig�r stod jag och paketerade. allts� LOL va d�lig jag var
dessutom skulle jag g�ra en mcfish men r�kade l�gga p� vegetarisk s�s. s� jag v�rmde ett nytt br�d. och igen la jag p� vegetarisk s�s ist�llet f�r tartars�s. d� fick jag damp

Posted by mindshooter on Dec-12-2001 07:13:

quote:
Originally posted by RebeL9
ig�r stod jag och paketerade. allts� LOL va d�lig jag var
dessutom skulle jag g�ra en mcfish men r�kade l�gga p� vegetarisk s�s. s� jag v�rmde ett nytt br�d. och igen la jag p� vegetarisk s�s ist�llet f�r tartars�s. d� fick jag damp

Haha detta �r s���� klassiskt......Man g�r fel n�r man stressar s� f�lj mitt gyllene motto:

Stressa aldrig, Jobba fort

Posted by RebeL9 on Dec-12-2001 12:33:

hatar att g�ra Bigmac
s� j�vla mycket att h�lla reda p�. och sen e de jobbiga att paketera. Yyyyyyyyyyyllllll

Posted by mindshooter on Dec-12-2001 16:15:

Jo det var sv�rt i b�rjan minns ja......
Det �r det det handlar om p� Donken....att kunna h�lla m�nga bollar i luften och ta initiativ hela tiden

Pages (3): [1] 2 3 »