TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Faster, harder, better?
Faster, harder, better?
naar aanleiding van djcresto zn post in de camping thread dit topic..
ik heb ook de indruk dat het er steeds harder aan toe gaat tegenwoordig. snoeiharde kick, scherpe percussie, dit zijn steeds vaker terugkerende kenmerken in de hedendaagse trance..
mn vraag is nu.. wat vinden we daarvan?
persoonlijk hou ik er wel van.. die techy undertones geven echt veel drive en power aan de nummers. als ik naar een feest ga, is dat om mn verstand op nul te zetten en om me es te laten gaan.. en dan zijn die techy beats uiterst geschikt.
ik weet niet hoe jullie tegen deze evolutie aankijken?
Hoeveel tracks worden er niet gemaakt dit jaar met volgend patroon. Begin - Buildup - Break (met melodie) - dan die climax zonder melodie. Voor een aantal nummers kan dit zeer aanstekelijk zijn, maar niet voor een zeer lange periode. Gisteren op DV draaide Mike bv geen enkele melodische trance plaat en dat vond ik toch wel heel jammer.
Neem nu ook Randy Katana. Als je ��n van zijn platen hoort in een set kunnen deze zeer aanstekelijk werken. Maar als je deze platen continu hoort gaat het snel vervelen.
Ik hou wel van techy sounds. Die geven je energie en je kan er lekker op doorgaan. Maar als vele dj's dit gaan brengen dan zal het om den duur wel een beetje gaan tegen steken en ik hoop dat dit niet gebeurd. Er zijn vele soorten trance en ze moeten allemaal aanbod komen anders zal het toch maar saai worden.
Ik hou wel van stevige beats, maar zonder melodie vind ik er echt geen hol aan. Neem nu Signum. Ik heb ze al 3 keer aan het werk gehoord, en telkens draaien ze harder en harder. En platen als hun remix van Duende of The Timelord vind ik echt wel goed, omdat ze energie combineren met melodie. Maar zo van die platen als Back @ Ya, daar vind ik dus niks aan, en een set met hoofdzakelijk zulke platen kan mij ook totaal niet meer boeien. En bijvoorbeeld Intruder in een set horen vind ik wel aangename afwisseling, maar zo wil ik geen 5 platen op een uur horen of ik ben totaal uit de mood.
Een set die volledig mijn ding qua trance was, was de set van Ronski Speed tijdens het trance.nu summer event in Q-Beach! Dat was zalige uplifting trance m�t veel power erin, maar ook telkens lekkere melodie�n en climaxen erdoor
Wat me ook opvalt tegenwoordig: trance-dj's moeten precies alle stijlen aan bod laten komen in een set van 1 uur? Ze beginnen steeds met wat progressive nummers (vaak al redelijk hard opgepitched), dan wat gewone melodic trance en dan aflsuiten met "tech-trance". Ik hou wel van opbouw in een set, maar zo bijna veplicht alle stijlen afgaan komt me vaak zo geforceerd over...
jah ik heb het ook gehad met dat hard gedoe van de laatste tijd. Een liedje zonder melodie vind ik zoo saai, gewoon oeverloos geboenk... brrrr.
dat da maar goed komt op tomorrowland =<
Een reden te meer omdat ik amper nog goede (recent) nummers tegenkom.
en idd, Signum vind ik ook maar niets als dj('s) eigenlijk.
Re: Faster, harder, better?
big no!
Ik hoor ook liever lekkere uplifting of vocal trance dan die tech-trance van tegenwoordig, alhoewel ik vind dat Marco V wel heel geslaagde tech-trance brengt, maar als je hier twee uur heen moet luistere is de pret er ook snel af, geef mij maar genoeg zwevers!!
Go with the flow!!!!
Die hardere sound hoor ik echt graag, was echt flippen op Signum @ Intuition 
ik hou wel van techtrance, ben meer en meer van techno naar techtrance aant evolueren, qua draaistijl, maar ik hou ook wel van de combinatie techno en techtrance.
Waarover sommige hier klagen is hetzelfde als waarover ze (als ik het juist heb) 2 jaar geleden op Trance Energy kloegen, het was te hard. Nog geen jaar er na gaat niemand naar TE omdat het flauw is (volgen wie volgen kan). Dat even als bijnoot op voorhand...
Voor mij maakt het niet zoveel uit of ze hard draaien of melodisch, zolang het maar niet letterlijk te week wordt (gemiddeld ASOT spul), maar ik heb wel liever in het begin melodisch omdat je dan genoeg fut hebt om er in op te gaan en naar het einde hard omdat je dan in gang moet zien te blijven en waar ik redelijk ge�riteerd van word zijn DJ die niet aansluiten op de vorige set qua sfeer.
bvb: de set van A235q sluit af met een geweldig uplifting nummer in de maten dat je letterlijk begint te roepen (OOMAFEUGEU I KAN FLAAI UITROEPTEKENUITROEPTEKENEENEEENEEN) en dat de aansluitende set van B269z begint met een "deep" trance schijfje.
En wat ik helemaal niet kan hebben, alleen nog maar meegemaakt in Highstreet trouwens. Is 20 minuten dance, 10 minuten RnB, 10 minuten tuning toestanden, 5 minuten RnB, 7 minuten trance, 10 minuten dance, 4 minuten rap, etc
Als besluit: laat den boel maar goed dreunen, liever dat dan in slaap te sukkelen of heel de avond moeten luisteren naar wirwar van stijltjes.
^inderdeed in de highstreet kunt ge dat gewoon timen. wat nog erger is daar dat ge bijna elke week kunt voorspellen welke nummers er achtereen gaan komen..
anyways Ik geef gert gelijk. techtrance is oke maar niet de hele tijd, en er moet een melodie in zitten. zowat de donkere trance van mike een tijdje geleden vond ik echt super, of trance met veel energie in snelle opzwepende melodieen. het begon me heel hard op te vallen eigenlijk als je bij de armada stage bleef staan in dancevalley. en toen was er... IAN BETTS 
Ik heb mij voorgenomen om nooit meer op zaterdag naar Highstreet te gaan. Danny C draait er dan en het is gewoon t� erg voor woorden...
terug on topic. Ik neem aan dat het gaat over die muziek � la Mojado en sommige producties van Fred Baker (met de typische fred-baker 'kicks' erin
). Die stijl vind ik dus echt schitterend. Maar... om eerlijk te zijn hoeven er voor mij niet meer dan 2-3 zo'n plaatjes in een set gedraaid te worden. Dan wordt het inderdaad wat eentonig.
M.I.K.E. deed dat trouwens perfect op Illusion at the beach. In het midden van zijn set:
- Scott mac - Damager 02 (Macc Zimms remix)
- Mojado - Fuerte
- nog zo'n techy plaatje
- terug wat rustiger
tech house is liev 
lang leve sometic sense 
| quote: |
| Originally posted by djcresto lang leve sometic sense |
Ik hoor momenteel tech-trance liever dan standaard trance
Ik denk dat het allemaal om het evenwicht gaat.
Ik vind het hardere werk wel leuk om niet 10 uur achter elkaar.. hetzelfde voor wat ambient/chillout werk.
Pas als je het juist weet te combineren haal je er alles uit wat er in zit, leg je dus nog meer de nadruk op een bepaalde style, soort van contrast.