TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack : Monday Bar Summer Cruise '05
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by SteveTranz4ever on Aug-26-2005 19:52:

Eftersnack : Monday Bar Summer Cruise '05

Skulle bara starta en tr�d.... orkar inte g� igenom allt...

Eddie �ger !!!!!!!!!!!!!

Vi har fixat ett SWETA meetingkort ! Jofawe postar det !

Ummm.... ska festa vidare nu !

Ummm och jo.... har n�ra 3 timmar film... det ska bli n�t v�ldigt fint av det.... lovar !!!!

Posted by keddo on Aug-26-2005 19:59:

wow.

enough said.

edit: eh, staz p� keddos konto

Posted by Gate 42 on Aug-26-2005 21:13:

Fan va jag �r glad att det inte �r m�ndag imorrn, skulle inte pallat g� upp och jobba i s�dana fall

Nu h�ller vi tummarna f�r att detta inte var sista MB kryssningen!

Posted by keddo on Aug-26-2005 23:03:

jas� h�r har man varit och skrivit redan ;D

n� men grym kryssning ass�, orkar inte skriva en uppsats om hur d va, men kan s�ga att jag blev sj�sjuk en del av resan. Bortsett fr�n de var det nice.

Posted by Hauken on Aug-27-2005 05:36:

Oturen drabbade oss h�rt.

P� morgonen n�r vi �kte var en av oss duktigt sjuk i feber etc, p� kv�llen n�r vi skulle till och b�rja festa var tv� till det inklusive mig. Inte mkt att g�ra �t, kr�kade p� men d�ckade vid tv�. Missade hur mycket som helst! K�nns otroligt surt.

Dag tv� var det lite b�ttre och fick med det mesta. J00F spelade p� duktigt, inte helt f�rtjust i l�tvalet dock.

Kul som satan var det! Men omst�ndigheterna kunde vart b�ttre Ombordstigningen gick �ven otroligt snabbt och smidigt, plus f�r det!

Polisen s�g ganska g�ral�s ut, trevligt

Posted by reveal on Aug-27-2005 15:00:

Rolig kryssning som vanligt
Synd jag missade TA-fotot, men det kommer s�kert fler tillf�llen.

Posted by Try on Aug-27-2005 16:03:

quote:
Originally posted by reveal
Rolig kryssning som vanligt
Synd jag missade TA-fotot, men det kommer s�kert fler tillf�llen.

d� �r vi tv�, undra vad jag gjorde d�...

Posted by mr_fisken on Aug-27-2005 18:06:

Underbar Kryssning

Det var min f�rsta kryssning och j�vlar vad roligt det var.
Hade sv�rt att f�rest�lla mig innan hur det skulle bli men kul vart det.
F�rfesterna i hytterna/korridorerna var sjukt j�kla skoj allts�, jag gl�mde n�stan bort att det fanns dansgolv med internationella topp-djs som skulle spela lite senare.
Judge Jules var kul o se igen, spelade v�l lite sm� lamt men helt okej �nd� tycker jag.
Eddie var sjukare �n jag hade hoppats p�. Det �r ju inget roligt o dansa n�r han spelar f�r man vill ju titta p� n�r han leker , s� sjukt snabb i fingrarna att det inte g�r att f�rest�lla sig.
j00f levererade sk�n psy som jag annars inte �r s�nt stort fan av, men bra r�jj vart det p� alla dansande m�nniskor, �ven om jag sj�lv var r�tt tr�tt hehe
Skoj o tr�ffa try,steve, jaybee, Fred Acler o alla sk�na m�nniskor.

Bara till o hoppas att det blir fler kryssningar �ven om det inte verkar som det.

Posted by Aendy on Aug-27-2005 20:09:

Jace kn�ckte, de andra mjaee ok. Underbart reses�llskap! Dag 2 regerar som alltid, n�r alla som �r p� kryssningen f�r att ragga och visa upp sig inte orkar kliva upp (eventuellt har slut p� kl�dombyten) och d�rmed h�ller sina uppvisningar borta fr�n dansgolvet. Saknade dock ett rej�lt klimax, �nskade s� h�rt att Johnny Boy skulle slita �t sig spelarna n�r han �nd� stod d�r uppe och visa J00F hur man avslutar en kryssning... Kommer sakna kryssningarna riktigt mycket!

Posted by Alm_rs on Aug-28-2005 00:56:

T�nkte jag skulle bryta min tystnad p� TA nu..

Andra kryssen i rad jag �kte p�. Tyckte v�l att Spring Break var n�got b�ttre, men kan ju bero p� att man satt upp s� h�ga f�rv�ntningar n�r man v�l visste vad det handlade om.

Well well, var lite v�l d�tt i v�r korridor (d�ck 4) men vi styrde nog upp det hyfsat..
Kan h�lla med ocks� om att dag 2 var klart b�st.. Jace, hur tung som helst och Fleming gjorde ju inget d�ligt jobb han heller

Har inte riktigt hunnit �terh�mtat mig s�mnm�ssigt �n men vad g�r det...

Lyckades kn�ppa ett g�ng bilder:

Resten finns p� http://www.almers.nu/MB_Summer_Cruise_2005/

Posted by jofawe on Aug-28-2005 15:00:

wohooo.. vilken j�vla kryss allts�!

SweTA meetupen, f�revigad.

visst �r vi s�ta

Posted by SteveTranz4ever on Aug-28-2005 16:47:

quote:
Originally posted by jofawe

visst �r vi s�ta

L�nkarna verkar inte fungera...

Hosta p� min server ? Messa p� MSN !

Posted by jofawe on Aug-28-2005 17:00:

nuuu funkar dem
(slutar de funka �r det f�r min router blir f�r �verbelastad (j�vla crap Netgear!)

Posted by hustler on Aug-28-2005 17:42:

quote:

visst �r vi s�ta

Dont work..

Posted by jofawe on Aug-28-2005 18:20:

jag vet, min router �r d�d.
h�ller p� att krabbar med det.
Steve har bilderna snart

Posted by mr_fisken on Aug-28-2005 18:35:

quote:
jag vet, min router �r d�d.
h�ller p� att krabbar med det.
Steve har bilderna snart

hur snart, HUR snart

Posted by SwedeTrance on Aug-28-2005 19:48:

Dunno

F-n... missade meetupen trots att jag snacka med Steve en timme innan eller n�t... inte ofta man kollar p� klockan n�r det �r kryss....

Posted by SteveTranz4ever on Aug-28-2005 23:28:

Har tyv�rr vart lite busy idag men imorgon laddar jag in samtliga i min lap-top och sedan �ker dom raka v�gen upp exklusivt p� Liquidsunset...

Massa fina bilder Jofawe !!!!!

Posted by jofawe on Aug-29-2005 04:35:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Massa fina bilder Jofawe !!!!!

Jag veeeeet ... d�rf�r jag hade s� sv�rt att gallra sj�lv

Posted by SteveTranz4ever on Aug-29-2005 15:13:

Nu finns det ytterligare n�gra hundra bilder uppe p� http://www.Liquidsunset.org som Jofawe har tagit.
Sammanlagt har vi nu �ver 450 bilder

Jag kommer att l�gga upp och l�nka till samtliga SWETA-meetup bilder h�r senare ikv�ll

Posted by AC. on Aug-29-2005 17:20:

K�nns som det mesta redan �r sagt...
Sjukt kul kryssning! Roligaste sedan v�rkryssen 04 med Armin..
N�gra av h�jdpunkterna var Say hello av deep dish (ingen aning om vem som lirade den) samt Astrix - Fire med J00F var kul att h�ra.

Posted by Kvicket on Aug-29-2005 17:49:

F�rsta kryssningen �ven f�r mig, var ju inte direkt en besvikelse

Fyfan vad kul det var, hade �ven tur att hamna bara n�gon hytt fr�n Hardstyle/hardcorefantasterna med b�sta ljudet p� kryssen, s� vi gick h�ra grym musik dygnet runt

Judge Jules spelade bra, inget fantastikt dock enligt mig. Eddie �r inte s� grym att dansa till men fan s� rolig att lyssna till och se n�r han lirar. Flemming var bara hur sk�n som helst, fyfan vilket r�jigt sett han drog av... Helt underbart!

Kryssningen slogs dock med h�stl�ngder av Mysteryland, men det �r en annan femma.

Posted by jofawe on Aug-30-2005 19:37:

nu funkar sweta meetup bilderna

Posted by mr_fisken on Aug-30-2005 20:00:

s�tt

Posted by SteveTranz4ever on Sep-05-2005 08:31:

Saxat fr�n Judge Jules veckodagbok p� sin hemsida judgejules.net

After the break it was a mild culture shock getting back to work, and following my final 2005 visit to Benidorm (Weds), I flew to Scandinavia on Thursday Aug 26th. I was heading for a party on board a large ferry travelling from Stockholm to Turku in Finland. Dj�s on the night in two rooms were Dave Clark, Phil Kieron, Justin Robertson, Alex Kunnari, Eddie Halliwell and myself.

I�ve dj�d on occasional boat parties, including events in London, Miami and Ibiza, but this was no piffling boat- it was one of the largest car ferries in the world. Each dj had his own cabin, although my pre dj�ing disco nap was badly disturbed by the 1500 Swedish clubbers having their own mini parties in adjacent cabins. I could hear every bar and chord of Tiesto�s �Just Be� album from next door.

Because it was pitch black outside during my 1.30-4am set I almost forgot we were on a giant ship. The constant rocking from side to side helped jog my memory, and the sensation made me feel as though I�d drunk three times as much alcohol as I actually had. Although I�ve played on a number of occasions in Finland, Norway and Denmark, this was my first appearance before Swedish clubbers, and the atmosphere was fantastic.

At 8am we docked in Turku, and I was loudly woken by Eddie Halliwell�s brother Simon hammering on my cabin door. We were coached the 160kms back to Helsinki for the djs� various flights home. It was the first time I�ve met Dave Clark, and he�s a �character� to say the least.

Pages (3): [1] 2 3 »