TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- AmnesiA i Lund, hösten 2005
Pages (2): [1] 2 »


Posted by reveal on Sep-02-2005 14:40:

Arrow AmnesiA i Lund, hösten 2005

30e september: Ciacomix & Mike Hunter från Tyskland
28e oktober: Johan Nilsson (har du helt slängt namnet Irish eller?)
25e november: DJ Anneli
??e december: ??


Posted by SteveTranz4ever on Sep-02-2005 16:10:

Vem fan är Johan Nilsson ??????+++++plusplusplusplus

Förhoppningsvis kommer nån AmnesiA fest vara samma helg som jag kommer ner till NU-Nrg


Posted by Johan (DJ Irish) on Sep-02-2005 19:03:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Vem fan är Johan Nilsson ??????+++++plusplusplusplus

Förhoppningsvis kommer nån AmnesiA fest vara samma helg som jag kommer ner till NU-Nrg


Han är en jädrans dräng! Tvi!

Inte helt omöjligt att en Amnesia fest hamnar samma helg som NU-NRG


Posted by anuga on Sep-03-2005 01:47:

Det vore... bra! om de är olika dagar
Fre-Amnesia Lör-Experience
Skit, glömde skicka in min mix till Amnesia


Posted by Vizay on Sep-03-2005 07:33:

hur stor e chansen att man kan få en spelning på amnesia om man skickar dit en demo?


Posted by anuga on Sep-03-2005 11:15:

quote:
Originally posted by Vizay
hur stor e chansen att man kan få en spelning på amnesia om man skickar dit en demo?

Ingen aning, jobbar på Kristianstad Nation (Nationen Brevid Amnesia) och har tidigare frågat om att spela där, då ville de bara ha en demo först.


Posted by reveal on Sep-03-2005 13:31:

Vad jag vet är det väldigt många som vill spela där, så det är rätt svårt att "komma fram" så att säga... eXton vet mer, ifall han nu kollar TA fortfarande så fråga honom. Annars är det läge att prata med Irish som har en (hel) del med AmnesiA att göra


Posted by Johan (DJ Irish) on Sep-08-2005 10:34:

quote:
Originally posted by reveal
Vad jag vet är det väldigt många som vill spela där, så det är rätt svårt att "komma fram" så att säga... eXton vet mer, ifall han nu kollar TA fortfarande så fråga honom. Annars är det läge att prata med Irish som har en (hel) del med AmnesiA att göra


Jag råkar bara känna en del Amnesia folk rätt väl men har egentligen ingen insyn i klubbverksamheten

Men så här funkar det nog, om jag får lov att spekulera lite:

Amnesia får in en salig mängd av "ansökningar" av diverse DJs men tyvärr är ju tillfällena starkt begränsade med sina 4:a gånger per termin. Därför blir de som väljer lite picky.

När de sedan sållar efter lämplig DJ så brukar ett par saker vara väldigt viktiga om jag förstått det rätt.

1. Är det rätt typ av musik? Amnesia har genom åren kommit fram till att vissa stilar passar bättre än andra. Besökarna brukar mest gå igång på ösig och hård trance. Därför, om ni spelar progg eller Armin musik så minskar era chanser att bli bokade (som värm-up DJ kan man ju endå tänkas bli vald).

2. Har du ett namn som drar folk till klubben? Inte lätt att ha det alltid och detta vet folket på Amnesia om så därför är det sekundärt.

3. Ekonomi. Amnesia har väldigt lite pengar att spendera på DJs. Inte för att de är snåla utan för att så mycket vinst brukar det inte bli efter varje fest. Är du dyr och besvärlig så är det bäst att du är känd och garanterar att folket kommer ...eller nått sånt.

Denna terminen är det mest gamla välkända namn som spelar och det är nog för att de är säkra kort helt enkelt.

Detta är som sagt bara spekulationer och Exton får rätta mig om jag är helt ute på turné


Posted by CJ InterCity on Sep-08-2005 13:47:

Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...

Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?


Posted by anuga on Sep-08-2005 14:39:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...

Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?

Vet inte adressen i huvet men,

Sydskånska Nationen
Tornavägen 5
223 63 Lund

Är adressen till Nationen märk kuveret Amnesia så lär det komma rätt.

Ses där den 28 okt. för er som hade tänkt komma och se J.N. riva loss


Posted by Vizay on Sep-08-2005 15:19:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...

Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?


jag känner lite samma sak, är inte ute efter att tjäna cash på att spela, det är knappt sekundärt för mig.
Vill ut å spela för att jag tycker det är så sjukt kul i första hand att underhålla dansgolvet med musiken jag lirar. Sen visst, kan man tjäna pengar så är det ingen skam i det men som jag sa, det är knappt sekundärt ens

Kan dock tänka mig att konkurensen är benhård med tanke på de begränsade tillfällena precis som du säger. Sen gör väl inte musikstilen det lättare, lirar visserligen inte riktigt armintrance men de e nog ändå för soft


Posted by reveal on Sep-08-2005 15:28:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?


eXton är, vad jag vet, Amnesias "dj recruiter"


Posted by CJ InterCity on Sep-08-2005 17:21:

quote:
Originally posted by reveal
eXton är, vad jag vet, Amnesias "dj recruiter"

har inte sett honom här på länge dock...

ska pröva att skicka till adressen ovan, tack för hjälpen


Posted by eXton on Sep-14-2005 12:35:

fick litet tips av Irish, eum, jag menar Johan Nilsson att jag skulle ta en titt på den här tråden och det var ju sannerligen längesen jag surfade TA-forum ska jag erkänna.

Ja det är jag som har mest inflytande i DJ-bokningen för Club AmnesiA men vi som håller i klubben brukar samlas o ha lite möte där vi beslutar om vilka vi vill ha. Denna terminen blev det lite "classics" på AmnesiA där vi, kanske lite fegt, kör säkra kort som har varit mycket uppskattade tidigare.

Dock är ju 16 december spelningen inte bokad än och ni är mer än välkomna att skicka in Demos till oss eller bara maila en presentation och en länk till en demo-mp3a till [email protected]


Posted by Funfrock on Sep-29-2005 20:55:

någon som ska dit? förfest?
jag ska hjälpa en kompis att flytta så hänger lite på hur sliten jag känner mig efter det.


Posted by reveal on Sep-30-2005 14:56:

Ska dit, men det är seriepremiär (innebandy) imorgon för min del, så det blir en lugn kväll för min del...


Posted by anuga on Sep-30-2005 17:18:

quote:
Originally posted by reveal
Ska dit, men det är seriepremiär (innebandy) imorgon för min del, så det blir en lugn kväll för min del...

Ses där, om typ nån timme.


Posted by Funfrock on Oct-26-2005 14:55:

den här gången lovar jag att jag kommer, ingenting ska kunna stoppa mig!


Posted by Enfero on Oct-26-2005 15:04:

Jag kaaanske drar dit. Få se om jag orkar gå en hel kilometer för att komma dit, har ont i fötterna


Posted by eXton on Oct-26-2005 15:09:

jag kommer självklart, men det visste ni väl redan
kan inte missa en spelning av Johan Nilsson ju!


Posted by Smekbar on Oct-26-2005 15:49:

jag dyker nog faktiskt också upp som det ser ut nu... var längesen man var där, men nu sammanfaller det med att jag är nere i skåne och det är ju dessutom nog riktigt bra musik som spelas...


Posted by eXton on Oct-26-2005 16:11:

ah, förresten, kom på att det är ju Halloween, så glöm inte klä ut er =)




http://www.clubamnesia.org


Posted by CJ InterCity on Oct-30-2005 18:08:

Update: Kris Oneil ska tydligen lira på Amnesia 16 december


Posted by eXton on Oct-30-2005 20:58:

nja det där kan jag inte hålla med om, eftersom jag har hand om DJ-bokandet, men jag kan bekräfta att vi har varit i kontakt med varandra och att jag har fått en promo mix av honom. Jag ska ta tag i decemberspelningen snarast så vi får spikat den. Men vem det blir kan jag inte säga än (eftersom det inte är bestämt).


Posted by CJ InterCity on Oct-31-2005 15:53:

hoppas det blir Kris i alla fall jämfört med honom är Armin en blöjpåse


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.