TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Nya headphones??

Posted by Dragon Kick on Sep-09-2005 18:20:

Smiley DJ Nya headphones??

S�, nu har det �ntligen blivit dags f�r mig att inskaffa ett par nya h�rlurar efter att ha slitit ut mina nuvarande

Problemet �r bara att jag inte har n�gon som helst koll p� vilka som �r bra att k�pa, och jag vill helst inte sl�nga ut 3000 :- p� ett par schyssta h�rlurar.

S� vad �r d� b�ttre �n att fr�ga er svenska TA's om tips p� schyssta phones som passar min pl�nbok, ska helst inte kosta mer �n 5-600:- (inte s� mycket pengar, men men, n�got kan man ju hoppas p�, hehe)

Tack p� f�rhand //
Andreas

Posted by Laszlo on Sep-09-2005 18:59:

Posted by Braxen on Sep-09-2005 19:53:

Ja anv�nder ett par Sennheiser HD-200, dom med vita k�por .. priset ligger runt 5,6,7 hundringar beroende p� vart man sl�r till, mkt prisv�rda � bra dj lurar (y)

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139210/prices

Posted by Gate 42 on Sep-09-2005 20:06:

Va ska du ha lurarna till? Lyssna p� mp3/cd spelaren? DJ'a eller bara ha liggandes i en l�da under skrivbordet?!

Posted by zoric on Sep-09-2005 20:52:

Jag �r ocks� p� jakt efter ett par nya h�rlurar, Men den h�r g�ngen till min mp3spelare eftersom de �r helt s�nder.

Posted by biznology on Sep-09-2005 21:26:

the sony MDR v700s have worked for me. somewhat heavy and parts cannot be replaced. the sound quality and structure is great though|

Posted by Dragon Kick on Sep-10-2005 07:44:

quote:
Originally posted by Gate 42
Va ska du ha lurarna till? Lyssna p� mp3/cd spelaren? DJ'a eller bara ha liggandes i en l�da under skrivbordet?!

Dom ska anv�ndas till mp3 spelaren, �ven om det l�ter lockande att ha dom liggandes under skrivbordet

Mina nuvarande �r ett par Panasonic "Dj 100" och dom funkade v�l sis�d�r hyggligt, blev knappast b�ttre n�r dom fl�g runt i tusen bitar efter att man f�tt ett utbrott p� sands�cken i skolan till lite tung psy trance .....blev en hel del limmande d�, men passformen blev rent ut sagt f�r j�klig, haha.

Tack f�r tipsen hitills, forts�tt g�rna ge f�rslag

Posted by Gate 42 on Sep-10-2005 10:03:

Har HS 900 modellen sj�lv (den som �r r�d d�r dessa �r bl�). Har faktiskt ett rikigt bra lyssnarljud i sig. Vad det �r f�r skillnad p� de jag har och de h�r har jag ingen aning om. Men det �r exakt samma modell f�rutom just d� f�rgen, och de h�r bl�a �r bra mycket fr�share

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139229/prices
^ kolla priser...

Posted by Dragon Kick on Sep-10-2005 17:19:

quote:
Originally posted by Gate 42

Har HS 900 modellen sj�lv (den som �r r�d d�r dessa �r bl�). Har faktiskt ett rikigt bra lyssnarljud i sig. Vad det �r f�r skillnad p� de jag har och de h�r har jag ingen aning om. Men det �r exakt samma modell f�rutom just d� f�rgen, och de h�r bl�a �r bra mycket fr�share

http://se.pricerunner.com/sound-and...s/139229/prices
^ kolla priser...

Ohh, dom d�r var bra mycket fr�share �n dom r�da, tvillingbrorsan har s�na (r�da) och ljudet p� dom �r ganska bra, verkar dock vara mer inne p� h�g bass ist�llet f�r att fokusera sig p� det som jag tycker �r viktigare - rent ljud, man m�ste h�ra minsta detalj i l�tarna ju

Posted by Gate 42 on Sep-10-2005 20:18:

F�r det priset man f�r dem f�r �r det j�vligt bra ljud. Du sa ju sj�lv i b�rjan av tr�den att du inte ville l�gga ut miljoner p� h�rlurarna