TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Producing for dummies
Pages (2): [1] 2 »
Producing for dummies
Ik ben wat aan het experimentere met Fruity Loops
en persoonlijk vind ik dat dat programma ongelooflijk zuigt, ik heb er een lied mee gemaakt, maar zelfs in full quality (wav) zit er ruis op
Ik zou graag wille wete wa onze producers hier gebruike ...
Aple Logic - Cubase - Fruity Loops - Acid pro - Propellerhead Reason
of iet anders?
En wa ge hebt van bijhorend materiaal ( Samplers , midicontrolers ) en al dien bazaar?
----------------------------------------------------------------------
Kheb mijn eerste productie er maar bij geupload
op 1.24 hoort ge duidelijk hoe een slechte kwaliteit FL studio bied(nochthans heb ik een standard instrument gekoze)
Kvind ook de instrumente maar slapkes, en ik ben nog nie advanced genoeg om die naar mijn smaak te vervormen.
Voor ik iets koop wil ik jullie mening
Re: Producing for dummies
| quote: |
| Originally posted by Sh!fty Ik ben wat aan het experimentere met Fruity Loops en persoonlijk vind ik dat dat programma ongelooflijk zuigt, ik heb er een lied mee gemaakt, maar zelfs in full quality (wav) zit er ruis op |

cubase
emagic mt4
m-audio firewire 1814
yamaha mg12/4
tannoy reveal active
access virus c
korg triton le
da is't
... ma kdoen er veel te weinig mee, geen tijd meer om te producen 
| Originally posted by DeSpErAtOs-X cubase emagic mt4 m-audio firewire 1814 yamaha mg12/4 tannoy reveal active access virus c korg triton le da is't ... ma kdoen er veel te weinig mee, geen tijd meer om te producen |
| Originally posted by Sh!fty Als ge ervan af wilt wil ek et wel overneme :P |
...
aaah ik dacht dat ik den enige dummy was
kben bezig met cubase lessen opt moment, ma kheb serieus echt een nieuwe pc nodig...
next thing on my list is een edirol keyboard controller, niet te duur (maar ja daar zijt ge snel veel geld mee kwijt ws)
anyways als ik al die programmakes bezie, vind ik (en kben precies toch niet den enige die daar over denkt) dat cubase het meest professioneelste en het minst kinderachtige overkomt
ableton is blijkbaar ook iets super goed, en makkelijk te hanteren (ma daar weet ik zelf niet veel vanaf)
Fruityloops biedt uit mijn ervaring een uitstekende geluidskwaliteit.. het zal inderdaad om een mixing probleem gaan.
qua instrumentatie is het inderdaad niet naar behoren, maar daarvoor heb je VST's 
ik vind alleen de interface zeer vervelend, en om die reden gebruik ik nog steeds Reason.
m.a.w., wil je een goeie geluidskwaliteit, neem dan Fruityloops, Logic of Cubase + VST's.. wil je gebruikersvriendelijkheid, neem dan Reason.
Hoeveel kost Cubase eigenlijk? En is het betrouwbaar om zo'n software tweedehands te kopen?
hangt er vanaf wat dat ge wilt
cubase sx kost wel wat dacht ik.
normaal zijt ge met de L versie al redelijk wat! de sx versie kunt ge met surround werken enz, maar de meeste mensen doen daar toch niets mee. + je kan u versies makkelijk upgraden naar een ander.
dacht dat de L versie zo'n 300 euro koste
| Originally posted by TOR qua instrumentatie is het inderdaad niet naar behoren, maar daarvoor heb je VST's ![]() |
| Originally posted by TOR ik vind alleen de interface zeer vervelend, en om die reden gebruik ik nog steeds Reason. |
Weer een paar n00bs hier 
Kdenk dak voor dak nog verder ga prulle me Fruity loops eerst ne keer het producersjargon ga probere te ontcijfere
| Originally posted by Sh!fty Kdenk dak voor dak nog verder ga prulle me Fruity loops eerst ne keer het producersjargon ga probere te ontcijfere |
^Den deej 010 is daar wel ingeslaagd
Maar idd, kverwacht da ook nie, maja als ge andere mense nie lastig durft te valle dan zult ge ook nix bijlere
Dus als een van de dage nen ambetante noob u lastig valt op msn zal ik da wsl zijn
Ik zou dat allemaal ook graag eens proberen, probleem is dat ik niet eens weet met welke software te beginnen...
En je moet er inderdaad tijd voor hebben, misschien wacht ik beter tot volgende grote vakantie...
probeert eerst wa demo'kes, da software kost soms wel wa ge in 1 maand verdient.
k Denk da Fruity loops het enige is waar ne (normale) mens aan uit kan int begin, maar de instrumente zijn slecht ... zo slecht ...
ik wil wete waar ge die extra packages haalt 
| Originally posted by Sh!fty ik wil wete waar ge die extra packages haalt |
| Originally posted by Pumaz Weer een paar n00bs hier |
Ik weet het ni van buiten en ik heb Cubase niet op deze pc, sorry
Haha, n00b 
Naja, ik zoek nog wel even verder dan hehe
Thx anyway 
Nogmaals, geduld is echt een deugd op dat gebied. Mensen willen maar direct professionele tracks kunnen maken en uitbrengen, eigenlijk is muziek daar niet om te doen me dunkt.
Ik gebruik al jaren FL Studio en kheb nog nooit te klagen gehad over geluidskwaliteit... Het kost bovendien ook STUKKEN minder dan een goede versie van Cubase of Logic waar je iets mee kan aanvangen. Gij zelf maakt de sounds, het programma maakt da ni voor u he 
Ik zou zeker eens wat VST instruments uitproberen om je arsenaal van sounds uit te breiden. Enkele die ik gebruik zijn:
Novation V-Station
http://www.novationmusic.com/produc...ype=2&bArchive=
Native Instruments Pro53
http://www.native-instruments.com/i...&ftu=997934cfce
LinPlug Albino 2
http://www.linplug.com/Products/Albino_2/albino_2.htm
Arturia Minimoog V
http://www.arturia.com/en/minimoog/minimoogv.php
Natuurlijk, als je zou kiezen voor Reason, zullen VSTi's waardeloos zijn... Reason is namelijk (nog) geen VSTi host.
Greetz 
Wim
| Originally posted by TOR je kunt niet verwachten dat je na een paar weken al een professionele track kunt maken, h�. dat duurt toch wel een aantal jaartjes.. |
10 en nog liggen prutsen ;-)

| Originally posted by pooley 10 en nog liggen prutsen ;-) |
LOL