TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTA Mix
Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Posted by Belgian Bonzai on Sep-30-2005 08:09:

BeTA Mix

Ik laat een ballonnetje op, 't is maar een voorstel, h�.
De bedoeling is dat alle BeTAs die dat willen meedoen aan 1 mix. De eerste legt een track, uploadt die. De 2e downloadt die, mixt er een track in en uploadt dat en hetzelfde voor de derde enzovoort. Ze zijn bezig met zoiets in het amateur dj forum en, idd TOR, op de flow na was het eerste resultaat echt wel deftig. Ze zijn daar nu bezig met de 2e. Interessant concept, toch. De mix kan live of non-live zijn (doorgaans zijn non-live mixes wel beter), whatever. Alles is bespreekbaar (bv. enkel Belgische tracks). Zijn er hier genoeg die dat zouden zien zitten? Puur voor de fun � mensen!
Om problemen met de flow te beperken kunnen we mss een 'bpm van expertise' opgeven en de djs ordenen volgens oplopende bpm, lijkt me een logische structuur. Idee�n zijn welkom

edit: efkes alle info samen:
Tracks: Ergens een Belgische producer betrokken; iedereen speelt een iho steengoeie track.
Wie nog tussen de DJs wil, kan dat.

Playlist:

Belgian Bonzai
Blue Sky 99 - 120-133
Jasperovitsj - 127-132
eieregooie - 125-140
FredNova - 135
Real - 135-140
Moondust
DJ_LPG - 135-140
*Push2005 - 135-145
Pheatus - 135-145

^jullie moeten maar roepen als je er nog tussenwil, geen probleem

*: is bezig

Posted by Xilver on Sep-30-2005 08:20:

Hmm kzie da wel zitten, sounds like a nice idea.

Posted by diddi on Sep-30-2005 08:41:

i'm in!

Posted by FredNova on Sep-30-2005 09:08:

Ik doe mee

Posted by Pheatus on Sep-30-2005 10:13:

+1! zalig idee!

Misschien eens starten met enkel Belgische tracks?

Posted by Jasperovitsj on Sep-30-2005 13:27:

I'm in, maar ik kan wel alleen maar live mixen...

En dat BPM-gedoe is inderdaad een heel goed idee, anders gaat de flow compleet verkracht kunnen worden

Posted by Real on Sep-30-2005 13:36:

Ik had dit idee ook een tijd geleden in mijne kop.

Maar het voornaamste probleem is dat dat quasi onmogelijk is voor mensen die met vinyl mixen (bij mij niet, omdat mijn PC aangesloten is op mijn mengpaneel )

Count me in !

Posted by Jasperovitsj on Sep-30-2005 14:07:

Het is wel te doen voor vinylmixers, alleen met veel omwegen
In mijn geval moet ik het zo doen, en correct me if I'm wrong:

- De volledige mix tot aan mijn beurt downloaden en op cd branden

- CD afspelen op cd-spelers aangesloten op het mengpaneel, zonder aan de pitch te komen

- Vinyl inmixen, en die plaat volledig laten uitspelen, en ondertussen alles vanaf het begin laten opnemen op minidisc

- Die minidisc opnemen op de PC via een programma naar keuze, en dat volledige bestand terug uppen voor de volgende.

Maar dan zit ge onvermijdelijk wel met kwaliteitsverlies door die overgangen tussen toestellen...

Posted by diddi on Sep-30-2005 14:17:

idd... kben er nu ook ff over aant denken... veel omwegen, ma anders ist ni mogelijk, tenzij ge me de computer mixt (and that's out of the question )

Posted by pooley on Sep-30-2005 14:30:

Downloaden, branden, afspelen, uwe rec op u pc aansluiten (line in), programma op pc op record zetten, trainwrecken, laten uispelen, stop, uploaden

Posted by eieregooie on Sep-30-2005 15:13:

Hehe, de geluidskwaliteit van t eindresultaat zal idd niet al te best zijn, maar ach, 't idee is leuk, ik wil me er wel aan wagen

Posted by Blue Sky 99 on Sep-30-2005 16:31:

Count me in

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 17:13:

Ik doe zeker mee !

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 17:19:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Het is wel te doen voor vinylmixers, alleen met veel omwegen
In mijn geval moet ik het zo doen, en correct me if I'm wrong:

- De volledige mix tot aan mijn beurt downloaden en op cd branden

- CD afspelen op cd-spelers aangesloten op het mengpaneel, zonder aan de pitch te komen

- Vinyl inmixen, en die plaat volledig laten uitspelen, en ondertussen alles vanaf het begin laten opnemen op minidisc

- Die minidisc opnemen op de PC via een programma naar keuze, en dat volledige bestand terug uppen voor de volgende.

Maar dan zit ge onvermijdelijk wel met kwaliteitsverlies door die overgangen tussen toestellen...

Ik zal het ook zo doen... maakt toch zoveel niet uit voor kwaliteit. Als je via computer luistert is geluidskwaliteit toch van minder belang, in plaats dat je op groot systeem draait.

Klasseer mij maar bij de 137-146 BPM's

Posted by FredNova on Sep-30-2005 17:19:

Ik denk dat velen (ik ook) moeten werken zoals Jasper zegt, maar tis voor het plezier he, het moet niet op cd uitkomen, alhoewel

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 18:50:

Wel, wie neemt het initiatief om de rangschikking van BPM te beginnen en dan uiteindelijk de eerste plaat mixt ?

Kvind het een goed idee dus het moet snel van start gaan

Posted by Belgian Bonzai on Sep-30-2005 21:08:

Safe, er is interesse; dan doen we dat gewoon h�.
Gelieve BPM of preference te posten

Kwaliteit, jah; die analoge overzettingen zetten de zaak ietsje onder druk, maar als we niet onder de 192Kbps gaan, zal dat goe meevallen, dat hebben we gemerkt in het amateur dj forum; da's nie direct een probleem.

En er is nog plaats, hoor mensen!

Posted by Jasperovitsj on Sep-30-2005 21:19:

All�, kzal me bij de kandidaten zetten dan

Jasperovitsj: 127 - 132 BPM

Owja, de eerste dj, mag die alleen de eerste plaat kiezen, of ook effectief de eerste mix maken?

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 21:19:

Posten maar die BPM's

Edit: BB verander de mijne maar tussen 135-145 , anders ligt het wat te hoog !

Posted by Belgian Bonzai on Sep-30-2005 21:30:

quote:
All�, kzal me bij de kandidaten zetten dan

Jasperovitsj: 127 - 132 BPM

Owja, de eerste dj, mag die alleen de eerste plaat kiezen, of ook effectief de eerste mix maken?

cool, die mag idd enkel de eerste plaat kiezen, maar als die dat ziet zitten mag ie wel iets speciaal doen als intro of zo. Of mag mixen als hij/zij niet al bij 15 minuten uitkomt dan (bij wijze van spreken, je begrijpt wat ik bedoel), je doet met je timeslot (waar trouwens geen keiharde limiet opstaat hoor) wat je maar wil. Als we het houden bij een dj of 13 � 14, dan zit het erin dat we het cd-lengte houden en dat zou handig meegenomen zijn.
Maar het was eigenlijk niet de bedoeling mensen te weigeren.

Posted by Jasperovitsj on Sep-30-2005 21:36:

Meh, zet mij dan maar al niet als eerste, want meewerken aan een mixcd zonder effectief te mogen mixen vind ik maar niks

En misschien kunnen we misschien wel een soort van stijl-opdeling doen als we genoeg kandidaten hebben? E�n cd met iets rustigere en tragere tracks, en ��n cd volledig doorknallen? Dat maakt het ook makkelijker om de meer progressive dj's ook een kans te geven En dan hoef je ook geen geforceerde mixen (qua lengte dan) te maken om toch maar iedereen aan bod te kunnen laten komen...

Posted by Belgian Bonzai on Sep-30-2005 21:40:

ca va, ca va; maar dan moeten er toch wat meer mensen meedoen. Goei idee, had er ook al aan gedacht. Nog eventjes afwachten.
Wie graag nogal trage (zullen zien, rond de 128-130 vermoed ik) prog doet, maar geen fluit kan mixen, mag zich dus kandidaat stellen voor de 1e track.

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 21:42:

quote:
Meh, zet mij dan maar al niet als eerste, want meewerken aan een mixcd zonder effectief te mogen mixen vind ik maar niks

En misschien kunnen we misschien wel een soort van stijl-opdeling doen als we genoeg kandidaten hebben? E�n cd met iets rustigere en tragere tracks, en ��n cd volledig doorknallen? Dat maakt het ook makkelijker om de meer progressive dj's ook een kans te geven En dan hoef je ook geen geforceerde mixen (qua lengte dan) te maken om toch maar iedereen aan bod te kunnen laten komen...

Hebben we geoeg kandidaten dan ? Dan moet je alle Dj's opsplitsen in progressive en trance. Ik snap wel dat als je een cd met progressive begint dat je niet moet eindigen met techtrance, dus ik denk dat het eerder een kwesti van aanvoelen is

Ik stel voor dat we de opsplitsing nog niet meteen doen, en gewoon eerst een Belgische trance editie houden, ga je daar niet mee akkoord ?

Posted by Jasperovitsj on Sep-30-2005 21:49:

Een mix met alleen belgische tracks dan?

Posted by Push2005 on Sep-30-2005 21:52:

Kweenie ja , kwestie van te starten

We zijn BETAs �

Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »