TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Het verleden en de toekomst van de Trance-scene
Het verleden en de toekomst van de Trance-scene
llo,
Ik vroeg me af of er niks bestaat rond het dance en trance verleden van Belgi�. Oprichting van labels (bv Bonzai), de pioneers, de legendarische clubs (bv. At The Villa), de eerste trance-plaat en de evolutie tot wat trance vandaag is.
En wat voor de toekomst. Hoe zal de Trance er binnen 10 jaar uitzien? Zal het nog bestaan? Verdere versplinteringen? Wat als Tiesto stopt?
(of een andere bekende producers/dj's)
Feel free to discuss...
http://ninetiesdance.web-log.nl/
wat informatie, maar nog niet echt specifiek naar Trance
| quote: |
| Originally posted by Hydra http://www.legendaryclubs.be/ |
^ idd, very nice...
Bestaat er zo nix van onze pioneers? 
waarom maken we zelf gene BETA-history site
(ik stel meneigen ni kandidaat, kan da ni en heb geen webruimte op overschot)
Wat stelt ge voor qua inhoud? 
de toekomst ziet er in ieder geval ni veel soeps uit imo
zeggen ze al vanaf 2000 dus ja ...
| quote: |
| Originally posted by diddi Wat stelt ge voor qua inhoud? |
ik ken nog ni zoveel van den Trance van vroeger...
| quote: |
| Originally posted by pooley zeggen ze al vanaf 2000 dus ja ... |
is ook zo qua trance
andere genres buiten beschouwing gelaten ofcoz (mcprog was nooit goe ^^)
ik mis al wel een tijdje de lekkere harde droge bassen. Zijn zo soft de laatste tijd...
| quote: |
| Originally posted by diddi ik mis al wel een tijdje de lekkere harde droge bassen. Zijn zo soft de laatste tijd... |
Als er 1 periode is die ik had willen meemaken is het de extremeperiode wel. Ik zou veel geld geven om Phi-phi aan het werk te zien op 1 van die legendarische maandagnachten
heb het meegemaakt... well well well. Het was zeker de moeite waard, alhoewel ik geen fan van phi phi was.
Ik was toen al meer in de Bonzai sound en ging gemakkelijker naar Cherry Moon om den Ydr te horen draaien. Dat is al 10 jaar geleden. Daarna zijn YDR en Kloeck ook meer naar trance gegaan (ah die eerste platen van VDM en Ferry Corsten en zelfs AvB). Het was volgens mij de beste periode voor dance muziek.
Daarna ein 98 begin 99 heb ik de Tour & Taxi periode de max gevonden. Ik zou alles geven om die weekends nog eens mee te maken. De Brusselse Leopold 2 tunnels op een zondag ochtend, piepende oren, kapot maar gelukkig, onderweg naar huis...
En dan op maandag in Extreme, heb daar leuke mensen leren kennen, vooral Philippe van Mullem. Een toffe gast, geloof mij. En al die Brusselse clubbers van de Zaterdagen in T&T kwamen naar Extreme, ook. Pieter de Wagter, van Equus, een mastering engineer, Fred VH, graphische ontwerper was er ook heel vaak, die werkte toen nog bij ons. En ook Matthieu, LJ van Extreme, een goede maat van mij geworden, en ik zie hem nog af en toe. En dan zijn collega Thierry, ook LJ.
Alles was toen zo simpel, zo leuk, zo graaf. Het feit dat iedereen mee wou in zo'n grote familie heeft veel goed gemaakt. Dj's speelden met hun liefde voor de muziek, iedereen was er met een doel en voor een bepaalde reden, alhoewel het ni altijd duidelijk was.
Die momenten ga ik nooit vergeten.
L.
| quote: |
| Originally posted by Aur�lie Als er 1 periode is die ik had willen meemaken is het de extremeperiode wel. Ik zou veel geld geven om Phi-phi aan het werk te zien op 1 van die legendarische maandagnachten |
Trance zal blijven bestaan zolang je het trance blijft noemen. Als je muziek van 2000 en 2005 vergelijkt dan hoor je toch duidelijk een verschil, maar toch blijft het trance.
Lolo, nooit naar Who's Who's Land geweest of de tijdelijke At The Villa in Brussel centrum? Wie weet hebben wij elkaar daar ooit eens tegen het lijf gelopen. Tour & Taxi heb ik ook een paar keer geweest, maar voor mij persoonlijk was WWL het einde. Eerst in de kleine zaal en later in de gerennoveerde main room boven. Een oude cinema zaal omgetoverd tot discotheek. Met originele zitjes in de VIP. Ongelooflijke tijden meegemaakt daar...
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.