TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klote quicktime

Posted by magrec on Oct-13-2005 15:52:

Klote quicktime

elke keer als ik itunes installeer dan krijg ik die klote plugin van quicktime er ook bij.

Voor de itunes installatie krijg ik als ik een mp3 wil downloaden/afspelen netjes de vraag openen of afspelen maar nu krijg ik een nieuw scherm waarin de mp3 wordt afgespeeld met quicktime (zo'n browser plugin) ik heb alle bestand extensies al uitgeschakeld in het voorkeuren scherm van quicktime en alle mp3's die op me harde schijf staan worden netjes door winamp afgspeeld...alleen alle online mp3's lopen te kutten...erg irri bij een site als juno als je ff een korte sample wil luisteren.

Iemand die weet hoe ik dit ongedaan kan krijgen zonder quicktime te uninstallen want dan loopt me itunes weer te kutten

Posted by jp on Oct-13-2005 16:25:

Moet je daar een topic voor openen?

Posted by magrec on Oct-13-2005 16:53:

ja

Posted by ZZandirt on Oct-13-2005 16:55:

in QT:

bewerken--> voorkeuren-->QTvoorkeuren
tabje bestandstypen kan je e.e.a. aanvinken. let op meer dan ��n niveau diep....bij mij staat vrijwel alles uit... (hebberdus ook geen last van:-))

e.e.a. kan je allemaal voorkomen door dat soort ongein niet automatisch te installeren, maar "advanced" kan je zelf vtv kiezen wat je aanvinkt. swelzoprettig....

Posted by magrec on Oct-13-2005 17:14:

zoals ik al zei staan alle extensies uitgeschakeld (behalve die je niet kunt uitschakelen, die qt extensensies enzo) helaas zit er bij itunes geen advanced install....en quicktime is niet meer apart van itunes te downloaden via apple.com

Posted by ZZandirt on Oct-13-2005 17:37:

workaround dan maar...:-)

de-installeren die hap en winamp via preferences de desegnated player maken (enz. (dit is belangrijk, vooral voor je registryentries...)
opnieuw installeren, maar dan niet automatic, maar custom, en kijk dan elke stap gewoon goed wat de installer standaard vindt, maar die jij niet wilt.....

requires reboot lang leve windhoos.
succes!

Posted by basvh on Oct-14-2005 08:42:

quote:
Originally posted by ZZandirt
lang leve windhoos.

Click

Posted by Chicane on Oct-14-2005 08:57:

Click�

Posted by ZZandirt on Oct-14-2005 11:02:

quote:
Originally posted by basvh
Click

i should agree here...
of linux.

of dos...

Posted by Chicane on Oct-14-2005 11:34:

of ponskaarten..

Posted by ZZandirt on Oct-14-2005 11:42:

quote:
Originally posted by Chicane
of ponskaarten..

geloof het of niet... die zijn pas afgeschaft in 1988....

Posted by Chicane on Oct-14-2005 13:06:

Wordt nogsteeds gebruikt in digitale vorm, bij ziekenhuizen bv Je klantgegevens staan in een zwart/witte blokjes die een gaatje of geen gaatje representateren.

Posted by New Wave on Oct-14-2005 15:25:

je ken toch op een MP3 rechts klikken, dan properties, dan summary.
Daar kan je instellen met welk prog je alle mp3's wilt openen.

Posted by Opti on Oct-14-2005 16:43:

quote:
Originally posted by New Wave
je ken toch op een MP3 rechts klikken, dan properties, dan summary.
Daar kan je instellen met welk prog je alle mp3's wilt openen.

Heeft 'ie al gedaan...

Posted by magrec on Oct-14-2005 16:56:

Ja het werkt overal prima behalve als ik op een

misschien dan toch maar overgaan op firefox. In firefox kan ik namelijk de quicktime plugin voor mp3's blokkeren en met internetexplorer wil dat niet.

Posted by Djeebie on Oct-14-2005 20:55:

Gebruik je nog internet explorer dan?! Dat is vragen om problemen

Posted by MennoB on Oct-15-2005 09:02:

Weet iemand of je perse iTunes moet installeren om muziek op je iPod te zetten?

Want ik zit een beetje met hetzelfde probleem, als ik die cd-rom installeer krijg ik allemaal van die zooi die ik helemaal niet hoef te hebben. Waarom kun je gewoon je muziek niet slepen naar je iPod zoals een gewone mp3 speler..

Posted by basvh on Oct-15-2005 13:48:

quote:
Originally posted by MennoB
Weet iemand of je perse iTunes moet installeren om muziek op je iPod te zetten?

Want ik zit een beetje met hetzelfde probleem, als ik die cd-rom installeer krijg ik allemaal van die zooi die ik helemaal niet hoef te hebben. Waarom kun je gewoon je muziek niet slepen naar je iPod zoals een gewone mp3 speler..

Neen volgens mij kan je alleen iTunes daarvoor gebruiken.

Natuurlijk is het irritant, maar heeeeeel veeeeeel mensen doen aan LEGALE downloads en podcasts dan is het echt fijn om met iTunes te werken. Voor mij als Apple powerbook gebruiker is iTunes helemaal relaxed aangezien mijn adresboek en agenda punten automatisch met me iPod worden bijgewerkt.

Je moet er gewoon ff aan wennen en dan is iTunes gewoon een goed programma.