TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- irc
irc
ere n�n som anv�nder sig av det?
man kan juh faktiskt starta en egen kanal p� dalnet och se till s� att endast TA-S �r inbjudna d�r... vore inte det ganska sk�nt?
s� man kan pladdra nonsens i realtid 
Det l�ter v�l som en bra ide. Jag brukar iof. inte anv�nda irc, tycker det verkar kr�ngligt men jag f�r ta och l�ra mig det...
jag heter nanjel p� irc d�r�
s�tt ig�ng nur�h!
http://www.mirc.com
ladda hem mirc (f�r win) � installera � s�...
server: viking.dal.net / paranoia.dal.net
kanal: #ta-se
Faan, jag hajar inte hur man fixar det h�r. fastnade ganska fort..
| quote: |
| Originally posted by King of Clubs Faan, jag hajar inte hur man fixar det h�r. fastnade ganska fort.. |
Id�n har funnits h�r f�rut men den avslogs d� vi ville beh�lla diskusionerna p� forumet...... Jag har dock inget emot en irc-kanal om det h�nger folk d�r 
hmmm....
kommer inte in...
Den s�ger att mitt nick redan anv�nds... hel skumt
jag och n�gra polare startade en trancekanal p� Quakenet i april f�rra �ret. Nu h�nger �ver 100 pers d�r p� kv�llarna. Alla �r v�lkomna dit. Kanalen heter #tranceland p� Quakenet (irc.replay.spray.se)
L�ter som en bra id� jag �r d�r...skitmycket folk...fast alla sover eller s� ��r dom d�da
Hmm.. Jag har l�nge varit sugen p� att testa det h�r med irc, men jag klarar bara inte av det.. det funkar ju inte
Jag "anv�nder" mirc som jag laddade hem fr�n l�nken ovan.
Det finns ju en massa "dalnet" (eu, se och allt vad det st�r...) jag hittar inte, hj�lp mej br�der 
skriv bara /server irc.replay.spray.se och tryck enter. sen skriver du in #tranceland i kanalrutan som kommer upp 
Okej, tack! hittade dit nu 
Ok jag gick in i TranceLand och h�ngde d�r ett tag...inget gott intryck jag fick dock.....F�rst n�r jag kom in var det 50 pers d�r och ingen svarade...jaja t�nkte jag och tryckte ner f�nstret tills vidare....en timme senare �ppnade jag igen och d� var det fullt liv...oh va kul t�nkte jag och skulle precis kasta mig in i chattrandet n�r jag till min f�rv�ning s�g att det bara var ett j�vla tjaffs.....En snubbe satt och dissade n�n annans TranceRadio p� Winamp.....en annan satt och kallade folk f�r r�vh�l och diskuterade hur det skulle vara att ha 2 r�vh�l......en annan snubbe satt och p�stod att Trance va Fjortis-musik....... V�ldigt mogen kanal
Antar att det inte alltid �r s� d�r...men om vi skulle ha en egen kanal s� tror jag att det skulle varan aningen seri�sare och trevligare 
tja vad skall man s�ga. de som sa det d�r var nog bara en bunt idioter. som du m�rkte s� var majoriteten away och det berodde p� att de antingen sov eller jobbade.
nu p� kv�llen �r det n�got �ver 100 pers h�r och mer aktivitet.
och n�r det �r n�gra operat�rer vakna s� till�ter de knappast att s�dan form av skitsnack f�rekommer. var s� s�ker. vi har strikta regler n�r det g�ller s�dant.
det �r roligare med fler folk.
men det �r mer praktiskt med folk man vet vilka det �r och en kanal man kan administrera sj�lv och som �r f�rknippat med forumet.
men eftersom jag skiter i vilket,
s� ses vi vartsomhelst. s�g till var bara