TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vill ni spela på radio?
Pages (3): [1] 2 3 »
Vill ni spela på radio?
Som några av er säkert vet sänder jag tillsammans med en kollega varje vecka ett eget radioprogram som vi kallar Växjö Club på FM-bandet här i - just det - Växjö, som går under Studentradion här vid Växjö universitet.
Vi som sänder läser bägge två C-kurser så vi har inte alla gångerna inte tid att fixa material till sändningarna, än mindre att spela in egna mixar. Därför undrade jag om någon här av er har lust att köra en gästmix, vilket skulle avlasta vårt arbete någon gång.
Vi sänder varje tisdag 1900 - 2000 på 102,4 MHz, och når ut till ungefär 100.000 invånare runt om i Kronobergs och angränsande län. Enligt senaste undersökningen ar vi ungefär 2-3000 lyssnare, vilket är mer än vad P1 och P2 har tillsammans i regionen (vilket iofs inte är någon större bedrift). Vi har även en nätsändning, som dock ännu inte är officiell eftersom vi försöker få ett specialavtal med STIM. Om någon nu skulle vilja vara intresserad av att lyssna på nätet så kan ni få adressen.
Hojta till på ICQ 158208918 eller MSN laszlo[snabel-a]djlaszlo.com om ni är intresserade av att framföra en gästmix. Allt inom EDM är acceptabelt. (Bortsett från hardcore, ostig phatt bass o dyl)
Kram på er
jag tror ju att ostig musik har oftast störst succé på en offentlig radio. lyssna på P3 en dag o fråga dig själv hur ostig det är 
skönt initiativ, bara lite synd att du sitter fast i ditt personliga fördom.
Jag skulle kunna bistå med en husmix
om du/ni är intresserade av en sån.
Jag är nog inte helt ointresserad heller
Får se om jag hinner knåpa ihop något!
Går det att lyssna på er show på nätet förresten?
Ni har ju iallafall EN SweTA lyssnare direkt på FM-bandet :P
Alltid intresserad.
Kontaktar dig på MSN. 
| quote: |
| Originally posted by ScuL jag tror ju att ostig musik har oftast störst succé på en offentlig radio. lyssna på P3 en dag o fråga dig själv hur ostig det är ![]() skönt initiativ, bara lite synd att du sitter fast i ditt personliga fördom. |
Jo en sak till - lika bra att säga det nu. Våra program är inte rena mixshows utan jag och Tefy (min kollega= brukar kunna babbla på rätt friskt emellanåt, så att ni är beredda på det och att ni inte blir sura och förvånade över att vi pratar över era mixar. Vi försöker hålla oss till det som spelas, ibland glider det iväg och vi har en ganska lätt och skämtsam nivå på programmet. När nya stora fester närmar sig brukar vi givetvis också annonsera ut dessa och prata lite om de.
Vi ska bland annat göra en intervju med Mylo, som kommer till Stockholm den 26:e november. Är det något ni vill fråga honom så fire away! De hade för två år sedan, innan jag började sända, om jag vill minnas rätt, spikat en intervju med Faithless då de var här på Hultsfred
Tyvärr sumpades den chansen då vi bara har ett begränsat antal fri- och backstagebiljetter i form av ackreditering.
| Originally posted by Laszlo Det enda krav vi har är att det helst är sådant material vi tidigare inte kört. Finns det någon enstaka låt i setet som vi tidigare spelat är det inte hela världen. |
doh..

http://194.47.100.45/forum/viewforum.php?f=11
Tyvärr verkar det som den förre webbansvarige satt någon sorts funktion på forumet som rensar inlägg som är gamla, därför finns bara låtlåstor kvar från denna terminen (de som postats det vill säga), vilket vi varit dåliga med att göra iår.. 
Det senaste programmet var ganska intressant då vi körde två korta mashup- och bootlegmixar.. Mycket kommersiell ost, men det var klockrena mixar.
| Lazy Tramp - Jeep Beats vol. 2 10. Unknown vs. Unknown |
| Originally posted by Laszlo Vi ska bland annat göra en intervju med Mylo, som kommer till Stockholm den 26:e november. |
| Originally posted by Braxen .. antar att han ska dj'a i sthlm då ?? isf vart ? |
) den 26 november. Allt jag vet.

| Originally posted by Laszlo Växjö Club har funnits sedan 4-5 år tillbaka, jag har varit med och sänt i 2 år, är själv ansvarig för programmet sedan ett år tillbaka. Sitter också sedan dess med i styrelsen. Vi har spelat allt från mangeltechno a'la Beyer och riktig tysk lederhosenelectro till uplfting energisk trance och lövig funky house. Någon enstaka gång har vi även kört drum 'n bass. Vi har fått mycket bra respons från många lyssnare som uppskattar en timma musik som skiljer sig från resten av all topphitssmörja. ... |
| Originally posted by ScuL mm.. så undrar jag värför du uteslutar 'ostig phat bass' tycker allt borde vara möjlig så länge det är inte för chockande |
| Originally posted by Gate 42 På Marie Leaveau ( ) den 26 november. Allt jag vet. |
| Originally posted by Gate 42 På Marie Leaveau ( ) den 26 november. Allt jag vet. |
aja, hursomhelst.
Det låter som en kul grej så jag knåpar gärna ihop en mix inom dom närmsta dagarna 
Sweet
Glömde nämna det också, ni som bara proddar är också välkomna med material om ni vill få lite extra exponering, så fixar jag in de i program där de passar. Jag har spelat en del av Smekbars prylar...
| Originally posted by mr_fisken Vem,var,vad är det? |
| Originally posted by hustler Det undrar jag också, aldrig hört talas om stället.. |
Detta låter ju väldigt interssant
Lazlo, jag addar dig på MSN på direkten.
tänkte kolla om det finns något direkt krav på hur långt materialet man skickar är..? Har nyligen knåpat ihop ett härligt liveset som kunde vara kul att få spelat. Jag har dock inte spelat in det någon gång så jag vet inte hur långt det är, men gissningsvis 30-45min. Spelar eventuellt in det senare idag och skickar till dig laszlo 
| Originally posted by Laszlo Samma som Paradise, om det säger er något? |