TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vårt forum blir "Skandinaviskt" forum??
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Virus on Dec-29-2001 16:26:

Vårt forum blir "Skandinaviskt" forum??

Jag gillar inte idén, men det har kommit på tal i "site suggestion" delen..

http://www.tranceaddict.com/forums/...1144#post317766

Posted by reveal on Dec-29-2001 16:41:

njä, kommer ju inte att funka så bra... tror jag iaf

Posted by x-dream on Dec-29-2001 17:20:

Tror inte att det spelar så stor roll.....Vi behöver ju inte bry oss om dom så mycket....

Fast det är ju min uppfattning om det hela....Har inget emot att det skulle döpas om till scandinavian forum....Fast jag vet ju inte vad ni andra tycker om det....

Posted by Dj Memento on Dec-29-2001 20:52:

Jag tycker att man kan ha ett forum för varje land.

Posted by Virus on Dec-29-2001 21:00:

quote:
Originally posted by Dj Memento
Jag tycker att man kan ha ett forum för varje land.

Jag tror de försöker att hålla ner antalet local forums för att spara på serverbelastningen..

Posted by reveal on Dec-29-2001 21:09:

dessutom är det ju knappast lönt att göra ett forum om det är 5 pers som kommer att nyttja det...
tur att vi var ute i god tid med att skaffa eget, annars hade det inte varit säkert att vi hade fått nåt

Posted by Virus on Dec-29-2001 21:31:

Hur gammal är Svenska delen förresten?? Jag tänkte på det förut att det måste varit svårt att ordna en egen del eftersom det australiensarna t.ex. fick tjata mycket för att få ett och dom verkar vara jättemånga..

Starkt jobbat hursomhelst!

Posted by mindshooter on Dec-29-2001 23:05:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Hur gammal är Svenska delen förresten?? Jag tänkte på det förut att det måste varit svårt att ordna en egen del eftersom det australiensarna t.ex. fick tjata mycket för att få ett och dom verkar vara jättemånga..

Starkt jobbat hursomhelst!

I ett par månader.....Så här gick det till (Hoppas verkligen att jag inte glömmer nån nu för jag minns inte alla).... Vi hade en Tråd för svenskar i Music Discussion.....Den blev jättestor och det fanns ett behov att prata svenska på boarden...... Jag PMade Swamper och frågade om en egen sektion....Han ville ha en lista på 10pers som skulle delta aktivt....efter lite om och men fick vi ihop det....
Några av oss var b.la Jag, Gaby, X-dream, Reveal, Aendy....jag vet att det var fel men dessa är jag säker på
Jag antog mig ansvaret som moderator och såg ockås till att få ut några threads på stört här Sen har det bara växt och växt Tror att vi är mer än 20 här nu iaf......

Inom sinom tid kommer det förhoppningsvis upp en liten sida för oss TranceLystnande svenskar också Återkommer om det......

Tycker absolut inte att vi ska ha några Norrmän och annat folk rännande här........

Förresten......vad skulle ni tycka om att förflytta er till ett annat forum? Ett eget? Bara en tanke......finns ett antal fördelar och ett antal nackdelar......

Posted by reveal on Dec-29-2001 23:19:

quote:
Originally posted by mindshooter
Förresten......vad skulle ni tycka om att förflytta er till ett annat forum? Ett eget? Bara en tanke......finns ett antal fördelar och ett antal nackdelar......

trivs bra här

Posted by mindshooter on Dec-30-2001 00:02:

quote:
Originally posted by reveal

trivs bra här

Mkay vad det handlar om är att avbelasta Swamper och att vara lite mer fria.... jaja bara en tanke

Posted by reveal on Dec-30-2001 00:15:

om vi ca 20 pers sticker, så är det ändå 6000 andra kvar, så det spelar ju ingen roll

Posted by mindshooter on Dec-30-2001 10:01:

quote:
om vi ca 20 pers sticker, så är det ändå 6000 andra kvar, så det spelar ju ingen roll

Men vi är några av dom som är mest aktiva och oftast samtidigt också..... Vi har växt en hel del och det kommer vi inte sluta med tror jag

Posted by Dj Memento on Dec-30-2001 11:16:

quote:

Jag tror de försöker att hålla ner antalet local forums för att spara på serverbelastningen..

På vilket sätt skulle ett större gemensamt forum dra ner på serverbelastningen?

Posted by Virus on Dec-30-2001 18:56:

quote:
Originally posted by Dj Memento

På vilket sätt skulle ett större gemensamt forum dra ner på serverbelastningen?

Eftersom att det blir en större "organisation" eller vad man ska säga.. Folk postar ju inlägg i både local och de andra forumen.. jag antar att det är så resonemanget går.. Forumet verkar väldigt belastat i dagsläget..

Posted by Virus on Dec-30-2001 19:14:

quote:

trivs bra här

Jag med, Det är ett så bra forum och det skulle vara trisst att inte kunna titulera sig TA

Posted by mindshooter on Dec-30-2001 19:59:

quote:

Jag med, Det är ett så bra forum och det skulle vara trisst att inte kunna titulera sig TA

Ja fast de handlar om att ha den svenska sektionen på ett eget forum....Med länkar till TA forumen.........

Posted by Virus on Dec-30-2001 20:05:

Jaha, du menar alltså att forumet ligger kvar som TA sida, ingen skillnad förutom att TA-Sverige ligger på en annan server? Då skulle det ju vara bra, om det funkar alltså..

Posted by reveal on Dec-30-2001 20:48:

om det inte är någon som helst skillnad mot vad det är nu, bara att den svenska delen ligger på en annan dator, då är det ju inga problem... men jag vill inte att det ska bli en fristående del på det sättet att det hamnar utanför "trancEaddict forums/local scene info/europe - sweden"

Posted by fruktsoppa on Dec-31-2001 11:30:

jag tycker det bara skulle vara roligt om norrmännen fick del av sektionen.. vi skriver på svenska o dom svarar på norska och det är juh bara fråga typ ifall det är nåt konstigt ord eller fras man inte förstår.. det är inte såå svårt..

min brorsa bor o jobbar i norge o har en norsk flickvän, o dom är här nu.. han hade med sig lite tidningar på norsk, o det är inte såå svårt alltså..

Posted by mindshooter on Dec-31-2001 13:44:

Det jag tänkte på var att ha ett eget forum på en egen sida...med länkar direkt till music discussion och så..... Fast det skulle se annorlunda ut och skulle itne ligga på TA så det är väl ingen bra ide då

Frukt...vi pratar inte bara om norrmän utan om alla Scandinaviska länder

Posted by reveal on Dec-31-2001 14:05:

quote:
Originally posted by mindshooter
Det jag tänkte på var att ha ett eget forum på en egen sida...med länkar direkt till music discussion och så..... Fast det skulle se annorlunda ut och skulle itne ligga på TA så det är väl ingen bra ide då

nepp, inte enligt mig iaf... vet ju inte vad de andra tycker

quote:

Frukt...vi pratar inte bara om norrmän utan om alla Scandinaviska länder

dvs danmark också, men här är väl inte för många danskar på TA precis... jag har nog inte sett en enda faktiskt

Posted by x-dream on Dec-31-2001 15:43:

quote:

dvs danmark också, men här är väl inte för många danskar på TA precis... jag har nog inte sett en enda faktiskt

Har inte heller sett många danskar här.....Men vem vet det kanske finns ett par....Danska är ju inte allt för lätt att hänga med i....

Posted by Virus on Jan-02-2002 22:49:

quote:

nepp, inte enligt mig iaf... vet ju inte vad de andra tycker

Jag tycker inte heller det vore så schysst, gillar TA..

Posted by Gaby on Jan-03-2002 23:36:

Jag börjar bli lite trött på att inte kunna skriva på kvällarna eftersom det är för många på plats... men ändå så skulle det vara tråkigt att inte tillhöta TA...

Posted by reveal on Jan-03-2002 23:42:

quote:
Originally posted by Gaby
Jag börjar bli lite trött på att inte kunna skriva på kvällarna eftersom det är för många på plats... men ändå så skulle det vara tråkigt att inte tillhöta TA...

vaddå, kommer du inte in här eller? ibland får man ju upp "too busy", men det går alltid över efter 20 sekunder

Pages (2): [1] 2 »