TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Var köper ni era 12'or
Var köper ni era 12'or
Vilka butiker handlar ni era 12or ifrån?
Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke!
Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen?
handlar också på juno mycket, och ibland på city16.com
gå till Subwax i Malmö (Torggatan 4, nära gustav adolfs torg) där finns det massa fina grejer, fast kanske inte så mkt trance om du är ute efter det.. vilket jag antar
jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn
pitch,mega+fade
Bra på mycket:
www.juno.co.uk
Bra på trance:
www.chemical-records.co.uk
Bra på techno/house:
www.decks.de
www.musichead.de
Digitalt:
www.beatport.com
www.audiojelly.com
www.edmdigital.com
www.bedrock.co.uk/shop.asp
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...
jag köper mest på juno. ibland någon stilig klassiker på tradera.se eller hos någon musikhandlare i staden 
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...[/COLOR] |

| Originally posted by nils förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra? |
www.recess.nl
www.freaky.nl
www.important-records.de
| Originally posted by benni jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn |
| Originally posted by benni om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din |
Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen...
Finns det någon internetbutik i sverige som är något att ha när det gäller trance??
| Originally posted by lacksesepsotygh man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler |
haha. en hundring på att det var IFPI som slog till när han lämnade hotellet.
| Originally posted by lacksesepsotygh njae. inte riktigt. jag läste en artikel där det stod att DJs i sverige MÅSTE köra med originalskivorna. inga kopior alls var tillåtna, även om man äger originalet. jag undrar hur detta lämpar sig när man lagligt laddar ner digitalt på cd och bränner. man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler |
| Originally posted by BFS Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen... |
Finns det några riktigt feta butiker i köpenhamn (house/trance)? Händer ju att man befinner sig där...
Whoohoo, hittade Subwax i malmö, låg jävligt undangömt precis bredvid GA-torget. Trevlig butik, skall gå dit flera gånger
Dock så har dom stängt på Måndagar...
märkte jag idag, tog en fet omväg i onödan på väg till ett möte
Vågar man fråga om man får köpa en sån där fin gul bryggeriback tro? Vart fan får man tag på dom egentligen. Jag har bara en sån. IKEA har ju slutat med sina backar med hjul också...
Re: Var köper ni era 12'or
| Originally posted by BFS Vilka butiker handlar ni era 12or ifrån? Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke! Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen? |