TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Var köper ni era 12'or

Posted by BFS on Nov-02-2005 19:10:

Var köper ni era 12'or

Vilka butiker handlar ni era 12or ifrån?

Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke!

Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen?

Posted by benni on Nov-02-2005 20:50:

handlar också på juno mycket, och ibland på city16.com

gå till Subwax i Malmö (Torggatan 4, nära gustav adolfs torg) där finns det massa fina grejer, fast kanske inte så mkt trance om du är ute efter det.. vilket jag antar

jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn

Posted by Gate 42 on Nov-02-2005 20:55:

www.juno.co.uk & www.decks.de

Posted by montana on Nov-02-2005 21:09:

pitch,mega+fade

Posted by Laszlo on Nov-02-2005 21:45:

Bra på mycket:
www.juno.co.uk

Bra på trance:
www.chemical-records.co.uk

Bra på techno/house:
www.decks.de
www.musichead.de

Digitalt:
www.beatport.com
www.audiojelly.com
www.edmdigital.com
www.bedrock.co.uk/shop.asp

Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...

Posted by nils on Nov-02-2005 22:16:

jag köper mest på juno. ibland någon stilig klassiker på tradera.se eller hos någon musikhandlare i staden

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...[/COLOR]

sant. men, dagens technology (FS, Abelton + div. sequencers.. etc in i evigheten) ger dj'n mer kreativa val vad gäller mixning jämfört med vad två 12" kan göra. jag skulle säga att det är för det bättre med digital downloads. fast vinyl är nog världens charmigaste

förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?

Posted by benni on Nov-02-2005 22:21:

quote:
Originally posted by nils

förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?

om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din

Posted by ScuL on Nov-02-2005 22:41:

www.recess.nl
www.freaky.nl
www.important-records.de

Posted by CJ InterCity on Nov-03-2005 15:24:

quote:
Originally posted by benni
jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn

Conzzept har ju stängt... finns där fler ställen?

jag handlar mkt på www.hmv.co.uk de mesta inom komersiell trance/house (typ ASOT style) har dom och ibland är det riktigt billigt!

Posted by lacksesepsotygh on Nov-03-2005 22:30:

quote:
Originally posted by benni
om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din

njae. inte riktigt. jag läste en artikel där det stod att DJs i sverige MÅSTE köra med originalskivorna. inga kopior alls var tillåtna, även om man äger originalet. jag undrar hur detta lämpar sig när man lagligt laddar ner digitalt på cd och bränner.

man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler

Posted by BFS on Nov-03-2005 22:41:

Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen...

Finns det någon internetbutik i sverige som är något att ha när det gäller trance??

Posted by CJ InterCity on Nov-04-2005 20:12:

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler

Tiesto blev ju av med en CD bag på väg till Malmö förra året... man kan ju undra vad som egentligen hände med den

Posted by lacksesepsotygh on Nov-04-2005 21:47:

haha. en hundring på att det var IFPI som slog till när han lämnade hotellet.

Posted by Laszlo on Nov-05-2005 02:49:

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
njae. inte riktigt. jag läste en artikel där det stod att DJs i sverige MÅSTE köra med originalskivorna. inga kopior alls var tillåtna, även om man äger originalet. jag undrar hur detta lämpar sig när man lagligt laddar ner digitalt på cd och bränner.

quote:
Originally posted by BFS
Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen...

Jag tror och hoppas att den lagen kommer att ses över inom en snar framtid i och med att digital downloads börjar bli allt större - vilket också gynnar artisterna då pengarna far en rakare väg ner i deras fickor...

Posted by BFS on Nov-10-2005 09:46:

Finns det några riktigt feta butiker i köpenhamn (house/trance)? Händer ju att man befinner sig där...

Posted by BFS on Nov-14-2005 13:06:

Whoohoo, hittade Subwax i malmö, låg jävligt undangömt precis bredvid GA-torget. Trevlig butik, skall gå dit flera gånger

Dock så har dom stängt på Måndagar... märkte jag idag, tog en fet omväg i onödan på väg till ett möte

Vågar man fråga om man får köpa en sån där fin gul bryggeriback tro? Vart fan får man tag på dom egentligen. Jag har bara en sån. IKEA har ju slutat med sina backar med hjul också...

Posted by Kamelen on Dec-01-2005 17:01:

Re: Var köper ni era 12'or

quote:
Originally posted by BFS
Vilka butiker handlar ni era 12or ifrån?

Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke!

Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen?

humm =) nu kanske du ville veta skivbutiker men jag har lite skivor som ska bort

http://www.discogs.com/user/kmln

allt där.. hojta om nått ser fint ut.. runt 40-50kr st för de flesta (inte 2x12")