TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Armin Only!
Pages (2): [1] 2 »
Armin Only!
N�gonmer �n jag som lyssnar p� Armin only just nu? Fan ocks� att man inte kunde vara d�r ikv�ll..... Har lysttan op techno/trance sedan i b�rjanav 90 talet. Och Armin �r helt enkelt�det b�sta som h�nt trance scenen sedan den startade. SKADAL att han hamnar efter fjollan Tiesto p� DJ Mars lista.
Re: Armin Only!
| quote: |
| Originally posted by Dj P.A! Och Armin �r helt enkelt�det b�sta som h�nt trance scenen sedan den startade. |
hope you guys are listening the Live Stream on www.freshfm.nl too? Armin is just starting this verry moment ! 
Re: Re: Armin Only!
| Originally posted by RebeL9 L�ngt ifr�n :P Han h�ll mycket h�gre klass f�r n�gra �r sedan. |
Fan vad det var sv�rt att stava d� med en laptop n�r man �r lite dragen...:-)
Re: Re: Re: Armin Only!
| Originally posted by Dj P.A! H�ller delvis med. Han har tappat en del. F�rmodligen f�r att han �r p� v�g att bli lite f�r stor. Men han har inte fucka tut helt �nnu likt tiesto. Dock �r han fortfarande klart b�st. |
Re: Re: Re: Re: Armin Only!
| Originally posted by RebeL9 �r ju inte s� stor skillnad p� utvecklingen mellan Armin och Tiesto. B�da b�rjade lokalt, sl�ppte bra produktioner och bra mixplattor, blev k�nda f�r en st�rre publik och gick �ver till kassa/medelm�ttiga produktioner n�r ber�mmelsen steg �ver huvudet. Enda som kanske �r b�ttre med Armin j�mf�rt med Tiesto �r v�l att Armin fortfarande kan mixa ganska bra tekniskt sett. |
Jag ger det i alla fall en chans nu, Han kanske tar fram n�gra klassiska l�tar, Skulle vara g�tt och h�ra iofs 
Re: Re: Re: Re: Re: Armin Only!
| Originally posted by Dj P.A! Ok - Men bland de riktigt stora - Vem �r b�ttre? Blir man stor s� �r alltid gr�nsen mot komersiellt mycket n�ra. Armin har hittills h�llit sog p� r�tt sida. Han �r ju inte s�mre �n Ferry, Tiesto & Paul i alla fall. Grymt bra l�t just nu! |
ATB
Djs som jar tycker �r ritkigt bra �r: Markus Schulz, Perry O'Neil, john 00 Fleming, M.I.K.E, Menno De Jong, Airwave & Scott Bond. De �r talangfulla -men har �nd� inte riktigt allt som jag tycker att Armin har.
"...har n�t som andra saknar, du har n�t som andra inte har."
Vad har Armin? Egentligen?
| Originally posted by NooN "...har n�t som andra saknar, du har n�t som andra inte har." Vad har Armin? Egentligen? |
Dessutom mixar han alldeles utm�rkt. Vet ingen DJ som mixar direkt b�ttre.
| Originally posted by Dj P.A! Dessutom mixar han alldeles utm�rkt. Vet ingen DJ som mixar direkt b�ttre. |

| Originally posted by RebeL9 kan n�mna 100 som mixar b�ttre ![]() s� stor variation har han v�l �nd� inte i sina sets. det brukade vara mer variation f�rr men nu k�r han det vanliga. en dos mcprog och en dos uplifting. i varierade m�ngder. de flesta djs som k�r uplifting idag k�r ju i princip samma l�tar. |
Ni som gn�ller s� h�rt p� Armin, allvarligt - vem b�ttre? N�gon n�mde Christopher Lawrence, ni kan ju inte mena allvar. H�ller med om att han var b�ttre f�r ett par �r sedan - mendet var de flesta tycker jag. Tiesto 99-2000 var hur grym so helst. Men idag funns �ngen som �r s�d�r super. F�respr�ar den gamla skolan. Idag suger den mesta trancen tyc�rr. Men Armin beh�ve rinte sk�mmas.
Ahhhhh Communication!!!!
Samma l�tordning som p� Sensation nu ;S
Nu l�g Jan Vayne helt galet ur takt dessutom..
Mark Norman - Touchdown
Riktigt sk�n faktiskt!!
| Originally posted by Dj P.A! Ni som gn�ller s� h�rt p� Armin, allvarligt - vem b�ttre? N�gon n�mde Christopher Lawrence, ni kan ju inte mena allvar. H�ller med om att han var b�ttre f�r ett par �r sedan - mendet var de flesta tycker jag. Tiesto 99-2000 var hur grym so helst. Men idag funns �ngen som �r s�d�r super. F�respr�ar den gamla skolan. Idag suger den mesta trancen tyc�rr. Men Armin beh�ve rinte sk�mmas. Ahhhhh Communication!!!! |
| Originally posted by RebeL9 Vad har du h�rt med Lawrence? sen undrar jag om du h�rt armins 004 transparence |
| Originally posted by Dj P.A! Har sett Christopher Lawrence p� Ibiza och h�rt honom p� ett par radio spelningar. Helt Ok men men h�jde inte direkt p� �geonbrynen om man s�ger s�. Det �r inte direkt s� att man kommer att f� h�ra talas om "Christopher Lawrence Only" p� tranceaddict. Jag har h�rt tranceparance 004. Har den skivan och den �r f�r mig en liten besvikelse. |
| Originally posted by RebeL9 004 Transparance �r Armins i mitt tycke absoluta h�jdpunkt i hans karri�r. I det n�rmaste perfekt l�tlista och perfekt mixad. Han har aldrig kommit i n�rheten av den ribban igen. Sedan dess har det bara g�tt utf�r. Det �r ju inte direkt n�gra nya l�tar han k�r i spelningen idag. Gamla l�tar i en ny ordning typ. S� det �r det som kallas att vara superstar dj nu f�r tiden :/ |
Inget ont om Armin, han vill v�l spela det hans fans vill h�ra och d� blir det ju klart m�nga av hans egna produktioner etc.
S� h�r l�ngt i spelningen har jag inte h�rt n�gra m�rkv�rdigt bra l�tar. Kanske inte �r Armins fel utan s� som scenen ser ut idag.
N�ja dags att sl� p� Sophie Zelmanis nya platta och dra sig till kojs och sussa till tonerna av Going Home. MYYYYYYYYYS :]
| Originally posted by RebeL9 Inget ont om Armin, han vill v�l spela det hans fans vill h�ra och d� blir det ju klart m�nga av hans egna produktioner etc. S� h�r l�ngt i spelningen har jag inte h�rt n�gra m�rkv�rdigt bra l�tar. Kanske inte �r Armins fel utan s� som scenen ser ut idag. N�ja dags att sl� p� Sophie Zelmanis nya platta och dra sig till kojs och sussa till tonerna av Going Home. MYYYYYYYYYS :] |
| Originally posted by Dj P.A! P� tal om att lyssna p� musik innan att g� och slockna. Markus Schulz nya album tycker jag �r helt lyysande! �Verhuvudtaget gillar jag Armada g�nget. Pery'O Neil �r enav de mest talangfulla priducenter jag h�rt p� mkt l�nge. Har du h�rt Numb? |