TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Att göra sin egna ''Mix skiva''?
Att göra sin egna ''Mix skiva''?
Hej.
Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format,
jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha.
Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper??
Tack på förhand
Thernan xD
Mixa ihop spåren "manuellt" med hjälp av ex. Traktor.
Mer info finns på www.nativeinstruments.com
Re: Att göra sin egna ''Mix skiva''?
| quote: |
| Originally posted by thernan Hej. Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format, jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha. Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper?? Tack på förhand Thernan xD |
Strunta i att klippa ut låtarna och gör en cue-fil i stället. Om du inte vet hur man gör en sådan så är det bara att öppna en befintlig i anteckningar och kika hur man gör.
Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev.
| Originally posted by Kaveh Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev. |
| Originally posted by Christian Ö. Nej det blir inte några hack mellan låtarna om man gör så, inte på skivan iaf. Blir det hack så beror det inte på skivan då utan på cd spelaren. Vanligtvis så har den egna "index" tider mellan spåren eller att så klarar den helt enkelt inte att "flyta" på mellan spåren och det blir tyst mellan spåren i någon sekund. |
Re: Re: Att göra sin egna ''Mix skiva''?
| Originally posted by ScuL högerklick -> egenskaper. mellantid = standard 2 sek. -> gör det om till 0 sek. i Nero |
Re: Re: Re: Att göra sin egna ''Mix skiva''?
| Originally posted by thernan Det har jag redan testat, det blev fortfarande korta hack...:S Hur menar du med ''Cue fil'' föresten Kaveh?? |
Re: Re: Re: Re: Att göra sin egna ''Mix skiva''?
| Originally posted by Kaveh Här står det hur du gör en sådan: http://en.wikipedia.org/wiki/Cue_sheet Det är ett exempel med en Faithless-konsert. |
Cue-fil är utan tvekan smidigast..
Men får du ett litet hack, trots att du ändrar tiden mellan låtarna till '0', så kan du försöka att ändra till 'disc-at-once' istället för 'track-at-once'.. hjälper ibland 
Hmm det här med cuefil funkar inte, antagligen gör jag fel.. inte så överdrivet teknisk nämligen :P

japp Cuefilen är det bästa och mest kraftfulla. Lär man sig det så har man vunnit mycket.
| Originally posted by thernan Hmm det här med cuefil funkar inte, antagligen gör jag fel.. inte så överdrivet teknisk nämligen :P |
| Originally posted by Jeremy H Följ guiden i wiki-länken Kaveh postade.. Sen så väljer du cue-filen att bränna från i ditt bränn-program. Vad är det som inte funkar? Med mp3cue kan du dessutom använda cue-filen för att bläddra mellan låtarna i mp3an i winamp |
Re: Re: Re: Att göra sin egna ''Mix skiva''?
| Originally posted by thernan Det har jag redan testat, det blev fortfarande korta hack...:S Hur menar du med ''Cue fil'' föresten Kaveh?? |