TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Din Speciella låt...
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Cloudburst on Nov-18-2005 00:39:

Din Speciella låt...

Har du någon låt som ligger dig riktigt nära hjärtat? Nån låt som alltid får dig att må sådär mysig? Eller glad eller på något annat sätt väcker dina känslor på ett sätt så du inte kan vara oberörd?

Jag har en sådan låt.

Jakob Hellman - Vara Vänner

Skratta ni om ni vill.

Jag är inte helt säkert på varför denna låt har en sådan kraft över mig. Men något specielt är det helt klart. Varje gång jag hör den får jag sådana rysningar genom hela kroppen. Varje gång.

Måste helt klart vara nått minne anknutet med barndomen. Blir sådär konstigt översvämmad av känslor när jag hör den.

För mig, världens bästa låt.

Bara....vara....vara vänner...

Posted by Vizay on Nov-18-2005 01:14:

Jag har ett par låtar som alltid får mig att känna en sån där obeskrivlig känsla när man lyssnar på dom.

Två som oftast ger en sån känsla är Maria Mena & Thomas Dybdal - So Sweet & Maria Mena - This bottle of wine

Tror det är hennes otroliga sångröst som gör det

Posted by RebeL9 on Nov-18-2005 10:37:

De flesta ABBA-låtarna. Ända sedan jag var liten har jag älskat ABBA. Speciellt Don't Go Wasting your emotions. Den kunde jag nästan gråta till.
Och Fernando !
ABBA är världsbäst helt enkelt. Inte undra på att folk än idag tolkar Björn och Bennys tidlösa musik. Mycket musik kommer att ha glömts bort om 100 år men inte ABBAs.

Posted by zoric on Nov-18-2005 14:54:

Runt 95-96 älskade jag musiken som kom ut, Jag var inte särskillt gammal, Men jag lyssnade och lyssnar än till Bone Thugs N Harmony - Crossroads, Förövrigt, Fantastisk video.

Posted by Aendy on Nov-18-2005 18:01:

Take Five med Dave Brubeck
Summertime med Ella Fitzgerald eller egentligen kan vilken jazznisse som helst få framföra den
Damaged med Plummet

Posted by Cloudburst on Nov-18-2005 18:03:

Onekligen en fin spridning på musiken här.

Posted by SkooB_E on Nov-18-2005 18:40:

Har alltid vart svag för Phill Collins gammla låtar, speciellt Another Day In Paradise

Posted by Teddy Bastard on Nov-18-2005 21:10:

jag är ett riktigt fan av John Fogerty och han har gjort rätt många bra låtar så att säga så det är lite svårt att välja en

Posted by zoric on Nov-18-2005 21:48:

quote:
Originally posted by SkooB_E
Har alltid vart svag för Phill Collins gammla låtar, speciellt Another Day In Paradise

Phil Collins är kung. Han har alltid gjort bra musik.

Posted by SkooB_E on Nov-18-2005 21:54:

quote:
Originally posted by zoric
Phil Collins är kung. Han har alltid gjort bra musik.

Måste säga att ja har lite svårt för hans nyare musik, typ soundtracket till Disney's Tarzan. Men låtar som Against All Odds, No Son of Mine och Wish It Could Rain har en helt makalös atmosfär.

Posted by zoric on Nov-18-2005 21:59:

quote:
Originally posted by SkooB_E
Måste säga att ja har lite svårt för hans nyare musik, typ soundtracket till Disney's Tarzan. Men låtar som Against All Odds, No Son of Mine och Wish It Could Rain har en helt makalös atmosfär.

Han har ju gjort så mycket bra Phil, Men det brukar faktiskt vara så att man tycker mer om artisternas gamla låtar än de nyare, Så är det oftast i alla fall..

Som du säger, Riktigt bra låtar det där.

Posted by Taste on Nov-18-2005 23:36:

U2

Typ det mesta med U2 är ju sanslöst bra...

Posted by Braxen on Nov-19-2005 00:15:

Demon vs Heartbreaker - You are my high

Posted by Braxen on Nov-24-2005 11:57:

quote:
Originally posted by Vizay
Jag har ett par låtar som alltid får mig att känna en sån där obeskrivlig känsla när man lyssnar på dom.

Två som oftast ger en sån känsla är Maria Mena & Thomas Dybdal - So Sweet & Maria Mena - This bottle of wine

Tror det är hennes otroliga sångröst som gör det

Maria Mena e fan underbar

Posted by Jeremy H on Nov-24-2005 13:12:

Love Poundin' Sensation

Oj, svårt val! Finns så många låtar man har så mycket känslor och minnen till.. både positiva ocn negativa =/..

Men den första jag kom att tänka på var 'Everything but the Girl - Missing' (L)!

Posted by NooN on Nov-24-2005 16:22:

Jag har låtar för olika perioder i livet och två av dom är:

Vildsvin - Brontosaurus & Filter 2.0 - Hela Världen Vet.

En tidlös låt som aldrig kommer att förstöras i mina öron är Bran van 3000 - Drinking In LA.

Posted by Vizay on Nov-25-2005 16:18:

quote:
Originally posted by Braxen
Maria Mena e fan underbar

Hört hennes nyaste album, de e fanimej helt underbart bra!

Posted by November on Nov-25-2005 21:01:

Thumbs up

Chris Isaak - Wicked Game

Alltså jag ryser över hela kroppen.. Videon är rejält fin den med

Posted by zoric on Nov-25-2005 23:06:

Bone Thugs N Harmony - Change The World

Posted by Kvicket on Nov-27-2005 12:29:

Hela albumet For Monkeys av Millencolin!

Posted by Hauken on Nov-27-2005 16:24:

Har väl några tror jag, från lite olika tider i livet.

Timbuktu - The Botten is nådd
LA Style - James Brown Is Dead
Underworld - Born Slippy

Posted by K-PAXian on Nov-28-2005 16:32:

Har fyra låtar av olika genres som är väldigt varma om hjärtat.

The Quest - C Sharp

Min stora introduktion till trance och är fortfarande helt otrolig när jag hör den. Det räckte med att höra en först 30 sekunderna av den för att jag skulle köpa skivan den var med på. Och än idag sitter jag och får gåshud av melodierna. Klockren...

Enigma - Mea Culpa (Orthodox Mix)

Porr... Nuff said.

Lasse Holm - Canneloni Macaroni

Woho! Party! Får mig att hoppa och skrika som en flicka varje gång (nästan). Sanslöst usel text, men jävlar vilket drag det är i låten!

...och sist men inte minst...

Madonna - Frozen

Videon sänkte mig på en gång. Låten sänkte mig på en gång. Sjukt vacker låt. Men det ska vara originalet och ingen remix. Remixarna av denna förstör den bara. Mystiken försvinner helt av det.

Posted by beaversweede on Nov-28-2005 21:15:

Då måste jag ta och dra till med..

Dire straits - Brothers in arms

Underbart skön låt!! Har dessutom många barndomsminnen som jag associerar till denna låt varje gång jag hör den.

Posted by Cloudburst on Nov-28-2005 21:23:

Fixa ihop en samlingsskiva med låtarna?

Posted by zoric on Nov-28-2005 21:53:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Fixa ihop en samlingsskiva med låtarna?

Hehe, varför inte?

Pages (2): [1] 2 »