TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- de pc-problemen thread 2
Pages (27): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
de pc-problemen thread 2
dag allen!
vanmiddag heb ik een virus op mijn pc losgelaten, en mijn virusscanner (een soort gratis ding dat ik bij mijn pc gekregen had) had het niet gezien. dus ik installeer avg virusscanner maar verwijder zo per ongeluk de bestanden waarop de virussen zich geplant hadden.
bij het herstarten van de pc loopt windows xp vast op dat blauw welkomscherm waarop zo staat "windows wordt gestart". Hij geraakt niet meer verder dan dat, dat scherm blijft er gewoon opstaan.
Dus ik dacht: laat ik in veilige modus opstarten, maar ik weet niet hoe dat moet met deze pc!! Als ik heropstart zie ik gewoon in het begin 1 groot logo van fujitsu-siemens, en daaronder staat: press F2 for bios menu/ press F 12 voor boot menu.
dus ik duw op f 12 en enige dat ik daar zie is:
-boot from cdrom
-boot from harddisk
dat is het.
het is behoorlijk kut. als ik de recovery disk insteek zegt hij dat hij mijn harde schijf zal formatteren op winxp erop te zetten, maar er staatn nog dingen op mijn pc die ik absoluut niet mag verliezen! papers voor school die ik deze week heb afgewerkt en nog geen backups van had genomen en zo... en hoooopen livesets en muziek die nergens nog op een dvdke gebrand is!
wat moet ik doen om terug in windows te geraken???
Wat ik me eerst afvraag waarom je geen scanner hebt opgezet die wel werkt. Zo'n gratis programma houd 1% tegen. Is algemeen bekend dus behoorlijk domdomdom. Maargoed, daar heb je nu niets aan. Veilige modus zal waarschijnlijk ook niet gaan omdat er wellicht een besturingsfile gedeleted is. probeer de HD op een andere PC aan te sluiten als 'slave'. We een PC met goeie virusscanner die de files in qarentaine kan zetten. Effe files overkoppen en disk formateren.
ik zou eens ��n en andere forum afgaan, ze gaan u zeker helpen
Tweakers.net forum
Link van forum
Windows XP:
1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
| quote: |
| Originally posted by domineesje Windows XP: 1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'. 2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'. 3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'. 4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt. 5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren. |

ja juist 
| Originally posted by domineesje ja juist |
/me bloost 
zou dit helpen
http://www.essetee.be/bootprobsxp.php
Veilige modus = op F8 duwen terwijl Windows wordt gestart, das op alle PC's hetzelfde. 
| Originally posted by Real Veilige modus = op F8 duwen terwijl Windows wordt gestart, das op alle PC's hetzelfde. |
merci voor de tips
die F8 werkte idd, nu in veilige modus alle files op dvds aan het branden. daarna formatteren.
en idd, dat gratis programma was dom, maar dat stond standaard geinstalleerd toen ik die pc kocht, dus ik dacht: hey, ik laat het gewoon zo.
maar wees gerust: hierna installeer ik een norton antivirus of zo
| Originally posted by Bertn merci voor de tips ![]() die F8 werkte idd, nu in veilige modus alle files op dvds aan het branden. daarna formatteren. en idd, dat gratis programma was dom, maar dat stond standaard geinstalleerd toen ik die pc kocht, dus ik dacht: hey, ik laat het gewoon zo. maar wees gerust: hierna installeer ik een norton antivirus of zo |

is norton niet van symantec?
| Originally posted by Bertn is norton niet van symantec? |
anders ook miserie ;-)
| Originally posted by Bertn is norton niet van symantec? |
Ik gebruik avg, geen klachten 
Norton neemt nogal veel resources in, te veel naar m'n goesting. Soit het begint allemaal bij oplettendheid van de gebruiker.
| Originally posted by New Wave Ja klopt, maar Symantec heeft zelf ook een programma. Ik gebruik geen Norton. |
| Originally posted by GorenBarry Ik gebruik avg, geen klachten ![]() Norton neemt nogal veel resources in, te veel naar m'n goesting. Soit het begint allemaal bij oplettendheid van de gebruiker. |
| Originally posted by GorenBarry Ik gebruik avg, geen klachten ![]() Norton neemt nogal veel resources in, te veel naar m'n goesting. Soit het begint allemaal bij oplettendheid van de gebruiker. |
.
we hebben hier zowel internet security als norton antivirus thuis liggen. ik zal eens zien welke ik zal installen
ik heb trouwens gn klachten over AVG antivirus, wel over dat prog dat op mijn pc stond: NORMAN antivirus of zo...
| Originally posted by domineesje Norton SystemWorks Norton Internet Security Norton AntiVirus 2005 yep, zou het niet meer kunnen missen, heeft me al veel uit de shit gehaald |
| Originally posted by New Wave Ik gebruik Symantec AntiVirus 9. |
| Originally posted by domineesje vind ik nie terug op hun site |
| Originally posted by New Wave check je msn. |