TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Till er som ska på skidsemester
Till er som ska på skidsemester
Varför nöja sig med en resa till Åre när man kan åka till skidbackarna i Dubai och samtidigt få en solsemester på köpet? Två flugor i en smäll!
Världens största inomhus skidanläggning har nyligen öppnat i Dubai.
Mer bilder här:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_pictures/4491210.stm
Träffade en som jobbat där nyligen och han sa att det var en otrolig känsla att åka snowboard inomhus och samtidigt blicka ut från panoramafönstren och se den brännande heta öknen

Woh!
Coolt som satan! 
Wicked shite! 
fyfan va häftigt! 
dom är rätt sköna där nere, det dom inte har det bygger dom, å dom kan fanimej bygga vad som helst också. Dom bygger ju hela städer på en gång när dom känner att det behövs 
Dubai är så jävla vrickat
Måste dit.
BRUTALT! *pax för hockeyrinken*
"The temperature inside is maintained at -1 or -2C. Arabs who prefer to wear their traditional kandouras can hire black, knee-length padded coats."

fränt ! läste om det i nån tidning för några månader sen,
undrar när dom öppnar den första inomhus öknen då
, största attraktionen är att gå bort sig
| quote: |
| Originally posted by ArcticBeach största attraktionen är att gå bort sig |
Bränna sig på sand eller halvdö av törst lär komma bli minst lika poppis
Ja Dubai är något utöver det vanliga. Inte nog med att man redan håller på att bygga 4 enorma konstgjorda ö-samhällen utan också världens högsta byggnad som ska vara dubbelt så hög som Empire State Building.
Det enda problemet med Dubai är att det blir sjukt varmt där på sommaren. Stekande het vind och man vågar sig inte ut. Gäller att springa gatlopp mellan varje luftkonditionerad byggnad.
Fascinerande land utan tvekan!
Har redan bestämt mig för länge-sedan...att när jag blir mångmiljonär ska jag kosta på mig en långresa till Dubai 
hoho.. jag firade faktiskt nyårsafton i dubai (förenade arabemiraten iaf..). det var väldigt trevligt. medan folket spydde i flygstolarna gjorde vi oss redo för att byta från det thailändska flygplanet till det spanska (eller nåt). jag råkade kika på klockan, och det var nu 2005. tre minuter av det nya året hade gått, men det enda jag kände var en stank av uppkastad mat.
De har ju på tok för mycket pengar där nere alltså. 
| Originally posted by rawbound De har ju på tok för mycket pengar där nere alltså. |
Hmm vi har också några indoor ski-banor i Holland, dock när man tittar ur fönstret här så ser man åkrar istället
Lite bilder (tagna från en liknande tråd i Toronto sektionen):

Före:
Efter:
Kolla plattan där uppe är tennis/helikopter platta... Så cool!
![]()

Sååå jäääävla sjuuukt stad! Måste verkligen dit! 
![]() |
jävligt coolt verkar det 
japp bara det faktum att det är svårt att bo där under sommaren. sjuuuuuuuuk hetta. går knappat att gå ut alltså.
jag har varit på varma platser tidigare i Pakistan, Afghanistan etc men Dubai tar priset tror jag.