TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Afvallers & Verzwaarders Kamp
Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »

Posted by Synthesia on Dec-12-2005 15:55:

Sneaker Pimp BETA Afvallers & Verzwaarders Kamp

Naar aanleiding van al die goeie voornemens om terug te gaan fitnessen en al de mensen die wat willen verzwaren dacht ik om een thread hierover te maken

Post hier hoe jullie actueel zijn (gewicht,hoogte,BMI) en het doel dat jullie willen bereiken. We kunnen dan om de zoveel tijd eens zien hoe ver af we van ons doel staan binnen een paar maanden.

Hoogte: 1,79m
Gewicht: 84-85kg
BMI: 26-27

Streefdoel (korte termijn) - fitness
Gewicht: 82kg

Streefdoel (lange termijn) - power-training
Gewicht: 85kg (spieren dus )

2 jaartjes geleden zat ik ongeveer aan dit streefdoel maar dan onregelmatig beginnen fitnessen (1-2 keer per maand of gewoon niets de laatste 3 maanden) en in't begin van dit jaar 90 kg (en die extra 5kg waren geen spieren )

Post ook jullie dieet & exercise tips

BMI Berekening:

http://www.netonline.be/lifestyle/bmi.asp
http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/bmi/calc-bmi.htm
http://www.halls.md/body-mass-index/bmi.htm

Posted by domineesje on Dec-12-2005 16:00:

Hoogte: 1,69m
Gewicht: 50 - 51 kg
BMI: 17.9 - 18

kantje boord ondergewicht

streef ==> tegen 31/12/2006, 52 - 53 kg ('t zal moeilijk gaan ze)

Posted by New Wave on Dec-12-2005 16:01:

Hoogte: 1,94m
Gewicht: 93 kg
BMI: 25

Streefdoel (korte termijn) - 4 x in de week fitness
Gewicht: 85kg

Streefdoel (lange termijn) - 4 x per week fitness
Gewicht: 85kg (spieren dus )

Posted by Synthesia on Dec-12-2005 16:10:

quote:
Originally posted by domineesje
kantje boord ondergewicht

Maar da's niet waar, kijk je zegt het zelf, kantje boord, dus ge zijt er al bijna

Niet te veel mee inzitten, als ge daarover gestreseerd zou geraken zou dat misschien een reden zijn dat ge niet makkelijk bijkomt

Posted by domineesje on Dec-12-2005 16:11:

quote:
Originally posted by Synthesia
Maar da's niet waar, kijk je zegt het zelf, kantje boord, dus ge zijt er al bijna

Niet te veel mee inzitten, als ge daarover gestreseerd zou geraken zou dat misschien een reden zijn dat ge niet makkelijk bijkomt

ben een allesbrander (zenuwachtig iemand, inwendig toch)

Posted by mellow_head on Dec-12-2005 16:11:

Ik ben een reelijk mager manneke, ben content met mn lichaam. Ik moet ni fitnessen om mij goed te voele

Posted by Antony on Dec-12-2005 16:16:

speciaal hiervoor mij nog is op de weegschaal gezet, dacht dat nog een 67 zou zijn gelijk half jaar geleden ofzo... blijkt nog maar 64,5 over te schieten...

Hoogte: 1,83 m
Gewicht: 64,5 kg
BMI: 19.3

Ben van het smalle type, heb van die dunne polsen en enkels. ben nog anderhalf seizoen jeugdspeler in den basketbal, daarna enkel seniorsniveau dus. waar je best iets steviger staat... daar ga ik dus voor.

hoeveel da in kg maakt weetk ni, ma kwil wel wa spieren bij. conditiepijl zelf is uitstekend. doe 40 minuten over men 10km lopen en 7 minuten over 400m zwemmen

Posted by Kelly* on Dec-12-2005 16:23:

Hoogte: 1,71 m
Gewicht: 47-48 kg
BMI: 16

Mijn streefdoel: 54 kilo
maar ben nog nooit boven de 50 geraakt....
zelfs ni dak 3 jaar gestopt was met sporten

Posted by Bertn on Dec-12-2005 16:24:

groot: 1m72
gewicht: 64kg
bmi: 21,5

streefdoel: 62kg, kheb nu een bierbuikje

middelen daarvoor: een wonder, want ik haat bewegen

Posted by Antony on Dec-12-2005 16:31:

quote:
Originally posted by Bertn
streefdoel: 62kg, kheb nu een bierbuikje
middelen daarvoor: een wonder, want ik haat bewegen

misschien da bier zelf opgeven?

u BMI klinkt anders perfect... mss toch is wa buikspieroefeningskes proberen om van da buikske af te raken.

Posted by Bunz on Dec-12-2005 16:39:

lengte: iet van 1m93 ofzo, weet nie juist
gewicht: 83kg
BMI: 22

verschiet er van da er staat Goed Bezig ma kweet zelf wel da da nie zo is

Doel: 72kg (mijn ideaal gewicht van 1.5 jaar trug)

Middelen:
Fitnessen en alst trug beter weer is, lope !
Minder bier zuipe mss ook (penske )
Vooral gezonder eten (tis als kotstudent nie altijd eve simpel)

Posted by cyberia on Dec-12-2005 16:54:

quote:
Originally posted by Antony
misschien da bier zelf opgeven?

u BMI klinkt anders perfect... mss toch is wa buikspieroefeningskes proberen om van da buikske af te raken.

effe nen tip, 't is ni door buikspieroefeningen dage een buikske gaat wegwerken,ma wel door lange gematigde inspanningen.

lengte:1m75 ofzo
gewicht 74kg
wat mijn BMI dan op 24 brengt,ma diën BMI kan u gedacht geven ma is ook ni echt veelzeggend.Ge moet ook nog naar samenstelling van het lichaam zien, zoals het percentage vet dage hebt.

ik heb ni echt een doel

Posted by Antony on Dec-12-2005 17:00:

quote:
Originally posted by cyberia
effe nen tip, 't is ni door buikspieroefeningen dage een buikske gaat wegwerken,ma wel door lange gematigde inspanningen.

heb daar genoeg over geleerd in die 4 jaar sportschool hoor...

kseg ni da ge helemaal fout zit, ma ik zeker ook ni. 'buikspieroefeningen' kan veel inhouden eh, en tis de combinatie me lange inspanningen die het effectiefst werkt.

Posted by Transfusion on Dec-12-2005 17:02:

180 cm
64 kg
bmi 20

Ziet er goed uit

Posted by Antony on Dec-12-2005 17:03:

quote:
Originally posted by Transfusion
180 cm
64 kg
bmi 20

Ziet er goed uit

how's that for a first post ever

Posted by Synthesia on Dec-12-2005 17:04:

Een artikeltje dat ik al een tijdje geleden had opgeslaan op de comp, voor buikspier oefeningen, t'is wel in't Engels:

A DIFFERENT ABDOMINAL EXERCISE.....REALLY

Oh no. Not another ab article. You must be kidding. That's the stuff you find in those wimpy fitness mags which have titles like "Trim Down and Tone Up By Summertime!" They're everywhere -- every month. You would think that nobody had ever heard of a sit up before. That's what it comes down to, you know. Every ab exercise is just a variation of the sit up or leg raise. How else can they move?

The abdominals are "stabilizing" muscles with a limited range. They "assist" in pulling the trunk forward and "assist" in raising the legs upward. That's the problem. The movement involved in sit ups, or crunches, as well as leg raises are so indirect. The psoas muscles of the upper quadricep are the primary movers in a leg raise. Sit ups are better, but they are usually employed with so much momentum that the rectus abdominals are hardly working. The lower back tends to fatigue (due to the constant stretching) before the abs get a good workout when doing high rep sit ups. I won't even address those ridiculous "abercisers" that attempt to circumvent the neck strain by providing a head rest that winds up pulling your head into a more severely unnatural position.

It's no wonder that most bodybuilders hate doing ab work. It's so unsatisfying. For one thing, there's no pump. The abs are also a very shallow muscle group (which negates the theory that they can get too big. Big bellies are not due to overly muscular abdominals). Much like the calve muscle, they consist of tiny slow twitch, red muscle fibers. You know, the kind that "burn" so badly when stressed. Also, like the calves, abdominal development is mostly determined by genetics and are the least receptive to exercise. That's a lousy combination, isn't it? No fun to work and the slowest to grow. Aaah, let's do chest again.Hold on. Keep in mind that the abs are the "showpiece" of your body. You can be muscular beyond belief but if your abs are soft, to most people you're just a big fat guy.

But someone with an average physique and killin' abs can look spectacular! A good example would be Frank Zane circa 1979. Frank was all of 180 pounds! Without that granite-like muscularity, coupled with diamond sharp abs, Frank would look like any of thousands of guys who work out. Instead, he was Mr. Olympia three times in a row and deservedly so. If you don't think so, I'd like to take a look at your abs!Since abdominal development (or lack thereof) is genetically determined and sit up and leg raise movements are ineffective, what can be done? Glad you asked.

What I'd like to describe to you is a very unusual movement. In fact, there isn't very much "movement" involved at all. That's the key. The abdominals are stressed most severely when attempting to "stabilize" since that's their function. This means that they respond to contraction, not movement. To some, this may seem too passive. You know, the guys who might say; "I do 500 sit ups with a 45 pound plate behind my head!"
Well, if you think you've got strong abs, get down on the floor and check this out!

While in a seated position, bend your knees and bring the feet in so they are about 10-12 inches from your body. Keep your feet flat on the floor. Hunch your torso forward, tuck your chin into your chest, and hold your hands on the outsides of your knees. Now lean back while maintaining a hunched position until your arms are completely extended (still holding on to the outsides of your knees).

At this point, let go of your knees and extend the arms forward. Are you feeling the strain in your abs yet? If you are like most people, there will be a tendency to start falling backward. This is due to the fact that only the abs are involved in maintaining your balance and the usual "helpers" like the hip flexors are excluded from the equation.

It's now time to generate some serious punishment. Slowly raise the arms so that they are pointing directly overhead (keeping the body hunched forward). Can't be done you say? And I thought you were strong! If this is too intense, extend the feet outward until you can maintain balance. As you get stronger you can bring the feet in closer. Hold the outstretched arms above for 10 seconds. This is considered one rep. Slowly bring them down and just as slowly, allow the torso to come up to the original position. Rest for 10 seconds. Once again, slowly lean back and repeat the movement.

Ten "reps" performed correctly will be one hell of a vicious set. The number of sets performed are up to you. It would be fair to say that after 10 minutes of this type of training, your abs will be screaming for mercy. How badly do you want it?Abs are stubborn. Fat loves to hang around the waistline. (Why can't excess fat develop around the biceps instead? I can deal with that.)

Perform this routine on days when you aren't working any other bodypart. Ab work should not be an "afterthought." Hit them hard as you would legs or chest. After a couple of weeks, you may start seeing definition in your abdominal region you never thought possible. Once you've achieved more muscularity and less fat, it will be easier to maintain. You'll feel better and improve your overall look 1000%. And the babes won't complain either.

Posted by cyberia on Dec-12-2005 17:05:

quote:
heb daar genoeg over geleerd in die 4 jaar sportschool hoor...

Heb daar geen 4 jaar voor nodig gehadgewone simpele logica
Wetende dat u vetverbranding pas optimaal vanaf de 20ste min. van een inspanning begint en dat buikspieroefeningen tot gevolg hebben dat u spieren verdikken.Het laagske vet dat over u buikspieren zit gaat ge ni wegwerken met een halve minuut buikspieren te doen, ma u spier verdikt wel, gevolg u vet wordt wa meer geacentueerd.

Posted by Transfusion on Dec-12-2005 17:05:

Feitelijk gewoon van nickname veranderd, je hebt me mss al een paar keer zien posten onder de nickname GorenBarry, maar die gebruik ik helemaal niet meer. Het was nodig om te veranderen naar mijn dj-name

Posted by Antony on Dec-12-2005 17:13:

quote:
Heb daar geen 4 jaar voor nodig gehadgewone simpele logica
Wetende dat u vetverbranding pas optimaal vanaf de 20ste min. van een inspanning begint en dat buikspieroefeningen tot gevolg hebben dat u spieren verdikken.Het laagske vet dat over u buikspieren zit gaat ge ni wegwerken met een halve minuut buikspieren te doen, ma u spier verdikt wel, gevolg u vet wordt wa meer geacentueerd.

in een zwembad met een plankje vanvoor, voortgang maken door enkel de crawlbeweging van je benen goed uit te voeren is ook een buikspieroefening

Posted by Synthesia on Dec-12-2005 17:15:

quote:
Het laagske vet dat over u buikspieren zit gaat ge ni wegwerken met een halve minuut buikspieren te doen, ma u spier verdikt wel, gevolg u vet wordt wa meer geacentueerd.

Idd, dat laagske wegwerken is het moeilijkste...hoe dit zo rap en efficient mogelijk doen is de vraag

Btw welcome Trancefusion

Posted by cyberia on Dec-12-2005 17:18:

quote:
in een zwembad met een plankje vanvoor, voortgang maken door enkel de crawlbeweging van je benen goed uit te voeren is ook een buikspieroefening

overschot van gelijk,ma ik denk ni dat de mensen daaraan denken als ge over buikspieroefeningen spreekt

quote:
Idd, dat laagske wegwerken is het moeilijkste...hoe dit zo rap en efficient mogelijk doen is de vraag

vooral op u voeding letten en inspanningen van langer dan 20min aan gematigde intensiteit doen

Posted by eieregooie on Dec-12-2005 17:24:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/stream.../bb.laatste.asf

Posted by Bertn on Dec-12-2005 17:28:

muahahahhaha!

best tv ever

Posted by Bl@ckOut on Dec-12-2005 18:09:

Lengte: 1m66
Gewicht: iets van een 54 kg
BMI: 19.6

Ik zou tegen begin volgend jaar dus graag tegen de 60 kg aanzitten maar dat gaat moeilijk worden. Meeste dat ik ooit gewogen heb is 57

Volgens studies van weetikveel worden de Belgen te dik, maar dat valt op dit forum blijkbaar wel goed mee

Posted by djcresto on Dec-12-2005 18:20:

lengte: 1m78
gewicht: 83kg
bmi: 26
streefdoel: 78kg

Heb ooit 110kg gewonen op men zwaarste moment. Dus tgrootste deel van men vermageringstocht zit er nu toch al een tijdje op. Laatste maanden zijn er wel terug een 2-3 tal kilo's bij. En die wil ik er af. Wil eigenlijk constant onder de 80 's ochtends, 's avonds en met kleren aan. Wat ik ervoor ga doen, terug iets meer op men eten letten en proberen niet te grote porties te nemen. Bewegen doe ik voldoende. Minstens 3 tot 4x sport per week. Fitness vind ik geen sport trouwens, das bewegingstherapie

Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »