TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Fotbolls-VM 2006 i Tyskland
Grupp A:
Tyskland
Costa Rica
Polen
Ecuador
Grupp B:
England
Paraguay
Sverige
Trinidad & Tobago
Grupp C:
Argentina
Elfenbenskusten
Serbien & Montenegro
Nederl�nderna
Grupp D:
Mexico
Iran
Angola
Portugal
Grupp E:
Italien
Ghana
USA
Tjeckien
Grupp F:
Brasilien
Kroatien
Australien
Japan
Grupp G:
Frankrike
Schweiz
Sydkorea
Togo
Grupp H:
Spanien
Ukraina
Tunisien
Saudi Arabien
| quote: |
| Originally posted by zoric Group B England Paraguay Trinidad Tobago Sweden |
Jag tror vi vinner mot England, spelar oavgjort mot Paraguay och vinner mot T 'N' T
S� vilka ska till Tyskland n�sta sommar d�? 
Jag �r n�stan helt s�ker p� att jag ska iv�g och titta p� antingen en match med Sverige eller Serbien. Helst Serbien d� de �nd� spelar i den b�sta gruppen i VM.
..annars ska jag nog titta p� Sverige ocks�, ska f�rs�ka fixa biljetter till matcherna och jag ser fram emot det.
Det enda som avg�ra �r hur mycket det kommer att kosta mig.
Gruppen e v�l reko, men sverige e s� j�vla bra p� � �verskatta sig sj�lva, �rligt talat, visst vi har inte torskat mot england p� flera �r, men j�mf�r lagen p� papperet, englands mittf�lt e snuskigt bra, kommer f�rmodligen �ta upp sverige, allt annat �n f�rlust vore riktigt riktigt bra ..
Paraguay har ja typ aldrig sett men f�rst�tt att dom e giftiga, bra defensivt, typ som sverige, torskar vi mot england s� m�ste vi typ vinna denna, vilket borde vara m�jligt.
Sl�r vi inte trinidad har vi inge i vm � g�ra .. 
England �r ett v�ldigt �verskattat landslag och kommer alltid att ha sina dr�mmar om att minst n� en final eller vinna VM. Tycker inte att de flesta spelare i England passar ihop tillsammans, dessutom tycker jag Gerrard ska ut p� kanten d�r han faktiskt kan �stadkomma n�got.
Visst, engelsm�nnen har en stark defensiv och stora v�rldsspelare. Jag tycker fortfarande inte att de �r tillr�ckligt bra f�r att vinna mot Sverige, tro mig jag �verskattar inte Sverige eller underskattar England. Sj�lv tror jag att Sverige g�r vidare tillsammans med Paraguay som �r mycket starka p� samtliga positioner. Paraguay kan sl� vem som helst och det bevisade de i VM-kvalet till Tyskland n�sta �r d�r de bl.a. slog Argentina hemma f�r att p� s� s�tt ta sig till VM. Tro mig, Argentina kom inte fram till Paraguays m�l i den matchen.
| Originally posted by zoric England �r ett v�ldigt �verskattat landslag och kommer alltid att ha sina dr�mmar om att minst n� en final eller vinna VM. Tycker inte att de flesta spelare i England passar ihop tillsammans, dessutom tycker jag Gerrard ska ut p� kanten d�r han faktiskt kan �stadkomma n�got. Visst, engelsm�nnen har en stark defensiv och stora v�rldsspelare. Jag tycker fortfarande inte att de �r tillr�ckligt bra f�r att vinna mot Sverige, tro mig jag �verskattar inte Sverige eller underskattar England. Sj�lv tror jag att Sverige g�r vidare tillsammans med Paraguay som �r mycket starka p� samtliga positioner. Paraguay kan sl� vem som helst och det bevisade de i VM-kvalet till Tyskland n�sta �r d�r de bl.a. slog Argentina hemma f�r att p� s� s�tt ta sig till VM. Tro mig, Argentina kom inte fram till Paraguays m�l i den matchen. |
.. nu f�r du ge dig, h�germitten borde vara given f�r s.w phillips, ser hellre joe cole p� en kant isf, gerrard & lampard i mitten. Engelsm�nnen �r m�stare p� att �verskatta sig sj�lva, men med det materialet dom har s� har dom mage att g�ra det, 'inte tillr�ckligt bra lag f�r att sl� sverige' ?! .. och du �verskattar i n t e sverige ? haha plz.
| Originally posted by Braxen Gerrard p� kanten .. nu f�r du ge dig, h�germitten borde vara given f�r s.w phillips, ser hellre joe cole p� en kant isf, gerrard & lampard i mitten. Engelsm�nnen �r m�stare p� att �verskatta sig sj�lva, men med det materialet dom har s� har dom mage att g�ra det, 'inte tillr�ckligt bra lag f�r att sl� sverige' ?! .. och du �verskattar i n t e sverige ? haha plz. Sen tror jag d e stor skillnad f�r dom sydamerikanska lagen n�r dom spelar hemma i sydamerika och n�r dom spelar i ett kasnke regnigt f�rh�llandevis kallt tyskland. My 2 cents .. |
well well, we'll see ..
yep. vi ska v�l se.
b�de engelsm�nnen o svenskarna f�r se upp f�r paraguay.. tycker dom flesta underskattar de grovt.
fr�n m�nga h�r i sverige l�ter de som att de redan �r vidare.. och t�nker redan p� �ttondels / kvarten... :\ det kan g� �t skogen ocks� faktiskt.
j�vligt sugen p� att kolla p� sverige mot paraguay m�ste skaffa biljetter!!!!!!
paraguay kan vara farliga, men dom kan ocks� floppa totalt.
England kan vara farliga men floppar troligtvis.
Sverige kan vara farliga men tar sig f�rmodligen vidare, dock inte l�tt.
Trinidad & Tobago blir nog ganska garanterat gruppens jumbo.
Det l�skiga med paraguay �r just att de tenderar att vara ganska oj�mna, de har spelat j�mt med b�de brasilien och Argentina men samtidigt har de floppat m�nga g�nger tidigare. Det kommer bli en j�mn match mellan sverige & paraguay iaf.
Mitt stalltips �r att Gruppen slutar f�ljande:
Sverige - 7p (vinst mot par & trini, lika mot eng)
Paraguay - 6p (f�rlust mot sverige, vinst mot trini & eng)
England - 4p ( f�rlust mot par, lika mot sve, vinst mot trini)
Trinidad & Tobago - 0p (f�rlorar mot alla)
Vi ska inte gl�mma att vi faktiskt hade vunnit mot Argentina i d�dens grupp sist om inte domaren varit s� j�vla dum i huvudet och godk�nt returm�let p� straffen. det syntes klart och tydligt att den som slog in returen var i j�mnh�jd med bollen n�r straffen slogs.
precis, det kan g� �t helvete. t�nk p� att paraguay stod upp emot frankrike i vm 98 och att de n�sta gick vidare mot de som vann hela vm.
dessutom har de ju slagit sverige h�r i sverige. jag hoppas och tror att england kommer att �ka ut, deras fotboll fungerar inte s�rskillt bra utanf�r storbrittanien.
sk�nt dock att vi slapp n�gra n�rmre l�nder �n england, d� kanske vi slipper prat om uppgjorda matcher den h�r g�ngen som sprids av uppenbart d�liga f�rlorare (l�s italienare
)
det kommer att bli ganska j�mt om paraguy lyckas h�lla uppe sitt spel och om roque santa cruz �r tillbaka till n�r vm skall g� av stapeln.
| Originally posted by zoric det kommer att bli ganska j�mt om paraguy lyckas h�lla uppe sitt spel och om roque santa cruz �r tillbaka till n�r vm skall g� av stapeln. |
hey, absolut inte. det har jag inte ens sagt. roque santa cruz �r en v�rldsspelare och det �r mycket viktigt f�r paraguay att f� tillbaka honom.
just ronaldinho �r inget bra exempel p� n�got s�dant, brasilien har m�nga m�nga bra spelare. brasilien och sverige/paraguay g�r inte att j�mf�ra p� pappret, brasilien har b�ttre spelare p� n�stan varje postion.
tro mig, jag spelar fotboll och vet hur viktigt det �r att spela f�r varandra och f�r laget. ett riktigt bra exempel p� ett lag �r v�l grekland i em 2004, det d�r var ett lag som k�mpade f�r varandra �ven om de s�llan kom i underl�ge.
de kom dock inte till vm i �r, de spelade inte som ett lag och p� s� s�tt fick de se sig besegrad av lag som tex. albanien..
ang�ende outsiders i vm, jag vill varna f�r serbien som har den sv�raste gruppen i vm. de sl�ppte in ett m�l p� 10 matcher i sin grupp och det kom p� straff av raul mot spanien borta. man vann gruppen och gick vidare direkt. dessutom �r ukraina ett riktigt bra lag som kan g� enormt l�ngt.
Ans�kte om biljetter idag stax efter dom sl�ppts till:
Sverige - Paraguay
Sverige - England
N�gon som vet om det �r f�rst till kvar som g�ller eller om dom lottar ut dom? F�r det st�r olika p� olika st�llen... Hoooooopppas man f�r n�gra iaf 

| Originally posted by St_Andrew Ans�kte om biljetter idag stax efter dom sl�ppts till: Sverige - Paraguay Sverige - England N�gon som vet om det �r f�rst till kvar som g�ller eller om dom lottar ut dom? F�r det st�r olika p� olika st�llen... Hoooooopppas man f�r n�gra iaf ![]() |
�n �r det f�r tidigt f�r min del att sia om gruppen.
Hoppas mina sp�domar �r lika bra som EM2004 d� jag tippade Sverige, Danmark och Italien p� samma po�ng och Sverige Danmark vidare p� m�lskiljnad.
En sak �r s�ker Trinidad �r chansl�sa.
heh, d�r hade du allt r�tt 
efter att ha sett de slutgiltiga trupperna och de tr�ningsmatcher som spelas innan vm ska vi v�l kunna f� en b�ttre aning om l�get 
| Originally posted by Kongo_kim En sak �r s�ker Trinidad �r chansl�sa. |

Hm Sverige - England spelas i K�ln. Det �r typ 18 mil fr�n d�r jag bor. K�nns n�stan lockande att dra dit 
| Originally posted by Vizay Kom ih�g att en spelare inte g�r ett lag, det vill till att dom �r samspelta fortfarande. Inte ens Ronaldinho kan rycka upp ett lag fr�n att f�rlora till att vinna. |
skulle va coolt me Brasilien VS Argentina i finalen
vet dock inte om d g�r inte kollat upp d :P