TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Cruise 2006
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
Monday Bar Spring Cruise 2006
Monday Bar Spring Cruise 2006
Datum: 2006-05-13
Avg�ng: L�rdag 13 maj kl 20.15
Ankomst: S�ndag 14 maj kl 19.15
Plats: M/S Silja Festival
Stad: Utg�r fr�n Silja Line i Stockholms hamn
Arrang�r: Monday Bar
Pris: fr�n 595 kr/hyttplats
�lder: 20 �r (du m�ste ha fyllt 20 senast 13 maj, 2006)
Hemsida: http://www.mondaybar.com
DJ's:
MONDAY BAR MAIN FLOOR
Dancing Palace, d�ck 7-8
22.30-00.00 : Nick Sinner
00.00-03.00 : Agnelli & Nelson
03.00-06.00 : Ferry Corsten
13.30-15:30 : Fredde
15:30-17:30 : Scot Project
PANORAMA FLOOR
Panorama Bar, d�ck 9
22.30-00.00 : Jeff Cooper
00.00-02.00 : John Dahlb�ck
02.00-04.00 : David West
04.00-06.00 : Martin H
(SISTER STHLM DAY):
13:00-14:00 : Adeline
14:00-15:30 : Anaya
15:30-17:00 : Miss Dilemma
Future Lounge
Sailors Pub, d�ck 7
Danne B
DJ ANKAN
Jaydee
Kristian Littke
Tatsumi Suzuki
Zendorion
MONDAY BAR SPRING CRUISE - L�RD-S�ND 13-14 MAJ 2006
D� s�.. nu kan vi presentera "linan" till den tionde Monday bar-kryssningen
sedan 2002. Denna g�ng har vi dessutom lyckats boka partyskutan Silja Festival
en helg, vilket g�r att betydligt fler kommer att ha m�jlighet att �ka med. Vi har
redan f�tt intresseanm�lningar p� l�ngt fler hytter �n vad som finns p� b�ten,
men med tidigare erfarenhet kommer vi att �verboka eftersom vi vet att m�nga
"gl�mmer" att betala i tid. R�kna dock med att detta kommer att bli en proppfull kryssning.
Allts�, vill du vara s�ker p� att komma med och f� den hytt du vill ha, se till att boka
n�r Silja Line h�r av sig (eller n�r resten av biljetterna sl�pps) och betala din bokning
f�re f�rsta betalningsdatum, den 7 mars.
LINEUP
Vi har f�tt in �ver 200 email med f�rslag p� djs att boka till kryssningen f�rutom de
tidigare meddelade supernamnen Agnelli & Nelson och Ferry Corsten. Utifr�n dessa
har vi jobbat p� att s�tta upp en bred lineup med m�nga svenska namn f�r att slippa
att h�ja priset pga den betydligt dyrare helgavg�ngen. Vi har dock lyckats kl�mma
in ytterligare ett riktigt stort namn, Scot Project, som kommer att st� f�r avslutningssetet
s�ndag eftermiddag. Han v�rms av en av de djs som vi f�tt mest �nskem�l om fr�n v�ra
medlemmar, Fredde, som vanligtvis �r resident p� Stockholms enda stora veckoklubb
f�r trance, l�rdagar p� Grand Garbo i Sundbyberg.
P� panoramagolvet dag 1 har vi bokat n�gra av sveriges st�rsta inom house och techno,
nya internationella stj�rnskottet John Dahlb�ck, Antiloop-killen David West och
"J�tteb�rjaren" Martin H, alla otroligt framg�ngsrika producenter och djs p� den
internationella arenan. Dag 2 st�r dj-kollektivet Sister Sthlm v�rd f�r detta golv. V�nta
dig tung house och techno fr�n Adeline, Anaya och Miss Dilemma (som ocks� spelade
i Future Lounge p� f�rra v�rkryssningen).
Vi har ocks� bokat ytterligare ett par djs som tidigare spelat p� Future Lounge-golvet,
Nick Sinner fr�n Sundsvall samt Jeff Cooper fr�n Stockholm. De v�rmer b�da var sitt stort
golv f�rsta kv�llen med tung, progressiv house.
N�r det g�ller de djs som ska spela i Future Lounge s� �r vi inte riktigt klara �n. Vi har
f�tt in massvis av CD-mixar och det kommer att bli v�ldigt sv�rt att v�lja, men vi r�knar
med att vara klara med det till n�sta nyhetsbrevutskick (alla som h�rt av sig kommer att
BOKNING
Fr o m fredag den 17 februari b�rjar Silja Line att ringa upp de som i f�rv�g l�mnat
in telefonnummer (p� senaste kryssningen och via email) f�r att f� f�rtur till
kryssningsbiljetterna. N�r dessa �r uppringda kommer resterande biljetter
att sl�ppas p� m�ndag 20 februari kl 08 via Silja Lines ordinarie telefonbokning.
Silja Lines bokning (fr�n 20 februari): 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR
Dags att redan b�rja ladda... precis i b�rjan p� vintern s� h�r s� vill jag redan ha v�r och sommar... Jag kommer definitivt �ka p� denna kryssen ! Blir min 10e *stolt*
blir inget f�r mig antagligen men jag �nskar er en trevlig kryssning 
�ntligen n�got att se fram emot s� julhelvetet g�r f�rbi snabbt och obem�rkt..
NEEEEEEEEEEEEEEEJ DET F�R INTE VARA SANT!!!
Ska till Irland och spela golf just den helgen

(brukar inte kryssningar b�rja p� torsdagar?)
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew NEEEEEEEEEEEEEEEJ DET F�R INTE VARA SANT!!! Ska till Irland och spela golf just den helgen ![]() (brukar inte kryssningar b�rja p� torsdagar?) |
Jag blir 18 i Mars, vilket skulle inneb�ra att jag kanske �ker med. Om jag nu f�r �ka med p� kryssen s� att s�ga pga. det st�r ev. 18 �r 
Steve: P� flyern stog det att det var Festival vi kommer �ka med igen...
| Originally posted by zoric Jag blir 18 i Mars, vilket skulle inneb�ra att jag kanske �ker med. Om jag nu f�r �ka med p� kryssen s� att s�ga pga. det st�r ev. 18 �r |
| Originally posted by SteveTranz4ever Innan senaste kryssningen kunde man maila in till Monday Bar p� deras uppmaning p� en viss adress f�r att kunna boka plats trots en �lder ner till 18 �r. J�vligt schyst tycker jag ! Vi f�r v�l se om det blir s� igen... personligen hoppas jag att inte medel�ldern sjunker allt f�r mycket �ven om jag h�jer den f�r varje �r. |
Hoppas banne mig p� lite tjocka house- eller technoakter...spelar dock ingen roll om det s� blir Joddla med Siv, denna g�ngen ska jag med...
jag �ker definitivt med den h�r g�ngen, agnelli & nelson kan ensamma f� mig till det men ferry p� kuppen, vad ska man s�ga 
Med undantag f�r ev. egen bregavning kommer blir det �ven denna kryss. Ship ohoy!
| Originally posted by Hauken Med undantag f�r ev. egen bregavning kommer blir det �ven denna kryss. Ship ohoy! |
hva faen skjer med mondaybar som bare booker tr�ns for tida?
hva skjer med de gode gamle krysningene der beyer,v�th osv er p� lineupen
helvete ta mondaybar�"!#!"#
Mistress Barbara?
Johnny Boy brukar ju dessutom sl� ett slag f�r technon.
Begravning till havs har aldrig riktigt lockat mig men kanske iaf det �r med mondaybar d�. Hmm... undra vilken musik man ska ha under cermonin. Vilka l�tar ska spelas p� era begravningar? B�st att planera.
| Originally posted by verminator hva faen skjer med mondaybar som bare booker tr�ns for tida? hva skjer med de gode gamle krysningene der beyer,v�th osv er p� lineupen helvete ta mondaybar�"!#!"# |
har missat alla kryss p.g.a �lder, ekonomi osv men nu har jag ingen urs�kt, s� r�kna med mig 
Jag vill ha house p� denna .. Svenska housemaffian .. g�rna 
Jag ska h�nga mig om jag missar denna...
| Originally posted by Laszlo Agreed...kryssningen med Sven V�th var min allra f�rsta...helt sjukt bra kryssning. Ta hit V�th eller Tiefschawrz f�r b�velen, lite electro har fan ingen d�tt av |

dog skal h�re han p� nytt�rsaften p� cocoon 

| Originally posted by verminator ikke |
p�h!
jeg er en ekte-f�dt positivist! :P
kan bli en kryss v�rd att �ka p� om Corsten h�ller den klass han gjorde p� mondo i h�stas....
inte varit p� kryss en i v�ras heller p� p�lle och �zzekryssen s� det k�nns som det �r dags igen...
dock saknas ju housen, som alt till trancen p� b�ten...swedish house maffia f�r g�rna ta panoramagolvet p� corsten kryssen...och tycker det e dags att dom sl�par hit Morillo till b�ten nu
subliminal kan s�kert va me � sponsra p� ett h�rn, precis som cream, MoS osv gjort...
=P
takk for tipset 
| Originally posted by Amnezia kan bli en kryss v�rd att �ka p� om Corsten h�ller den klass han gjorde p� mondo i h�stas.... inte varit p� kryss en i v�ras heller p� p�lle och �zzekryssen s� det k�nns som det �r dags igen... dock saknas ju housen, som alt till trancen p� b�ten...swedish house maffia f�r g�rna ta panoramagolvet p� corsten kryssen...och tycker det e dags att dom sl�par hit Morillo till b�ten nu subliminal kan s�kert va me � sponsra p� ett h�rn, precis som cream, MoS osv gjort...=P |