TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Cruise 2006
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Posted by SteveTranz4ever on Dec-14-2005 17:10:

Monday Bar Spring Cruise 2006

Monday Bar Spring Cruise 2006

Datum: 2006-05-13
Avg�ng: L�rdag 13 maj kl 20.15
Ankomst: S�ndag 14 maj kl 19.15
Plats: M/S Silja Festival
Stad: Utg�r fr�n Silja Line i Stockholms hamn
Arrang�r: Monday Bar
Pris: fr�n 595 kr/hyttplats
�lder: 20 �r (du m�ste ha fyllt 20 senast 13 maj, 2006)
Hemsida: http://www.mondaybar.com

DJ's:

MONDAY BAR MAIN FLOOR
Dancing Palace, d�ck 7-8
22.30-00.00 : Nick Sinner
00.00-03.00 : Agnelli & Nelson
03.00-06.00 : Ferry Corsten

13.30-15:30 : Fredde
15:30-17:30 : Scot Project

PANORAMA FLOOR
Panorama Bar, d�ck 9
22.30-00.00 : Jeff Cooper
00.00-02.00 : John Dahlb�ck
02.00-04.00 : David West
04.00-06.00 : Martin H

(SISTER STHLM DAY):
13:00-14:00 : Adeline
14:00-15:30 : Anaya
15:30-17:00 : Miss Dilemma

Future Lounge
Sailors Pub, d�ck 7

Danne B
DJ ANKAN
Jaydee
Kristian Littke
Tatsumi Suzuki
Zendorion

MONDAY BAR SPRING CRUISE - L�RD-S�ND 13-14 MAJ 2006
D� s�.. nu kan vi presentera "linan" till den tionde Monday bar-kryssningen
sedan 2002. Denna g�ng har vi dessutom lyckats boka partyskutan Silja Festival
en helg, vilket g�r att betydligt fler kommer att ha m�jlighet att �ka med. Vi har
redan f�tt intresseanm�lningar p� l�ngt fler hytter �n vad som finns p� b�ten,
men med tidigare erfarenhet kommer vi att �verboka eftersom vi vet att m�nga
"gl�mmer" att betala i tid. R�kna dock med att detta kommer att bli en proppfull kryssning.
Allts�, vill du vara s�ker p� att komma med och f� den hytt du vill ha, se till att boka
n�r Silja Line h�r av sig (eller n�r resten av biljetterna sl�pps) och betala din bokning
f�re f�rsta betalningsdatum, den 7 mars.

LINEUP
Vi har f�tt in �ver 200 email med f�rslag p� djs att boka till kryssningen f�rutom de
tidigare meddelade supernamnen Agnelli & Nelson och Ferry Corsten. Utifr�n dessa
har vi jobbat p� att s�tta upp en bred lineup med m�nga svenska namn f�r att slippa
att h�ja priset pga den betydligt dyrare helgavg�ngen. Vi har dock lyckats kl�mma
in ytterligare ett riktigt stort namn, Scot Project, som kommer att st� f�r avslutningssetet
s�ndag eftermiddag. Han v�rms av en av de djs som vi f�tt mest �nskem�l om fr�n v�ra
medlemmar, Fredde, som vanligtvis �r resident p� Stockholms enda stora veckoklubb
f�r trance, l�rdagar p� Grand Garbo i Sundbyberg.

P� panoramagolvet dag 1 har vi bokat n�gra av sveriges st�rsta inom house och techno,
nya internationella stj�rnskottet John Dahlb�ck, Antiloop-killen David West och
"J�tteb�rjaren" Martin H, alla otroligt framg�ngsrika producenter och djs p� den
internationella arenan. Dag 2 st�r dj-kollektivet Sister Sthlm v�rd f�r detta golv. V�nta
dig tung house och techno fr�n Adeline, Anaya och Miss Dilemma (som ocks� spelade
i Future Lounge p� f�rra v�rkryssningen).

Vi har ocks� bokat ytterligare ett par djs som tidigare spelat p� Future Lounge-golvet,
Nick Sinner fr�n Sundsvall samt Jeff Cooper fr�n Stockholm. De v�rmer b�da var sitt stort
golv f�rsta kv�llen med tung, progressiv house.

N�r det g�ller de djs som ska spela i Future Lounge s� �r vi inte riktigt klara �n. Vi har
f�tt in massvis av CD-mixar och det kommer att bli v�ldigt sv�rt att v�lja, men vi r�knar
med att vara klara med det till n�sta nyhetsbrevutskick (alla som h�rt av sig kommer att

BOKNING
Fr o m fredag den 17 februari b�rjar Silja Line att ringa upp de som i f�rv�g l�mnat
in telefonnummer (p� senaste kryssningen och via email) f�r att f� f�rtur till
kryssningsbiljetterna. N�r dessa �r uppringda kommer resterande biljetter
att sl�ppas p� m�ndag 20 februari kl 08 via Silja Lines ordinarie telefonbokning.

Silja Lines bokning (fr�n 20 februari): 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR

Dags att redan b�rja ladda... precis i b�rjan p� vintern s� h�r s� vill jag redan ha v�r och sommar... Jag kommer definitivt �ka p� denna kryssen ! Blir min 10e *stolt*

Posted by ScuL on Dec-14-2005 17:17:

blir inget f�r mig antagligen men jag �nskar er en trevlig kryssning

Posted by jofawe on Dec-14-2005 18:00:

�ntligen n�got att se fram emot s� julhelvetet g�r f�rbi snabbt och obem�rkt..

Posted by St_Andrew on Dec-14-2005 18:19:

NEEEEEEEEEEEEEEEJ DET F�R INTE VARA SANT!!!

Ska till Irland och spela golf just den helgen

(brukar inte kryssningar b�rja p� torsdagar?)

Posted by SteveTranz4ever on Dec-14-2005 18:41:

quote:
Originally posted by St_Andrew
NEEEEEEEEEEEEEEEJ DET F�R INTE VARA SANT!!!

Ska till Irland och spela golf just den helgen

(brukar inte kryssningar b�rja p� torsdagar?)

Japp... har bara skett en g�ng tidigare att MB-kryss har startat p� en l�rdag. Paul Van Dyk kryssen...

Posted by zoric on Dec-14-2005 19:45:

Jag blir 18 i Mars, vilket skulle inneb�ra att jag kanske �ker med. Om jag nu f�r �ka med p� kryssen s� att s�ga pga. det st�r ev. 18 �r

Posted by Gate 42 on Dec-14-2005 20:12:

Steve: P� flyern stog det att det var Festival vi kommer �ka med igen...

Posted by SteveTranz4ever on Dec-14-2005 21:04:

quote:
Originally posted by zoric
Jag blir 18 i Mars, vilket skulle inneb�ra att jag kanske �ker med. Om jag nu f�r �ka med p� kryssen s� att s�ga pga. det st�r ev. 18 �r

Innan senaste kryssningen kunde man maila in till Monday Bar p� deras uppmaning p� en viss adress f�r att kunna boka plats trots en �lder ner till 18 �r.
J�vligt schyst tycker jag !
Vi f�r v�l se om det blir s� igen... personligen hoppas jag att inte medel�ldern sjunker allt f�r mycket �ven om jag h�jer den f�r varje �r.

Posted by zoric on Dec-14-2005 21:35:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Innan senaste kryssningen kunde man maila in till Monday Bar p� deras uppmaning p� en viss adress f�r att kunna boka plats trots en �lder ner till 18 �r.
J�vligt schyst tycker jag !
Vi f�r v�l se om det blir s� igen... personligen hoppas jag att inte medel�ldern sjunker allt f�r mycket �ven om jag h�jer den f�r varje �r.

OK. F�r hoppas att det blir likadant den h�r g�ngen, f�r min skull

Posted by Laszlo on Dec-14-2005 22:20:

Hoppas banne mig p� lite tjocka house- eller technoakter...spelar dock ingen roll om det s� blir Joddla med Siv, denna g�ngen ska jag med...

Posted by Vizay on Dec-14-2005 23:08:

jag �ker definitivt med den h�r g�ngen, agnelli & nelson kan ensamma f� mig till det men ferry p� kuppen, vad ska man s�ga

Posted by Hauken on Dec-15-2005 02:14:

Med undantag f�r ev. egen bregavning kommer blir det �ven denna kryss. Ship ohoy!

Posted by Vizay on Dec-15-2005 10:56:

quote:
Originally posted by Hauken
Med undantag f�r ev. egen bregavning kommer blir det �ven denna kryss. Ship ohoy!

skriv ett testamente d�r du n�mner att du inte f�r begravas f�re dessa datum, du ska med d�d eller levande!

Posted by verminator on Dec-16-2005 08:52:

hva faen skjer med mondaybar som bare booker tr�ns for tida?

hva skjer med de gode gamle krysningene der beyer,v�th osv er p� lineupen

helvete ta mondaybar�"!#!"#

Posted by Hauken on Dec-16-2005 14:48:

Mistress Barbara?

Johnny Boy brukar ju dessutom sl� ett slag f�r technon.

Begravning till havs har aldrig riktigt lockat mig men kanske iaf det �r med mondaybar d�. Hmm... undra vilken musik man ska ha under cermonin. Vilka l�tar ska spelas p� era begravningar? B�st att planera.

Posted by Laszlo on Dec-16-2005 15:02:

quote:
Originally posted by verminator
hva faen skjer med mondaybar som bare booker tr�ns for tida?

hva skjer med de gode gamle krysningene der beyer,v�th osv er p� lineupen

helvete ta mondaybar�"!#!"#

Agreed...kryssningen med Sven V�th var min allra f�rsta...helt sjukt bra kryssning. Ta hit V�th eller Tiefschawrz f�r b�velen, lite electro har fan ingen d�tt av

Posted by CJ InterCity on Dec-16-2005 15:46:

har missat alla kryss p.g.a �lder, ekonomi osv men nu har jag ingen urs�kt, s� r�kna med mig

Posted by jofawe on Dec-16-2005 15:54:

Jag vill ha house p� denna .. Svenska housemaffian .. g�rna

Posted by anuga on Dec-16-2005 16:53:

Jag ska h�nga mig om jag missar denna...

Posted by verminator on Dec-16-2005 22:07:

quote:
Originally posted by Laszlo
Agreed...kryssningen med Sven V�th var min allra f�rsta...helt sjukt bra kryssning. Ta hit V�th eller Tiefschawrz f�r b�velen, lite electro har fan ingen d�tt av

hehe sant

var min andre den, men fortsatt kanskje beste partyet jeg noen sinne har v�rt p�!

er vel kun sonar2005 og barcelona generelt under sonar som kan toppe den valborg krysningen

skulle �nske de slo p� technotrommen igjen og boooket litt st�rre technoartister igjen. gjerne v�th igjen dog skal h�re han p� nytt�rsaften p� cocoon

@hauken: greit nok med misstress barbara, men hun er ikke helt den store greia. hvis du tar i betraktning hvor store navn de booker innenfor trance-scenen, s� er misstress barbara et null sammenlignet med de technoartistene som st�r for proporsjonalt store navn innenfor technoscenen

ble kanskje litt mye og mulig uforst�elig norsk for deg/dere hehe, men det jeg vil fram til er at misstress barbara innen techno kan ikke sammenlignes (compare) med hva f.eks corsten er innenfor trance.

just my point of view

Posted by jofawe on Dec-17-2005 02:12:

quote:
Originally posted by verminator
ikke

Okej, men du �r r�tt negativ nu :P

Posted by verminator on Dec-18-2005 21:17:

p�h!

jeg er en ekte-f�dt positivist! :P

Posted by Amnezia on Dec-19-2005 17:09:

kan bli en kryss v�rd att �ka p� om Corsten h�ller den klass han gjorde p� mondo i h�stas....
inte varit p� kryss en i v�ras heller p� p�lle och �zzekryssen s� det k�nns som det �r dags igen...
dock saknas ju housen, som alt till trancen p� b�ten...swedish house maffia f�r g�rna ta panoramagolvet p� corsten kryssen...och tycker det e dags att dom sl�par hit Morillo till b�ten nu subliminal kan s�kert va me � sponsra p� ett h�rn, precis som cream, MoS osv gjort...
=P

Posted by euphoria_ibiza on Dec-20-2005 00:02:

takk for tipset

Posted by jofawe on Dec-20-2005 17:15:

quote:
Originally posted by Amnezia
kan bli en kryss v�rd att �ka p� om Corsten h�ller den klass han gjorde p� mondo i h�stas....
inte varit p� kryss en i v�ras heller p� p�lle och �zzekryssen s� det k�nns som det �r dags igen...
dock saknas ju housen, som alt till trancen p� b�ten...swedish house maffia f�r g�rna ta panoramagolvet p� corsten kryssen...och tycker det e dags att dom sl�par hit Morillo till b�ten nu subliminal kan s�kert va me � sponsra p� ett h�rn, precis som cream, MoS osv gjort...
=P

jag har f�r mig att Ferry spelade p� mondo 5/6 2005 .. det �r v�l inte h�st :P

Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »