TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- 2005 års Top 10
Pages (2): [1] 2 »
2005 års Top 10
det är dags tror jag att börja runda av året och det är alltid kul att se vad dom svenska ta's har tyckt varit bäst detta år. motivera gärna varför och släng också in favorit klubbuppleverlser detta år, och era favorit dj's också.
Uncle Montana's Top 10
01. Orkidea - Beautiful (Marc Mitchell Remix)
det är så klyshat att säga att trancelåtar är vackra osv. men denna är en riktig pärla. det är så episkt utan att gå över gränsen till ostigt.
02. Bloc Party - Banquet (Phones Disco Edit)
phones proddade en riktig stänkare till låt åt bloc party och den är dansant redan i sin original form, men phones egna clubbiga re-edit är bättre än originalet. härliga effekter delar plats med väldigt sjyst sång
03. Steve Lawler - That Sound
Att steve lawler, som har stängt in sig inne ett mörkt rum med massa jungeltrummor nästan halva sin karriär, skulle prodda denna sommardänga var inget annat än en ren överraskning. 90tals house signerad todd terry och masters at work levererad 2005 av herr Lawler och hans studiokompanjon Pete Lorimer. detta vill jag se mer av.
04. Röyksopp - Alpha Male
det har var så mycket snack om nya röyksopp skivan, tycker inte att den lyckades nå nivån av "melody am" men det kommer den aldrig göra. men spåret "alpha male" är en fenomenal låt, det tillbakadragna introt skapar ett semi-episkt ljudlandskap som sveper in huvudmomentet som förenar rockmusiken och housen i en perfekt harmoni.
05. Thomas Bronzwaer - Close Horizon
roligaste grejen jag har hört om denna låt är från pvd som sa "imagine randy katana & sasha making a track together". vet inte om det skulle stämma in på Close Horizon men det är en bra låt. Härligt svepande synthar och bra energi, mer av detta tack.
06. Humate - Breed (Summer Of '89 Mix)
Breed var var en annorlunda låt från humate, lite mer technoactig men ändå en helt ok låt men det var remixen på b-sidan som lyckades charma dom flesta, speciellt oldschoolenthusiaster. en acidhouse remix som låter nästan som dom aciddängorna som kom från 80talet. låten har en generell varm känsla som blir kallare och mer avskärmande när den magiska silverlådan får arbeta som bäst
07. Daft Punk - Technologic (Vitalic Remix)
läste i en intervju med vitalic att han sa att han tyckte om technologic men ville göra nåt eget av den låten när han skulle remixa den, han ville också visa världen bangalther's riktiga röst. och det lyckades han rejält med faktiskt, tyckte inte alls om originalet men den hade en sjysst känsla, han lyckade att behålla den och göra nåt hårt fast ändå inte och bangalther låter rätt ok med sin normala röst.
08. Moneybrother - They're Building Walls Around Us (Spånka NKPG Remix)
Originalet är en härlig dänga som var rätt dansant men Spånka slängde på nåra brutna beats och lite mer djupa element och lyckades förbättra nåt som var redan bra.
09. X-Cabs - Reeva (Nicholas Bennison Remix)
att chris cowie skulle väcka upp x-cabs aliaset var en chock, men han lyckades väcka upp det bra och göra en rätt ok breakbeatlåt men det var bennison som gjorde den bästa versionen av låten med en rätt djup fast techig progtranclåt med ett skönt breakdown.
10. Silicone Soul - The Poisoner's Diary (Ewan Pearson Instrumental)
Har det varit som har varit en trend detta år var att man väckte up 80talet på ett annat sätt än hur man gjorde på 90talet. Ewan Pearson's italoinspirerade techhouse monster är en kall fast saftig historia.
skulle också säga att detta år ha varit ett rätt ok musik år, fast inte för trancens del. det är dags att vakna up och sluta göra såna sömnpiller och asotlåtar och låta trancen återfödas. också har veteranen ben liebrand lyckats göra den mest intressanta trancelåten i år. Den 60 minuters minimala "Modular 1", och att den sändes på asot var även en större chock.
Ska vi verkligen köra trance och house i samma tråd? Tänkte på det här på jobbet idag och hoppades att vi skulle köra två separata trådar..
TRANCE
Agnelli & Nelson - Shiver (Original Mix)
C-Quence - Endorphine (Original)
Luminary - Amsterdam (Smith & Pledger Remix)
Way Out West - Killa (Orkidea Remix)
B&W - Mistaken (Fictivison Remix)
Armin van Buuren Feat. Gabriel & Dresden - Zocalo
Filo & Peri Feat. Fisher - Closer Now (Whiteroom Remix)
FB Feat. Edun - Whos Knockin? (Ferry Corsten Remix)
Kaveh Azizi - Feeling Alive (Sunglider Feat. Algarve Remix)
Ronski Speed & Sebastian Sand - Sole Survivor (Ronski Speed Remix)
Utan inbördes ordning. Återkommer med House listan, har inte bestämt mig där än.
gör som du vill, jag gjorde bara en lista för att jag tyckte det räckte
Personligen tycker jag inte tranceåret har varit dåligt, bara mindre bra. Som montana uttryckte det, lite väl mycket "jag ska få med min låt på asot" musik. Men en del pärlor skrapades ändå fram för min del 
01 - Agnelli & Nelson - Shivver (Original mix)
Helt klart årets bästa låt enligt mig, på dansgolvet är den nästan i samma klass som deras holding on to nothing. Solklar etta!
02 - Phynn - Tempest (Original mix)
Väldigt trevligt när tranceproducenter vågar skippa alla högfrekventa supersaw ultramega leads och gör något annorlunda. Sen tycker jag huvudslingan i sig är briljant.
03 - Synergy - Hello Strings
Bra svensk skit. Gänget bakom synergy visar lite gamla takter och ger mig klara vibbar från förr, får mig på fall totalt på dansgolvet dessutom.
04 - Hammer & Bennet - Language (Santiago Nino Dub Tech Mix)
Har gått på loop många gånger här hemma och den hamnar nästan alltid i cd-spelaren när jag står och mixar. Brutalt tryck när den gasar igång runt 1 minut.
05 - Ernesto vs. Bastian - Dark side of the moon (Dogzilla pure filth remix)
Grymma vocals som klistrar sig bakom pannbenet samt ett lite småskitigt halvbrutalt beat gör den här dängan till en solklar toppkandidat. Också en otroligt bra låt för dansgolven.
06 - Rachael Starr - Till there was you (Gabriel & Dresden 12 step program)
Härligt udda vocals och ett medryckande beat, kan aldrig låta bli att skaka lite extra på rumpan till den här. 
07 - Menno de Jong pres. Sayla - Majestic (Original mix)
Lite samma stuk som tempest fast med något sämre leadslinga. Bra tryck dock och väldigt medryckande.
08 - Marco V - More then a life away (Joy-t suko remix)
Tungt och skitigt beat, riktigt maffigt dessutom. Det känns nästan som att bli överkörd när den drar igång efter breaket. Mäktigt! 
09 - Gareth Emery - Between Dreams (Original mix)
Vilket driv. En av få riktiga trancedängor som verkligen får igång mig. Kan bero på att den ändå hålls väldigt enkel.
10 - Mojado - Señorita (Mr. Sam vision)
Bra tryck, som vanligt väldigt bra beat när grabbarna i Mojado (Mr sam & Dimitri Andreas) slår sina skallar ihop. Hade kunnat placera sig högre hos mig om den inte ebbat ut i ett sånt otroligt antiklimax vid 4min 35s.
Många av dom här låtarna uppenbarades för mig under en fest som blev den absoluta toppfesten för min del 2005. Agnelli & Nelson @ mondaybar. 
Förövrigt var både Armin och Ferry riktigt bra men dom genererade inte samma drag för mig som A&N 
[edit]
Hustler: Passiva - Clouds like heaven släpptes i mars 2004, lite tidigare än 2005 kanske 
| quote: |
| Originally posted by Vizay [edit] Hustler: Passiva - Clouds like heaven släpptes i mars 2004, lite tidigare än 2005 kanske |
finns såååå satans många
Co-burn - We interup this program
Bedrock - Santiago (Pararell Sound Edit)
Trentemöller - Beta Boy (Dec 04, men vafan...)
Jark Prongo - Convoy
Blaze feat. Barbara Tucker - Most precious Love (Martin Solveig Edit)
Thomas Anderson - Washing up (Tiga Remix)
Deep Dish - Sacramento
Dean Coleman & Hernan Cattaneo - Behind The Music (Maurel & Fauvrelle Truck Mix)
DJ Hell Billie Ray Martin - Je Regrette Everything (Superpitcher Mix)
Tiefschwarz - Warning Siren
Bubblare:
Röyksopp - 49 Percent [Ewan Pearson Glass Half Full Remix]
Pryda - Aftermath
Co-burn pres. Dumb Blonde - We have the technology
Prydz - Knockout
Angello & Ingrosso - Yeah
Terry Grant feat. Jennifer Horne - I'll kill you [Chable Remix]
Modeselektor - Dancing box
01. Vadik - Mission 7
02. Tilt - Twelve (Orkidea Remix)
03. LNQ - People I Used To Know (Original Mix)
04. Filo & Peri Feat. Fisher - Closer Now (Whiteroom Remix)
05. Emery & Kirsch - Lose Yourself (Gareth Emery Remix)
06. Mark Thornton - Now I See (LNQ Remix)
07. Luminary - Amsterdam (Smith & Pledger Remix)
08. Way Out West - Killa (Orkidea Remix)
09. Lost Witness Feat. Tiff Lacey - Home (Mike Shiver's Catching Sun Remix)
10. Arizona - Paragon
hustler:
DT8 Feat. Roxanne Wild - Destination (Original)
är från 2002 
| Originally posted by fede hustler: DT8 Feat. Roxanne Wild - Destination (Original) är från 2002 |
hmm, det är väldigt svårt : (
känns som att jag har glömt en massa men här kommer några iaf 
D-Fuse featuring Jes - Living The Dream (Matthew Dekay remix)
Carrie Skipper - Time Goes By (Floris de Haan remix)
Deepsky feat Jes Brieden - Ghost (Filo & Peri remix)
DJ Preach - Timeport
Andrew Parsons and Emphased Reality - Underworld Dreams (Hawk Remix)
LNQ - People I Used To Know (Original Mix)
Lost Witness Featuring Tiff Lacey - Home (Mike Shiver Remix)
Big - A Promise (Dousk Vandalismic Mix)
Tilt - Twelve (Dousk Mix)
Hawk - Need for Cognition (Original Mix)
"bubblare"
Black Rock Feat Debra Andrew - Bluewater (Ernesto And Bastian remix)
Airbiscuit - Lately (Riley & Durrant Remix)
Varian - Endless Desire (Mark Otten Energetic Mix)
Alex Stealthy - Able to Forget
Mr Sam - Lyteo (Rank 1 Remix)
Mads Arp ft. Julie Harrington - Slow It Down (Mathilda Mix)
Lucas & Beltram - Trust Me (Original Mix)
m.fl.
Oh shit. Får hem och kolla igenom mitt arkiv och se vad som har spelats mest helt enkelt 
2005 måste vara det första året som jag kan minnas att jag lyssnat mer på annan musik än trance. ja annan musik än elektroniskt över huvud taget. håller med montana att trancen haft sitt kanske svagaste år sen starten. det har flera orsaker. till stor del beror det nog också på att housen kommit starkt tillbaka och överglänst trancemusiken. sedan har många tranceproducenter i princip återupprepat samma sound i flera år. det funkade kanske i början men tids nog tröttnar de flesta fort. slutligen beror det nog också på att samtliga stora av de så kallade "trancehjältarna" släppt mycket svaga album. Det började med PVD sedan Tiesto och när Armin släppte sitt album i år så trodde många att han skulle göra en starkare insats än hans förra skiva. Så blev inte fallet. Tvärtom blev det en riktig dålig skiva. Knappast representativt för trancemusiken på något vis. Dessutom ska man inte glömma den kanske största besvikelsen. PVDs The Politics of dancing 2. Hemlighetsmakeriet kring denna hade pågått i nästan 2 år. PVD hade utannonserat över 20 osläppta låtar men som aldrig gjorde det till den slutgiltiga skivan.
istället var det en hop halvdana låtar som redan spelats sönder av Armin.
Ser man bortom de breda lagren så upptäcker man snart att det fortfarande görs mycket bra trance i progpsy och progtrancegenren. Skivbolag som Tribal Vision Recordings, Iboga, Digital Structures, Propulsion etc har haft riktigt bra år och gjort ett otal finfina skivsläpp.
De låtar som jag ändå njutit mest av och återvänt till flera gånger är:
Oliver Lieb vs Preach - Papel (Preach remix)
årets helt klart bästa techtrancelåt i klassiskt Oliver Liebstil men som Preach tuffat till .
Cave - Temporal
Det tog en evighet innan den släpptes, men vilken låt sedan! Norrmannen visade att tribalistisk techno blandad med didgeridoo visst funkade.
L.S.G. - Netherworld 2005(Oliver Lieb remix)
Årets kanske enda remake på en oldie som varit bra. Och vem lyckas då inte bäst än den som gjort originalet? En fantastisk remix av mr Lieb som nästan når upp till originalet från 1997.
Blue Planet Corporation - Cosmic Dancer
Mer än två år försenad släpptes Cosmic Dancer på en helt okänd liten brasiliansk(!) label. Det gjorde inget. Låten var lika bra som första gången man hörde den.
Alex M.O.R.P.H. - New Harvest (Human Blue remix)
Originalet av New Harvest var väl inget man höjde på ögonbryna till men Human Blues remix är en riktig fullträff. Helt fantastisk remix på alla sätt och vis. En total remake som måste gjort Morph lite avundsjuk efteråt.
Vangelis - Procession (Juha Vilkamo vs. Orkidea Remix)
Orkidea har haft sitt bästa år någonsin. En mixskiva, ett album och flera riktigt vassa remixar på raken. Remixnen på Vangelis Procession är löjligt fin och gjord med stor respekt till originalet.
12 Moons - The Collective (Andromeda Remix)
Andromeda har nog varit Sveriges mest flitiga tranceproducent i år. Två album som båda varit riktigt fina. Guldklimpen framför andra var remixen på 12 Moon's The Collective. Så många fina samples att man blir helt varm.
X-Cabs - Reeva (Nicholas Bennison remix)
Efter att ha vilat i flera så väckte Chris Cowie liv i sitt forna X-Cabs och släppte Reeva. Bennison var inte sen med att leverera en riktig dräparremix. Tung, mörk och tjock.
Till min besvikelse har 2005 gett mig ganska få riktigt bra trance, house och techno-produktioner. Så mitt år har gått i den mer alternativa elektroniska musikens tecken. Mycket IDM, musique concrete a la Autechre och en del drum'n'bass. Mera har jag låtit mig influerats av den nya "elektrorocken", t.ex. Carpark North (som har gjort den bästa låten i år, "Human", alla kategorier).
Här är min lista (Trance, House & Techno):
1. Hammer & Bennett - Language (Santiago Nino Dub Tech Remix)
Originalet är hur underbar som helt och Elevations remix lika så, men kan någon motstå trycket i Santiago Ninos remix? Inte jag iaf. Har gått XXX antal gånger i min bil på högsta volym genom byn i sommar.
2. Thomas Datt - Alone
Seriöst, det här är första gången en trance-produktion har fått mig att gråta. Melodin är bland de sorgligaste jag någonsin hört. Underbart en sen söndagkväll när ångesten kryper på.
3. Probspot - God Shaped Hole
Ben Lost och Probspot funkar jävligt bra tillsammans. Speciellt när Probspot börjar prodda breaks och Ben Lost sjunger sitt allra finaste.
4. Arizona vs. Passiva - Halo (Original Mix)
Snacka om att bygga upp en stämning för att sen bryta ut i ett klimax värdig en kung. Passiva är och förblir en av världens främsta tranceproducenter.
5. Ron van den Beuken - Sunset (Original Mix)
Man ska aldrig räkna bort den här mannen. Hans producktioner är många, men bara under hans riktigt namn glänser han, iallafall i år.
6. Joshua Collins - World Keeps Turning
En utav de få riktiga houseproduktionerna på min lista, men helt klart en av de bästa. Den ljuva melodin, djupa paddar och ,först och främst ,den underbara basen gör den här låten till en fröjd.
7. Way Out West - Killa (Orkidea vs. Dallas Superstars Remix)
Har bara hört just den här versionen två gånger i år; en gång på ASOT och när Armin var på GK. Men båda gångerna fick jag språng i benen och började dansa som en idiot.
8. Markus Schulz feat. Depature & Gabriel & Dresden - Without You Near (Coldharbour Mix)
Markus Schulz har hållt en ganska stabil nivå under en ganska lång tid, men nu verkar klimaxet ha hommit. Texten, sången och den underbara känslan är gryyyyymt.
9. Synergy - Hello Strings (Original Mix)
Det känns som att arbetet som man lagt ner på den här låten är enormt, bara trumarbetet och alla effekter känns så vältajmade hela tiden.
10. Harry Lemon - Tiga (Harry's Lemon8 Mix)
Denna hittade jag för inte alls länge sen, men jag blev kär direkt. Skulle jag få höra den här på dansgolvet skulle jag antagligen kyssa DJen... eller kanske inte förresten. Men jag skulle tacka honom ordentligt.
De som inte riktigt nådde ända fram, dvs Bubblare:
A-Force feat. Yahel - Behind Silence
Espen & Elusive - Poetic Penetration (Furry Nipples Remix)
LNQ - People I Used To Know (Original Mix)
Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk (Airbase pres. Parc Remix)
Markus Schulz feat. Airwave - Ballymena
Lite andra utnämningar:
Årets "Tryck": Özgür Can - Connected (Santiago Nino Remix)
Årets "Bästa Sound": Sonorous - Protonic (Leama & Moor Remix)
Årets "Mest Oväntade": Robert Nicksons värdelösa remixar på "Thomas Datt - Alone"
Årets "Mest Väntade": Armin Only
Årets "Album": Markus Schulz - Without You Near
Årets "Remake": Pulser - Cloudwalking 2005
Årets "Onödigt Långa Remixnamn": Kosmas Epsilon - Hollow Rue (BCML's Can You Please Make The Colours Effing Pink And The Bags Effing Brown, Please... Thank You Remix)
Årets "Strålande Framtidsutsikter": Özgür Can, Rouzbeh Delavari och Passiva
Årets "Mindre Strålande Framtidsutsikter": Armin, Tiësto och hardstylen"
Årets "Breaks": Airbiscuit - Lately (Boo Boo's Breaks Remix)
Fan vad svårt detta var. Min lista kan säkert verka lite konstig och det känns som jag inte riktigt fått med alla. En del låtar som borde finnas med här vet jag inte ens vad de heter 
| Originally posted by NooN Årets "Strålande Framtidsutsikter": Özgür Can, Rouzbeh Delavari och Passiva |
James Holden har väl ansetts vara en framtidsutsikt sedan 2000 då han släppte Horizons :P
Hm har funderat ett tag och kommit fram till följande lista, dessa låtar har jag haft roligast till i år 
Steve Lawler - That Sound
Pryda - Aftermath
Benjamin Theves - Texas
DJ Phunk - Funny
For Sale - Buy Now
Dave Armstrong - Love Has Gone
Coburn - We Interupt This Program
Röyksopp - 49% (Angello & Ingrosso Rmx)
Axwell feat Steve Edwards - Watch The Sunrise (Vocal Dub)
Ian Carey & Mochico - Say What You Want (Ian Carey Dub)
..Har säkert glömt nåra 'givna' .. men ja tycker d ser rätt bra ut ändå 
Satan vad folk tycker olika
På era listor är det inte en enda låt jag lyssnar på haha
Skall jobba på min lista
Får blir en efter nyår!
| Originally posted by BFS Satan vad folk tycker olika På era listor är det inte en enda låt jag lyssnar på haha Skall jobba på min lista Får blir en efter nyår! |
har sammanställt en lista med mina top fyrtio...inte 100% i inbördes ordning, men något åt det hållet...om någon låt från 2004 råkat smyga in så 
40. Deep Dish - Say Hello
39. Marc Romboy vs. Fyta & Ray Willbern - Shake It Again [Marc Romboy Version]
38. Trentemöller - Betaboy
37. Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Yeah
36. Eurythmics - Sweet Dreams [Steve Angello & Sebastian Ingrosso Remix]
35. Axwell & Sebastian Ingrosso - Together
34. Deepsky - Like a stranger [Skylark Vocal Mix]
33. Freeloaders - So much love to give [Milk & Sugar Mix]
32. Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Cross the Sky
31. Ian Brown - Kiss ya lips (No I.D)
30. Donna Summer- I Feel Love [White Label]
29. Gorillaz - Feel Good Inc [Stanton Warriors Mix]
28. Modeselektor - Dancing Box
27. Pryda - Knockout
26. Deep Dish feat. Stevie Nicks - Dreams
25. Cirez D - Teaser
24. Co-fusion - Hot Hot
23. Speedcats feat. Owen Jarvis - Speedcats
22. Fred Everything - Friday [Trentemoller Remix]
21. Mambana - Felicidad [Wawa Main Mix]
20. Deep Dish - Sexy Ill
19. Faithless - Insomnia [Sasha Remix]
18. Axwell - Watch the sunrise
17. Bob Garcon - Freek U [Seamus Haji Remix]
16. Sander Kleinenberg - The Fruit
15. DJ Hell feat. Billy Ray Martin - Je Regrette Everything [Superpitcher Remix]
14. Röyksopp - 49 Percent [Ewan Pearson Glass Half Full Remix]
13. Deep Dish - Sacramento
12. Co-burn - We interup this program
11. Terry Grant feat. Jennifer Horne - I'll kill you [Luke Chable Remix]
10. Blaze feat. Barbara Tucker - Most precious Love (Martin Solveig Edit)
09. Play Paul - Lalaland
08. Dean Coleman & Hernan Cattaneo - Behind The Music (Maurel & Fauvrelle Truck Mix)
07. Co-burn presents. Dumb Blonde - We have the technology
06. Tiga - You gonna want me
05. Jark Prongo - Convoy
04. Thomas Anderson - Washing up (Tiga Remix)
03. Pryda - Aftermath
02. Fairmont - Gazebo
01. Bedrock - Santiago [Pararell Sound Edit]
Här kommer min top 10!
01 Armin Van Buuren & Jan Wayne - Sensation Anthem 2005
Klockren!! Breaket nästan lika bra som "Adagio For strings"
02 Carrie Skipper - Time Goes By (Super8 Remix)
Låt från i somras som man bara inte kunde få ur huvudet.
03 Oliver Prime - Mindgames
Ojojo - så j-la skön Tech/Trance
04 DJ Fire - Himalaya
Härligt ljusa "tones"
05 Perry O'Neil - Rechaged.
Asskön!!!! Helt klart min stora favorit producer under senaste 2 åren.
06 Three Drives - Interstate 101
Jävligt skön build up
07 Absolute - X-Factor
Ett av M.I.K.Es få bra verk från detta år.
08 Nova & Soldout - Maybee Tomorrow
Mmmm, så j-la skön sång på denna
09 Perry O'Neil - Numb
Perry igen. Jävligt bra drag på denna "tech" låt om man "speedar" up den lite.
10 Paragliders - Fisheye
Skönt att se att "all time high producer" Oliver Lieb fortfarande kan leverera
hade man frågat mig för nåra år sen om jag skulle lyssna på annat än trance / edm så hade jag förmodligen sagt nej.. men nu iår..humm
jag kan inte fixa en top10-lista.. mest pga att jag inte hört så mycket musik iår.. är väl nåra marc mitchell remixar och nån oliver prime.. osv.. annars har det varit rätt dött.. ahh parham har levererat en del fint..
och för att vara ärlig vet jag inte om det är "fel" på dagens musik eller om jag bara vuxit ifrån trancen..antar att ju längre man är med något desto "vanare" blir man och därför söker sig till nytt.. kör man en o samma bil ett bra tag vill man efter nåra år ha en ny.. efter ett par år kanske man tröttnar på sin(a) fru(ar) och vill ha ny(a) ..
utveckling!! =)
jag har börjat lyssna mer o mer på ambient och dub =) (= skitnice imo.. lyssnar på MASSOR av klassisk musik oxo.. gärna stråkinstrument..
finns det nån artikell om 2005? .. typ kanske man får lite tips o så.. känns som man följt med rätt bra under tidigare år.. men iår har det varit svagt intresse från min sida
10 låtar i ingen speciell ordning
Smith & Pledger - Northern Lights
Eric Prydz - Call on me (kan vara 2004 men jag bryr mig inte)
Vinylgroover & Redhead - Gobstoppa
Fred Baker - Total Blackout
Mauro Picotto - Lizard (DJ Montana remix) (bäst i år)
Marcel Woods - Advanced
Britney Spears - Someday (Leama & Moor remix)
Randy Katana - Play it Louder
Inertia - The Chamber
Menno de Jong - Sayla (Arizona & Passiva remix)
Kenny Hayes - Daybreaker (Airbase remix)
| Originally posted by Kongo_kim Menno de Jong - Sayla (Arizona & Passiva remix) |

Fullständigt namn:
Menno de Jong Presents. Sayla - Majestic [Arizona Vs. Passiva Remix]
lira ihop en liten lista med 10 st jag har i huvet nu, ingen bestämd ordning lr nåt, bara 10 st jag diggar stenhårt
Eurythmics - Ive got a life (David Guetta & Joachim Garraud Remix)
Röyksopp - Only this moment
Röyksopp - What else is there?
Above & Beyond vs. Andy Moor - Air For Life (Original Mix)
Under Sun feat Mark Otten - Capoeira (Airbase pres. Scarab Remix)
Jonas Steur - Castamara (Original Mix)
Jonas Steur - Silent Waves (Original Mix)
Michael Woods - Advanced
Orkidea - Beautiful (Alt+F4 Remix)
A Boy Called Joni - Green Astronauts (Niklas Harding Remix)