TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA producers section
BETA producers section
Het is al langer een ideetje van me, maar het zou leuk zijn moesten we wat ideetjes kunnen uitwisselen omtrent het producen.
Wat voor materiaal gebruik je, welke software, monitors, interfaces, noem maar op...
Heb je vragen omtrent VST's, samples, compressors, equipment,... vraag gerust. Ikzelf ben geen zo'n grote kenner, maar er zitten hier mensen met jarenlange ervaring
.
Iets wat misschien nog kan volgen uit deze thread: een nieuwe BETA-theme
. Allemaal samen werken aan d� ultieme plaat
.
Ikzelf gebruik momenteel FL Studio. Ik was vroeger fervent aanhanger van Reason (en ReBirth offcourse
) en vond zelfs het toenmalige Fruityloops echt onhandig om mee te werken. Maar toen Jack vertelde dat het echt een goed programma was, die ook VST's ondersteunde ben ik FL Studio eens gaan verkennen. De eerste keer dat ik echt met FL Studio werkte, was trouwens samen met Kevin op de dag van de BETA-party
.
@Wim, ik twijfel momenteel om de v6 aan te kopen. Ben aan het twijfelen tss de XXL edition of de gewone producer edition. Ik gebruik SimSynth, Sytrus,... enzo niet zoveel dus in feite heb ik met de producer edition genoeg? Of wat raad jij aan?
Trouwens, wat is jou studio setup zowat? Qua monitors/interfaces/synths?
Momenteel werk ik via een oud midi-keyboard aangesloten op m'n dj-console, richting FL Studio. Dit werkt niet zodanig goed, omdat de console nogal 'lag' genereerd op de midi.
De beste VST-plugins zijn voor mij: Vanguard, Korg Legacy Collection, Absynth, FM7,...
In de nabije toekomst wil ik graag:
- Goeie monitors qua prijs/kwaliteit
- PreSonus Firefox audiointerface
- Een CME UF7 midi-keyboard
Goeie basissetup? Graag wat meningen graag 
Bestaat hier al gene thread van?
| quote: |
| Originally posted by mellow_head Bestaat hier al gene thread van? |
heb je eigenlijk ooit al een nummer afgewerkt met FL Seba? 
zelf heb ik nog niet de tijd gehad om me erin te verdiepen, maar qua geluidskwaliteit heeft FL sowieso een streepje voor op Reason. alleen vind ik de interface vrij vervelend. Reason is op dat punt veel gebruikersvriendelijker.
en een derde BeTA-party vraagt een derde theme, dat is waar
onlangs een nieuwe track begonnen met de BeTA-party in het achterhoofd, maar die ligt momenteel wat stil (net als de BeTA-party, lol). ik zal zien of ik een sample kan maken.. heb hem niet lang geleden voor Wim ge�ploaded in ieder geval. 
| Originally posted by TOR en een derde BeTA-party vraagt een derde theme |
| Originally posted by TOR heb je eigenlijk ooit al een nummer afgewerkt met FL Seba? ![]() |

| Originally posted by TOR zelf heb ik nog niet de tijd gehad om me erin te verdiepen, maar qua geluidskwaliteit heeft FL sowieso een streepje voor op Reason. alleen vind ik de interface vrij vervelend. Reason is op dat punt veel gebruikersvriendelijker. |
lol
.| quote: |
| Originally posted by TOR en een derde BeTA-party vraagt een derde theme, dat is waar onlangs een nieuwe track begonnen met de BeTA-party in het achterhoofd, maar die ligt momenteel wat stil (net als de BeTA-party, lol). ik zal zien of ik een sample kan maken.. heb hem niet lang geleden voor Wim ge�ploaded in ieder geval. |
Die instrumente van FL klinke echt slecht vinnek, maar da ligt mss aan mij
En kvind tot kort de enige goede vsti de jp8080 vsti, maar echt super kan ik die ook late klinke.
Vraagske, als jullie een instrument vet wille late klinke, draaie jullie dan ook gewoon aan die toppekes of hebt gulle echt een idee waar jullie mee bezig zijn 
| Originally posted by Sh!fty Die instrumente van FL klinke echt slecht vinnek, maar da ligt mss aan mij En kvind tot kort de enige goede vsti de jp8080 vsti, maar echt super kan ik die ook late klinke. Vraagske, als jullie een instrument vet wille late klinke, draaie jullie dan ook gewoon aan die toppekes of hebt gulle echt een idee waar jullie mee bezig zijn |
. Een delay en/of reverb erop doen al leuke wonderen hoor. Maar wel niet overdrijven anders krijg je overdreven sounds.
.
| Originally posted by Pheatus Aha? Zend eens het sampeltje? |

Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen.
En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer.
FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden.
| Originally posted by Dark Apostle Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen. En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer. FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden. |

Jep idd, enkele tutorials volgen en verder gewoon veel zelf proberen. Zo leer je het beste. Bij mij duurde het weken eer ik in FL de mixer gevonden had 
Ben sinds enkele jaren gebruiker van Reason, en ben er z��r tevreden over. De sounds beginnen inmiddels eindelijk deftig te klinken.
Heb nog nooit FL van dichtbij gezien dus ik ga geen vergelijkingen maken, maar toch, ook zonder VSTs zijn de mogelijkheden van Reason onbegrensd in het producen van nieuwe, vette en professionele sounds, zeker nu er een combinator device in Reason 3 is geintegreerd.
Ik ben ook niet van plan om in de nabije toekomst meer aanvullende software, hardware of MIDI keyboards aan te schaffen, vooraleer ik het uiterste uit Reason zelf heb gehaald, want ik ben ervan overtuigd dat je met het programma op zich waanzinnige dingen kan doen 
Hebt ge ondertussen nog iets afgemaakt Guy? Ik kan mij herinneren dat ge me in onze trance.nu dagen een paar samples had laten horen onder uw Distle alias, en die klonken zeker niet slecht. 
| Originally posted by Jasperovitsj Hebt ge ondertussen nog iets afgemaakt Guy? Ik kan mij herinneren dat ge me in onze trance.nu dagen een paar samples had laten horen onder uw Distle alias, en die klonken zeker niet slecht. |
Schitterend!
Ik zal in het voorjaar van 2006 wel eens ne sample sharen, als de track al beter is uitgewerkt.