TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ibiza

Posted by Gaby on Jan-09-2002 20:04:

Angry Ibiza

Som alla vet nu s� kommer det inte att finnas n�gra resor till Ibiza i sommar s� jag t�nkte att varf�r inte kontakta mytravel.se (>om my travel > kontakta oss) och fr�ga om Ibiza?
�r det tillr�ckligt m�nga som tajat om Ibiza s� m�ste resebyr�rna fatta att det finns ett intresse!

www.mytravel.se

Posted by Aendy on Jan-09-2002 20:21:

Re: Ibiza

quote:
Originally posted by Gaby
Som alla vet nu s� kommer det inte att finnas n�gra resor till Ibiza i sommar s� jag t�nkte att varf�r inte kontakta mytravel.se (>om my travel > kontakta oss) och fr�ga om Ibiza?
�r det tillr�ckligt m�nga som tajat om Ibiza s� m�ste resebyr�rna fatta att det finns ett intresse!

www.mytravel.se

VAFAEN? Varf�r har de inga resor till Ibiza? Menar du att det inte finns n�gra svenska resebolag som flyger regulj�rt till Ibiza? Har det brutit ut n�t krig d�r som jag missat eller vad �r det fr�gan om? Tror dock inte vi kan tjata oss till det, men det skadar ju inte att prova.

Posted by Gaby on Jan-09-2002 20:35:

Inga svenska eller norska bolag kommer att s�lja resor till IBIZA!

Jag tror inte heller att man kan tjata till sig det ...men ska man bara ta det som det �r? Skadar ju inte att skicka EN fr�ga
Resebolagen ska iallafall f� veta att det finns ett intresse

Posted by Virus on Jan-09-2002 21:16:

Va, inga resor till ibiza??

Men regulj�rbiljetter m�ste v�l g� att f� tag p� i v�rsta fall?
Eller ocks� byta flight i n�t annat land..

Det verkar ju hur som helst bli en dyrare historia..

Jag skrev ett meddelande till dom d�r.

Posted by 303 on Jan-10-2002 20:23:

Flyg via London...

Posted by Gaby on Jan-10-2002 21:43:

Barcelona-Ibiza eller Madrid-Ibiza...

Men som sagt inte nog att det �r dyrt att vara p� Ibiza s� ska resan dit bli dyr! Och sen s� ska man betala boende ox�!
Charter kan vara ett billigare alternativ och soft p� sitt s�tt, man slipper ju t�nka p� att hitta boende och transfer mellan flygplats och hotell �r fixat. Man blir bara h�mtad sen n�r man drar... s�nt e sk�nt !

Sen beh�ver man ju inte ha "charter semester" bara f�r att man �ker charter!

*suck* Varf�r ska det vara s� kr�ngligt och dyrt att ta sig till paradiset?

Posted by Gaby on Jan-11-2002 00:42:

Svar fr�n my travel:

Hej Gabriella

Vi p� My Travel tackar f�r ditt mail.

Anledningen till att Ibiza tagits bort �r att efterf�gan
helt enkelt inte var tillr�ckligt stor f�r att arrangera
resor dit.

V�nlig h�lsning

Mats Bystr�m
My Travel

Posted by reveal on Jan-11-2002 02:05:

jag trodde att "alla" ville �ka dit? allts� inte bara vi trance-freaks, utan �ven alla andra festsugna ungdomar?

Posted by Virus on Jan-11-2002 08:56:

Tydligen inte..

H�r �r vad jag fick:

Hej Jens

Vi p� My Travel tackar f�r ditt mail.

Anledningen till att du inte hittar detta �r att varken
Spies Always eller Vingresor kommer att resa till Ibiza
nu i sommar.

V�nliga h�lsningar

Mats Bystr�m
My Travel

--

Skrev till Apollo ocks� eftersom en kompis till mej p�stod att dom skulle ordna resor till Ibiza i sommar, men..:

Hej Jens!

Tyv�rr s� har vi inte Ibiza p� v�rt sommarprogram i �r, men det �r inte om�jligt att vi har det till n�sta �r. Men g� g�rna in p� www.apollo.se f�r att kolla p� v�ra andra intressanta resm�l.

Med v�nliga h�lsningar
APOLLO/kundservice

--

"Ja, jag drar till Kos ist�llet!"

Posted by WhiteRussian on Jan-11-2002 13:10:

Lightbulb

Tipsade inte Nordlight om n�n resebyr� som man kunde �ka direkt ifr�n Sverige med? Kommer inte ih�g vad den hette men det g�r nog Nordlight...

N�?

Posted by Gaby on Jan-11-2002 15:11:

quote:
Originally posted by King of Clubs

"Ja, jag drar till Kos ist�llet!"

Jag hoppas att det var ett sk�mt!!!
Alla som har planer p� att dra till Kos f�r att ni tror att det �r bra party...DON'T DO IT!!!! Det �r en myt!! Kos suger!!! �ldern ligger runt 16-20, det �r dyrare �n andra �ar, massor med fylla, fylla, fylla, inga riktiga klubbar, bara skandinaver... ska jag forts�tta?

Alternativ ist�llet f�r Ibiza �r Aiya Napa, fast d�r s� �r det yngre publik och inte lika bra party...men Ibiza �r ju Ibiza inget annat kn�cker!
Aiya Napa har en hel del stora klubbar och k�nda djs drar dit och lirar. (Tiesto, Carl cox, Judge Jules...)

Om inte Aiya Napa s� �r Ios kul!
P� Ios s� kan man bara festa...finns inget annat �n fest! Folk fr�n HELA v�rlden! Partyt �r billigare (kr�ka och intr�de)
Klubbar som st�nger 5 p� morgonen och �ppnar igen 1 h efter...�ppet tills ingen pallar mera (lag p� att man ska st�nga senast 5 men ingen lag p� n�r man ska �ppna )

Posted by Virus on Jan-11-2002 17:11:

quote:
Originally posted by Gaby

Jag hoppas att det var ett sk�mt!!!
Alla som har planer p� att dra till Kos f�r att ni tror att det �r bra party...DON'T DO IT!!!! Det �r en myt!! Kos suger!!! �ldern ligger runt 16-20, det �r dyrare �n andra �ar, massor med fylla, fylla, fylla, inga riktiga klubbar, bara skandinaver... ska jag forts�tta?

Haha.. det var bara ett oskyldigt sk�mt.
Kos �r inget jag lockas av..

Aiya Napa verkar det ju komma en del bra dj�s till, men sen f�r man �ven en �verdos 2-step p� k�pet..

Jag ska till Ibiza �ven om jag m�ste simma dit.

Posted by SWE_TRANCE on Jan-12-2002 09:59:

Jag ska till antingen Aiya Napa eller Ios i sommar faktiskt..
Jag var nere p� Cypern senast i oktober 2001, och d� var det juh ganska d�tt, inga direkta "live"-spelningar av k�nda Dj's.. Men skoj som faan var det!

Posted by Beamish on Jan-15-2002 15:06:

Aiya Napa = massor av galna engelsm�n. (H�nder att reseledarna tipsar stora svenska ungdomsg�ng att inte v�snas f�r mkt f�r d� blir det d�ng) + massor av 2 step o Uk Garage
Dock inget fel p� den musiken!!

Posted by Gaby on Jan-30-2002 10:13:

Hoppas alla har trakasserat My travel

Posted by SteveTranz4ever on Jan-30-2002 12:30:

Sj�lv var jag p� Ayia Napa sommaren 2000 fr�n mitten av Juli och tv� veckor fram�t.
Det var s�nt j�dra �s d�r, men det �r ju �nd� s� att det �r som alla andra st�llen, men en j�kla massa fulla Svenskar som kanske e lite yngre, personligen bryr jag mig inte om folks �lder, jag har kul med alla.

Men grejjen �r att d�r finns det lite till. Utbudet �r helt enormt.
Ok de e ju faktiskt s� att st�llet total domineras av engelsm�n, men dom gillar oftast oss Svenskar f�r vi har ju "bara fina blondiner i v�rat land" som det heter. Annars e de v�ldigt mycke engelsm�n som �r d�r f�r att supa, festa, knulla och bada som alla andra d�r. Som n�n sa tidigare s� finns det verkligen m�nga st�llen som bara k�r UK Garage och 2 step.

Eftersom jag blev tr�tt ibland p� st�llena som mina polare h�ngde p� som bara k�rde NRJ hits s� kunde det h�nda att jag drog till dom st�llena.
Det h�nde ju ofta att vi tappade bort varandra eftersom vi var 8 d�r grabbar. En natt n�r jag kom hem s� var det en kompis som kom hem 20 minuter senare �n mig, ca 5.30, han var helt i extas, som p� moln. � han b�rjade ber�tta om ett st�lle han trillat in p� av en slump och just denna kv�ll var det ingen mindre �n Paul Oakenfold som var p� bes�k, kan ju f�rst� varf�r han var i extas men fan va jag slet mitt h�r f�r jag missat det hela......

Kan s�ga det ocks� att det som gjort att Ibiza har f�tt sitt rykte om att vara s� bra �r dom fetaste klubbarna d�r, och det i sin tur f�r att det �r s� j�vla sk�n st�mmning d�r, och mycket men kanske inte allt beror p� att s� j�vla m�nga tar droger och d�rav blir det ju mycke k�rlek. Detta har jag h�rt fr�n folk som sj�lva vart d�r, b�de stenade och nyktra Svenson. Annars e det som andra st�llen med sina bar gator.
K�nner en kille som n�r han var d�r nere var med om n�gra f� som gick runt p� stranden � s�lde n�n typ av drog Dom kr�ktes �ven p� alla Engelsm�n som fanns d�r, guiderna hade till och med sagt vart det var som mest engelsm�n s� dom kunde undvika dom l�ttare.

Nu var jag lite negg, men jag �r helt s�ker p� att det �r skit kul d�r, ville bara dela med mig lite av det jag vet.
H�r e n�t f�r er � skratta �t -->> Jag ska till Kos den 19e Juli Tyv�r s� lever vi i en demokrati s� det blev vad dom flesta av mina v�nner till Men jag kan ha kul vartsom helst...

Ha de bra...

ps. Kolla in min hemsida f�r lite galna bilder fr�n bla Ayia Napa, inte bara supar bilder med grabbarna ds.

Posted by Gaby on Jan-30-2002 13:13:

Kos suger!!! Jag hatade st�llet f�rsta, andra och tredje gg jag var d�r. Efter 3 omg�ngar p� det st�llet s� g�r det inte att �ndra �sikt! Det suger helt enkelt!

Ibiza >>>>>>> jag hittade verkligen hem! Engelskm�nnen som inte h�nger p� bargatan �r ju hur coola som helst! Det �r sk�nt att Ibiza har bargatan f�r idioterna! L�t dom stanna d�r och bli fulla och missa allt annat!