TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Laatste nieuws ID-T vs Gemeente Utrecht omtrent TE2002


Posted by LightForce on Jan-11-2002 15:47:

Laatste nieuws ID-T vs Gemeente Utrecht omtrent TE2002

Entertainmentbedrijf ID&T daagt Burgemeester Brouwer van de gemeente Utrecht voor de rechter. Burgemeester Brouwer heeft inmiddels besloten dat zij het evenement "Trance Energy" in de Jaarbeurs te Utrecht op 16 februari a.s. terug wil brengen naar een opzet voor slechts twintigduizend bezoekers. Dit terwijl in overleg met de
gemeentelijke diensten vanaf september 2001 is gewerkt aan een
opzet voor veertigduizend bezoekers.


Na intensief overleg tussen politie, brandweer, Jaarbeurs en ID&T is begin december 2001 een door alle betrokkenen goedgekeurd
veiligheidsplan voor veertigduizend bezoekers tot stand gekomen. Desondanks kwam de Burgemeester met haar besluit.
ID&T deelt het standpunt van de Burgemeester niet.
Vooralsnog is het besluit van de Burgemeester inhoudelijk nietgemotiveerd. Het standpunt van de Burgemeester is voor ID&T onbegrijpelijk. Daar komt bij dat het evenement "Trance Energy" door ID&T vorig jaar in de Jaarbeurs te Utrecht voor dertigduizend bezoekers met succes is georganiseerd, hetgeen in het evaluatierapport door de gemeentelijke diensten is onderschreven.

De Burgemeester dupeert met haar besluit ID&T en andere bij het evenement betrokken partijen waaronder Radio 538 en TMF. Bovendien dupeert de Burgemeester de duizenden jongeren die het evenement, vanwege de door de Burgemeester beoogde inperking, niet kunnen bijwonen. De Burgemeester dwingt ID&T hiermee tot een kort geding. ID&T, marktleider op het gebied van dance, organiseert al meer dan tien jaar op veilige en verantwoorde wijze grootschalige dance evenementen door heel Nederland, die jaarlijks door ruim driehonderdduizend jongeren met veel plezier worden bezocht. ID&T vervult hiermee de behoefte van een bestaande jongerencultuur, zoals inmiddels uitgedragen door ruim twee miljoen danceliefhebbers in Nederland.

Een zorgvuldige planning en uitvoering van het veiligheidstraject heeft voor ID&T al jarenlang de hoogste prioriteit, juist vanwege het feit dat op ID&T als organisator een zware verantwoordelijkheid rust. Recentelijk, 29 december 2001,organiseerde ID&T in het RAI-complex te Amsterdam met veel succes het dance-evenement "Innercity" voor 42 duizend bezoekers.

De President van de Rechtbank te Utrecht, Sector Bestuursrecht, heeft inmiddels bepaald dat de zitting plaatsvindt op 15 januari a.s. om 15:00 uur.

bron id-t


Posted by Miss Proximus on Jan-11-2002 16:31:

ik ben benieuwd!


Posted by Blik on Jan-11-2002 17:06:

ID-T zal zegevieren!!!!!!!!


Posted by Henkie_henk on Jan-11-2002 17:18:

k vin t wel interessant k heb vermoeden dat idnt best kan winnen...

maarja de gemeente heeft altijd in hun algemene voorwaarden staan "wij kunne doen wat en wanneer we willen" dus dat zal misschien wel parte gaan spelen

wat een zin wat een zin!


Posted by TimeportE on Jan-11-2002 17:18:

ik denk dat id-t een goede kans heeft, ook al ken ik natuurlijk hier neit alle feiten. Id-t heeft natuurlijk een goed argument, die burgemeester had eerder al toegezegt een uitbreiding toe te staan, maar misschien mag dit wel wettelijk.. we zullen zien!


Posted by Henkie_henk on Jan-11-2002 17:22:

True Dat...

als er al overeenkomst was en beide partijen hun wil overeenstemde met hun verklaring wat dus hoogstwaarschijnlijk het geval is bestaat er een geldige overeenkomst bij niet nakoming of iets in die trant volgen er allemaal leuke dingetjes woehoeee (mido nu mag jij *jubel* *jubel* zeggen)

maarja.. als de gemeente ineens komt.. met YO tis nie veillig man.. en allemaal leuke rapportjes van de brandweer volledig gemanipuleerd natuurlijk..

maar misschien ken id-t hierop ook wel sueen wanteh was eerst al verklaard dat t wel veilig was

maareh dis mijn kijk erop


Posted by Ruben_Dubbink on Jan-11-2002 17:34:

ben zekers benieuwd hoe die rechtzaak gaat aflopen.
Toch wel leuk dat zo'n organisatie de gemeente voor het gerecht daagt in plaats van dat dit andersom gebeurt (zoals zo vaak).

Misschien nu toch een beetje voor ID&T KolkieWolkie?

GreetZ RubDub


Posted by -=WVG=- on Jan-11-2002 17:53:

Die gemeentes hebben altijd voordeel bij zo'n rechtszaak ja, maar ja wie weet is het toch ID&T dat aan het langste eind trekt...


Maar uh, ik zag dat de site van TE online is, ziet er goe uit..Dit zal vast al wel ergens gezegd zijn maar ja...


Posted by Eye-Riz on Jan-11-2002 17:59:

Nu het ijzer heet is, moet het gesmeden worden: Psychedelic Circus gaat ook een rechtzaak aanspannen tegen de gemeente, ol�!
t Wordt tijd dat de gemeente Utrecht eens een lesje leert. Ik ben niet zo voor ID&T, maar ik hoop van ganser harte dat ze winnen!!!!


Posted by Flipper01 on Jan-11-2002 18:03:

Ik hoop echt dat ID&T dit gaat winnen en dat er alsnog 40.000 man kunnen komen!! Dit is echt te gek voor woorden dat een gemeente op het laatste moment ff gaat roepen dat het niet door kan gaan!
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen! Gelukkig heb ik m'n kaartje al binnen!!


Posted by New Wave on Jan-11-2002 18:31:

HET ZAL VERBODEN MOETEN WORDEN..... 0 BEZOEKERS DE JAARBEURS IN!.........

neu effe serieus.....het zijn ambtenaren......ze zitten elke dag dikek sigaren te roken, doen geen reet.......alleen maar ZEIKEN............ID$T wint heus wel, zal wel een persoonlijke rede zijn van die burgemeester.................maarja, succes in ieder geval...........................


Posted by LightForce on Jan-11-2002 19:24:

ID&T staat inprincipe een stuk sterker, mede omdat de politie van utrecht en de brandweer de uitbreiding en daarmee gelijk de veiligheids eisen hebben gekeurd. Deze ijn door de 2 instanties goed gekeurd.

Daarnaast had de directie van de Jaarbeurs er geen moeite mee om 40.000 toeschouwers toe te laten. Tja de jaarbeurs zal zoiets gedacht hebben van wat de RAI kan kunnen wij ook, of onder het mum van wij tellen ook mee als het gaat om grote voorziening van feesten!!

Maar ja we zullen zien... uitspraak is redelijk snel.

Laten we hopen dat dit een les mag zijn voor de gemeente utrecht.


Posted by Massive on Jan-12-2002 08:06:

aaaahhhh die gemeente Utreg ken toch ook de vliegende-vinke-tering krijge...

die dikke papzakken weten niet eens wat "dance" is, beetje schijnheilig op alsnog van de 40000 man 20000 man te maken, *FARK*


Posted by LightForce on Jan-12-2002 09:53:

Misschien een ideetje omdeze thread sticky te maken, dit omdat er nog een vervolg natuurlijk opkomt. En misschien daarop wel weer een vervolg en daarop en daarop (tja gemeentes zijn goed in het verschijven).

Dus hierbij stel ik dat dus ff voor Is denk ik beter dan dat je strax misschien wel 5 verschillende news posts hebt.


Posted by John on Jan-12-2002 12:28:

zou et wat uitmaken als id&t zou winnen?
et blijft een gemeente en als ze iets nie willen gebeurd et niet of ze gaan de boel zo lang vertragen dat ze de dag ervoor of op 17 februari zeggen dat er toch wel 40.000 man mogen komen....
kunnen we geen handtekeningen actie beginnnen ofzo?


Posted by -=WVG=- on Jan-12-2002 12:38:

quote:
Originally posted by LightForce
Misschien een ideetje omdeze thread sticky te maken, dit omdat er nog een vervolg natuurlijk opkomt. En misschien daarop wel weer een vervolg en daarop en daarop (tja gemeentes zijn goed in het verschijven).

Dus hierbij stel ik dat dus ff voor Is denk ik beter dan dat je strax misschien wel 5 verschillende news posts hebt.


Dat wordt dan al de 5e...Tering-irritant zijn die dingen naar mijn mening Maar ja, ik hier hier nix te zeggen...


Posted by Eye-Riz on Jan-12-2002 14:26:

sticky's zijn alleen maar makkelijk als het gaat om dingen die steeds terug komen, zoals IRC thread, waarin mensen info kunnen opzoeken. Maar threads over meeting sticky? Daar snap ik het nut ook niet van: mensen blijven toch wel posten als het interessant is, en komt ie dus vanzelf wel weer bovenaan te staan. Henkie kwam alleen met dat er dan verschillende threads over hetzelfde onderwerp komen omdat mensen niet kijken of er al een thread voer is, maar ja: daar hebben we mods voor: die kunnen mensen uitleggen dat er een ander thread is, en de opnieuw gestarte thread closen (of zouden ze daar te lui voor zijn? want het betekent wel meer onderhoud voor de mods )


Posted by Henkie_henk on Jan-12-2002 14:40:

Ja wij kunnen natuurlijk de mensen gaan uitleggen dat er al een thread staat.. ergens benede aan de pagina.. maar je kan deze calamiteiten natuurlijk ook voorkomen.. lijkt me toch wel iets makkelijker...

en of het echt meer inhoud zou geven.. ik denk niet dat me leven der echt beter op word..

dus het is niet een kwestie van lui zijn maar een kwestie van "het is gewoon makkelijker voor iedereen"

ook als bijv een thread die normaal sticky zou zijn (zoals de meething thread) unstickt zou worde dan zoude er weer mensjes kunne gaan bumpe.. of iets in die trant..(en natuurlijk kunne de mods daar ook wat van zegge maar.. net zoals hiervoor.. voorkomen is gemakkelijker)

Kijk in deze thread zal ook niet gepost blijven worden.. aangezien er niet elke dag nieuwe informatie is.. of je moet weer useless gaan posten maar dat komt nooit voor op ta.. dus t feit dat mensen deze thread wel interessant vinde maar niet elke dag info of mening kunne poste.. zou em sticky moge make.. maarja.. tis niet zo dat iedereen hier voorstander van is en er staan al genoeg stickys.. dus je zal maar lekker elke keer beetje naar beneej moete scrolle..

zo..



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.