TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Scandinavian Music Convention 2006, 22-23 Feb
Pages (3): [1] 2 3 »
Scandinavian Music Convention 2006, 22-23 Feb
Vilka ska dit? F�rra �ret var sjukt roligt bra. Beyer, Mull & Lekebush p� deras back-3-back rockade mina shorts...Jag har dessutom f�r mig att �zg�r bj�d mig p� en drink, vilken han m�ste f� tillbaka. D�rmed �r min n�rvaro p� SMC detta �r ganska given. �rets upplaga g�r av stapeln den 22:a och 23:e februari p� Berns i Stockholm.
www.deejaypromo.com/smc/
�nnu �r det bara Stonebrigde som �r bekr�ftad p� lineupen, men jag �r gaaaanska s�ker p� att att Angello & Ingrosso ocks� kommer att lira med tanke p� att de finns med som nominerade i inte mindre �n tre kategorier f�r detta �rets Swedish DJ Awards.
�ntligen har jag �ldern inne ! Nu j�vlar
Hoppas p� en fet j�vla huslina ! .. tidigare upplagor har ju haft skapliga jocks, hoppas d inte �r s�mre i �r 
plus ett
Jag kan inte minnas n�r jag senast var p� en fest med ett g�ng bra husakter...
edit: MoS @ Slagthuset...men Axwell blev s� satans packad s� han lyckades t�mma gansgolvet mot slutet...skandal.
Hoppas p� att jag b�rjar sent den veckan eller att jag kan tjata till mig om att f� g�ra det s� man kan g� p� �tminstone en av kv�llarna.
Har h�rt "rykten" om att PVD skulle vara n�rvarande. Men det f�r man v�l hoppas att han inte �r. F�r i s� fall har de ju spr�ckt dj budgeten 5 dubbelt utan att ha ett enda hett namn p� linan 
Idiotiskt att de m�ste h�lla det mitt i veckan...Fredag/L�rdag hade garanterat dragit dit dubbelt s� m�nga g�ster. Det var ju helt �de f�rra �ret...inte f�r att det hindrade mig fr�n att ha kul, but still...
^ �de var det v�l knappast.
Kanske h�ller de det i mitten av veckan f�r att inte skr�mma Berns vanliga g�ster?! Eller s� �r det s� enkelt att Berns inte vill "l�na" ut sina lokaler de 2 dagarna i veckan som de drar in mest cash?
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 ^ �de var det v�l knappast. Kanske h�ller de det i mitten av veckan f�r att inte skr�mma Berns vanliga g�ster?! Eller s� �r det s� enkelt att Berns inte vill "l�na" ut sina lokaler de 2 dagarna i veckan som de drar in mest cash? |
Lisa Loud �r klar f�r SMC, relativt nytt namn f�r mig .. spelar tydligen electrohouse iaf .. 
| Originally posted by Braxen Lisa Loud �r klar f�r SMC, relativt nytt namn f�r mig .. spelar tydligen electrohouse iaf .. |
Google is your best friend Laszlo
http://www.trustthedj.com/LisaLoud/
| Originally posted by hustler Google is your best friend Laszlo http://www.trustthedj.com/LisaLoud/ |
| Originally posted by Laszlo Yes it is, och �ven fast jag kollat runt lite s� kvarst�r det faktum att jag tidigare aldrig hade h�rt talas om henne |
| Originally posted by hustler 1-0 till dig. |

| Originally posted by hustler Tur att man f�r chansen att se Axwell i februari h�r nere s� att man inte g�r helt lottl�s. Ikv�ll ska vi/jag ut och reka musikutbudet samt alla klubbar h�r nere. �terkommer med en analytisk rapport in da klotterplank. |
S�g Lisa Loud f�r n�gra �r sedan p� ibiza. Men har inte mycket mer minne av det �n att hon nog var r�tt l�cker och lirade n�got housigt 
| Originally posted by Laszlo haha, menade inte att l�ta of�rsk�md. ![]() Hoppas han g�r b�ttre ifr�n sig �n vad han gjorde p� Slagthuset senast. Jag har aldrig i hela mitt liv upplevt n�got katastrofalare. Tyv�rr missade jag hans "riktiga" schemalagda spelning eftersom vi k�ade tv� timmar l�ngre �n v�ntat, och n�r han dyngrak tog sig friheten att �terigen klampa upp i b�set en timma innan st�ngning (minns inte vem det var som just d� spelade) trainwreckade han i princip varenda �verg�ng. Bland annat k�rde han Weekend tv� g�nger inom loppet av 30 minuter, och lekte med cue-knappen till den milda grad att jag samt ytterligare tiotalet tappra sj�lar stod helt stilla, stirrandes, kliandes v�ra skallar och undrade vad fan han h�ll p� med. Till slut fick jag nog och gick in och st�llde mig p� R&B-golvet. S� illa var det. |
D� var ryktena bekr�ftade d�...
Paul Van Dyk kommer igen
http://www.deejaypromo.com/smc
r�tt 'kaxig' bokning 
vill se n�ra tunga husakter innan jag sl�r klackarna i taket dock ..
Weeeeeeeee 
Me is going to stockholm! 

N�n som har en aning om pris/biljetter o s�?
�n s� l�nge �r ju lineupen inte det mista sp�nnande... Nu f�r de ta och rycka upp sig 
grejen e att ska dom forts�tta me � presentera 1 namn varje vecka s� hinner dom inte ens sl�ppa biljetter innan kalaset ...
om d nu var r�tt glest me folk f�rra �ret s� b�r dom ju ha l�rt sig n�tt av d, h�rdare marknadsf�ring .. presentera linan god tid f�re eventet = l�ngre tid f�r biljettf�rs�ljning = fler s�lda biljetter ... ffs lets get it on ! 
| Originally posted by Braxen grejen e att ska dom forts�tta me � presentera 1 namn varje vecka s� hinner dom inte ens sl�ppa biljetter innan kalaset ... om d nu var r�tt glest me folk f�rra �ret s� b�r dom ju ha l�rt sig n�tt av d, h�rdare marknadsf�ring .. presentera linan god tid f�re eventet = l�ngre tid f�r biljettf�rs�ljning = fler s�lda biljetter ... ffs lets get it on ! |

Fick just nyhetsmail fr�n SMC
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paul van Dyk
We are proud to present that the world's number one DJ (according to the readers of
DJ Magazine), Paul van Dyk will be performing on the first night of SMC! There will
also be a live interview, open to the public, at the daytime convention.
International DJ and producer Paul van Dyk has made history by nabbing a Grammy
nomination for Best Electronic/Dance Album for his latest release, Reflections. This
is the first time the National Academy of Recording Arts and Sciences is
acknowledging this category and has clearly established Paul van Dyk as a leader in
this genre. He was also voted "America's Favorite DJ" for 2004 by BPM Magazine and
was the big winner at the 2004 Dancestar Awards, taking home 3 awards: Best
International DJ, Best Event and Best Music in a Commercial (Motorola). Paul Van Dyk
is also the # 1 DJ according to the readers of DJ Magazine, the worlds biggest music
magazine.
Lisa Loud and StoneBridge are also confirmed to play at SMC. Read more about the DJ's.
Tickets & opening hours
Opening hours
Nights | 21.00 - 04.00
Days | 11.00 - 17.00
Entrance night
- Wednesday 250 SEK presale / 300 SEK at the door
- Thursday 200 SEK presale / 250 SEK at the door
- Both nights 400 SEK presale
Entrance day
- Free admission
Presale tickets will be available by the end of this week at these retailers:
Chinateatern Berzelii Park 9, Stockholm, 08-566 323 50, [email protected]
Ticnet www.ticnet.se
C.U.M. Clubwear Klara norra kyrkogata 21, Stockholm, 08-10 40 18
Sneakersnstuff �s�gatan 24, Stockholm, www.sneakersnstuff.se
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som sagt f�rut, I'm there. I �r ska jag fan vara med p� dagen ocks�. F�rra �ret r�nde vi runt i hela j�vla stockholm och letade efter billigt hotell...ni som bor d�r, finns det n�gra billiga sliskiga vandrarhem i n�rheten av Berns?? P� g�ngavst�nd allts�...
Im there too!
Tror jag bara �r d�r f�rsta dagen/kv�llen dock!
Antar det �r 18 eftersom det inte st�r n�ge annat? 
| Originally posted by St_Andrew Antar det �r 18 eftersom det inte st�r n�ge annat? |