TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RoomService Tråden
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »
RoomService Tråden
Jajamensan!
Här är den, tråden för oss som tröttnat på det gamla å vill förändra våra hem lite grann!
Jag har på G min lite mer eller mindre omfattande renovering av min lägenhet, med början av köket.
Kommer posta fortlöpande bilder här 
Nån mer som har nått på G då?
Gött, ser fram emot lite tips
Har nyligen flyttat, och min nya lägenhet är inte direkt färdigfixad 
När jag får tillbaka min tredje skivspelare och min effektprocessor så blir jag tvungen att spika ihop något hokuspokus för att kunna få plats med all utrustning. En förlängning av bordet duger tyvärr inte eftersom jag då blockerar min garderob, så det får bli någon ställning för CD-spelarna och effektprocessorn som får vara ovanför mixerbordet och skivspelarna...
jag måste nog flytta... mitt rum är så jäävla trångt.. finns nästan inte inte plats för alla mina grejer, som ökar alltid med tiden.. själva lägenheten är inte riktigt schysst heller... det läcker t.om vatten in (Y) 
Usch va ni tvungna att starta en sån här tråd?
Det är ju så skoj att göra om saker 
Tyvärr så har jag inte direckt något att göra om nu. Eller i alla fall inte några ideer.
Ne jag skulle behöva en alldeles egen lägenhet att göra saker med 
Mitt rum är ganska nyligen omgjortt med en fondvägg och en ny garderob m.m. Tänker snart börja bygga en bokhylla+nattduksbord som går i samma träslag som resten av möblerna.
| quote: |
| Originally posted by Laszlo När jag får tillbaka min tredje skivspelare och min effektprocessor så blir jag tvungen att spika ihop något hokuspokus för att kunna få plats med all utrustning. En förlängning av bordet duger tyvärr inte eftersom jag då blockerar min garderob, så det får bli någon ställning för CD-spelarna och effektprocessorn som får vara ovanför mixerbordet och skivspelarna... |

| Originally posted by mr_fisken Ett tips du kan använda dig av är att köpa en tv-hylla från ikea som jag tror kostar under 100kr. Dom lär funka för dina cd-spelare om du inte har en bjässa till cd-spelare. Att köpa en sån likadana custom made för tex cdj800/1000 kostar fan flera tusen har jag sett ![]() Kan bli nice o ha det ovanför vinylspelarna. |
bra tråd =)
ett litet tips som kanske verkar värdelöst nu men vänta tills nu provat =)
ehm.. när ni ska flytta in i en ny lägenhet.. en vecka innan.. (om det finns möjlighet och det inte redan är gjort nyligen) ta och tapetsera om.. kanske slipa/lägga om golvet.. saker som är _MYCKET_ bökiga efter att man flyttat in
lägenheten blir _mycket_ fräshare och hjärtat mår bättre =)
edit
man kanske inte får göra såhär? =) (= .. ingen aning.. men tyckte den passar in under tråden..och nån kanske har missat
myspyshörnan
| Originally posted by Laszlo Ja, precis...de är ju svindyra...Vill helst ha en lutande hylla dock, annars kan det bli lite obekvämt att ratta cd-spelarna och effektprocessorn då de kommer sitta en bit upp...men det borde inte vara speciellt svårt att hitta... |
Jag har tänkt ha en randig fondvägg på samma sida som köksinredningen med diskbänken är.
Tänk er väggen jämte inredningen:
Från golv till bänkskiva, mörkgrått
Jag har tänkt ha en glasskiva som stänkskydd istället för kakel/mosaik, och i samma höjd som den, tänkte jag ha då från den mörkgråa en lite ljusare grå, upp till underkant överskåp..
Sen resten av väggen, då även över överskåpen, i en ljus grå färg.
Vad tror ni? 
Hjälpbild
Iochmed att glaskivan kommer ge en grönaktig lyster på den vita färgen bakom, så tror jag det kommer bli en läcker kontrast..
Alltså, ni anar inte hur jääkla svårt det är att bestämma sig för vilken färg, om man ska ha tapeter och allt sånt .. snoooorsvårt ju!
| Originally posted by mr_fisken Att köpa en sån likadana custom made för tex cdj800/1000 kostar fan flera tusen har jag sett ![]() Kan bli nice o ha det ovanför vinylspelarna. |
| Originally posted by mr_fisken det är lutning på dom jag menar som man bestämmer själv men du kan säkert hitta flera liknande alternativ |
ja, pioneerstativen är uppåt väggen för dyra just nu...de där TV-stativen ser alldeles för klumpiga ut, tror de kommer ut från väggen för mycket...hade mer tänkt mig en fräsch trähylla...iofs inte så svårt att snickra ihop en på egen hand heller...
| Originally posted by jofawe Jag har tänkt ha en randig fondvägg på samma sida som köksinredningen med diskbänken är. Tänk er väggen jämte inredningen: Från golv till bänkskiva, mörkgrått Jag har tänkt ha en glasskiva som stänkskydd istället för kakel/mosaik, och i samma höjd som den, tänkte jag ha då från den mörkgråa en lite ljusare grå, upp till underkant överskåp.. Sen resten av väggen, då även över överskåpen, i en ljus grå färg. Vad tror ni? ![]() Hjälpbild Iochmed att glaskivan kommer ge en grönaktig lyster på den vita färgen bakom, så tror jag det kommer bli en läcker kontrast.. Alltså, ni anar inte hur jääkla svårt det är att bestämma sig för vilken färg, om man ska ha tapeter och allt sånt .. snoooorsvårt ju! |
| Originally posted by mr_fisken Det där tror jag kommer bli nice. En grej jag diggar med glasskivor är när man fäster en färgad tejp på den i skarpa färger. Kan bli hur bra som helst men jag vet inte om det skulle funka i kök om matos och fett skulle luckra upp den kanske. |
| Originally posted by jofawe Man fäster ju tejpen på baksidan av glaset |
men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt
| Originally posted by mr_fisken ja så klart men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt |
Någon som har ett exempel på vad ni pratar om, har svårt att föreställa mig den ni behandlar...
| Originally posted by Aendy Någon som har ett exempel på vad ni pratar om, har svårt att föreställa mig den ni behandlar... |
nu har jag lagt upp en blog om min renovering 
http://jofawe.mine.nu
| Originally posted by jofawe nu har jag lagt upp en blog om min renovering ![]() http://jofawe.mine.nu |
| Originally posted by jofawe nu har jag lagt upp en blog om min renovering ![]() |

Är det en bostadsrätt du har för annars undrar jag om det verkligen är värt att kosta på lägenheten om man inte ska bo där i många år framöver, men det kanske du ska 
Haft kul med spacklandet/tvättandet? 
reveal:
Jag gör det mesta själv, men får hjälp av min kusin (snickare/golvläggare) och min styvfar.
Jag har hjälpt dem båda när de renoverat sina kök så de är skyldiga mig en tjänst :P
Det är inte alltför skitsvårt.
Dock har ju jag stött på lite problem, vilket inte alltid är kul.
Men imorgon tisdag ska vi smälla upp den nya väggen och lite sånt så då ser man lite mer än nu 
Priser.. jadu .. jag har en budget på 80k som jag förmodligen kommer spräcka. Har köpt själva inredningen av köket på HTH och vitvarorna på Carlssons här i växjö.
HTH var väldigt bra tycker jag, lagom billiga kan man säga. De lämnade ett totalt pris på inredning inkl vitvaror på 60k.
De jag kollat med tidigare (Ballingslöv, Kök&Bad och Myresjökök) låg på 58k UTAN vitvaror .. skadat!
Och sen mr_fisken: Det är en bostadsrätt 
Å det blev inte så jättemycket fixandes i helgen då min flickvän var här.. erhm.. ja..
jävlar vilken ide jag fick idag..
och jag ska förverkliga den! =)
Men jag säger inte vad det är förrens det är klart hihi..
eller åtminstånde tills jag gipsat igen