TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance reviews Januari/Februari/Maart 2006
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Push2005 on Jan-08-2006 21:27:

Trance reviews Januari/Februari/Maart 2006

Om 2006 goed in te zetten; hier is wat stuff van Somatic Sense . Kheb nog meer reviews voor later te posten; maar ik heb het voor de moment iets drukker als anders .

Hier gaan we.

Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Disc 1) [Somatic Sense - 26/02/2006]

A1: Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Original Mix)
Fusion 2006 ... deed me eigenlijk vermoeden dat het weer een of andere remake zou zijn; EN HET IS ER OOK EEN (Thanks Mr.Canon )Deze track is eigenlijk weinig speciaal; gewoon 'n goeie trancer, en de remixes werken het af.
7/10

B1: Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Super8 Dub)
Super8... kan je veel van verwachten, maar het kan evengoed crap zijn . Dit keer gelukkig niet. Deze break bezorgt je kippenvel; en erna is het heel mooi afgewerkt naar de climax toe. In deze plaat zit gevoel
8/10

Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Disc 2) [Somatic Sense - 26/02/2006]

A1: Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Carl B Remix)
OMG OMG! Ch00000n.Carl B is al altijd een zeer goede producer geweest in mijn ogen; en hier bevestigt hij zich weeral. Somatic Sense mag blij zijn dat ze deze gast hebben binnengehaald; ok... de review:
Met een geweldig energieke en originele intro wordt de plaat op je afgevuurd. De break is erg verzorgd afgwerkt, met van die 'heavenly' vocals die nog net hoorbaar zijn; zoals Icone ze soms gebruikt . De rest van de track verveelt geen seconde... een ware dansvloerBOM. De vette effects erin maken het gewoon af!
9/10

B1: Hiver & Hammer - Fusion 2006 (SonicVibe Remix)
Techy intro van Sonicvibe, maar dat verwacht je ook van hem. Techier impliceert dikwijls eentoniger; maar verscheidene effectjes maken het toch wel plezant om naar te luisteren. Ook de break is in orde; en erna een goede baslijn om alles te geven. Misschien iets voor Bertn ?
7.5/10

Er bestaat ook nog een Funabashi remix; maar ik weet nie op welke plaat die verschijnt.

Posted by mrcanon on Jan-08-2006 22:14:

Toch wel, de track "Fusion" staat op deze cd: "Hiver & Hammer - Substance (The Album)", kwam uit begin 2004.

Posted by Antony on Jan-09-2006 16:09:

die Carl B remix is inderdaad ni slecht energiek zoals we het graag hebben met vele hightech geluidjes derin, vinnek altijd leuk...

Posted by Push2005 on Jan-13-2006 15:39:

Ti�sto pres. Allure - The Loves We Lost [Magik Muzik - 30/01/06]

A1: Allure - The Loves We Lost (Original Mix)
Ahhh; eindelijk is hij daar. Deze track werd voor het eerst gespeeld tijdens de Disneyland Set van Ti�sto en sindsdien opgevolgd door hongerige fans die deze release best wel smaken. Het nummer is gebaseerd op "She Can't Feel Anything" van Paula Cole; maar uiteindelijk blijft er nog weinig van over: Met een fantastische baslijn gaat de track van start, en al gauw komt er een acid-achtig soundje bij, iets wat je toch niet meer veel hoort deze tijd. Trouwens dit is de echte original mix; en niet die gore "Vocal Mix" die Armin heeft zitten spelen. Dit is degelijk de ISOS-versie (die pakken beter is). Het verschil hoor je wel aan de extra effecten en die diepgang van de stem. De bewerkte vocals in de break bewerkstelligen absoluut het kippenvelgehalte van deze plaat. Eigenlijk is dit nummer in alle opzichten uniek. En volgens mij heeft Ti�sto 'm z�lf gedaan, want Cor wordt nergens gecredit
9.5/10

B1: Allure - The Loves We Lost (Tilt Remix)
Aanvankelijk vond ik dit een progverkrachting van het origineel; maar naarmate ik het meer beluisterde ben ik 'm nog redelijk beginnen appreci�ren. De track verliest wel wat van haar energie, maar dat wordt gecompenseert door die fijne Tilt-effectjes. De vocals worden hier nogmaals bijgewerkt, maar ook goed gedaan. Na de 6de minuut wordt het toch wel genieten. Het enigste nadeel is dat deze track een beetje langdradig uitvalt...
7.5/10

Santiago Nino & Shawn Mitiska - Driving Miles/Sympolce [Somatic Sense Future Sounds - 14/02/06]

A1: Santiago Nino & Shawn Mitiska - Driving Miles
Een lekker laidback nummertje; die aangenaam klinkt. Misschien meer iets om in de progressive thread te plaatsen; maar toch weeral een mooie release op Somatic Sense.
7/10

B1: Santiago Nino & Shawn Mitiska - Sympolce
Sympolce gaat iets tranzier van start. Een redelijk hoge sound doet deze intro nogal happy klinken. Maar net voor de 4de minuut verandert het een beetje: Een kort breakje en daarna een mooie opbouw naar de volle schoonheid van de plaat.
7.5/10

C-Quence - Endorphine [A State Of Trance - 13/01/06]

A1: C-Quence - Endorphine (Original Mix)
Het was toch al een tijdje geleden dat we nog iets van C-Quence gehoord hadden; maar hij is helemaal terug. De Original Mix van Endorphine had ik pas als laatste van de 3 versies gehoord; maar doet niet onder voor de remixes. Na de intro wordt alles dichtgesmeten en wordt rustig opgebouwd. Tegen mijn verwachtingen in blijft de plaat algemeen wel vrij kalm; maar er gaat toch een zeker schoonheid vanuit en dat maakt deze plaat wel deftig.
8/10

B1: C-Quence - Endorphine (Hydroid's Breaking The Law Remix)
Een rustige (haast zwoele) intro is de inzet van deze plaat. In de intro alleen al komen prachtige strings aan bod die vanaf dan al kippenvel kunnen geven. Er wordt ook gebruik gemaakt van breaks, dat mag best ook wel nog 'ns in een tranceplaat. Ook hier wordt bijna alles gedempt voor de uiteindelijke opbouw begint en komen de tranzy riffs het best tot hun uiting; magistrale breakdown! Pas hierna komen de Endorphine elementen aan bod om de track als n remix te doen klinken. Erg geslaagd!
8.5/10

B2: C-Quence - Endorphine (Arizona Remix)
Ha; hier zijn we weer met die exteem cleane, goeie trancesound. Arizona (Thomas Bronzwaer) weet echt hoe het moet in zijn producties. Deze mix is de energiekste van de 3 en IMO ook de besten. De break is enorm verzorgd en daarna wordt alles losgelaten
8.5/10

Nile - Orange Line / Ra] [Somatic Sense Future Sounds - 09/02/06]

A1: Nile - Orange Line (Original Mix)
Weer een proggier releasje op dit sublabel van Somatic Sense. Ik heb de indruk dat ze eraan doordoen de laatse tijd . Nog net decent stuff!
6.5/10

B1: Nile - Ra (Original Mix)
Deze track klink al een stukje mooier. Hier zitten echt leuke effectjes in, waar de track het ook van moet hebben. Klinkt toch goed naar mijn smaak...mag in mijn collectie
7.5/10

SolarScape - Alive (All Discs) [ProFuse 27/02/06]

De 2de release op dit nieuwe sublabel van Somatic Sense (Zonderland was de eerste release). Omdat de mixes verspreid staan over verschillende discs zet ze hier ��n voor ��n effe:

Original Mix: Geen slecht nummer; maar de vocals zijn een beetje cheesy (kzou haast zeggen dat ze van Annemie van Ian Van Dahl komen): 6/10
Alucard Remix: Alucard zijn tracks zijn eigenlijk wel genieten. Heerlijk rustig deze track en de vocals worden maar amper gebruikt: 7/10
Hydroid pres. Phynx Remix: Het instrumentale werk is wel origineel; daar is Hydroid goed in; maar het geruik van de vocals is niet echt gepast: 6.5/10
Ronski Speed Vs. Stoneface & Terminal Remix: Toch wel de meest geslaagde van de mixes; er is ook nog een dubversie voor diegenen die de vocals echt niet kunnen luchten . Energieke track: 8/10

M.I.K.E - Strange World 2006 [Club Elite - 30/01/06]

A1: M.I.K.E - Strange World 2006 (M.I.K.E's Rework)
Hier is hij dan... de 2006 remix : . Persoonlijk vind ik dat het wel nog een geslaagde remix te noemen is. Alle vette elementen uit de origenele versie blijven behouden; alleen het energielevel wordt fiks opgedreven en een paar extra effects erin. Deze versie raakt misschien niet aan de 2000 remake; maar ik vond 'm in Illusion best nog vet klinken.
8.5/10

B1: M.I.K.E - Strange World 2006 (Filterheadz LoveDistortion Remix)
OMFG is het enigste woord dat deze track kan beschrijven . Die idiote FilterHeadz hebben al lang afgedaan; dit is nog 100x erger dan hun remix van Delirium's Silence. Het origineel wordt amper behouden en ze werken inderdaad toe naar de naam van hun remix: Distortion ... De intro valt nog mee; maar daarna ga het wel wat tever: Platte Kak !
2/10 !!! (* note... dit is lager dan Gielen zijn laatste track )

B2: M.I.K.E - Strange World 2006 (Mr. Creme Fresh Remix)
Aangezien de naam van de remixer me nieks zei wist ik ook niet aan wat me te verwachten... het origineel is wel nog herkenbaar gebleven; maar voor de rest klinkt het nogal monotoon en duister. Niet echt geslaagd te noemen.
5/10

Posted by Blue Sky 99 on Jan-13-2006 16:28:

quote:
Originally posted by Push2005
Ti�sto pres. Allure - The Loves We Lost [Magik Muzik - 30/01/06]

A1: Allure - The Loves We Lost (Original Mix)
Ahhh; eindelijk is hij daar. Deze track werd voor het eerst gespeeld tijdens de Disneyland Set van Ti�sto en sindsdien opgevolgd door hongerige fans die deze release best wel smaken. Het nummer is gebaseerd op "She Can't Feel Anything" van Paula Cole; maar uiteindelijk blijft er nog weinig van over: Met een fantastische baslijn gaat de track van start, en al gauw komt er een acid-achtig soundje bij, iets wat je toch niet meer veel hoort deze tijd. Trouwens dit is de echte original mix; en niet die gore "Vocal Mix" die Armin heeft zitten spelen. Dit is degelijk de ISOS-versie (die pakken beter is). Het verschil hoor je wel aan de extra effecten en die diepgang van de stem. De bewerkte vocals in de break bewerkstelligen absoluut het kippenvelgehalte van deze plaat. Eigenlijk is dit nummer in alle opzichten uniek. En volgens mij heeft Ti�sto 'm z�lf gedaan, want Cor wordt nergens gecredit
9.5/10

Hij werd al gedraaid op TIC 2

Posted by Bl@ckOut on Jan-13-2006 16:46:

Nice reviews push

Posted by Phortastic on Jan-14-2006 23:49:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
Hij werd al gedraaid op TIC 2

en dervoor ook nog

die was zelfs al ID toen ik nog tiesto whore was... dus das al heeeeeeel lang geleden

Posted by Roeler on Jan-15-2006 23:54:

Keep up the good work Push :-)

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 19:43:

B1: M.I.K.E - Strange World 2006 (Filterheadz LoveDistortion Remix)
OMFG is het enigste woord dat deze track kan beschrijven . Die idiote FilterHeadz hebben al lang afgedaan; dit is nog 100x erger dan hun remix van Delirium's Silence. Het origineel wordt amper behouden en ze werken inderdaad toe naar de naam van hun remix: Distortion ... De intro valt nog mee; maar daarna ga het wel wat tever: Platte Kak !
2/10 !!! (* note... dit is lager dan Gielen zijn laatste track )

?????????

Meen je dat nu? Ik vind die remix net super! De rework van MIKE is zeker goed, maar ik vind deze Filterheadz lekker aggressief. Voor mij een zeer geslaagde remix.

Posted by Bunz on Jan-17-2006 19:46:

Die platen die Puch reviewt zien er altijd zo veelbelovend uit (aangezien hij zowat dezelfde smaak als mij heeft), maar helaas raakt nog niet de helft tot in de sound-station

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 20:04:

De vinyl release van MIKE komt pas uit op 30 januari 2006. Als je 'm vlugger wilt hebben: www.audiojelly.com - daar kan je 'm al een paar weken legaal aankopen!

Posted by Real on Jan-17-2006 20:07:

quote:
Originally posted by Bunz
Die platen die Puch reviewt zien er altijd zo veelbelovend uit (aangezien hij zowat dezelfde smaak als mij heeft), maar helaas raakt nog niet de helft tot in de sound-station

deejay.de & decks.de zijn de oplossingen voor al uw problemen.

Posted by Push2005 on Jan-17-2006 20:16:

quote:
Originally posted by dj Elof
?????????

Meen je dat nu? Ik vind die remix net super! De rework van MIKE is zeker goed, maar ik vind deze Filterheadz lekker aggressief. Voor mij een zeer geslaagde remix.

hmm; dat is vreemd
Uw sets zijn nochtans volledig naar mijn smaak... nee echt, ik kan mij totaal niet vinden voor die remix... is toch erg plat

Posted by The Freezzz on Jan-17-2006 20:44:

quote:
Originally posted by Phortastic
en dervoor ook nog

die was zelfs al ID toen ik nog tiesto whore was... dus das al heeeeeeel lang geleden

Idd, deze stond altijd bekend als ID(#9 @ Aria 11-06-2004)

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 21:13:

Push2005, de electro hype begint ook door te sijpelen in mijn muzieksmaak vrees ik... en ik hoorde die Filtheadz en ik had zoiets van 'wohow'. Maar in mijn promo mix'ske heb ik toch maar geopteerd voor de rework.

Trouwens, ik heb die rework eens in Virtual DJ gesmeten, niemand niets opgevallen?... de track zit namelijk verkeerd in elkaar. Ook het einde klopt niet. De track wordt te vroeg afgesneden (de outro is te kort). Ik denk dat MIKE (of de platenfirma) erin geknipt heeft, maar per ongeluk de verkeerde knip gemaakt heeft.

Posted by Blue Sky 99 on Jan-17-2006 21:16:

quote:
en dervoor ook nog

Wat'k bedoelde was dat vanaf toen bekend was om welke plaat het ging Dat hij nog langer gedraaid wordt wist ik ook, ik ben namelijk ook nog Ti�sto whore geweest

Posted by Phortastic on Jan-17-2006 21:29:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
ik ben namelijk ook nog Ti�sto whore geweest

al de goei zijn precies ooit nog tiesto whore geweest he

Posted by Push2005 on Jan-17-2006 22:15:

Ti�sto hug, anyone ?

@Elof ... idd elektro sijpelt door Er zijn al electrotracks die ik kan smaken (ik ken er wel echt nog niet veel) ; maar die filterheadz zal nooit mijn ding worden vrees ik

Stay tuned for more reviews (tomorrow )

Posted by Jasperovitsj on Jan-17-2006 23:02:

quote:
al de goei zijn precies ooit nog tiesto whore geweest he

*schudt nee*

Posted by Phortastic on Jan-18-2006 01:28:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
*schudt nee*

*schudt ja*

Posted by Push2005 on Jan-18-2006 08:32:

*Schudt STFU of post wat reviews*

Posted by Blue Sky 99 on Jan-18-2006 10:00:

Ivm elektro, die nieuwe Dave Lambert kan ik wel best smaken, en zeker die Nobody Mix ...

Posted by CygnusX on Jan-18-2006 12:02:

Kyau vs. Albert - Kiksu/Are You Fine
Het is een tijdje stil geweest rond deze 2 producers, maar nu zijn ze terug met iets nieuws. Kiksu is ongetwijfeld mijn favoriet van de 2. Het nummer draait rond een mooie, simpele, happy en catchy melodie. Ik heb me laten vertellen dat Kiksu Fins is voor 'melodic trance' (of 'cheese' volgens anderen). Are You Fine is niet slecht, maar ik heb de indruk dat ik die (mooie) melodie al eerder heb gehoord en ik ben geen grote fan van die vocals.
Kiksu : 8/10
Are You Fine : 7/10

Steve Callaghan & Frase - The Element (Ian Betts Remix)
Deze uplifting track viel me enkele weken geleden erg op tijdens Trance Around The World. De melodie is uplifting en energiek, een echte dansvloerbom. Er zijn nog een paar andere mixen (Original, Vocal, Frase en Steve Callaghans Deku Brekz Remix), maar die heb ik nog niet beluisterd.
7.5/10

Posted by Zehra on Jan-18-2006 13:34:

^ die vocals in are you fine vind ik ook maar raar

Posted by domineesje on Jan-18-2006 13:42:

quote:
en dervoor ook nog

dacht ik ook (2000 als ik me niet vergis)

Pages (3): [1] 2 3 »