TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Klockor (och annat bling-bling)
Pages (3): [1] 2 3 »
Klockor (och annat bling-bling)
P� tiden att vi skaffar en tr�d som denna. Eller �r det bara jag som �r k�r i klockor? Armbandsur dvs.
Jag har tyv�rr lyckats bli av med min underbara klocka, vet inte exakt n�r och var detta skedde - misst�nker att det h�nde n�r jag skrapade bilrutan n�gon g�ng under juletid, vad som �r s�kert �r att den �r borta. D�rf�r �r jag p� jakt efter en ers�ttare - klockhomofil som jag �r kan jag inte vara utan en p� handleden, det k�nns f�r mig som att vara naken.
N�gon som har sett till n�gra snygga klockor som ni kan tipsa om? Student som jag �r har jag tyv�rr inte r�d att l�gga ut 100.000 sp�nn p� en Breitling - n�gonstans i 1000-kronorsklassen �r vad jag har r�d med. �r det en riktigt fin klocka kanske jag kan str�cka mig n�gra hundralappar �ver.
OBS: �r inte p� jakt efter digitala hokuspokusur med l�ngre specifikationsbeskrivning �n ett j�vla rymdskepp, utan det ska vara en analog s�dan med kromf�rgat armband i st�l eller motsvarande. Har kollat lite p� Stj�rnurmakarnas hemsida, men d�r fanns inget som f�ll mig i smaken.
personligen har jag aldrig diggat klocka, k�r med mobilens tid eller ingen alls.
Vet inte varf�r men jag tycker mer om att ha armen fri fr�n det f�rbannade armbandet.
Sj�lv �r jag k�r i armband utan klocka 
Jag har en "Chronotech Prisma XL Steel" (bilden, fast jag har vit urtavla).. g�r p� runt 2 laxxar .. d coola med dom �r att urtavlan g�r upp�t lite .. som en pyramid typ, syns lite d�ligt p� den h�r bilden men ..
![]()
ja e lite sm�k�r i klockor, had ejag pengarna skulle ja l�tt tjacka en fet jacobs & co.
Feet 
| quote: |
| Originally posted by Braxen Feet |
| Originally posted by Vizay personligen har jag aldrig diggat klocka, k�r med mobilens tid eller ingen alls. Vet inte varf�r men jag tycker mer om att ha armen fri fr�n det f�rbannade armbandet. |

| Originally posted by reveal Samma h�r ![]() Laszlo, du kanske skulle skaffa en s�n med inbyggd minir�knare? |
Armbandsur �r oerh�rt trevligt! 
Den jag anv�nder nu �r denna:

Seikos grejer faller mig i smaken.
Du kan ju kika runt p� n�tbutiker om du �r ute efter att k�pa ett ur, t ex http://www.lindahlsurmakeri.se/
| Originally posted by Kaveh Armbandsur �r oerh�rt trevligt! ![]() Den jag anv�nder nu �r denna: ![]() Seikos grejer faller mig i smaken. Du kan ju kika runt p� n�tbutiker om du �r ute efter att k�pa ett ur, t ex http://www.lindahlsurmakeri.se/ |
Sj�lv har jag en s�n h�r, fast med svart urtavla.
Din var riktigt cool faktiskt Braxen.
Laszlo--> �ven om du bara k�nner att du vill l�gga ut 2000:-, s� kan du lika g�rna v�nta lite och kanske k�pa en f�r 6000:- n�r du har sparat lite. N�r det kommer till armabandsur ska man inte sn�la 
�h kom igen nu grabbar, klart d ska va feeeta ur ! 
Hustler, den d�r var riktigt snygg! K�pt n�r var hur pris?
Jag k�nner inte att jag kan vara utan en klocka tills jag har sparat ihop till 6000 sp�nn...en s�dan f�r det bli n�r jag fixar fast jobb, d� j�vlar ska jag k�pa en klocka som g�r som...�h...klockan...men tills dess vill jag fan ha n�got p� handleden, �ven om det blir ett mussepigg-ur 
Ty, fick den f�r ett par �r sedan av f�r�ldrarna n�r jag uppn�dde myndig �lder. Kommer inte ih�g var de k�pte den, och sj�lvklart inte vad den kostade. Men det kan man v�l kolla upp antar jag.
M�rket heter Tudor, kolla runt p� deras sida lite.
http://wristfashion.com/2006/01/15/...rd-winner-2005/
Lagom snygg!
http://wristfashion.com/2006/01/15/...rd-winner-2005/
S�n SKA jag ha!
Just nu har jag en Swatch BigTic .. men sen en liten olycka p� jobbet har jag inte haft den p� mig 
| Originally posted by Braxen �h kom igen nu grabbar, klart d ska va feeeta ur ! |
| Originally posted by Laszlo blir bl�t i byxan bara av att t�nka p� den... |
| Originally posted by jofawe lite v�l fl�dig va? |
vem fan beh�ver armbandsur?

(kunde inte l�ta bli)
^^ haha
Laz: Aah den d�r Breitlingen duger, men den sl�r fan inte Jacobs & Co. klockan �nd�
.. den ligger p� det n�tta cirkapriset 100.000:- 
| Originally posted by Braxen ^^ haha Laz: Aah den d�r Breitlingen duger, men den sl�r fan inte Jacobs & Co. klockan �nd� .. den ligger p� det n�tta cirkapriset 100.000:- |
| Originally posted by n0bben vem fan beh�ver armbandsur? http://lisag.com/photos/011605/flav...%20on%20set.jpg (kunde inte l�ta bli) |
ha ha
Tack f�r den - nu fick jag lite id�er till utkl�dnad till en sittning med "ghettotema" som �ger rum om en m�nad eller tv�
| Originally posted by Laszlo Fr�gan �r om mekaniken och livsl�ngden �r lika bra som hos Breitling eller om det bara �r diamanterna som trissar upp priset...? |
| Originally posted by Braxen "Diamonds are forever" |
jag skulle m� d�lig om den klocka jag b�r kostar mer �n 200 kronor. jag tror det var n�n form av prenumerationsklocka som man f�r med allers eller liknande tanttidningar. duger gott f�r mig. kan inte inse varf�r man ska l�gga ut tusentals kronor p� en pryl som inte g�r annat �n visar tiden.
| Originally posted by lacksesepsotygh jag skulle m� d�lig om den klocka jag b�r kostar mer �n 200 kronor. jag tror det var n�n form av prenumerationsklocka som man f�r med allers eller liknande tanttidningar. duger gott f�r mig. kan inte inse varf�r man ska l�gga ut tusentals kronor p� en pryl som inte g�r annat �n visar tiden. |