TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- enkele rake woorden over trance
Pages (2): [1] 2 »

Posted by magrec on Jan-16-2002 10:08:

enkele rake woorden over trance

Ik zat gisteravond naar id-t radio te luisteren vip-sessions van mick boskamp. O.A een interview met james holden die een beetje afgeeft op de houdige progressive scene. Die hij te monotoon vind. Ook waarom die muziek monotoon wordt vanwege de verloedereing van de trance scene. Want ooit draaiden alle prog dj's gewoon trance. Naja Mick B draaide later ook nog wat oude platen van o.a sasha uit 1996 en ook een interview met mike van den berg die ook de melodieuze prog (in mijn ogen trance) draait en uiteindelijk komt er toch een beetje waarheid naar boven dat trance uiteindelijk weer minder vies en plat zal gaan klinken AMEN!!!!!!!!!!!!!

nu nog een stuk van mick's column:

Read my lips: I love trance. Als je denkt dat deze oude proggie (wat een vreselijk woord eigenlijk) rijp is voor een inrichting dan heb je het mis. Dit weekend heb ik het juist weer allemaal op een rijtje gekregen. Omdat de muziek die de laatste tijd tot me komt niet echt weet te boeien, dook ik eens in mijn CD-collectie op zoek naar wat ouder spul. Ik vond titels als Renaissance 4 uit 1996 (mixed by Dave Seaman en Ian Ossia) en er ging een oude, nieuwe wereld voor me open. Beste mensen, geloof me als ik zeg dat de muziek die ik hoorde oneindig veel beter en mooier is dan de duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig. Om maar te zwijgen over de vergelijking met de trance van nu. Ik beschuldig de Nederlanders ervan dat ze in dat opzicht de boel voorgoed hebben weten te verzieken, hoewel mensen als Paul van Dijk ook niet helemaal brandschoon zijn. In mijn optiek is de opkomst van die smurfen-trance er ook de oorzaak van dat jongens als Digweed, Sasha, Howells, etcetera als reaktie op die vullis en geinspireerd door de Amerikaanse sound van Danny Tenaglia en co. de diepte in zijn gegaan. Natuurlijk blijven die Dj's boven de wet verheven en doen ze goed werk, maar je merkt in alles dat die mooie, progressive trance node wordt gemist. Het is onvoorstelbaar om te horen hoe goed producers als Paul Oakenfold en Paul van Dijk toen waren. Ik zeg nadrukkelijk toen, want tegenwoordig is het bij die jongens echt huilen met de pet op. Een van de nummers op die 'oude' CD's die ik vond was Sasha's remix van Horse, getiteld 'Horse With No Name'. Die track werd in december vorig jaar door Digweed tijdens Bedrock gedraaid en de zaal werd afgebroken. Hij deed dat niet zomaar, want ik weet zeker dat John die sound ook mist: melodieuze progressive, zeg trance zoals trance moet zijn. In dat opzicht is er goed nieuws. Mannen als Arno 'Revolt' Asmus en James Holden (aankomende zaterdag in Cubic) laten wel degelijk horen dat er nog hoop is. Ik voorspel de komende tijd dan ook een terugkeer van de melodie. En als je ooit die Renaissance 4 te pakken kan krijgen of de opvolger daarvan, gemixt door dezelfde Dave Seaman en Robert Miles (jawel!) dan moet je die maar terstond aanschaffen. Ik weet zeker dat je oren ook open zullen gaan.

Posted by Ding Chavez on Jan-16-2002 10:39:

HALELUJA!
Er is dus hoop op beter tijden Al moet ik zeggen dat er met donkere progressive op z'n tijd niks mis is.

GreetZ, DC

Posted by Gekhous on Jan-16-2002 10:46:

Exclamation

/me trekt zn cdtje Mystery Land Winter Edition (jaja, de allereerste) uit de kast & zet de trance cd op.....

nah, toch maar niet

maar Trance was bijv. in de tijd van Forbidden Paradise enz nog een stuk lekkerder ja... dat zijn cdtjes die ik nu nog steeds draai...

Posted by Siesta on Jan-16-2002 14:37:

hmmmmm, das ut enige wak zeg

Posted by Donna on Jan-16-2002 15:21:

Yeps,ik ben t helemaal met die man eens,ga maar na,de meeste ECHTE klassiekers zijn ook vetje oud,er worden nu niet echt veel platen meer gemaakt waarvan je over 4 jaar zegt dat t een klassieker is,sommige wel,maar sjeem,eerder werd er zoveel beter geproduceert.
De smurfentrance waar hij t over heeft,is in principe gewoon de commerciele rommel waar we naar luisteren.
En dat heerlijke zweven op mooie trance is fuckin belangrijk om me week door te komen jah!!
Al die donkere deepe rotzooi mogen ze van mij weer de kast inpleuren,das voor depressieve slikkers die dan voor een mom geloven dat ze happy zijn,daarna weer met t jassie aan naar buiten lopen en er alweer over nadenken hoe ze er t beste een einde aan kunnen maken.

Majaaaaa das alleen maar me mening hoor:P

Posted by Robvef on Jan-16-2002 15:26:

Ik wil niet zeggen dat ik de trance van nu niet goed vind. Ik vind het zeker wel lekker om naar te luisteren. Maar ik moet idd toegeven dat ik sinds eind 96, begin 97 naar de trancekant begon toe te trekken.

Tegenwoordig trek ik toch steeds meer naar funky techno en ook harde techno. Misschien dat ik daarom ook de ID & T Yearmix wel aardig, maar niet super vind. Ik vind er in ieder geval te weinig inzitten. Maar dat kan natuurlijk ook wel aan mij liggen.

Posted by Jukx on Jan-16-2002 15:40:

quote:
Originally posted by Donna
De smurfentrance waar hij t over heeft,is in principe gewoon de commerciele rommel waar we naar luisteren.

Nou, ik denk dat hij met "smurfentrance" meer bedoelt dan alleen maar lasqo en barthezz etc..

quote:

Al die donkere deepe rotzooi mogen ze van mij weer de kast inpleuren,das voor depressieve slikkers die dan voor een mom geloven dat ze happy zijn,daarna weer met t jassie aan naar buiten lopen en er alweer over nadenken hoe ze er t beste een einde aan kunnen maken.

hahaha, dat is wel heel erg radicaal wat je nu zegt!!
ik vind het juist wel gaaf die "donkere deepe rotzooi", terwijl ik toch echt niet depressief ben ofzo.. toch?

quote:
Beste mensen, geloof me als ik zeg dat de muziek die ik hoorde oneindig veel beter en mooier is dan de duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig.

He magrec, kan je misschien ff wat voorbeelden geven van die "duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig" ?? Want zo duister en minimaal is het allemaal toch niet? Ja misschien een nummer als I Love You van Creamer & Stephane K.. wat ik overigens wel een cool nummer vind.

ps. waar heb je dat column van die Mick Boskamp vandaan? is de nieuwe BG al uit?

Posted by Donna on Jan-16-2002 15:47:

quote:
Nou, ik denk dat hij met "smurfentrance" meer bedoelt dan alleen maar lasqo en barthezz etc..

ofcuz bedoelt ie dat,commercie is ook veel breder dan dat,in principe is er in de trancewereld weinig meer NIET commercieel.
En techno kan ik gewoon nog steeds niet waarderen,wat ik daarin mis is de emotiemeuk wat in de trance wel zit,en dan hou ik ook echt wel van een flink potje hardtrance ook,dus gaat me niet om soft of hard ofzo,maar om de afwisseling in de sound,dat vind ik bij techno missen,dat vind ik zo'n eentonige rotherrie,word r agressief van en zo oogt t publiek vaak ook vinnik

Posted by Ding Chavez on Jan-16-2002 16:09:

quote:
En techno kan ik gewoon nog steeds niet waarderen,wat ik daarin mis is de emotiemeuk wat in de trance wel zit,en dan hou ik ook echt wel van een flink potje hardtrance ook,dus gaat me niet om soft of hard ofzo,maar om de afwisseling in de sound,dat vind ik bij techno missen,dat vind ik zo'n eentonige rotherrie,word r agressief van en zo oogt t publiek vaak ook vinnik

Iedere ze eigen ding natuurlijk, maar ik vind dat er in progressive ook genoeg emotiemeuk (cool woordje ) zit hoor. Techno luister ik eigenlijk nooit naar dus daar heb ik ook nie echt een mening over.
Maar nogmaals, let the trance return! (ofzoiets)

GreetZ, DC

Posted by Dj Lex on Jan-16-2002 17:33:

Ja maar is het nu ook niet dat er veel meer geproduceerd wordt, zodat er ook veel meer troep op de markt gebracht wordt? Is gewoon een opmerking, want volgens mij was het vroeger minder dan nu met de hoeveel heid platen of heb ik het nu mis

Posted by Donna on Jan-16-2002 18:02:

Dat heeft dan toch ook allemaal met de commercie te maken??
Plaatjes waar mensen lekker op gaan *smurfentrance* krijgen de producertjes veel eurootjes voor,dus sjah er wordt steeds meer en meer gesmurft.
Geld verneukt altijd alles dus ook dit.

Posted by Jukx on Jan-16-2002 18:23:

quote:

ofcuz bedoelt ie dat,commercie is ook veel breder dan dat,in principe is er in de trancewereld weinig meer NIET commercieel.

ok, this does it!
ik ga op zoek naar een andere sig.. allles wat ik zeg wordt gerelateerd aan techno!

maar goed, nu we dan toch off topic bezig zijn.. techno agressief?? absoluut niet! er is juist superveel groovy en tribal techno. mensen als Gaetano Parisio, Marco Carola, Cari Lekebusch, Ben Sims, Rino Cerrone, Carl Cox.. maken en draaien juist allemaal vrij swingende muziek.
Agressief publiek?? dan ben je volgens mij nooit op een techno-feest geweest want de mensen zijn daar juist allemaal heel erg relaxed.. en dan bedoel ik niet een ID&T feest, want die trekken altijd fout publiek.. maakt niet uit wat voor muziek er gedraaid wordt.

Posted by Donna on Jan-16-2002 18:33:

mja ik weet t ook wel,en ik probeeeeeeeeeeeer t ook echt hoor,die muziek lekker vinden enzo,naja dat gaat half uurtje goed en dan willik oppeens meppen.
Tis niet dat ik boehhh techno roep,maar t lukt me gewoon niet t boeiend te vinden.
En idd feest waarop ik doel zijn feesten als qlimax,heb me echt geirriteerd aan t haastige stressie gedrag daaro van die lui,en dan dat eentonige gebeuk derbij,pfffffff t was dat we gratis kaarten hadden en we kai tracid s life wilden horen,die trouwens tegenviel,we hebben wel genoten van picotto en dana en zijn toen lekkah naar huis gegaan.
Ik wil gewoon een lekker gevoel krijgen op een feest,en ik weet wel dat daar pilletjes voor zijn maar ik vind de muziek de hoofdzaak,en techno doetut niet 4 moi...

Posted by eXos on Jan-16-2002 18:47:

quote:
Originally posted by Jukx

en dan bedoel ik niet een ID&T feest, want die trekken altijd fout publiek.. maakt niet uit wat voor muziek er gedraaid wordt.

***BAD STATEMENT***

Dit kan je niet serious menen. Als ik je ooit op een ID&T feest tegen kom ga ik je stompen

Ik moet zeggen dat er op elk feest een zwaar relaxt sfeertje hangt. Wat voornamelijk door de drugs komt.
Op ID&T feesten is het sfeertje iets anders omdat er nu eenmaal veel meer van die dronken juppies rondlopen en er een ander soort publiek opaf komt. En je weet, van alcohol komt er eerder agressie dan van drugs...

GReeTZ

Posted by Jukx on Jan-16-2002 19:13:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!

***BAD STATEMENT***

Dit kan je niet serious menen. Als ik je ooit op een ID&T feest tegen kom ga ik je stompen

Ik moet zeggen dat er op elk feest een zwaar relaxt sfeertje hangt. Wat voornamelijk door de drugs komt.
Op ID&T feesten is het sfeertje iets anders omdat er nu eenmaal veel meer van die dronken juppies rondlopen en er een ander soort publiek opaf komt. En je weet, van alcohol komt er eerder agressie dan van drugs...

GReeTZ

Tja, sorry maar ik vind het echt kut-publiek op die ID&T-feesten.. komen ontzettend veel van die aso's op af. Mn bedrijfsleider noemde het: "de provincialen op stap."
Nouja, het publiek vind ik echt bout gewoon.. sfeer is nou ook niet echt geweldig en dat heb ik zo op IC alsmede op Shockers zo ervaren. Ik heb het wel naar mn zin gehad hoor.. maar dat kwam meer door de muziek dan door het publiek. Maarja, wat wil je ook.. je kan toch niet verwachten dat er onder 40.000 mensen die als vee in een hal zijn gepropt een goede sfeer hangt.
Nee, geef mij maar lekker de wat kleinere feestjes.. daar heb ik het veel meer naar mn zin.

Posted by Opti on Jan-16-2002 21:46:

quote:
maar om de afwisseling in de sound,dat vind ik bij techno missen,dat vind ik zo'n eentonige rotherrie

Neejj, luisterrrrr naarrrrrrr DJ Rolando - Knights Of The Jaguarrrrrrrrrr

Posted by xxl on Jan-16-2002 22:55:

nee joh..

Vroeger was alles beter, commercie is een doorn in me oog.
ik ben al een tijdje (maanden) niet meer naar die commerciele parties gegaan en dat bevalt me goed! (binnenkort weer een feestje op de pier in scheveningen kijk dat trekt me nog wel) ik heb het grut van de zgn die hards al commercieel zien gaan en het bevalt me maar nix... ik ga gewoon door met naar techno draaien en doe er een beetje breakbeat en "electro" door. Techno roeleert nog steeds... ook al wordt het steeds meer geproduced door de grote platenlabels.

lekkere "tekno/Trance/detroit/weetikveel) dj rolando - The Aztec Mystic Mix 1- Underground Resistance
(zoek maar op audiogalaxy) is techno met een twist.
(reactie op transvestiet)

Posted by DjRV on Jan-17-2002 07:47:

voor wat de dj's van now a days betreft:

opbouwen is de magik word.Begin rustig met progressive,kijk wat je publiek doet,ga over naar trance,emotionele trance en eindig met lekkere beukers.

De laaste tijd word er idd weinig goede stuff geproduceerd en we nemen het allemaal voor lief."In het land der blinden is 1 oog koning".En dat geldt zeer zeker ook voor "onze" scene.Platen die je vroeger misschien links liet liggen,neem je nu wel omdat er simpelweg niet veel beters is.En natuurlijk is er nog hoop voor de melodieuze trance...Dj Tiesto-In My Memory geeft die hoop ook zeer zeker goed weer.Maar goed,ga het maar is vergelijken met wat voor onwijs mooie zweef tracks er op bv Forbidden Paradise 8 stonden...sjees.Das pas kwaliteit .Muziekzenders als TMF en ook Radio 538 hebben er het afgelopen jaar voor gezorgt dat onze "scene" mainstream is geworden en als er iets slecht is voor kwaliteit is dat het wel.Het is niet voor niks dat je steeds meer ziet dat DJ's veel oude platen tegenwoordig draaien. Doe het zelf ook.Platen als ayla-ayla,lost tribe-gamemaster,Solar Stone-Seven Cities,Yves de Ruyter-Feel Free ect ect draai ik meer als regelmatig.Ach uiteindelijk is de rage house/trance ook weer over en zullen de muziekzenders weer massaal naar R'n B en pop gaan.Laten we hopen dat op dat moment wij weer meer kwaliteit krijgen...

Posted by magrec on Jan-17-2002 16:14:

quote:

He magrec, kan je misschien ff wat voorbeelden geven van die "duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig" ?? Want zo duister en minimaal is het allemaal toch niet? Ja misschien een nummer als I Love You van Creamer & Stephane K.. wat ik overigens wel een cool nummer vind.

ps. waar heb je dat column van die Mick Boskamp vandaan? is de nieuwe BG al uit?

pff duistere progressive, naja dat nummer annihilating maar ja das ook wel weer vet want daarmee maak je het publiek weer helemaal gek mee....BRING THAT MELODY BACK...hehehe offe

lula - the dj the music and me
coco da silva - at night (ja das rui da silva)
kraze - the party 2001 (lekkere tribal)
Milo - jungle of mirror (die heb ik te danken aan tango of massive)
richard f. - Cookie Dough Dynamo (Spank The Pussy Remix).

Dat waren de wat donkere tribal progressive nummers.Ik vind ze best wel goed maarja je moet er wel van houden en je moet er ook niet 60 mins lang naar luisteren.

wat mooie melodieuse prog:
R�yksopp - poor leno [silicone soul remix]
R�yksopp - poor leno [sander kleinenberg remix]
junkie xl - check your basic groove (sander kleinenberg mix)
tarrentella - karma [praha remix]
tarrentella - karma [way out west remix]
way out west - ub devoid
brancaccio & aisher - lovely day
Goldtrix pres andrea brown - trippin

Posted by New Wave on Jan-17-2002 16:25:

Techno monotone?......dat zeiden mijn ouders ook tegen mij over Trance.......tis meer monotone dan Trance, klopt......maar als je veel techno luisterd......net als heel veel trance.........ga je de verschillen heeeeeeeel duidelijk horen...............
Donna, luister maar eens een hele dag Techno doet je misschien goed

Posted by Dj Alpha on Jan-17-2002 17:35:

De trance van tijdperk 1997 - 2000 blijft voor mij wel de beste shit.

Posted by Donna on Jan-17-2002 22:19:

hmmmmm weet niet of ik dat ga trekken hoor....maar maybe zal ik dat is moeten doen,aan de andere kant,weet ook niet of ik t wel wil eigenlijk....kvind niet mooiiiii

Posted by Robvef on Jan-18-2002 07:51:

Als je het niet mooit vind, dan moet je dat niet doen. Je kan niemand dwingen.

Maar er is nog een technonummertje waarvan ik vind dat het wel leuk, goed en niet zo monotoon en hard is.

Ben Sims - Manipulated. (duidelijke latininvloeden)

Posted by Remy D on Jan-18-2002 11:01:

quote:

Tja, sorry maar ik vind het echt kut-publiek op die ID&T-feesten.. komen ontzettend veel van die aso's op af. Mn bedrijfsleider noemde het: "de provincialen op stap."
Nouja, het publiek vind ik echt bout gewoon.. sfeer is nou ook niet echt geweldig en dat heb ik zo op IC alsmede op Shockers zo ervaren. Ik heb het wel naar mn zin gehad hoor.. maar dat kwam meer door de muziek dan door het publiek. Maarja, wat wil je ook.. je kan toch niet verwachten dat er onder 40.000 mensen die als vee in een hal zijn gepropt een goede sfeer hangt.
Nee, geef mij maar lekker de wat kleinere feestjes.. daar heb ik het veel meer naar mn zin.

Ik vind de sfeer van grote feesten juist iets specials hebben. Zoveel mensen bij elkaar is gewoon vet vind ik. En als ik naar een kleiner technofeestje ben in de melkweg ofzo stoor ik mij meer aan de bierstinkende blowende alto's dan aan het TMFpubliek op een groot feest. Maarja ik stoor mij niet zo gauw aan mensen maar toch. Vond het niet echt fijn dat ik 10 min naast zo'n stinkende altogroep in de rij stond bij de Powerzone.

GreetZZzzz

Posted by Robvef on Jan-18-2002 11:05:

Wat ik dus steeds erger op die grote feesten vind is dat irritante Hey Ho publiek. Daar kan ik me dus echt kwaad om maken. Maar misschien is dat ook de prijs die er betaald moet worden om grote feesten te geven en de grote namen te krijgen.

Pages (2): [1] 2 »