TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Choklad
Pages (2): [1] 2 »
Choklad
Vilken �r den godaste chokladen? 
Jag m�ste s�ga att helt vanlig Marabou mj�lkchoklad �r j�kligt sv�rslaget!
Edit: 100 gram �r inte mycket choklad... 
Re: Choklad
| quote: |
| Originally posted by reveal Vilken �r den godaste chokladen? ![]() Jag m�ste s�ga att helt vanlig Marabou mj�lkchoklad �r j�kligt sv�rslaget! |
gillar �ven center/plopp men har sv�rt f�r m�rkchoklad..
blev nu sugen p� marabouchokladen med frukt och russin i. ruskigt gott. jag har �ven provat digestivechokladkakan, och den var inte dum den heller.
Re: Re: Choklad
| Originally posted by Rikard schweizern�t och ocks� riktigt god ![]() |

aladdin- och paradisaskarna har sina fina sidor, men lika m�nga fula. choklad med en insida av lik�r och besksmakade �mnen kan jag bara inte uppskatta. jag �r inte heller mycket f�r choklad smaksatt med apelsin.
och ja, schweizern�t �r fruktansv�rt god :]
ingen som smakat chokladen som g�r som reklam i tv hela tiden? Lindt eller vad m�rket heter. det l�r kosta ett par kronor mer j�mf�rt med den "fulchoklad jag �ter"
Jag �r helt immun mot godis och andra sorts s�tsaker av n�gon konstig anledning. Kan �ta en ruta choklad eller n�gon liten bit godis, men that's it. K�nner inget som helst sug efter det. P�ronen �r likadana s� jag antar att det �r d�rifr�n jag f�tt det...
| Originally posted by Laszlo Jag �r helt immun mot godis och andra sorts s�tsaker av n�gon konstig anledning. Kan �ta en ruta choklad eller n�gon liten bit godis, men that's it. K�nner inget som helst sug efter det. P�ronen �r likadana s� jag antar att det �r d�rifr�n jag f�tt det... |
Originally posted by lacksesepsotygh n�stan en x-men-egenskap. hur �r det med nikotin? skrattar din kropp �t cigg- och snusbehov? |
MILKA PRODUKTER FTW 
jag tycker om vit chocklad
Jag �lskade vit choklad n�r jag var mindre, men inte nu l�ngre. Jag �ter f�r mycket choklad f�r�vrigt och det �r inte bra, inte i l�ngden iaf. Dags och b�rja �ta sunt ist�llet f�r alla s�tsaker �ven om jag knappast �r tjock 
| Originally posted by benni jag tycker om vit chocklad |

Minns n�r min syster kom hem fr�n Belgien med choklad, jag satt hemma dygnet runt och �t :|
choklad e s� j�vla gott!
milka, nestle gooott..
marabou e ocks� gott, vanlig mj�lkchoklad, schweizern�t och heln�t �ger 
en choklad som e riktigt god �r en som finns i england "Flakes" mmmmm gootttt

om ni �r i england n�n g�ng k���p! annars g� till n�n engelsk aff�r n�ra er lr n�tt :P finns i sthlm iaf.
Ett �r (en jul) fanns det en choklad fr�n Marabou som hette Julchoklad. Den var helt underbar. Smakade verkligen jul. Blev tydligen ingen hit dock...
jag gillar flintachoklad 
Jag �ter i princip aldrig choklad... trotts att...
| Originally posted by SteveTranz4ever Jag �ter i princip aldrig choklad... trotts att... [*]Pappa har jobbat p� Marabou i 15 �r. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Jag �ter i princip aldrig choklad... trotts att...
Fast det finns m�nga som �r goda, mj�lk choklad, toblerone, kexchoklad fr�n Cloetta. |
Ha ett aldrig sinande lager av choklad hemma under sin uppv�xt
Om ni f�r �ver ett par kakor s� �r det bara att skicka ner hit till Lund
apelsinchoklad �r kalasgott =) (=
ehm jag fick "finchoklad" f�r n�n m�nad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det �r fel p� mig men det smakade ungef�r som en dammr�tta g�r... var bland d �ckligaste jag �tit.. f�rs�kte sk�lja ner med mj�lk men d gick inte.. bara att borsta t�nderna..
har n�n provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross"
| Originally posted by Kamelen apelsinchoklad �r kalasgott =) (= ehm jag fick "finchoklad" f�r n�n m�nad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det �r fel p� mig men det smakade ungef�r som en dammr�tta g�r... var bland d �ckligaste jag �tit.. f�rs�kte sk�lja ner med mj�lk men d gick inte.. bara att borsta t�nderna.. har n�n provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross" |
| Originally posted by ScuL om man fr�gar en "connaisseur" s� �r vit choklad faktiskt INTE choklad ![]() |
| Originally posted by Kamelen apelsinchoklad �r kalasgott =) (= ehm jag fick "finchoklad" f�r n�n m�nad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det �r fel p� mig men det smakade ungef�r som en dammr�tta g�r... var bland d �ckligaste jag �tit.. f�rs�kte sk�lja ner med mj�lk men d gick inte.. bara att borsta t�nderna.. har n�n provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross" |
| Originally posted by mr_fisken Var har du l�st det n�gonstans? Vit choklad �r i allra h�gsta grad choklad. Faktum �r att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte v�ldigt m�rk som m�nga tror). |
wikipedia �r din v�n 
http://en.wikipedia.org/wiki/White_chocolate
F.�. s� �r det Milka som g�ller