TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Choklad
Pages (2): [1] 2 »

Posted by reveal on Jan-28-2006 16:59:

Smile Choklad

Vilken �r den godaste chokladen?
Jag m�ste s�ga att helt vanlig Marabou mj�lkchoklad �r j�kligt sv�rslaget!

Edit: 100 gram �r inte mycket choklad...

Posted by Rikard on Jan-28-2006 17:25:

Re: Choklad

quote:
Originally posted by reveal
Vilken �r den godaste chokladen?
Jag m�ste s�ga att helt vanlig Marabou mj�lkchoklad �r j�kligt sv�rslaget!

schweizern�t och ocks� riktigt god gillar �ven center/plopp men har sv�rt f�r m�rkchoklad..

Posted by lacksesepsotygh on Jan-28-2006 17:26:

blev nu sugen p� marabouchokladen med frukt och russin i. ruskigt gott. jag har �ven provat digestivechokladkakan, och den var inte dum den heller.

Posted by reveal on Jan-28-2006 17:32:

Re: Re: Choklad

quote:
Originally posted by Rikard
schweizern�t och ocks� riktigt god

Var faktiskt en s�n jag drog i mig just

Har sj�lv "haft sv�rt" f�r m�rk choklad tidigare, men uppskattar det v�ldigt mycket nuf�rtiden, iaf viss sorts.

Mest �verskattad choklad: Alladin

Posted by lacksesepsotygh on Jan-28-2006 17:40:

aladdin- och paradisaskarna har sina fina sidor, men lika m�nga fula. choklad med en insida av lik�r och besksmakade �mnen kan jag bara inte uppskatta. jag �r inte heller mycket f�r choklad smaksatt med apelsin.

och ja, schweizern�t �r fruktansv�rt god :]

Posted by lacksesepsotygh on Jan-28-2006 17:41:

ingen som smakat chokladen som g�r som reklam i tv hela tiden? Lindt eller vad m�rket heter. det l�r kosta ett par kronor mer j�mf�rt med den "fulchoklad jag �ter"

Posted by Laszlo on Jan-28-2006 17:47:

Jag �r helt immun mot godis och andra sorts s�tsaker av n�gon konstig anledning. Kan �ta en ruta choklad eller n�gon liten bit godis, men that's it. K�nner inget som helst sug efter det. P�ronen �r likadana s� jag antar att det �r d�rifr�n jag f�tt det...

Posted by lacksesepsotygh on Jan-28-2006 17:49:

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag �r helt immun mot godis och andra sorts s�tsaker av n�gon konstig anledning. Kan �ta en ruta choklad eller n�gon liten bit godis, men that's it. K�nner inget som helst sug efter det. P�ronen �r likadana s� jag antar att det �r d�rifr�n jag f�tt det...

n�stan en x-men-egenskap. hur �r det med nikotin? skrattar din kropp �t cigg- och snusbehov?

Posted by Laszlo on Jan-28-2006 17:51:

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh

n�stan en x-men-egenskap. hur �r det med nikotin? skrattar din kropp �t cigg- och snusbehov?

Japps...samma sak med koffein...

Posted by zoric on Jan-28-2006 18:06:

MILKA PRODUKTER FTW

Posted by benni on Jan-28-2006 18:09:

jag tycker om vit chocklad

Posted by zoric on Jan-28-2006 18:54:

Jag �lskade vit choklad n�r jag var mindre, men inte nu l�ngre. Jag �ter f�r mycket choklad f�r�vrigt och det �r inte bra, inte i l�ngden iaf. Dags och b�rja �ta sunt ist�llet f�r alla s�tsaker �ven om jag knappast �r tjock

Posted by ScuL on Jan-28-2006 18:54:

quote:
Originally posted by benni
jag tycker om vit chocklad

om man fr�gar en "connaisseur" s� �r vit choklad faktiskt INTE choklad

hsh.
jag tycker marabou �r inte d�lig alls! .. gillar Milka (Schweiz), Verkade (Holland) och Marabou mest av alla Europeiska chokladm�rke som jag har testat

btw om ni kommer till Bryssel n�n g�ng ska man definitivt kolla vid en 'bonbon'-aff�r

Posted by zoric on Jan-28-2006 19:36:

Minns n�r min syster kom hem fr�n Belgien med choklad, jag satt hemma dygnet runt och �t :|

Posted by fede on Jan-28-2006 22:19:

choklad e s� j�vla gott!

milka, nestle gooott..

marabou e ocks� gott, vanlig mj�lkchoklad, schweizern�t och heln�t �ger

en choklad som e riktigt god �r en som finns i england "Flakes" mmmmm gootttt

om ni �r i england n�n g�ng k���p! annars g� till n�n engelsk aff�r n�ra er lr n�tt :P finns i sthlm iaf.

Posted by Aendy on Jan-28-2006 23:06:

Ett �r (en jul) fanns det en choklad fr�n Marabou som hette Julchoklad. Den var helt underbar. Smakade verkligen jul. Blev tydligen ingen hit dock...

Posted by Joe Nas on Jan-29-2006 00:18:

jag gillar flintachoklad

Posted by SteveTranz4ever on Jan-29-2006 00:36:

Jag �ter i princip aldrig choklad... trotts att...

Fast det finns m�nga som �r goda, mj�lk choklad, toblerone, kexchoklad fr�n Cloetta.

Posted by Aendy on Jan-29-2006 00:49:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
[*]Pappa har jobbat p� Marabou i 15 �r.

Fr�ga honom vad som h�nde med julchokladen...

Posted by reveal on Jan-29-2006 02:37:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

• Pappa har jobbat p� Marabou i 15 �r.
  • Marabou ligger 1 km fr�n mig.
  • Har jobbat p� Marabou 5 ggr
    (praktik,sommarjobb,extrajobb (elektriker,mekaniker,chokladarbetare))

Fast det finns m�nga som �r goda, mj�lk choklad, toblerone, kexchoklad fr�n Cloetta.

Vilket guldl�ge f�r ett barn Ha ett aldrig sinande lager av choklad hemma under sin uppv�xt Om ni f�r �ver ett par kakor s� �r det bara att skicka ner hit till Lund

Posted by Kamelen on Jan-29-2006 06:37:

apelsinchoklad �r kalasgott =) (=

ehm jag fick "finchoklad" f�r n�n m�nad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det �r fel p� mig men det smakade ungef�r som en dammr�tta g�r... var bland d �ckligaste jag �tit.. f�rs�kte sk�lja ner med mj�lk men d gick inte.. bara att borsta t�nderna..

har n�n provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross"

Posted by Rikard on Jan-29-2006 08:38:

quote:
Originally posted by Kamelen

ehm jag fick "finchoklad" f�r n�n m�nad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det �r fel p� mig men det smakade ungef�r som en dammr�tta g�r... var bland d �ckligaste jag �tit.. f�rs�kte sk�lja ner med mj�lk men d gick inte.. bara att borsta t�nderna..

�re inte meningen att man ska �ta den med punsch eller n�got liknande? iaf inte �ta den som man g�r med marabou... sen visst, k�nner m�nniskor som kl�mmer i sig s�nt �nd�

Posted by mr_fisken on Jan-29-2006 17:19:

quote:
Originally posted by ScuL
om man fr�gar en "connaisseur" s� �r vit choklad faktiskt INTE choklad

Var har du l�st det n�gonstans?
Vit choklad �r i allra h�gsta grad choklad. Faktum �r att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte v�ldigt m�rk som m�nga tror).

quote:
Originally posted by Kamelen

Har aldrig �tit j.d. gross eller h�rt talas om den men det �r som Rikard sa, att man �ter s� m�rk choklad tillsammans med n�gonting, tex vin,kaffe eller punsh.
Kan starkt rekommendera att du provar dricka espresso till

Posted by reveal on Jan-29-2006 17:31:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Var har du l�st det n�gonstans?
Vit choklad �r i allra h�gsta grad choklad. Faktum �r att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte v�ldigt m�rk som m�nga tror).

Var har du l�st detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte �r choklad f�r att d�r inte �r kakao i, men det st�mmer kanske inte?

Posted by Jeremy H on Jan-29-2006 17:40:

wikipedia �r din v�n
http://en.wikipedia.org/wiki/White_chocolate

F.�. s� �r det Milka som g�ller

Pages (2): [1] 2 »