TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Discussie : Deense cartoons
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »

| quote: |
Originally posted by mellow_head |
Ik persoonlijk vind die deense cartoons echt niet grappig en ik begrijp wel waarom de moslimgemeenschap hier op reageert. Wil niet zeggen dat ik al die aanslagen/agressie achteraf goe-spreek...
Trouwens, die Koran-pic is ook niet grappig. Maar wees gerust, ik zal mn bommen thuishouden op de volgende party 
Niemand die hier naar kraait, en maar goed ook. Doorgetrokken vind ik de reacties overdreven en zooooo 1367. Tis 2006 �!
| Originally posted by Zehra Ik persoonlijk vind die deense cartoons echt niet grappig en ik begrijp wel waarom de moslimgemeenschap hier op reageert. |
| Originally posted by Phortastic edit: en tiger... das ook ni grappig |
w�l grappig 
inderdaad
toch wanneer de jury zen punten geeft 
| Originally posted by Xilver Neeje, maar gaat gij nu ambassades in brand steken en mensen afmaken? I didn't think so... |
| Originally posted by Xilver Neeje, maar gaat gij nu ambassades in brand steken en mensen afmaken? I didn't think so... |
| Originally posted by Phortastic ofcourse not. Dat gedrag kan natuurlijk niet door de beugel. Maar het "alles mag tegenwoordig want tis freedom of speech" vind ik ook niet kunnen. Like i said: als je geen respect meer hebt voor andere mensen/groeperingen/whatever dan eindigt die vrijheid van meningsuiting. |
Ik vind die aanslagen allemaal ook erg hoor... Maar je moet hier ook niet veralgemenen eh. Ik ken ook moslims die niet kunnen lachen met die cartoons, die gaan nie echt mensen aanvallen en gebouwen in brand steken
Das echt wel n minderheid die zo reageert hoor.
Ja we leven mss niet meer in 1367 maar dat wil ook niet zeggen dat je dmv cartoons of zogezegde humor een ganse groep (de moslimgemeenschap) moet voorstellen als terroristen. Je moet 't in zn geheel bekijken. De laatste jaren wordt de Islam door 'God bless
'-Amerika geprofileerd als 'teh enemy' enzovoort met als gevolg dat er wrijving is tss moslims en niet-moslims (zal ik maar zeggen)... Je gelooft 't mss nie, maar de vooroordelen die de mensen dan krijgen ivm moslims is echt erg. Zie maar naar mij, je kan mij bijna geen moslim noemen, maar de reacties die ik soms krijg
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. 
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. |
| Originally posted by Zehra Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. |
ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan.
anyways. ik denk dat een groot deel van de moslims eigenlijk nog niet eens weten waarover het gaat. Indonesie, dat land heeft nu veel last van een burgeroorlog nen hoop mensen willen dat een of ander stuk grond onafhankelijk wordt. die overheid heeft er meer dan voordeel bij om die mensen ff aan iets anders te laten denken, enzo de situatie in hun eigen land wat te bedaren.
| Originally posted by Phortastic inderdaad, ben ik het mee eens. Die vrijheid van meningsuiting wordt al te makkelijk gebruikt tegenwoordig, ook als het helemaal niet van toepassing is. Ik kom ene tegen op straat en ik roep tegen men kameraad: kijk daar wat een janet. Vrijheid van meningsuiting, toch? |
| Originally posted by Tiger777 Misschien wel, wij provoqueren soms nogal eens graag ja. Da's ons, ja ONS goed recht, mijn overgrootvader is in 1940 gestorven om dat recht te verdedigen. En laat ons eerlijk zijn, moslims ondernemen ook provocerende acties tov het westen he. Denken we maar aan hoofden afsnijden bijvoorbeeld. Hoofden afsnijden >> cartoons. En toch steken wij geen ambassades van iran ofzo in brand. Ergens moet ge toch akkoord gaan dat de reactie overtrokken is? |
moslims dit, moslims dat
| Originally posted by Kaidreas ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan. |
Ik veralgemeen niet. Het waren moslims die de onthoofdingen deden, toch?
Zou gij het kunnen, gewoon iemand random vant straat plukken en door zijn ruggegraat snijden... Het gevoel om het te doen is al vreselijk op een dood beest, laat staan bij een levende mens. Ennieways, ik maak er geen woorden meer aan vuil, de acties die gebeuren nu keur ik af. Gekwest? ok, fine, get over it!
| Originally posted by TOR daar heb ik me dus ook al zeer veel vragen over gesteld. of de figuren in kwestie al dan niet bestaan hebben, daar doe ik geen uitspraak over.. feit is wel dat de eventuele aanwezigheid van een God zich vandaag de dag op geen enkele wijze uit.. en toch is religie de drijfveer in het leven van een gigantisch aantal mensen. ik kan maar niet vatten hoe een mens zich zo kan optrekken aan een abstract idee.. dat gaat er bij mij niet in. |
| Originally posted by Tiger777 Ik veralgemeen niet. Het waren moslims die de onthoofdingen deden, toch? |
Tiger, ge zijt echt wel erg. Je begrijpt volgens mij ook totaal niet wat je leest als ik nu dit lees: "Zou gij het kunnen, gewoon iemand random vant straat plukken en door zijn ruggegraat snijden... Het gevoel om het te doen is al vreselijk op een dood beest, laat staan bij een levende mens. Ennieways, ik maak er geen woorden meer aan vuil, de acties die gebeuren nu keur ik af. Gekwest? ok, fine, get over it!"
Maar goe, kheb ook geen zin om te discussi�ren met iemand die totaal nie begrijpt wat ik schrijf... 
| Originally posted by Tiger777 Uhu. Geen vrije meningsuiting => uiten van meningen tegen het regime zijn strafbaar, dus zou dienen "ene" den bak in vliegen. Ge onderschat de waarde veel teveel, en mensen van vandaag zijn zo. Ze onderschatten en misprijzen nogal eens gemakkelijk de fantastische rechten die ter hunnen beschikking staan. getuige: deze uitspraak en de grote hoeveelheid mensen die extreem rechts stemt. Vrije meningsuiting is enorm veel waard, en ge zijt een verwend nest als ge dat niet inziet. En dries heeft een goed punt daar. Geen enkele indonees die een deense krant leest, er spelen andere belangen. |
| Originally posted by Zehra Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. |
, hoe dwaas kujje zijn! Ze viseren direct het hele land terwijl het van 1 auteur komt.