TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"
Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"
hey.
Ik zat laatst nog eens een keertje serious beats 28 en zillion 3 te luisteren, en, zoals vele anderen ook vinden, is er een verschil tussen de trance van toen en de trance van nu.
Maar ik wil ff uitzoeken waarin hem dat verschil nu zit. Dus wat denken jullie.
zelf denk ik bijvoorbeeld dat nu te veel alles hangt aan de main-melodie, bij platen als bijvoorbeeld "brightness" (van aquaplex feat junkie project dacht ik) zat dat heel anders in elkaar, daar is de opbouw niet gewoon het middenstuk maar dan zonder melodie (nu vaak wel).
nou? nou?
je hebt je kerstmuts nog op...


okay.... heb ik mijn pizza-theorie hier al uiteengelegd?
de ECHT oude trance = (in mijn mening
) een stuk rustiger, meer melodieuzer, meer ditjes en datjes, maar minder energiek dan de trance van nu, heb het idee dat er nu zo veel mogelijk dingetjes in 1 nummer geperst moeten worden, wat ten koste gaat van het basis melodietjes zelf, zeg je had vroeger 3/4 dingen tegelijk (bass, hihats, melodie (+synths of wat dan ook, andere melodie, boeiend), maar nou is het bass + hihats + melodie + strings + synths + melodie + andere strings enz enz... de muziek is TE vol... naar mijn mening nogmaals 
Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.
nou ja oude trance.. is gewoon wat ouder.. dan de nieuwe trance.. want de nieuwe trance is nieuwer..
ik denk dat t ligt aan de samples 
Eye, je hebt t drie keer gepost


mijn pc loopt me te fokken.... hij geeft steeds aan dat reply niet gepost is, terwijl dat dus dan WEL zo is... sorry...
krijg die andere niet weg (eentje is gelukt)
en nou is ie verdomme HELEMAAL weg!!!!!!
| quote: |
| Originally posted by Little Theseus Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar. |
, niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders
De trance van een paar jaar gelden was iets meer van dromeriger..meerdere melodies
de trance van nu is ook zeker goed ! maar is maar 1 melodietje vind ik. Tja, het is wat sneller geworden allemaal Net als wat Little Theseus typt.... Ik denk dat we over een aantal jaartjes weer dichter bij de gabber scene komen
Sandman
| quote: |
| Originally posted by moogwai Die dromerig trance mis ik ook... het is vaak ook gewoon de simpelheid van die nummers.. Als je bijvoorbeeld de wat oudere Magik's en ITWTrusts ff checkt... hebben die echt een "warm, knus " gevoel , niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders |
... well hell
) of bij welke deejay ik dan eens moet wezen??? moet in maart of april zijn..... (ik heb mun redenen)
Als je een beetje rustige muziek wil horen, moet je eens een keer naar Offcorso gaan in Rotterdam. Het is geen chill muziek hoor! maar wel hele relaxte music die ze draaien daar. Ook best onbekend, is wel tof soms heb je een avond dat je echt alleen maar nieuwe nummers hoort. (nou ben ik ook niet echt een kenner).
Maar het is in iedergeval zeker de moeite waard.
Mzzlz
| quote: |
| Originally posted by stampertje Als je een beetje rustige muziek wil horen, moet je eens een keer naar Offcorso gaan in Rotterdam. Het is geen chill muziek hoor! maar wel hele relaxte music die ze draaien daar. Ook best onbekend, is wel tof soms heb je een avond dat je echt alleen maar nieuwe nummers hoort. (nou ben ik ook niet echt een kenner). Maar het is in iedergeval zeker de moeite waard. Mzzlz |
| quote: |
| Originally posted by Dj Lex Plus ze hebben daar meestal doodeweeks bekende dj's zo komt deze maand Johan Gielen geloof ik. Nou weet ik dat het niet super s maar toch. Volgende maand Marco V en dat is dus wel de moeite waard |
De vrouwen daar zien er ook nie verkeerd uit
he stampertje, attent dat je daar nu nog op gereageerd heb (wast al weer bijna vergeten
thanx ook, alleen stuit dit nou net ff weer op een iets te groot probleem mbt. praktische uitvoerbaarheid (mooie zin he, krijg je als je verslagen voor bedrijven moet maken
). Die praktische uitvoerbaarheid slaat dan weer op het feit dat rotterdam op zon 200 km van mijn schitterde dorpie is....
dat heen en weer a 40 cent (oudhollandse centen dus) de km komt op een xtra kostenpot van zeg 160 oudhollandse pieken, en das toch wat veel voor een avondje weg....
thanx anywayz
greetz kolkiewolkie
^ ja met zon bakkie vraag je ook wel om een behoorlijke draaikolk in je benzinetank. Hele gaafe wagen trouwens...
| quote: |
| Originally posted by stampertje ^ ja met zon bakkie vraag je ook wel om een behoorlijke draaikolk in je benzinetank. Hele gaafe wagen trouwens... |
| quote: |
| Originally posted by kolkiewolkie edit: geniet er nog maar ff van want henkie zit te zeuren dat ie zo groot is en dergelijk binnenkort issie dus weer weg |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.