TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"


Posted by Pjotr G on Jan-26-2002 20:23:

Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"

hey.

Ik zat laatst nog eens een keertje serious beats 28 en zillion 3 te luisteren, en, zoals vele anderen ook vinden, is er een verschil tussen de trance van toen en de trance van nu.

Maar ik wil ff uitzoeken waarin hem dat verschil nu zit. Dus wat denken jullie.


zelf denk ik bijvoorbeeld dat nu te veel alles hangt aan de main-melodie, bij platen als bijvoorbeeld "brightness" (van aquaplex feat junkie project dacht ik) zat dat heel anders in elkaar, daar is de opbouw niet gewoon het middenstuk maar dan zonder melodie (nu vaak wel).

nou? nou?


Posted by Opti on Jan-26-2002 22:04:

je hebt je kerstmuts nog op...


Posted by Eye-Riz on Jan-27-2002 03:12:

okay.... heb ik mijn pizza-theorie hier al uiteengelegd?


Posted by Gekhous on Jan-27-2002 04:13:

Exclamation

de ECHT oude trance = (in mijn mening ) een stuk rustiger, meer melodieuzer, meer ditjes en datjes, maar minder energiek dan de trance van nu, heb het idee dat er nu zo veel mogelijk dingetjes in 1 nummer geperst moeten worden, wat ten koste gaat van het basis melodietjes zelf, zeg je had vroeger 3/4 dingen tegelijk (bass, hihats, melodie (+synths of wat dan ook, andere melodie, boeiend), maar nou is het bass + hihats + melodie + strings + synths + melodie + andere strings enz enz... de muziek is TE vol... naar mijn mening nogmaals


Posted by Little Theseus on Jan-27-2002 04:14:

Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.


Posted by Henkie_henk on Jan-27-2002 05:18:

nou ja oude trance.. is gewoon wat ouder.. dan de nieuwe trance.. want de nieuwe trance is nieuwer..


Posted by Dj Alpha on Jan-27-2002 06:43:

ik denk dat t ligt aan de samples


Posted by Opti on Jan-27-2002 13:24:

Eye, je hebt t drie keer gepost


Posted by Eye-Riz on Jan-27-2002 13:44:

mijn pc loopt me te fokken.... hij geeft steeds aan dat reply niet gepost is, terwijl dat dus dan WEL zo is... sorry...
krijg die andere niet weg (eentje is gelukt)


Posted by Eye-Riz on Jan-27-2002 13:44:

en nou is ie verdomme HELEMAAL weg!!!!!!


Posted by moogwai on Jan-27-2002 13:48:

quote:
Originally posted by Little Theseus
Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.


Die dromerig trance mis ik ook... het is vaak ook gewoon de simpelheid van die nummers.. Als je bijvoorbeeld de wat oudere Magik's en ITWTrusts ff checkt... hebben die echt een "warm, knus " gevoel , niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders


Posted by Sandman on Jan-27-2002 13:48:

De trance van een paar jaar gelden was iets meer van dromeriger..meerdere melodies

de trance van nu is ook zeker goed ! maar is maar 1 melodietje vind ik. Tja, het is wat sneller geworden allemaal Net als wat Little Theseus typt.... Ik denk dat we over een aantal jaartjes weer dichter bij de gabber scene komen


Sandman


Posted by kolkiewolkie on Jan-28-2002 07:07:

quote:
Originally posted by moogwai


Die dromerig trance mis ik ook... het is vaak ook gewoon de simpelheid van die nummers.. Als je bijvoorbeeld de wat oudere Magik's en ITWTrusts ff checkt... hebben die echt een "warm, knus " gevoel , niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders


Hier ben ik het dus helemaal mee eens.... zat gister nog ff een oud ceedeetje te luisteren en das echt superrelaxed....

mis dat nu af en toe wel eens ... well hell

nu we het toch over oudere trance hebben (geen zin nieuwe thread te openen): weet iemand nog een feest waar wat oudere trance gedraaid gaat worden(dus minder gebeuk, ondanks dat ik dat ook wel vin roeleren ) of bij welke deejay ik dan eens moet wezen??? moet in maart of april zijn..... (ik heb mun redenen)

greetz kolkiewolkie


Posted by stampertje on Feb-06-2002 14:52:

Als je een beetje rustige muziek wil horen, moet je eens een keer naar Offcorso gaan in Rotterdam. Het is geen chill muziek hoor! maar wel hele relaxte music die ze draaien daar. Ook best onbekend, is wel tof soms heb je een avond dat je echt alleen maar nieuwe nummers hoort. (nou ben ik ook niet echt een kenner).
Maar het is in iedergeval zeker de moeite waard.

Mzzlz


Posted by Dj Lex on Feb-06-2002 15:15:

quote:
Originally posted by stampertje
Als je een beetje rustige muziek wil horen, moet je eens een keer naar Offcorso gaan in Rotterdam. Het is geen chill muziek hoor! maar wel hele relaxte music die ze draaien daar. Ook best onbekend, is wel tof soms heb je een avond dat je echt alleen maar nieuwe nummers hoort. (nou ben ik ook niet echt een kenner).
Maar het is in iedergeval zeker de moeite waard.

Mzzlz


Plus ze hebben daar meestal doodeweeks bekende dj's zo komt deze maand Johan Gielen geloof ik. Nou weet ik dat het niet super s maar toch. Volgende maand Marco V en dat is dus wel de moeite waard


Posted by Jappio on Feb-06-2002 15:31:

quote:
Originally posted by Dj Lex


Plus ze hebben daar meestal doodeweeks bekende dj's zo komt deze maand Johan Gielen geloof ik. Nou weet ik dat het niet super s maar toch. Volgende maand Marco V en dat is dus wel de moeite waard


Idd, en misschien ook nog leuk om te vermelden... De vrouwen daar zien er ook nie verkeerd uit


Posted by kolkiewolkie on Feb-06-2002 15:48:

he stampertje, attent dat je daar nu nog op gereageerd heb (wast al weer bijna vergeten

thanx ook, alleen stuit dit nou net ff weer op een iets te groot probleem mbt. praktische uitvoerbaarheid (mooie zin he, krijg je als je verslagen voor bedrijven moet maken ). Die praktische uitvoerbaarheid slaat dan weer op het feit dat rotterdam op zon 200 km van mijn schitterde dorpie is....
dat heen en weer a 40 cent (oudhollandse centen dus) de km komt op een xtra kostenpot van zeg 160 oudhollandse pieken, en das toch wat veel voor een avondje weg....

thanx anywayz

greetz kolkiewolkie


Posted by stampertje on Feb-08-2002 20:36:

^ ja met zon bakkie vraag je ook wel om een behoorlijke draaikolk in je benzinetank. Hele gaafe wagen trouwens...


Posted by kolkiewolkie on Feb-08-2002 20:56:

quote:
Originally posted by stampertje
^ ja met zon bakkie vraag je ook wel om een behoorlijke draaikolk in je benzinetank. Hele gaafe wagen trouwens...


... ja, daarom staat die zin er ook onder

atjow & l8er

edit: geniet er nog maar ff van want henkie zit te zeuren dat ie zo groot is en dergelijk

binnenkort issie dus weer weg


Posted by Henkie_henk on Feb-08-2002 23:02:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie


edit: geniet er nog maar ff van want henkie zit te zeuren dat ie zo groot is en dergelijk

binnenkort issie dus weer weg




Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.