TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monitorer
Monitorer
Nu n�r spelarna och mixern �r inf�rskaffad k�nner jag att mina gamla h�gtalare inte r�cker till riktigt.
Vad har ni att rekommendera f�r en "bedroom-dj"?
Vill g�rna ha n�got som man inte m�ste byta ut om ett �r men inte heller alltf�r dyrt. Kring 3000 borde man f� n�got hyffsat?
juste dom b�r inte vara alltf�r stora, hellre sm� och bra �n stora och bra d� jag har begr�nsat med utrymme.

kolla in ESI's nEar monitorer, b�de 05 experience och 06 �r riktigt bra f�r sitt pris 
| quote: |
| Originally posted by Vizay kolla in ESI's nEar monitorer, b�de 05 experience och 06 �r riktigt bra f�r sitt pris |
Storleken och priset k�nns ocks� som det jag letar efter
Jag funderar faktiskt och s�lja mina KRK RP-8 monitorer fr�n 2004 dock s� kan jag inte lova 3000kr jag tar 4000kr men de kommer med kartoner, sladdar, manual osv. och de �r som nya.
| Originally posted by dj christian Jag funderar faktiskt och s�lja mina KRK RP-8 monitorer fr�n 2004 dock s� kan jag inte lova 3000kr jag tar 4000kr men de kommer med kartoner, sladdar, manual osv. och de �r som nya. |
Efter att ha testat Tannoy Reveal, Event 20/20 samt n�gra olika M-audio monitorer s� skulle jag faktiskt rekommmendera Genelec 8020 eller 8030. De har kanske inte den rakaste frekvens�tergivningen eller det torraste ljudet, men en grym basrespons, och bra ljudtryck �verlag vilket borde passa f�r djande. De kan se lite plastiga ut p� bild, men de �r riktigt bastant konstruerade, och v�ger mer �n man tror. Dessutom �r de ju "made in finland" 
genelec g�r i min mening svinbra grejer, har dock inte lyssnat p� n�gra av deras monitorer i 8-serien men v�l i 10-serien som �r n�gra �r �ldre, deras 1029 �r svinsm� men levererar med besked. Kan du hitta s�nna begagnade f�r ett bra pris s� sl� till direkt 
jag har ett par nEAR 06, funkar riktigt bra.. rent ljud men kanske inte v�rldens b�sta basrespons
G� in i en musikaff�r o be o f� provlyssna ett g�ng monitorer s� ska nog allt l�sa sig 
| Originally posted by X-scream jag har ett par nEAR 06, funkar riktigt bra.. rent ljud men kanske inte v�rldens b�sta basrespons G� in i en musikaff�r o be o f� provlyssna ett g�ng monitorer s� ska nog allt l�sa sig |