TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Audiogalaxy bundlas med extrem spyware! Varning!
Pages (3): [1] 2 3 »
Audiogalaxy bundlas med extrem spyware! Varning!
http://www.poenews.com/inhouse/vx2.htm
Tack f�r infot.
N�stan alla program inneh�ller spyware nu f�r tiden.
Ladda hem AD-Aware och kolla om din data inneh�ller spioner.
http://www.lsfileserv.com/index.html
SHIT! Fan jag hittade 56(!) "spion" komponenter som l�g p� min dator! FUCK! Tackar f�r detta.....
| quote: |
| Originally posted by mindshooter SHIT! Fan jag hittade 56(!) "spion" komponenter som l�g p� min dator! |
Haha! 77st!!!
Bes�ker du mycket pr0n sidor? 

Det var la fr�n AG det kom stod det, kan man f� s�n skit fr�n vanliga hemsidor ox�?
Japp, de e cookies som l�gger sej i Temp mappen � sammlar p� sej massa info om dej och din data. Ja tror vissa f�retag s�ljer vidare informationen om dej/din data sedan. S�g n�t p� 60 minutes om de f�rut.
Sm� l�skigt... 
60 minutes? Det programmet har samma funktion som Efterlyst. Ger sig ut f�r att hj�lpa n�r de i sj�lva verket bara skr�mmer.
| Originally posted by Aendy 60 minutes? Det programmet har samma funktion som Efterlyst. Ger sig ut f�r att hj�lpa n�r de i sj�lva verket bara skr�mmer. |
Jag hade spyware filer i Gator mappen och i min AG samt Kazaa.....sen hade jag typ 4 cookies....... Helt sjukt det h�r....
Scanning finished
==================
Suspicious modules found:0
Suspicious keys found :0
Suspicious folders found:0
Suspicious files found:4
=========================
Spyware components ignored:0
Total spyware components found:4
Sed�r ja, jag borde haft flera hundra.. 
M�ste ladda ner progget n�r jag kommer och se hur m�ng jag har .. har s�kert en massa..
beh�ver man ens en g�ng bry sig? spelar roll om F�retag AB vet att jag bes�ker TA r�tt ofta?
| Originally posted by reveal beh�ver man ens en g�ng bry sig? spelar roll om F�retag AB vet att jag bes�ker TA r�tt ofta? |
Det kan �ven komma up pop-ups p� sidor det inte ska g�ra det p�....det var s� den h�r killen hade kommit p� hela grejen......
Det kom pop ups p� hans egen sida.......
Jag gillar inte detta heller...Fan inte klokt....
jag hade inga s� jag kan vara lugn ett tag till iaf 
| Originally posted by Aendy Jag leder: Scanning finished ================== Suspicious modules found:1 Suspicious keys found :0 Suspicious folders found:6 Suspicious files found:70 ========================== Spyware components ignored:0 Total spyware components found:77 |
Var �ver hos en tjejkompis f�r n�gra dagar sen. Hon hade 286 komponenter i datorn!
NordLight
hehe ad-aware �r ett grymt progg... installareda o scannade farsan dator nyligen - han hade 200+ infected files... haha... fast han e iofs en s�n d�r trycker yes n�r gator vill installera 
Det finns inte en chans att n�n fuckad cookie kommer in p� min dator.
Fort Knox dator vet ni! 
Ni vet att man kan l�gga till ad-servare i hosts filen, och p� s� s�tt undivka massor med banners/popups/java-applets-som-f�rs�ker-ta-�ver-din-dator etc.
Hittade en liten hosts fil med en massa predefinerade servare (kommer med kazaa lite tror jag; runt 1800 servare), och sen dess har jag haft mycket mindre problem med jobbiga popups.. Fast de e ju inte borta helt.. 
Jag praktiserar p� en datoraff�r i J�nk�ping, vi fick in en dator som vi k�rde ADAware p�... drygt 1800(?!) spywares hittades =)
Det var porr-dialups �verallt verkligen... haha
hhhuummm,,,
funkar AG igen???
| Originally posted by TrancE_GyLLe hhhuummm,,, funkar AG igen??? |