TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SweTA mixfestival 2006 - framtiden
Pages (3): [1] 2 3 »
SweTA mixfestival 2006 - framtiden
Japp..
D� det faktist finns ett intresse f�r v�r festival t�nkte jag att vi kunde ha lite �ppna diskussioner om framtiden.
Vi �r tre stycken h�r p� sweta som tagit p� oss ansvaret f�r festivalen, dessa tre �r jag, steve och gate42.
N�sta festival kommer h�llas i mitten p� juni och regler kommer vara h�rdare, dels d� det ska bli lite exklusivt att f� ha med ett set, dels f�r att den �r ju bara till f�r oss h�r p� sweta egentligen 
S� f�r tillf�llet har vi sagt att man m�ste vara aktiv p� sweta, inte bara i "vad lyssnar ni p� just nu" och "senast k�pta skivor"-tr�darna.
S�, hur m�nga �r med p� SweTA mixfestival Pre-Summer edition 2006?
Jag kommer st�lla upp haha.
(Det �r trots allt bara drygt 3 m�nader tills n�sta s� det �r dags att b�rja planera).
R�kna med mig 
Me too 
L�ter som att det �r bra krav ni har satt.
i'm in! 
ja bra krav som sagt.
Just det.. vi m�ste ju f�rs�ka f� setten exlusiva f�r sweta med jinglar och kanske en riktig host?
Sen som vi sa i irc-chatten, vore ju kul med en LIVE spelning med!
Jag �r l�tt aktiv, men problemet �r att jag inte kan fixa med en mix 
N�r vi �nd� �r inne p� planeringsstadiet och ska b�rja paragrafrytta s� tycker jag ocks� att mixarna som folk bidrar med skall vara exklusiva. Kan man inte l�gga ner en timma extra p� en s�dan h�r tillst�llning kan man lika g�rna l�ta bli. Tycker det �r fullt okej att man anv�nder mixen f�r self promotion efter festivalen, men mixen man bidrar med b�r h�ras f�rst p� festivalen. 
Yup. Jag h�ller med Laszlo om att folk inte borde skicka in saker som redan har blivit s�nda eller h�rda tidigare. Det skulle k�nnas som en ganska d�lig re-broadcast, och det hatar jag. 
Sj�lvklart ska setten som spelas i festivalerna vara exklusiva f�r just detta tillf�lle. Men samtidigt �r det r�tt sv�rt att kolla upp.
Men det ska st� som ett krav i alla fall, uppt�cks det kan man v�l som straff f� bli svartlistad och portad till kommande festivaler. 
och jag ska f�rs�ka fan f� till ett set den h�r g�ngen.
ang�ende diskussionen med exklusiva mixar.
vilka mixar var inte exklusiva vid denna mixfestival?
jag hade f�r mig att alla var det eller?
Jag skulle vara den som gjorde en Chillout/Ambient-mix evigt tacksam, Kamelen, Kom tillbaka f�r fan 
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 ang�ende diskussionen med exklusiva mixar. vilka mixar var inte exklusiva vid denna mixfestival? jag hade f�r mig att alla var det eller? |
jag �r med som vanligt 
Hade jag haft utrustning hade jag l�tt fixat en mix, ingen som vill s�lja? 
| Originally posted by NooN Hade jag haft utrustning hade jag l�tt fixat en mix, ingen som vill s�lja? |
| Originally posted by jofawe g�r som jag och v�ldg�sta |
Inneb�r reglerna att man m�ste bidra f�r att f� ta del, eller �r alla (aktiva) v�lkomna att lyssna?
Sj�lvklart ska vem som helst f� lyssna, �ven utanf�r SWETA. Ju fler lyssnare vi har desto b�ttre, och jag antar att alla h�ller med mig om p� den punkten.
jag bangar inte p� att g�ra ett live live live j�ttelive set till n�sta festival men det �r nog og�rbart hemmifr�n mig, stefan f�r jag v�ldg�sta dig? 
Det �r bra med lite regler.
F�r att sammanfatta lite...
Tagit direkt fr�n ett dokument jag skrev i torsdags och detta g�ller de som deltar som DJs.
* Din mix ska vara 30 minuter eller 60, n�gra minuter mer eller mindre g�r att tumma p� s�klart.
* DJ som deltar m�ste vara medlem p� TA och vara en aktiv s�dan.
* Medlemmar som till st�rsta del bara postar i "vad lyssnar ni p� just NU?"-tr�den eller "Senast k�pta" kommer inte att spelas.
* DJs/medlemmar som enbart kommer online eller registrerar sig f�r bara f�r att f� sin mix spelad kommer inte att spelas.
* Mixen ska vara en nyinspelning och dedikerad f�r mixfestivalen, ingen gammal inspelning eller promotionset f�r andra �ndam�l.
Vidare s� hade vi en r�tt l�ng diskussion p� mIRC efter sista setet i torsdags om lives�ndning.
Ev. s� kan det bli s� att vi kommer k�ra sista dagen live men utan s�ndning.
Jag och Daniey skulle inf�r en Monday Bar-fest f�rra sommaren fixa en f�rfest utomhus i Tantolunden men tyv�rr s� blev ju v�dret allt annat �n bra.
N�r jag och Daniey t�nkte ha v�r f�rfest s� hade vi bara t�nkt anv�nda mina hemh�gtalre och mitt slutsteg hemma. Inga v�rsting grejer...
Varf�r inte k�a samma grej, jag har det mesta och tillst�nd var inte s� sv�rt att f�, dock s� kr�vs danstillt�nd och ja som bekant s� kan det ju vara lite sv�rt n�r det ska dansas till just EDM (som om inte all j�vla musik som �r dansbar �r elektronisk
)
Jag har tillg�ng till:
* PA-h�gtalare. (2x 12") r�cker gott !
* Lab 1500 slutsteg. r�cker gott !
* El-aggregat.
* DJ-CD-spelare
* DJ-mixer
Ett vanligt tillst�nd kostar inte mer �n 200 kronor.
H�r �r ett bra st�lle att ha det p�. Lagom centralt, lagom avskilt, upph�jt som en plat�.
http://rya.mine.nu/forfesttanto1.jpg
Allt �r bara i tanke/id�-stadie �n s� l�nge !
L�ter intressant det d�r steve! Jag skulle kunna bidra med 2x 15" Pa-h�gtalare och slutsteg till dem d�..
Sj�lvklart drar �ven jag ihop en mix inf�r detta
nu b�rjar det likna n�tt 
Om jag hinner tr�na tillr�ckligt och ni beh�ver n�gon som �r s�mst s� kanske jag st�ller upp, f�r se hur mycket jag vill sk�mma ut mig sj�lv 
Sed�r ja, nu b�rjar det likna n�got!